Osaisiko joku valaista tietämätöntä, että kumpi on keräilyarvon kannalta arvokkaampi ensipäiväkuori vai kokonainen arkki, jonka liimapinta käyttämätön? Entä jos on käytettyjä postimerkkejä eikä nyt varsinaisesti itse niistä aio mitään kokoelmaa perustaa, niin onko järkevämpää antaa niiden olla leikkeenä (vai miksi sitä nyt kutsutaan, kun ovat siis vain kirjekuoresta irtileikattuja) vai irroitella merkit kokonaan? Lähinnä siis ajattelen siltä kannalta, että jos ne myy jollekin keräilijälle.
Ensipäiväkuori vai käyttämätön arkki?
Ummikko
1
926
Vastaukset
- xyä
Tuskin kannattaa liotella, jos aiot myydä. On nimittäin riski, että merkkejä turmeltuu (värjäytyy, repeilee, kauhtuu, rypistyy). Lisäksi leimossa voi olla tarvittavaa informaatiota. Mitä arkkien arvoon tulee, riippuu iän lisäksi paljon siitä, montako merkkiä arkki sisältää. Lape-luettelosta löydät hinnat niin merkeille kuin kuorille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713