muita yliaikaisia?

rv 41+1

huoh...Viikkoja 41 1 eikä mitään kuulu!! Alkaa olemaan tosi rasittavaa odottaa..vielä viikko-pari sitten oli silloin tällöin melko heikkoja supistuksia ja nyt ei mitään.
Ärsyttää ihmisten jatkuvat soitot ja utelut sekä ohjeet...kaikilta tulee samaa neuvoa "nyt saunot, siivoot ja sekstailet...jne."
KOKEILTU ON! Voin sanoa ettei tehoa, eikä myöskään puutarhatyöt, lenkkeily tai muut sallitut liinkuntamuodot. Mä kyllä luulen että luonto sen sitten päättää, eikä sitä juuri pysty avittamaan.

No, onneksi äitiyspolilla ylihuomenna yliaikaiskontrolli ja olen sisukkaasti päättäänyt vaatia että synnytys käynnistetään. Mulla kasvaa sisällä jo melko ison oloinen poika ja siksikin yliaikaisuus hirvittää. Nukkunut en oo moniin viikkoihin kun tosi huonosti, eli siksi ehkä tää tekstikin niin "raivoisaa"...Onko muita kohtalotovereita? Esikoinen tulossa niin ei kai tämä niin harvinaista oo, mutta turhauttavaa. Koko juhannuskin meni vaan yhtä asiaa ootellessa........ Tsemppiä kaikille odottajille!

63

6413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jihuuu

Kaikella kunnioituksella, mutta ihmettelen vaan, miksi niin monella on hirveä hätä synnytyksestä ja käynnistämisestä kun yliaikaisuudesta puhutaan vasta rv42 jälkeen..? Laskettu aika on vain arvio siitä missä tienoilla vauva syntyy..

• ...

ymmärrä kun et tiedä millasta se on..

Itsellä meni 11 päivää yli ja oli kyllä ihan tuskasta aikaa ...Mutta kyllä ne sieltä onneksi aina tulee ennemmin tai myöhemmin

• Jihuuu
        ... kirjoitti:

ymmärrä kun et tiedä millasta se on..

Itsellä meni 11 päivää yli ja oli kyllä ihan tuskasta aikaa ...Mutta kyllä ne sieltä onneksi aina tulee ennemmin tai myöhemmin

..eipä ollut mitenkään yllättävä kommentti. Tiedänpähän ainakin sen, että vaikka itselläni menisi yli sen 11 päivää tai enemmän, niin vaikka olisi kuinka tuskaista niin en valittaisi - useimmiten kun ne vauvat tulevat sieltä sitten kun ovat valmiita. Ja eikös jokainen odottava äiti kuitenkin tiedä sen, että se olo voi olla tukala lopussa ison vatsan kanssa.. onko se tosiaan yllätys joillekin..

Ja sitten kun monet puhuvat tästä "yliaikaisuudesta" niin ne jotka eivät tiedä, että vauvan normaali syntymäaika on plus miinus kaksi viikkoa lasketusta ajasta, saattavat hätääntyä turhaan. Se laskettu aika kun on vaan todellakin se päivämäärä, kyllä toisilla on varmasti tukalaa jo vaikka rv38:llakin jos on ollakseen. Että juu - siitä ei ymmärrykseni puutteessa ole kyse, etten tiedä miltä se tuntuu. Vaan tuosta tosiasiasta, että ei se ole missään määrätty että sen vauvan pitäisi syntyä juuri sinä päivänä kun la on. Turhaa stressiä ihminen vaan itselleen aiheuttaa tuijottamalla kalenteria.

• annuli81
        Jihuuu kirjoitti:

..eipä ollut mitenkään yllättävä kommentti. Tiedänpähän ainakin sen, että vaikka itselläni menisi yli sen 11 päivää tai enemmän, niin vaikka olisi kuinka tuskaista niin en valittaisi - useimmiten kun ne vauvat tulevat sieltä sitten kun ovat valmiita. Ja eikös jokainen odottava äiti kuitenkin tiedä sen, että se olo voi olla tukala lopussa ison vatsan kanssa.. onko se tosiaan yllätys joillekin..

Ja sitten kun monet puhuvat tästä "yliaikaisuudesta" niin ne jotka eivät tiedä, että vauvan normaali syntymäaika on plus miinus kaksi viikkoa lasketusta ajasta, saattavat hätääntyä turhaan. Se laskettu aika kun on vaan todellakin se päivämäärä, kyllä toisilla on varmasti tukalaa jo vaikka rv38:llakin jos on ollakseen. Että juu - siitä ei ymmärrykseni puutteessa ole kyse, etten tiedä miltä se tuntuu. Vaan tuosta tosiasiasta, että ei se ole missään määrätty että sen vauvan pitäisi syntyä juuri sinä päivänä kun la on. Turhaa stressiä ihminen vaan itselleen aiheuttaa tuijottamalla kalenteria.

Voin sanoa kuitenkin sen verran,että kyllä se on raskasta kun menee lasketun ajan yli. Sitä ikäänkuin tuudittautuu siihen laskettuun päivään ja tuskastuu kun vauvaa ei näy. Ja monilla on aito huoli siitä että vauva kasvaa isoksi kun menee yli lasketun. Itselläni on kokemusta asiasta. Esikoinen meni 10 päivää yli ja painoi 4200g. Nyt mulla rv35 2 ja luojan kiitos on luvattu käynnistää laskettuna poäivänä,että ei taas syntyisi kauhen isoa vauvaa,eipä tunnu mukavalta kun repeää peräsuoleen asti ja et voi kunnolla istua puoleen vuoteen. Lapsi on laskettuna aikana ihan valmis syntymään eikä kärsi siitä jos käynnistetää. Oman paikkakuntani sairaanhoitopiirissä ns "pakotetaan" synnyttämään vauva oli se sitten minkäkokoinen tahansa,joten olen erittäin iloinen siitä, että saan käynnistyksen.
        Voimia alkuperäiselle kirjoittajalle ja kaikille muillekin joilla mennyt yli, tiedän miltä se tuntuu!

• Elmeri

Heippa!
      Ymmärrän täysin sun tuskaisuuden. Itsellä kolmas raskaus, nyt rv38 menossa ja myös valmis synnyttämään. Itsellä edellinen meni vain 3 päivää yli LASKETUN ajan ja viimeisellä kerralla neuvolassa jo porua väänsin kun ei se vauva synny -> syntyi seuraavana yönä onneksi. Sitä ei kukaan tajua kuinka tuskaista voi viimeiset viikot olla jos ei itse ole kokenut sitä. Pituutta itselläni 157cm ja vatsan ympärys jo yli 120cm, olo on kuin omenalla. Tavalliset pulliaiset kylällä tekevät painoarvioita ( veikkaavat 5kg kokoista jässikkää), kyllä ahdistaa! Edellisestä saman kokoinen maha ja vauva painoi 3400g syntyessään. Nyt toivonkin sulle pikaista synnyttämään pääsyä jos kerta vielä ovat veikanneet isohkoa vauvaa. Tsemppiä paaaaaaljon!!!! Ps. Vaadit että se käynnistetään kun menet sinne kontrolliin, et suostu lähtemään sieltä ilman vauvaa kainalossa. Mitään ekaluokkalaisen kokoista ei kenenkään tarvitse synnyttää. Sun vauvas kuitenkin on jo ihan valmis, se ei enää muuta tee kuin kerää kropan ympärille rasvaa. Täältä todella saat kaiken sympatiani.

• Jihuuu

..mistä sinä tiedät että hänen vauvansa on jo ihan valmis? Meinaan vaan, että yleensä ne vauvat tulevat sieltä ulos silloin kun ovat valmiita tulemaan.. mutta mikäs siinä, jos joku haluaa toisen sieltä käynnistyksellä ulos kun ei malta odottaa jokusta päivää että toinen tulisi sieltä silloin kun on oikeasti valmis tulemaan..

• olla oikeasti
        Jihuuu kirjoitti:

..mistä sinä tiedät että hänen vauvansa on jo ihan valmis? Meinaan vaan, että yleensä ne vauvat tulevat sieltä ulos silloin kun ovat valmiita tulemaan.. mutta mikäs siinä, jos joku haluaa toisen sieltä käynnistyksellä ulos kun ei malta odottaa jokusta päivää että toinen tulisi sieltä silloin kun on oikeasti valmis tulemaan..

vaikea ihminen jankkaat ja jankkaat samaa asiaa, selväksi tuli. Sun muksu siis tulee silloin kun on valmis sä et valita.
        Älä väittele mistään sellaisesta asiasta mistä et tiedä mitään. Ikää sulla taitaa olla 15 ja risat. Teinitytöt yleensä esittää viisaampaa ja vanhempaa mitä oikeasti ovat.

• Jihuuu
        olla oikeasti kirjoitti:

vaikea ihminen jankkaat ja jankkaat samaa asiaa, selväksi tuli. Sun muksu siis tulee silloin kun on valmis sä et valita.
        Älä väittele mistään sellaisesta asiasta mistä et tiedä mitään. Ikää sulla taitaa olla 15 ja risat. Teinitytöt yleensä esittää viisaampaa ja vanhempaa mitä oikeasti ovat.

Jos ei minun kommenttini kiinnosta, ehkä sunkin kannattais kysyä asiaa lääkäriltä niin ehkä uskoisit sitten paremmin ettei niitä vauvoja sieltä käynnistellä vaan sen takia kun äitee on kyllästynyt odottamaan synnytyksen ajankohtaa. Mahtaa olla mukavaa henkilökunnalla kohdata sellaisia odottajia, jotka vaativat käynnistystä vaikkei lääkärien mukaan mitään syytä käynnistykseen ole. Kannattaisi ehkä sun selvittää asioita ennen kuin kommentoit. Iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, sustahan sen huomaa..

• Elmeri
        Jihuuu kirjoitti:

Rv 38 jälkeen vauvat ovat täysiaikaisia, eikä sen jälkeen kasvata enää kuin rasvaa kropan ympärille. Joillakin vain käy niin ettei omia supistuksia tule, niin ei niidenkään vauvoja voi pitää yliaikojen. Eipä se ole enää edes turvallista synnyttää niitä suuria vauvoja. Olet varmaan kuullut Erbin pareesesita ja muista? Lääkärit esim. käynnistelevät diabeetikkojen vauvoja rv 38, jotta ne mahtuvat tulemaan.

• rv40+
        Jihuuu kirjoitti:

Jos ei minun kommenttini kiinnosta, ehkä sunkin kannattais kysyä asiaa lääkäriltä niin ehkä uskoisit sitten paremmin ettei niitä vauvoja sieltä käynnistellä vaan sen takia kun äitee on kyllästynyt odottamaan synnytyksen ajankohtaa. Mahtaa olla mukavaa henkilökunnalla kohdata sellaisia odottajia, jotka vaativat käynnistystä vaikkei lääkärien mukaan mitään syytä käynnistykseen ole. Kannattaisi ehkä sun selvittää asioita ennen kuin kommentoit. Iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, sustahan sen huomaa..

Jihuu, ei millään "pahalla" mutta ole hiljaa kun et tiedä asiasta, siis yliaikaisena olemisesta itse vielä. Alkper huhuili muita yliaikaisia, ei siis sinua, eikä sinun kommenttejasi, mitkä eivät olleet mitenkään kiinnostavia... meille yliaikaisille. Kyllä me kaikki tiedämme että vauvat tulee KUN ne tulee jne jne jne jne, muttet itse tiedä MITääN siitä tunteesta mitä me jo 40 viikkoa ylittäneet voimme (ei ehkä kaikki) kokea. Että semmosta.

Ja alkuperäiselle, tsemppiä! Samat fiilikset täällä. Itse pyydän käynnistystä Tiistaina. Pyysin jo tällä viikolla ;)

Synnytys aaltoja ja hurjia suppareita sulle, ja kaikille vauvaa jo haluaville!!!

• Jihuuu
        rv40+ kirjoitti:

Jihuu, ei millään "pahalla" mutta ole hiljaa kun et tiedä asiasta, siis yliaikaisena olemisesta itse vielä. Alkper huhuili muita yliaikaisia, ei siis sinua, eikä sinun kommenttejasi, mitkä eivät olleet mitenkään kiinnostavia... meille yliaikaisille. Kyllä me kaikki tiedämme että vauvat tulee KUN ne tulee jne jne jne jne, muttet itse tiedä MITääN siitä tunteesta mitä me jo 40 viikkoa ylittäneet voimme (ei ehkä kaikki) kokea. Että semmosta.

Ja alkuperäiselle, tsemppiä! Samat fiilikset täällä. Itse pyydän käynnistystä Tiistaina. Pyysin jo tällä viikolla ;)

Synnytys aaltoja ja hurjia suppareita sulle, ja kaikille vauvaa jo haluaville!!!

Mutta kun se ei muuta tosiasioita miksikään, olenko kokenut paljon puhumaasi yliaikaisuutta (josta ei edelleenkään ole edes kyse ennen rv42) vai en.

Ja olipahan viimeinkin vaan pakko kysyä että mikä hätä teillä on sen synnytyksen kanssa silloin, kun vauvalla ei ole mitään hätää.

• Jihuuu
        Elmeri kirjoitti:

Rv 38 jälkeen vauvat ovat täysiaikaisia, eikä sen jälkeen kasvata enää kuin rasvaa kropan ympärille. Joillakin vain käy niin ettei omia supistuksia tule, niin ei niidenkään vauvoja voi pitää yliaikojen. Eipä se ole enää edes turvallista synnyttää niitä suuria vauvoja. Olet varmaan kuullut Erbin pareesesita ja muista? Lääkärit esim. käynnistelevät diabeetikkojen vauvoja rv 38, jotta ne mahtuvat tulemaan.

Mutta kun ap:n tapauksessa ei nyt ollut kyse mistään diabeetikosta tms.

rv38 jälkeen vauvat tosiaan ovat täysiaikaisia, mutta mikään kiire niillä ei ole syntyä vaan yleensä luonto hoitaa hommansa ja ne syntyvät oman tahtinsa mukaan. Joten miksi hätäillä turhaan? Eivätkä kaikki lasketun ajan jälkeen syntyvät vauvat automaattisesti ole suuria.

• rv40+
        Jihuuu kirjoitti:

Mutta kun se ei muuta tosiasioita miksikään, olenko kokenut paljon puhumaasi yliaikaisuutta (josta ei edelleenkään ole edes kyse ennen rv42) vai en.

Ja olipahan viimeinkin vaan pakko kysyä että mikä hätä teillä on sen synnytyksen kanssa silloin, kun vauvalla ei ole mitään hätää.

esimerkiksi istukka alkaa pikkuhiljaa kalkkeutumaan lopussa... ei ole suotavaa pitää vauvaa liian pitkään sisällä, kun olisi jo täysin valmis tulemaan ulos. joillain ei vaan tuo synnytys ala ns luomusti.
        kaverillani vauva kuristui omaan napanuoraansa 6 päivää LA'n yli ja joutui sitten synnyttämään vauvan, mitä ei olisi tapahtunut jos olisivat auttaneet vauvan ulos ennen sitä (tämä on tietty äärimmäinen tapaus), mutta se tietysti pistää pelkäämään omaa yliaikaisuuttakin..

jos joku on turhautunut omasta yliaikaisuudesta, ei ole oikea tapa lähestyä aihetta 'halveeraavalla' asenteella kuten omasi. parempi ottaa osaa muihin keskusteluihin, Jihuu ;)

• Jihuuu
        rv40+ kirjoitti:

esimerkiksi istukka alkaa pikkuhiljaa kalkkeutumaan lopussa... ei ole suotavaa pitää vauvaa liian pitkään sisällä, kun olisi jo täysin valmis tulemaan ulos. joillain ei vaan tuo synnytys ala ns luomusti.
        kaverillani vauva kuristui omaan napanuoraansa 6 päivää LA'n yli ja joutui sitten synnyttämään vauvan, mitä ei olisi tapahtunut jos olisivat auttaneet vauvan ulos ennen sitä (tämä on tietty äärimmäinen tapaus), mutta se tietysti pistää pelkäämään omaa yliaikaisuuttakin..

jos joku on turhautunut omasta yliaikaisuudesta, ei ole oikea tapa lähestyä aihetta 'halveeraavalla' asenteella kuten omasi. parempi ottaa osaa muihin keskusteluihin, Jihuu ;)

Kun otin kantaa vain siihen, että jos äiti alkaa olla kärsimätön mukamas-yliaikaisena, kun jatkuvasti tällä palstalla joku vauhkoaa yliaikaisuudesta vaan siksi, että la on ylitetty. Ei rv41 ole vielä yliaikainen. Eri juttuhan se on, jos tulee niitä jotain fyysisiä juttuja, joitten vuoksi synnytys on parasta käynnistää äidin ja lapsen hyvinvoinnin vuoksi. Mutta oma halu saada vauva tiettynä päivämääränä ei vaan ole mikään pätevä syy käynnistykseen.

Ja tuo kaverisi tapauskaan tuskin (vai mitä lääkärit arvelivat?) johtui siitä, että la oli ylitetty päivällä, koska vauvojen normaali syntymäaika on edelleenkin rv38-42.

Enkä ketään ole halveerannut, vaan ihan asiallisesti ensimmäisessä viestissä kysyin, että mikä kiire on saada se vauva kalenterin mukaan ulos, kun se laskettu aika EI ole mikään kiveen kirjoitettu synnytyspäivä.

• rv40+
        Jihuuu kirjoitti:

Kun otin kantaa vain siihen, että jos äiti alkaa olla kärsimätön mukamas-yliaikaisena, kun jatkuvasti tällä palstalla joku vauhkoaa yliaikaisuudesta vaan siksi, että la on ylitetty. Ei rv41 ole vielä yliaikainen. Eri juttuhan se on, jos tulee niitä jotain fyysisiä juttuja, joitten vuoksi synnytys on parasta käynnistää äidin ja lapsen hyvinvoinnin vuoksi. Mutta oma halu saada vauva tiettynä päivämääränä ei vaan ole mikään pätevä syy käynnistykseen.

Ja tuo kaverisi tapauskaan tuskin (vai mitä lääkärit arvelivat?) johtui siitä, että la oli ylitetty päivällä, koska vauvojen normaali syntymäaika on edelleenkin rv38-42.

Enkä ketään ole halveerannut, vaan ihan asiallisesti ensimmäisessä viestissä kysyin, että mikä kiire on saada se vauva kalenterin mukaan ulos, kun se laskettu aika EI ole mikään kiveen kirjoitettu synnytyspäivä.

vauhkota ja vaahdota mistä haluaa, ja kysellä kuulumisia muilta yliaikaisilta omaa oloa hieman helpottaakseen, tuntee ettei ole yksin jne.

tulen itse sitten joskus lukemaan mielenkiinnolla oman synnytys-kertomuksesi, kun kylmän rauhallisena kenties hikoilet 2 viikkoa yli mistään valittamatta ja täysin turhautumatta, ja sitten koet sen "luomu"-synnytyksen (minkä haluat) helvetin tulessa ja kivussa ;)

on hyvä ja HELPPO puhua aiheista mitä ei vielä itse ole kokenut, mutta kun oma aikasi koittaa.....voipi mieli muuttua kummasti...heh ;))

• tainnu
        Jihuuu kirjoitti:

rv38 jälkeen vauvat tosiaan ovat täysiaikaisia, mutta mikään kiire niillä ei ole syntyä vaan yleensä luonto hoitaa hommansa ja ne syntyvät oman tahtinsa mukaan. Joten miksi hätäillä turhaan? Eivätkä kaikki lasketun ajan jälkeen syntyvät vauvat automaattisesti ole suuria.

saada miestä vähään aikaan kun olet noin kireä, vai onko tämä aihe sellainen, että nutturaa kiristää enemmän.

