Suosittele lääkäriä !

jaakonäiti

Eli edelliseen kysymykseeni viitaten; ketä suosittelisit Turku-salo vaihtoehtoina. Mielllään siis kokenut, hyvä kuuntelija; toisinsanoen sen verran sosiaalinen että jaksaa selittääkin asioita :)

Reumatologi? Sisätautilääkäri? vai kenties fysiatri ?

kiitos vastauksesta etukäteen !

7

10148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti-72

      Hei! Toivottavasti tk-lääkärisi tajuaa laittaa lähetteen reumalääkärille, kun sinulla on ollut iriittikin ja kivut vaan jatkuvat. Reumalääkäreitä on TYKS:ssä, Turunmaan sairaalassa ja kaupunginsairaalassa ja tietysti yksityisellä sektorilla mutta.. Olisi taloudellisesti kannattavampaa pyytää lähete reumatologille, kuin että itse lähtisi varailemaan lääkäriä ja lisäksi yleisterveydenhuollossa mitkään labrakokeet ja röntgenit eivät maksaisi extraa. Itse olen oikein toivelääkäriksi todennut sekä Turun kaupunginsairaalan että Turunmaansairaalan reumalääkärit. Ja jos rahaa on niin että ranteita pakottaa, voisi pirauttaa jompaankumpaan Turun isoista lääkärikeskuksista ja kysäistä aikaa heidän reumaguruilleen. Tuossa yksityissektorissa vaan on se harmi juttu, kun yksi tai kaksikaan käyntiä ei riitä ja kaikkine lisätutkimuksineen sairaudenselvittely tulee järkyttävän kalliiksi. Paitsi jos on vakuutus, mutta muuten..Ja hei on sitten aivan turhaa luulla noin pitkällisten selkäkipujen aiheutuvan lähes mitättömästä ylipainosta, kun olet sentään jaksanut tsempata itseäsi liikkumaankin. On myös totta tuo, että ei sitä kipeänä voi lähteä liikuntaa harrastamaan ja kun kivut vaan jatkuvat, niin ketäpä se ei masentaisi. Eikä se iriittikään mikään unelmien täyttymys ole. Se kipujen alkaminen voi olla pienestä kiinni: itse kävin syksyllä tyvipermanentilla ja siinähän pitää hiuksia huuhtoa pariin otteeseen aika pitkään. Ja kun siinä huuhdonta-altaalla pitää retkottaa niska takakenossa, niin loppusyksy menikin sairastaessa. Niska ja hartiat jäykistyivät ja selkärangan yläosan nikamat tulehtuivat ja piti syödä omien reumalääkkeiden lisäksi kortisonikuuri ja särkylääkkeitä ja arvaa harmittiko? Ja kaikki sen hiustenpesualtaan takia! Lopuksi vielä mainittakoon, että olen sairastanut nivelreumaa 10 vuotta, joista ensimmäiset 4 kuljin lääkäriltä toiselle arvuuttamassa oikeaa diagnoosia. Vasta kun joku keksi, etteivät selkä- tai nivelsäryt sentään taukoamatta yleensä vuotta kestä ilman minkäänlaista hoitovastetta, sain lähetteen kaupunginsairaalan reumalääkärille. Siellä kaikki vihdoin selvisi ja toivon kovasti, että itse saat avun särkyihisi vähän lyhyemmässä ajassa!

    • Parainen - Turku

      Hyvä kuuntelija, jolla on ollut jopa poliklinikalla aikaa riittävästi, on ollu reumalääkäri Antti Airio.

      Ottaa jossain Paraisilla vastaan, Turussa Mehiläisessä, ja monen monessa muussakin paikassa ja poliklinikoilla.

      Kyllähän se riippuu kemioista, olen kuullut joidenkin olleen tyytymättömiäkin, mutta minä olen häneen tyytyväinen, ja monen monet haluaisivat poliklinikalle päästä hänen vastaanotolleen, mut meitä vanhoja on jo ympärtty niin paljon, et uusilla ei ole ollut mahdollisuuksia. Yksityissektorin kautta pääsee ainakin hänen vastaanotolleen.

    • sr-reuma

      Hei! Suosittelen salo-turku välillä reumatologia timo möttönen. Tittelistä en ole varma, taitaa olla oikein professori. Ottaa vastaan yksityisesti ainakin Salon mehiläisessä ja tk:n kautta olen itse mennyt lähetteellä TYKS:iin Paimion sairaalaan reuma-osastolle. Hänellä on kokemusta ja tietoa reumasairauksista paljon, suosittelen.

      Selkärankareumaatikko-82

    • ainavaan kipeä(kö)?

      Varasin ajan YLI-KERTTULA TIMOlle, ihan hakuammuntana vaan :) ottaa vastaan mehiläisessä. Tuolle Airiollekin olisi kyllä ollut aikoja muutama...

      • mami04

        Millainen tuo Yli-Kerttula on?


      • Anonyymi
        mami04 kirjoitti:

        Millainen tuo Yli-Kerttula on?

        Ystävällinen ja ottaa asiakseen kuten hyvän lääkärin kuuluukin, häntä voi suositella


    • :):):)

      Reumatologi/sisätautien erikoislääkäri (luulisin) Pekka Lahdenne..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe