Suosittele lääkäriä !

jaakonäiti

Eli edelliseen kysymykseeni viitaten; ketä suosittelisit Turku-salo vaihtoehtoina. Mielllään siis kokenut, hyvä kuuntelija; toisinsanoen sen verran sosiaalinen että jaksaa selittääkin asioita :)

Reumatologi? Sisätautilääkäri? vai kenties fysiatri ?

kiitos vastauksesta etukäteen !

7

11521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti-72

Hei! Toivottavasti tk-lääkärisi tajuaa laittaa lähetteen reumalääkärille, kun sinulla on ollut iriittikin ja kivut vaan jatkuvat. Reumalääkäreitä on TYKS:ssä, Turunmaan sairaalassa ja kaupunginsairaalassa ja tietysti yksityisellä sektorilla mutta.. Olisi taloudellisesti kannattavampaa pyytää lähete reumatologille, kuin että itse lähtisi varailemaan lääkäriä ja lisäksi yleisterveydenhuollossa mitkään labrakokeet ja röntgenit eivät maksaisi extraa. Itse olen oikein toivelääkäriksi todennut sekä Turun kaupunginsairaalan että Turunmaansairaalan reumalääkärit. Ja jos rahaa on niin että ranteita pakottaa, voisi pirauttaa jompaankumpaan Turun isoista lääkärikeskuksista ja kysäistä aikaa heidän reumaguruilleen. Tuossa yksityissektorissa vaan on se harmi juttu, kun yksi tai kaksikaan käyntiä ei riitä ja kaikkine lisätutkimuksineen sairaudenselvittely tulee järkyttävän kalliiksi. Paitsi jos on vakuutus, mutta muuten..Ja hei on sitten aivan turhaa luulla noin pitkällisten selkäkipujen aiheutuvan lähes mitättömästä ylipainosta, kun olet sentään jaksanut tsempata itseäsi liikkumaankin. On myös totta tuo, että ei sitä kipeänä voi lähteä liikuntaa harrastamaan ja kun kivut vaan jatkuvat, niin ketäpä se ei masentaisi. Eikä se iriittikään mikään unelmien täyttymys ole. Se kipujen alkaminen voi olla pienestä kiinni: itse kävin syksyllä tyvipermanentilla ja siinähän pitää hiuksia huuhtoa pariin otteeseen aika pitkään. Ja kun siinä huuhdonta-altaalla pitää retkottaa niska takakenossa, niin loppusyksy menikin sairastaessa. Niska ja hartiat jäykistyivät ja selkärangan yläosan nikamat tulehtuivat ja piti syödä omien reumalääkkeiden lisäksi kortisonikuuri ja särkylääkkeitä ja arvaa harmittiko? Ja kaikki sen hiustenpesualtaan takia! Lopuksi vielä mainittakoon, että olen sairastanut nivelreumaa 10 vuotta, joista ensimmäiset 4 kuljin lääkäriltä toiselle arvuuttamassa oikeaa diagnoosia. Vasta kun joku keksi, etteivät selkä- tai nivelsäryt sentään taukoamatta yleensä vuotta kestä ilman minkäänlaista hoitovastetta, sain lähetteen kaupunginsairaalan reumalääkärille. Siellä kaikki vihdoin selvisi ja toivon kovasti, että itse saat avun särkyihisi vähän lyhyemmässä ajassa!

• Parainen - Turku

Hyvä kuuntelija, jolla on ollut jopa poliklinikalla aikaa riittävästi, on ollu reumalääkäri Antti Airio.

Ottaa jossain Paraisilla vastaan, Turussa Mehiläisessä, ja monen monessa muussakin paikassa ja poliklinikoilla.

Kyllähän se riippuu kemioista, olen kuullut joidenkin olleen tyytymättömiäkin, mutta minä olen häneen tyytyväinen, ja monen monet haluaisivat poliklinikalle päästä hänen vastaanotolleen, mut meitä vanhoja on jo ympärtty niin paljon, et uusilla ei ole ollut mahdollisuuksia. Yksityissektorin kautta pääsee ainakin hänen vastaanotolleen.

• sr-reuma

Hei! Suosittelen salo-turku välillä reumatologia timo möttönen. Tittelistä en ole varma, taitaa olla oikein professori. Ottaa vastaan yksityisesti ainakin Salon mehiläisessä ja tk:n kautta olen itse mennyt lähetteellä TYKS:iin Paimion sairaalaan reuma-osastolle. Hänellä on kokemusta ja tietoa reumasairauksista paljon, suosittelen.

Selkärankareumaatikko-82

• ainavaan kipeä(kö)?

Varasin ajan YLI-KERTTULA TIMOlle, ihan hakuammuntana vaan :) ottaa vastaan mehiläisessä. Tuolle Airiollekin olisi kyllä ollut aikoja muutama...

• mami04

Millainen tuo Yli-Kerttula on?

• Anonyymi
        mami04 kirjoitti:

Millainen tuo Yli-Kerttula on?

Ystävällinen ja ottaa asiakseen kuten hyvän lääkärin kuuluukin, häntä voi suositella

• :):):)

Reumatologi/sisätautien erikoislääkäri (luulisin) Pekka Lahdenne..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      139
      4386
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      342
      2209
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      2094
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1881
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      107
      1810
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1777
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      483
      1621
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1469
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      486
      1355
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1326
    Aihe