• Jihuuu
        rv40+ kirjoitti:

vauhkota ja vaahdota mistä haluaa, ja kysellä kuulumisia muilta yliaikaisilta omaa oloa hieman helpottaakseen, tuntee ettei ole yksin jne.

tulen itse sitten joskus lukemaan mielenkiinnolla oman synnytys-kertomuksesi, kun kylmän rauhallisena kenties hikoilet 2 viikkoa yli mistään valittamatta ja täysin turhautumatta, ja sitten koet sen "luomu"-synnytyksen (minkä haluat) helvetin tulessa ja kivussa ;)

on hyvä ja HELPPO puhua aiheista mitä ei vielä itse ole kokenut, mutta kun oma aikasi koittaa.....voipi mieli muuttua kummasti...heh ;))

Jos nyt kuitenkin muistettais, että yliaikaisia ollaan kaikki vasta yli rv42. Ja kyllä suoraan sanottuna ihminen vois mennä itseensä, jos se vauva pitäis sieltä ulos saada haluamansa päivämäärän mukaan.

Eikä mulla tosiaan tule mitään hikoiluja siitä jos laskettu aika ylittyy, koska silloin ei kyse ole yliaikaisuudesta. rv42 vois alkaa jo mietityttämään että tuleeko ulos käynnistämättä. Että näin.

Ikävää että synnytys on sulle helvetin tulta ja kipua. Mut minkäs sille voi, jos on noin ahdasasenteinen.

• jahuun
        rv40+ kirjoitti:

mielestä voi kysellä kuulumisia sehän on aina heti välissä antamassa jotain ihme "neuvoja".
        Mahtaa olla "ihana" ihminen kyseessä, mut yleensä näillä kaikkitietävillä ei ole ystäviä saati kavereita..

• Jihuuu
        tainnu kirjoitti:

saada miestä vähään aikaan kun olet noin kireä, vai onko tämä aihe sellainen, että nutturaa kiristää enemmän.

..niin kyllä on nutturat ollut viimeks löysällä 1,5 tuntia sitten xD

• Jihuuu
        jahuun kirjoitti:

mielestä voi kysellä kuulumisia sehän on aina heti välissä antamassa jotain ihme "neuvoja".
        Mahtaa olla "ihana" ihminen kyseessä, mut yleensä näillä kaikkitietävillä ei ole ystäviä saati kavereita..

Tää on niin jännä palsta kun täällä asiantuntijoitten termejäkin muunnellaan ihan oman mielen mukaisiksi :P

• rv40+
        Jihuuu kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin muistettais, että yliaikaisia ollaan kaikki vasta yli rv42. Ja kyllä suoraan sanottuna ihminen vois mennä itseensä, jos se vauva pitäis sieltä ulos saada haluamansa päivämäärän mukaan.

Eikä mulla tosiaan tule mitään hikoiluja siitä jos laskettu aika ylittyy, koska silloin ei kyse ole yliaikaisuudesta. rv42 vois alkaa jo mietityttämään että tuleeko ulos käynnistämättä. Että näin.

Ikävää että synnytys on sulle helvetin tulta ja kipua. Mut minkäs sille voi, jos on noin ahdasasenteinen.

...piinaillut yhden päivämäärän takia, eikä vaadi vauvaa ulos tiettynä päivänä, aivan turha alkaa taas naurettavuuksiin Jihuu.

En ole ikinä itse synnyttänyt, kuten ET itsekkään, joten tiedämme vain sen molemmat että se SATTUU. Ei sen sanominen ääneen ole mitään ahdasmielisyyttä, toteampahan vaan faktan. Ei sitä kipulääkitystä tarjottaisi kuule muuten...

Jätän itse aiheen tähän. Kuten olet taas huomannut, olet yksin mielipiteittesi kanssa, ja luot helposti inhoa itseäsi kohtaan. Mietihän sitä vaihteeksi, äläkä vaivaudu vastaamaan, koska minua ei sinun kommenttisi aikaisemmin kiinnostaneet, eikä nyttenkään. OK.

• Jihuuu
        rv40+ kirjoitti:

...piinaillut yhden päivämäärän takia, eikä vaadi vauvaa ulos tiettynä päivänä, aivan turha alkaa taas naurettavuuksiin Jihuu.

En ole ikinä itse synnyttänyt, kuten ET itsekkään, joten tiedämme vain sen molemmat että se SATTUU. Ei sen sanominen ääneen ole mitään ahdasmielisyyttä, toteampahan vaan faktan. Ei sitä kipulääkitystä tarjottaisi kuule muuten...

Jätän itse aiheen tähän. Kuten olet taas huomannut, olet yksin mielipiteittesi kanssa, ja luot helposti inhoa itseäsi kohtaan. Mietihän sitä vaihteeksi, äläkä vaivaudu vastaamaan, koska minua ei sinun kommenttisi aikaisemmin kiinnostaneet, eikä nyttenkään. OK.

Miten synnytyksen sattuminen liittyi siihen, että raskaus ei ole yliaikainen kuin vasta rv42 jälkeen? Ja se ei kuule ole mistään mun mielipiteestäni kiinni tuo asia, heh.

• Elmeri
        Jihuuu kirjoitti:

Katos kun menee väittelyksi näköjään tääkin viestiketju, mutta pakko kuitenkin kuitata. Alkuperäinen kirjoitti, että kohdussa kasvaa jo ison kokoinen/tuntuinen vauva, joten varmaan rupeaa askaruttamaan ap:ta tuleva synnytys. Ja tosiaan niinkuin kirjoitit luonto YLEENSÄ hoitaa hommansa, mutta ei todellakaan joka kerta. Jos vauvat syntyvät silloin kuin ne ovat valmiita, niin miksi viikolla 30 tai jo paljon aiemmin syntyy vauvoja? Miksi joissakin tapauksissa istukka lopettaa toimintansa, ennenkuin vauva syntyy tyyliin rv 41 ja voi olla sen vauvan kohtalo? Ps. se oli vain esimerkki se diabeetikon vauva, koska niiden kohdalla ei odoteta että luonto hoitaa koska se saattaisi myös olla kohtalokasta.

• sivusta seurannut
        Elmeri kirjoitti:

Katos kun menee väittelyksi näköjään tääkin viestiketju, mutta pakko kuitenkin kuitata. Alkuperäinen kirjoitti, että kohdussa kasvaa jo ison kokoinen/tuntuinen vauva, joten varmaan rupeaa askaruttamaan ap:ta tuleva synnytys. Ja tosiaan niinkuin kirjoitit luonto YLEENSÄ hoitaa hommansa, mutta ei todellakaan joka kerta. Jos vauvat syntyvät silloin kuin ne ovat valmiita, niin miksi viikolla 30 tai jo paljon aiemmin syntyy vauvoja? Miksi joissakin tapauksissa istukka lopettaa toimintansa, ennenkuin vauva syntyy tyyliin rv 41 ja voi olla sen vauvan kohtalo? Ps. se oli vain esimerkki se diabeetikon vauva, koska niiden kohdalla ei odoteta että luonto hoitaa koska se saattaisi myös olla kohtalokasta.

