Mothman - Sanansaattaja

Alku tässä Richard Gerelle epätyypillisessä elokuvassa oli lupaava, mutta sitten juoni jumittui paikoileen ja hajosi käsiin. Viipyilevästä kuvauksesta pidin, mutta se ei jaksanut kantaa elokuvaa loppuun saakka, vaan alkoi tuntua itsensä toistamiselta.

3

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Luultavasti spoilereita as usual.

Puhut vähän mutta asiaa kaverini. Itseäni alkoi tarina tökkiä kun selvisi Mothamanin salaisuus. Vielä pahempi erhe mielestäni oli se että itse Mothmaniin ei paneuduttu tarpeeksi syvällisesti ja sitten lopun oksettavan silta-episodi kruunasi koko kauheuden.

Ihan näin sidenoottina elokuvasta tuli mieleen eräs Costnerin tähdittämä Dragonfly-niminen kauhistus. Samoihin aikoihin ilmestyneet leffat ja molempien niminä kauhistuttavat siivekkäät. Molempia yhdistää myös kunnon antikliimaksi. Ehkä 50-lukulaiset japanilaishirviöt eivät sovi aiheiksi 2000-lukulaiseen jännitysnäytelmään.

• Minusta Mothman on hyvä elokuva. Parasta elokuvassa on tunnelma, odottava ja jännittävä tunnelma, joka tempaa mukaansa. Minulla oli onni katsoa leffa ilman mitään ennakko-odotuksia ja koin todella miellyttävän yllätyksen. Richard Gere on taitava näyttelijä, joka liian usein tuntuu ajautuvan romanttisiin komedioihin tai muuten vain puolivillaisiin tuotantoihin. Mothaman oli parasta Gereä herran aikoihin.

Nykyään elokuvissa painottuvat mielestäni aivan liikaa toiminta ja efektit. Henkilöhahmoihin ja tunnelmaan ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota. Mothaman oli piristävä poikkeus tässä mielessä. Se on kaikin puolin taitavasti tehty ja elokuvasta jääkin mieleen sellainen taitava ja harkittu jälkimaku. Koko tarina tuntuu huolellisesti mietityltä ja minä pidin kovasti. Hieman samanlaisia elokuvia on esimerkiksi Others tai Kuudes aisti, jotka molemmat, Mothmanin tavoin, hyödyntää kauhuelokuvista tuttuja elementtejä, tosin vain tunnelmanluonnissa, ei tapahtumissa.

• Maibek

Se,että elokuva on "tositapahtumiin"perustuva tekee sen,että katson elokuvaa aivan eri kulmasta ja ehkä hieman vaativammin ja arvostellen. Yleensä elokuvaa vain katsoo ja yrittää nauttia tarinasta.

Pidin kyllä leffasta,mutta Gere oli ehkä väärä mies tähän pääosaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      33
      1421
    2. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1125
    3. 41000 kavallettu rahaa

uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.
      Pyhäjärvi
      43
      1003
    4. Tuleeko tästä

Enää mitään. Voiko mitään enää korjata?
      Ikävä
      105
      998
    5. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      68
      825
    6. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      56
      779
    7. Tietäisitpä vain mitä se

yksikin on susta puhunut :) j
      Ikävä
      42
      776
    8. Fantasioista

Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai
      Sinkut
      117
      775
    9. Olet sinä ihana

Muttei sua taida kiinnostaa muu kuin sun työ:(
      Ikävä
      29
      675
    10. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      55
      635
    Aihe