Jihuu luulee olevansa kaikki tietävä, kuka ansaitsisi oman palstansa ILMAN MUUTA. Hänellä on vastaus (huom. OIKEA vastaus) kaikkeen, ja vain hänen mielipiteensä yleensä on se OIKEA.

Heh heh pistää naurattamaan kuinka hän vieläkin jaksaa samaa rataa jauhaa noita omia päähänpinttymiään.

Alkuperäisen viesti oli ihan asiaa, mutta Jihuun piti taas alkaa puhumaan ihan *askaa, ja yrittää nostaa itsensä voittajan pallille. Vaan ei niin käy, tunnemme tapauksen täällä jo kaikki.

Nukahdan jos vielä luen yhdenkin hänen viesteistään, samaa soppaa kaikki.

• Jihuuu
        Elmeri kirjoitti:

En ole missään vaiheessa väittänyt, että KAIKKI vauvat syntyisivät silloin kun ovat valmiita, vaan nimenomaan termejä "yleensä" ja "useimmiten". Ja yhä edelleenkin kommenttini koski vain ap:n kaltaisia jotka haluavat vaatia käynnistystä vaan käynnistämisen takia, vaikka lääkärin mielestä aihetta ei olisi - jolloin kyseessä tuskin on istukan toimintahäiriötkään tms.

• Jihuuu
        sivusta seurannut kirjoitti:

Jihuu luulee olevansa kaikki tietävä, kuka ansaitsisi oman palstansa ILMAN MUUTA. Hänellä on vastaus (huom. OIKEA vastaus) kaikkeen, ja vain hänen mielipiteensä yleensä on se OIKEA.

Heh heh pistää naurattamaan kuinka hän vieläkin jaksaa samaa rataa jauhaa noita omia päähänpinttymiään.

Alkuperäisen viesti oli ihan asiaa, mutta Jihuun piti taas alkaa puhumaan ihan *askaa, ja yrittää nostaa itsensä voittajan pallille. Vaan ei niin käy, tunnemme tapauksen täällä jo kaikki.

Nukahdan jos vielä luen yhdenkin hänen viesteistään, samaa soppaa kaikki.

Siis se on mun mielipide ja päähänpinttymä, että synnytys on yliaikainen vasta rv42 jälkeen? Pitäskö sun soittaa neuvolaan ja kysäistä asiaa?

• edelleenkään
        Jihuuu kirjoitti:

En ole missään vaiheessa väittänyt, että KAIKKI vauvat syntyisivät silloin kun ovat valmiita, vaan nimenomaan termejä "yleensä" ja "useimmiten". Ja yhä edelleenkin kommenttini koski vain ap:n kaltaisia jotka haluavat vaatia käynnistystä vaan käynnistämisen takia, vaikka lääkärin mielestä aihetta ei olisi - jolloin kyseessä tuskin on istukan toimintahäiriötkään tms.

ymmärtää kirjoituksen pointtia, olisi varmaan parempi vetäytyä takavasemmalle kuin jankata vastaan.
        Tosin kun sun kommentteja on lukenu, niin ei tosiaankaan voi odottaa että jotain ymmärtäisit.
        Joillekkin tuo yksinkertaisuus on enemminkin pahe kuin hyve.

• Jihuuu
        edelleenkään kirjoitti:

ymmärtää kirjoituksen pointtia, olisi varmaan parempi vetäytyä takavasemmalle kuin jankata vastaan.
        Tosin kun sun kommentteja on lukenu, niin ei tosiaankaan voi odottaa että jotain ymmärtäisit.
        Joillekkin tuo yksinkertaisuus on enemminkin pahe kuin hyve.

Minun kirjoitukseni pointin, kun kommentoin edelleenkin vain tätä yliaikaisuus-termiä.

• tellu80
        Elmeri kirjoitti:

vauva ei tule vaikka käynnistettäisiinkin kuten mieheni ei syntynyt muinoin. Oli viikkoja yli LA:n ja lopulta oli turvauduttava sektioon kun ei vain olisi halunnut tulla maailmaan.Pariin kertaan yritiivät käynnistää. Että kyllä sitä käynnistystäkin tarvitaan....ja tässä tapauksessa sektiota että saatiin vaavi maailmaan

• sä olet
        Jihuuu kirjoitti:

Siis se on mun mielipide ja päähänpinttymä, että synnytys on yliaikainen vasta rv42 jälkeen? Pitäskö sun soittaa neuvolaan ja kysäistä asiaa?

ilmeisesti soittanu ja kysyny, joten selitäs vielä kerran miten sen termin kanssa nyt menikään?
        Kaikki varmaan "haluaa" sen jutun lukea.

• sitä
        Jihuuu kirjoitti:

Minun kirjoitukseni pointin, kun kommentoin edelleenkin vain tätä yliaikaisuus-termiä.

olet jankuttanut tässä "muutaman" viestin verran.
        Ihmeesti sulla on aikaa roikkua netissä, eipä taida sulta frendejä löytyä.
        Mene vaikka lenkille tai jotain.

• Jihuuu
        sitä kirjoitti:

olet jankuttanut tässä "muutaman" viestin verran.
        Ihmeesti sulla on aikaa roikkua netissä, eipä taida sulta frendejä löytyä.
        Mene vaikka lenkille tai jotain.

En lenkkeile enkä tapaa kavereita 24h/vrk ;)

• se on fakta
        Jihuuu kirjoitti:

En lenkkeile enkä tapaa kavereita 24h/vrk ;)

ettei sulla ole kavereita, vaan roikut netissä 24h/vrk..se on fakta se..

• herätys
        Jihuuu kirjoitti:

tiedän ihmisen, jolla oli KUUKAUDEN YLIAIKAINEN kun olivat äitiyspolin ihmiset arvioineet väärin! Tyttö syntyi lähes 6-kiloisena. ja kälyni jokainen lapsi (heitä on 4) on mennyt yliaikaiseksi ja on jouduttu käynnistämään kun ei ole synnytys käynnistynyt itsestään, kaikki hienosti yli 4-kiloisia syntyessään. ettäs tiedät.

• Jihuuu
        herätys kirjoitti:

tiedän ihmisen, jolla oli KUUKAUDEN YLIAIKAINEN kun olivat äitiyspolin ihmiset arvioineet väärin! Tyttö syntyi lähes 6-kiloisena. ja kälyni jokainen lapsi (heitä on 4) on mennyt yliaikaiseksi ja on jouduttu käynnistämään kun ei ole synnytys käynnistynyt itsestään, kaikki hienosti yli 4-kiloisia syntyessään. ettäs tiedät.

Opettele lukemaan, kirjoitin "yleensä".

• rv.39+5

Heippa!
      Perässä tullaan, siis muutama päivä vielä ns. LA'an, mutta olo on kauheen tuskaisa. Itken joskus ihan syyttä, oloa ahdistaa, ja vaivanloista on monet hommat, kuten nukkuminen, ynnä muut jutut. Mulle on tullut "uutisia??" soittoja jo 2 viikkoa!! Kaikki keinot kokeiltu täälläkin, vaikka vielä "aikaa jäljellä". Neuvolassa kyselen käynnistyksestä minäkin...

Vauva on ollut asemissa jo pitkään, ja laimeita polttoja tulee ja menee, ei mitään pysyvää tai oikeita supistuksia jotka siis tarkottais toimintaa. Ei uskalla mihinkään kauemmas enää lähtee jos vedet menee, joten kotona ootellaan vaan ja piinaillaan. Toivottavasti synnytät pian, ja minä kanssa :))

• alkuperäinen kirj.

en viitti noihin jihuun mielipiteisiin vaivautua ottamaan mitään kantaa...kiitos muille kommenteista.
        Se on tosiaan sen verran raskasta aikaa nämä viimeiset päivät eettei hän välttämättä tajua asiaa. Sitäpaitsi niinkuin tuolla aloitusviestissäni totesin niin sisälläni kasvaa melko potra poika. Olen tosiaan kanssa vaan 158 cm pitkä ja vatsanympärys nyt 125cm!! Ja sf mitta oli viime torstaina 39!! Joten hiukan kyllä jänskättää että mahtuuko syntymään ja siksikin haluaisin pian synnyttää.
        Koitetaan jaksaa kuitenkin ja tsemppiä muille samaan tilanteeseen joutuville, jopa ehkä jihuulle jos hänelle niin sattuu käymään.

• Jihuuu
        alkuperäinen kirj. kirjoitti:

en viitti noihin jihuun mielipiteisiin vaivautua ottamaan mitään kantaa...kiitos muille kommenteista.
        Se on tosiaan sen verran raskasta aikaa nämä viimeiset päivät eettei hän välttämättä tajua asiaa. Sitäpaitsi niinkuin tuolla aloitusviestissäni totesin niin sisälläni kasvaa melko potra poika. Olen tosiaan kanssa vaan 158 cm pitkä ja vatsanympärys nyt 125cm!! Ja sf mitta oli viime torstaina 39!! Joten hiukan kyllä jänskättää että mahtuuko syntymään ja siksikin haluaisin pian synnyttää.
        Koitetaan jaksaa kuitenkin ja tsemppiä muille samaan tilanteeseen joutuville, jopa ehkä jihuulle jos hänelle niin sattuu käymään.

Mun pointti oli vaan tosiaan se, että jos sulla on seuronnoissa todettu kaiken olevan ihan ok niin eihän siinä silloin ole mitään hätää tai kiirettä synnyttää. Ja sitten muistutin vaan siitä, että yliaikaisuudestahan ei ole vielä kyse - kun täällä tulee jatkuvasti väärää tietoa siltä osin. Jotkut toiset tässä vaan veti herneet siitä nenäänsä. En ole mitenkään vähätellyt sitä tuskaisaa oloa ja uskon kyllä että on tukalaa, vaikkakin ihmettelen, jos haluat synnytyksen käynnistettävän vaikkei siihen tarvetta olisi ainakaan yliajan perusteella kun et ole vielä yli muuta kuin lasketun ajan..

Eli tsemppiä muutoin olotilaasi ja eiköhän se siitä, jokunen päivä tai viikkokin on aika lyhyt aika kokonaisuudessaan elämän pituuteen :)

• annuli81
        Jihuuu kirjoitti:

Mun pointti oli vaan tosiaan se, että jos sulla on seuronnoissa todettu kaiken olevan ihan ok niin eihän siinä silloin ole mitään hätää tai kiirettä synnyttää. Ja sitten muistutin vaan siitä, että yliaikaisuudestahan ei ole vielä kyse - kun täällä tulee jatkuvasti väärää tietoa siltä osin. Jotkut toiset tässä vaan veti herneet siitä nenäänsä. En ole mitenkään vähätellyt sitä tuskaisaa oloa ja uskon kyllä että on tukalaa, vaikkakin ihmettelen, jos haluat synnytyksen käynnistettävän vaikkei siihen tarvetta olisi ainakaan yliajan perusteella kun et ole vielä yli muuta kuin lasketun ajan..

Eli tsemppiä muutoin olotilaasi ja eiköhän se siitä, jokunen päivä tai viikkokin on aika lyhyt aika kokonaisuudessaan elämän pituuteen :)

esim. istukan kalkkeutumista ei seurannassa pahemmin voi todeta. Ja nyt yx fakta tähän väliin :) istukan toiminta alkaa heikkenemään lasketun ajan jälkeen. Oma istukkani painoi 800g, oli repaleinen, kalkkeutunut ja kahdessa osassa eikä vauvani olisi pärjännyt istukalla enää kovin kauaa, minulla siis se 10 päivää yli lasketun ajan.

• realniina
        annuli81 kirjoitti:

esim. istukan kalkkeutumista ei seurannassa pahemmin voi todeta. Ja nyt yx fakta tähän väliin :) istukan toiminta alkaa heikkenemään lasketun ajan jälkeen. Oma istukkani painoi 800g, oli repaleinen, kalkkeutunut ja kahdessa osassa eikä vauvani olisi pärjännyt istukalla enää kovin kauaa, minulla siis se 10 päivää yli lasketun ajan.

Istukan toiminta voi alkaa heikkenemään ja kalkkeutumaan jos paljon ennen laskettua aikaa.Ei siis välttämättä vasta lasketun ajan mentyä.

• annuli81
        realniina kirjoitti:

Istukan toiminta voi alkaa heikkenemään ja kalkkeutumaan jos paljon ennen laskettua aikaa.Ei siis välttämättä vasta lasketun ajan mentyä.

niinkin voi käydä,mutta useimmin se alkaa kalkeuttumaan lasketun ajan jälkeen :)

• siina3

näyttää nyt siltä että alkuperäisen viestin sanamuotoon on Jihuu ja Realniina takertuneet pahanpäiväisesti. Alkperäinenhän vaan tuskasteli sitä että on mennyt lasketun ajan yli...

On mielestäni turhaa alkaa reagoimaan noin termiin "yliaikainen", kun siitä ei ollut suinkaan kysymys, eikä puhe, termistä siis, VAAN siitä onko muita viimeisillään kärvisteleviä odottajia...

Terkut alkuperäiselle, ja tsemppiä! Tiedän että on tuskaista nuo viimeiset viikot ja päivät, ennen synnytystä! Jaksamisia!! X

• emilai

En mä ole kenenkään puolella vaan tätä louskutusta vastaan noin yleisesti.Minusta on todella mukava lukea kaikkien kirjoituksia, mutta tätä tappelua ei jaksa Erkkikään lukea.

Ja totuushan on, ettei teistä kumpikaan kuulu niihin joita viestillä tavoitellaan. Minusta on ihan turhaa yhdestä termistä tapella 63 viestiä, joissa asetelma on sinä ja realniina vastaan nimettömät.

Niinhän nämä taistelut täällä aina menee. Sitä et voi kieltää.

Minähän yritin sanoa, että ei se haukku haavaa tee! Eli kun ei vastaa, ei kukaan jaksa teitä yksinään haukkua. Mutta kun vastaatte taas haukkuja taas lisää aihetta haukkua ja niin lumipallo vain kasvaa ja kasvaa, sen voit jälleen kerran itsekin myöntää.

Yhteenvetona siis se, ettei yksi väärä termi ole 63 viestin mittaisen tappelun arvoinen. PISTE!

• emilai

En mä ole kenenkään puolella vaan tätä louskutusta vastaan noin yleisesti.

Minusta on todella mukava lukea kaikkien kirjoituksia, mutta tätä tappelua ei jaksa Erkkikään lukea.

Pyysin kunnioittamaan minua ja muita "VAKKAREITA". Minä en ole nimimrkitön. Ja on ikävää, ettei voi kunnioittaa minua sen takia, että sanon mielipiteeni ihan nimimerkillä ja suoraan.

Ja totuushan on, ettei teistä kumpikaan kuulu niihin joita viestillä tavoitellaan. Minusta on ihan turhaa yhdestä termistä tapella 63 viestiä, joissa asetelma on sinä ja realniina vastaan nimettömät.

Niinhän nämä taistelut täällä aina menee. Sitä et voi kieltää.

Minähän yritin sanoa, että ei se haukku haavaa tee! Eli kun ei vastaa, ei kukaan jaksa teitä yksinään haukkua. Mutta kun vastaatte taas haukkuja taas lisää aihetta haukkua ja niin lumipallo vain kasvaa ja kasvaa, sen voit jälleen kerran itsekin myöntää.

Yhteenvetona siis se, ettei yksi väärä termi ole 63 viestin mittaisen tappelun arvoinen. PISTE!

Ja tarkoitus ei todellakaan ole ollut loukata.

Ei vain kannata kiihtyä noin "mitättömästä" asiasta näin kamalasti.

• JIHUUSTA

Tämä allaoleva on Jihuun profiilissa.... siis ompa muija aivan hillitön vitsi kun ensin lataa tätä tekstiä itsestään ja sitten jauhaa joustamattomana ja suvaitsemattomana pikkuasioista ikuisuuden!!!!!

"Elämänarvoina rehellisyys ja suvaitsevaisuus. Omat tavat on omia tapoja ja asiat voi tehdä monella muullakin tapaa ;)

Elämä on liian ihanaa ja arvokasta, jotta jaksaisi murehtia pikkuasioista. "

• idioottien vihaaja

Mua kiinnostaisi kovasti jihuun ja realniinan ammatit. Ihan vain sen takia, että molemmat tavaa näitä faktoja ilmeisesti netissä. Muistakaa, että moni asia mitä netissä luette ei ole faktaa. Te olette uskomattomia pilkun nussijoita ja toivoisinkin että voisitte lopettaa ton vittuilun täällä. Jihuu voisi keskittyä nyt vaan raskautensa keskikolmannekselle, ettei vaan kiihtymyksensä vuoksi synnytystään käynnistä. Sulla kun pitäisi vielä olla pitkä aika nauttia tästä ihanasta raskaudesta. Ehkäpä kun kokemusta tulee molemmille nimimerkeille lisää, niin hekin osaavat pitää suunsa kiinni. Pistää niin vihaksi, kun näkee että molemmat hakemalla hakee pientä vittuilun aihetta aiheesta kun aiheesta.

• Jihuuu

Mahdatko sinä ja kaltaisesi tosiaan vängätä neuvoloissa ja lääkäreille että älkää nussiko pilkkua, minulla on nyt rv41 ja raskauteni on yliaikainen kun minä niin sanon!

Ammatilla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että rv41 ei vaan yksinkertaisesti ole yliaikainen raskaus ja lukee muuallakin kun netissä. Itsehän te sitä pilkkua viilaatte tuijottamalla sitä lasketun ajan päivämäärää..!

Ai raskauden keskikolmannekselle? Suosittelen sua tarkistamaan nuo raskausviikot ja kuukaudetkin, kun ei ole näköjään senkään vertaa sulla hallussa asiat.

• ....
        Jihuuu kirjoitti:

Mahdatko sinä ja kaltaisesi tosiaan vängätä neuvoloissa ja lääkäreille että älkää nussiko pilkkua, minulla on nyt rv41 ja raskauteni on yliaikainen kun minä niin sanon!

Ammatilla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että rv41 ei vaan yksinkertaisesti ole yliaikainen raskaus ja lukee muuallakin kun netissä. Itsehän te sitä pilkkua viilaatte tuijottamalla sitä lasketun ajan päivämäärää..!

Ai raskauden keskikolmannekselle? Suosittelen sua tarkistamaan nuo raskausviikot ja kuukaudetkin, kun ei ole näköjään senkään vertaa sulla hallussa asiat.

asiasta aivan ohi tämä kysymys, mutta kuinka pitkällä olet jihuu? :)

• jihuun LA 28.8
        .... kirjoitti:

asiasta aivan ohi tämä kysymys, mutta kuinka pitkällä olet jihuu? :)

sen profiilin mukaan, ja lupasi häipyä näiltä palstoilta sen jälkeen *onni ja autuus* :)

• idioottien vihaaja
        Jihuuu kirjoitti:

Ihan vallan huomenna rv 31, onnea siitä. Nyt siis voit painua niiden luomusynnytys kirjojen pariin. Sulla kuitenkin on yliaikaisuuteen vielä 11 viikkoa aikaa. Ei ole hyväksi täällä vittuilla muille, voit vielä vitutuksessasi käynnistää synnytyksesi. Faktana sulle, että 31 viikkoinen sikiö ei ole vielä valmis.

• Miksi?
        Jihuuu kirjoitti:

etkö sä jihuu osaa koskaan lopettaa ajoissa.
        Meneekö sulla miehes kans huonosti ku koko ajan haluat päteä ja viilata pilkkua.
        Eikö sulla ole parempaa tekemistä?
        Ja ensinäki et ole lähellä laskettua aikaa joten pysyhän tällasista viesteistä poissa.

• huolestunut mama
        Miksi? kirjoitti:

etkö sä jihuu osaa koskaan lopettaa ajoissa.
        Meneekö sulla miehes kans huonosti ku koko ajan haluat päteä ja viilata pilkkua.
        Eikö sulla ole parempaa tekemistä?
        Ja ensinäki et ole lähellä laskettua aikaa joten pysyhän tällasista viesteistä poissa.

hän väittää sairaita asioita mitä ei itse edes osaa perustella, nämä viestit pitäisi ehdottomasti poistaa, eivät kuulu tähän ketjuun.

kiitos sheriffi!

• huolestunut mama

väität aivan sairasta asiaa ilman mitään perusteita, kuin vaivaisen internet sivun missä lause "viikolla 32 vauva on valmis" on suurissa lainausmerkeissä...uskot siihen, ja väität että kaikki tietosi perustuu faktoihin.

älä levitä ja lietso hulluja juttuja.

et itsekkään haluaisi synnyttää noin aikaisin!

• realniina
        huolestunut mama kirjoitti:

hän väittää sairaita asioita mitä ei itse edes osaa perustella, nämä viestit pitäisi ehdottomasti poistaa, eivät kuulu tähän ketjuun.

kiitos sheriffi!

Osaan perustella kyllä. Ja viestini eivt ole sairaita, ne perustuvat faktatietoon.

• huolestunut mama
        realniina kirjoitti:

Osaan perustella kyllä. Ja viestini eivt ole sairaita, ne perustuvat faktatietoon.

puhut roskaa kyseisestä aiheesta, mutten enää kehtaa tunnustaa.

meni sulla liian pitkälle. kaikki on sitä mieltä. sun viestit on poistettu, just ne sairaat, koska siihen oli hyvä syy. että sillai.

• Lääket. yo

Luoja varjelkoon meikäläistä ja kaikkia kollegoita tältä ihmistyypiltä. Tai ainakin antakoon lehmän hermot. Tsiisus!

• :;:;:;:;:;:;:;

kuten sinä

• realniina
        huolestunut mama kirjoitti:

puhut roskaa kyseisestä aiheesta, mutten enää kehtaa tunnustaa.

meni sulla liian pitkälle. kaikki on sitä mieltä. sun viestit on poistettu, just ne sairaat, koska siihen oli hyvä syy. että sillai.

Että sillai, luule mitä luulet.

• sinua vanhempi

älä siis käy nimittelemään ketään kun et edes tiedä asiasta, minkä juuri myönsit - hurraa.

• tellu80

seurata kuinka eräät ovat jatkuasti vänkäämässä jollakin palstalla ja monta kertaa päivässä joidenkin kanssa...mistähän se kertoo. On se kumma jos LA yli menevä lääkärikäynti on nimeltään yliaikaiskontrolli jos sitä termiä ei kuulu käyttää ennen vk42...ilman että joku alkaa vääntää kärpäsestä härkästä. Tuskin lääkärit viilaavat asiasta pilkkua selventääkseen että vaikka nimi on yliaikaiskontrolli ei kuitenkaan ole kyseessä yliaikaisuus niin miksi muiden pitää. Relax vaan hei. Ei todellakaan pidä viilata pilkkua jonkun termistön takia. Synnyttäneenä tiedän että olo on jo malttamaton odotellessa synnytyksen alkua ja joka pv miettii että tänäänkö tapaan vauvani. Myös olo on sietämätön joten en ihmettele että LA yli menneet ns."yliaikaiset" ovat tuskaisia. Todellakin jos ihmiset haluaa kanssakeskustella toisten samassa tilanteessa olevien kanssa niin ei tarvis todellakaan hyppiä silmille kun keskusteluussa ei käytetä oikeita termejä. Varmasti melkein jokaine odottaja tietää että vk42 ei olla oikeasti yliaikaisia mutta senkin kaikki tietää että puhutaan LA yli menneistä=yliaikaiset. Ei kenenkää varmaa tarvi tulla opettamaan asioita keskusteluissa etenkään kun kysyjä ei halunnut neuvoja vaan hieman kanssatoverien kannustusta jotka ovat samassa vaiheessa.
      Ja musta ainakin on mukavampi keskustella asioisa ihmisten kanssa jotka eivät syydä faktojaan vaan osaa muutenkin ilmaista itseään kun "opettamalla" muita. Ja jos oikeesti ihmiset haluaa keskustella jostakin asiasta kuten tässä tapauksessa vk40 ylittäneet niin miksi pitää vänkää ja vänkää vaikka monta kertaa on pyydetty että saiskos he keskustella rauhassa asiaa liittyvien henkilöiden kanssa. Alottakaa oma keskustelu siitä mikä on yliaikaisuus jos siitä on kiva jauhaa ja päteä.
      Tsemppiä teille "yliaikaisille" ja kyllä tekin vielä pian saatte oman tuhisevan vaavinne kainaloon. Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvata. Koittakaa viettää viimeiset ajat leväten koska voimia tulette lähiaikoina tarviimaan.

• tellu80

heh... tutkimusten mukaan ainoastaan sperma ja nännien hieronta aiheuttaa supistuksia joten eikun rasvaa kehiin ja hieroskelemaan. Siitä erittyy samaa hormonia jota käytetään käynnistyksessä..eh...en ny muista mitä.

• rv39+5

Olispa nämä kaikki viestit "yliaikaisten" kuulumisia niinkuin alkuperäinen huhuili.... olis sillon merkitystä tälläkin ketjulla ;)

Ensin pitää jonkun alottaa tivaamaan ihan turhaan sanan yliaikainen merkityksestä, ja sitten jutut jotenkin kääntyy siihen että rv32 syntyvät vauvat ovat valmiita. Heh, 'hieman' omituista vatvomista, ihan kuin kaikesta nyt pitäisi alkaa taistelemaan.

Mutta ketjun aloittajalle, jos enää viitsit lukea vastauksiasi, itse liityn yliaikaisten seuraan loppuviikosta (omasta mielestäni ainakin), ja olo on jo nyt kovin tuskaisa ja tylsä. Haluaisin kovasti synnyttämään.

Toivon sinulle onnea ja pikaista tapahtumaketjua synnytyksen suhteen, ja kaikkea hyvää tulevaisuudelle :)

• alkuperäinen kirj.

Kiitos tsempeistä monille=)
        Kyllähän tässä jaksaa kun on jaksettava. Huomenna aamulla klo 8 sinne yliaikaiskontrolliin vyöryn valtavan mahani kanssa ja toivon että jään sille reissulle synnyttämään. Jos ei niin sitten on taas vaan odotettava sitkeästi.

Ketjusta on poistettu 78 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe