supistuksista..

angel-06

nyt on alkanu supisteleen kivuliaammin mut se tuntuu myös tuolla alapäässä vihlomisena..onko normaalia..rv39 2

26

11673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jihuuu

Supparithan on olennainen osa synnytystä :)

Ja olet jo niillä viikoilla, että voi valmistautua siihen että lähtökin saattaa tulla.

• sara

hei!
      mulla vihloo alapäätä makuulla, etenkin esim kylkeä kääntäessä. joskus tuikkaa neulamaisella tavalla. ne on kuulemma liitoskipuja, ja alapää tavallaan valmistautuu aukeamaan synnytystä varten. tuleeko sulle sitä alapään vihlomista supisteluitten aikana? Onko supparit säännöllisiä, voitko ajoittaa niitä vielä, vai ovatko vielä harjoitus-mielisiä (pitkäaikaisia, ei huippuja)?

• angel-06

nyt on alkanut tulemaan supistelujen aikana mut välillä niinkin et ei supistele..on ollu aikasemmin noita liitoskipuja mut nyt ne on jotenkin kivuliaampia..nekin..ei ole tullu vielä säännöllisiä supistuksia et en voi kyl vielä ajoittaa niitä..

• Elmeri

Moikka!
      Onneksi olkoon, sulla on kohta vauva kainalossa! Tosta alapään vihlomisesta, se on yleensä merkki siitä että kohdunsuu siellä kypsyy ja valmistautuu tulevaan synnytykseen. Myöskin vauvan pään painuminen synnytyskanavaan aiheuttaa alapäässä inhottavia vihlomisia. Älä pelästy jos sieltä alapäästä tulee verensekaista limaa, se on myös merkki siitä kohdunsuun kypsymisestä.Tsemppiä synnytykseen ja tule sitten kertomaan kun vauva on syntynyt!

• angel-06

kyllä tässä ollaan odoteltu et vaavi syntyis jo..olo on ainakin sellanen vaikka supistellu on vähän miten sattuun...alapäästä on kyllä vuotanut jotain mut olen ajatellut et valkovuoto on vaan lisääntynyt tai jotain..mutta kiitoksia..tulen sitten kyllä kertomaan kun vauva on syntynyt.. :)

• sara
        angel-06 kirjoitti:

kyllä tässä ollaan odoteltu et vaavi syntyis jo..olo on ainakin sellanen vaikka supistellu on vähän miten sattuun...alapäästä on kyllä vuotanut jotain mut olen ajatellut et valkovuoto on vaan lisääntynyt tai jotain..mutta kiitoksia..tulen sitten kyllä kertomaan kun vauva on syntynyt.. :)

..kanssa tota valkkista (tai jotain!) valuu enempi nyt. tosiaan paikat alkaa avautumaan, mikä on sitten hyvä merkki, SAATTAA olla että synnytys vois olla jopa nopeempi kun itse siihen päästään. mulla on kipuillut jo monta viikkoa, ja supparit tulee ja menee, täälläkin vielä odotellaan niitä säännöllisiä. ei enää kauaa, onnea matkaan kun se koittaa!!

• 39+6

Huomenna laskettu aika siis. Enemmän ja vähemmän supistellut, en kuitenkaan ole kipeä. Kamala paine alapäässä ja vihlontaa. Kävellessä paine senkun yltyy. Kuitenkin olen yrittänyt liikuskella, saishan tuo synnytys alkaakin. Mitäs sitä tekis nopeuttaakseen synnytyksen alkua?? Kaikki vinkit tervetulleita! :)

• Elmeri

Heissan vaan ja onneksi olkoon kun olet raskaudessa päässyt jo tuohon pisteeseen ( itse rv 38 menossa, enkä voi vielä haaveilla synnytyksen käynnistymisestä, olen edellisetki la asti hautonut ). Nyt kyssäri, tuleeko sulta jo kivaa limaista, verensekaista vuotoa alapäästä? Ajattelin vaan, että olisi merkki kypsymisestä siis kohdunsuun. Tietty jotain radikaalia voisi yrittää eli reipas pieni lenkki, saunominen ja siihen päälle viileää suihkua. Siitä tuoreen ananaksen syönnistä voisi olla apua. Tietty seksi ja sitten haudot sitä spermaa siellä alapäässä. Alaselän hieronta voisi myös ehkä auttaa -> tee kaikkea mahdollista ja jos ei muuta niin psyykkeelle tekee hyvää... yritetty on !

• 39+6
        Elmeri kirjoitti:

Heissan vaan ja onneksi olkoon kun olet raskaudessa päässyt jo tuohon pisteeseen ( itse rv 38 menossa, enkä voi vielä haaveilla synnytyksen käynnistymisestä, olen edellisetki la asti hautonut ). Nyt kyssäri, tuleeko sulta jo kivaa limaista, verensekaista vuotoa alapäästä? Ajattelin vaan, että olisi merkki kypsymisestä siis kohdunsuun. Tietty jotain radikaalia voisi yrittää eli reipas pieni lenkki, saunominen ja siihen päälle viileää suihkua. Siitä tuoreen ananaksen syönnistä voisi olla apua. Tietty seksi ja sitten haudot sitä spermaa siellä alapäässä. Alaselän hieronta voisi myös ehkä auttaa -> tee kaikkea mahdollista ja jos ei muuta niin psyykkeelle tekee hyvää... yritetty on !

Ei ole minkään näköistä vuotoa. Koko raskauden ajan valkovuotokaan ei ole ollut runsasta. Supistukset alavatsalla, jotka aiheuttaa vihlonnat. Esikoiselta selän puolella. Pitänee laitta sauna päälle ja yrittää sitä käynnistämiseen. :) Huomenna neuvola kuitenki, saas nähdä mitä sanoo, on nimittäin isohko vauveli mahassa, tuskin annetaan mennä kovin kauaa yli. (toiveajattelua??) Nyt olis ajoituskin hyvä, esikoinen mummolassa, ei tarvitsisi hoitopaikkaa etsiä.. Pitäkää peukkuja, että pian alkais tapahtua! :)

• Elmeri
        39+6 kirjoitti:

Ei ole minkään näköistä vuotoa. Koko raskauden ajan valkovuotokaan ei ole ollut runsasta. Supistukset alavatsalla, jotka aiheuttaa vihlonnat. Esikoiselta selän puolella. Pitänee laitta sauna päälle ja yrittää sitä käynnistämiseen. :) Huomenna neuvola kuitenki, saas nähdä mitä sanoo, on nimittäin isohko vauveli mahassa, tuskin annetaan mennä kovin kauaa yli. (toiveajattelua??) Nyt olis ajoituskin hyvä, esikoinen mummolassa, ei tarvitsisi hoitopaikkaa etsiä.. Pitäkää peukkuja, että pian alkais tapahtua! :)

Heippa vielä!
        Tekeekö teillä th sisätutkimusta? Mulla viime raskaudessa oli th/kätilö terkkana ja se viimeisellä käynnillä pyöräytti kohdunsuuta, tyttö syntyi seuraavana yönä. Ilmeisesti sai siitä kohdunsuun pyöräytyksestä vauhtia kun synnytys käynnistyi -> se on monella toiminut!!!

• 39+6
        Elmeri kirjoitti:

Heippa vielä!
        Tekeekö teillä th sisätutkimusta? Mulla viime raskaudessa oli th/kätilö terkkana ja se viimeisellä käynnillä pyöräytti kohdunsuuta, tyttö syntyi seuraavana yönä. Ilmeisesti sai siitä kohdunsuun pyöräytyksestä vauhtia kun synnytys käynnistyi -> se on monella toiminut!!!

Tekee, se toimi itsellänikin viime kerralla. Ajattelin jutella asiasta huomenna.

• sara
        39+6 kirjoitti:

Tekee, se toimi itsellänikin viime kerralla. Ajattelin jutella asiasta huomenna.

tekee sen pyöräytyksen tiistai aamuna, odotan innolla, vaikken usko että mulla ihan välttämättä toimisi.....peukut pystyyn!

onnea kaikille!

• 40+0

Teki "ronskin" sisätutkimuksen, nyt sitten odotellaan auttoiko yhtään. Ainakin alkoi kamala painaminen alapäässä, kävelen kuin olisi pökäle pöksyissä. Paikat kahdelle sormelle auki, eli jotain on tapahtunut viime kerrasta. Ei puhettakaan käynnistämisestä, koska kaikki ok.

• sara
        40+0 kirjoitti:

Teki "ronskin" sisätutkimuksen, nyt sitten odotellaan auttoiko yhtään. Ainakin alkoi kamala painaminen alapäässä, kävelen kuin olisi pökäle pöksyissä. Paikat kahdelle sormelle auki, eli jotain on tapahtunut viime kerrasta. Ei puhettakaan käynnistämisestä, koska kaikki ok.

miltä se ronski sisätutkimus tuntui, oliko kauheeta? mulla tosiaan sama edessä huomen aamulla.

olis tosi kiva tietää jos sulla alkaa tapahtumaan ja miten/koska jne!!!

pidän sulle peukkuja :)

• 40+0
        sara kirjoitti:

miltä se ronski sisätutkimus tuntui, oliko kauheeta? mulla tosiaan sama edessä huomen aamulla.

olis tosi kiva tietää jos sulla alkaa tapahtumaan ja miten/koska jne!!!

pidän sulle peukkuja :)

No ei se miellyttävin kokemus ollu, jonnin verran sattui, mutta vain hetken, sen kestää. Josko siitä kuitenkin olisi jotain hyötyä, alkaa olla jo "raskas" olo. Tosiaan kamala painon tunne nyt jälkeen päin ja alapäätä vihloo enemmän kuin eilen. Tosiaan, eka lapseni synnytys lähti tuolla tutkimuksella käyntiin seuraavana päivänä, siksi pyysinkin sitä. Toivotaan, että se sinullekkin tehoaa. :)

• sara
        40+0 kirjoitti:

No ei se miellyttävin kokemus ollu, jonnin verran sattui, mutta vain hetken, sen kestää. Josko siitä kuitenkin olisi jotain hyötyä, alkaa olla jo "raskas" olo. Tosiaan kamala painon tunne nyt jälkeen päin ja alapäätä vihloo enemmän kuin eilen. Tosiaan, eka lapseni synnytys lähti tuolla tutkimuksella käyntiin seuraavana päivänä, siksi pyysinkin sitä. Toivotaan, että se sinullekkin tehoaa. :)

...jos sulla tosiaan alkaa tapahtumaan! oliko tunne sama viimeksi sen toimiessa, tuo painon tunne?

tuliko vuotoa tms? odotatko ihan kotosalla, vai uskaltaako sitä lähteä mihinkään, voisko siihen uskaltaa luottaa kuitenkin sen verran?

:))

• 40+0
        sara kirjoitti:

...jos sulla tosiaan alkaa tapahtumaan! oliko tunne sama viimeksi sen toimiessa, tuo painon tunne?

tuliko vuotoa tms? odotatko ihan kotosalla, vai uskaltaako sitä lähteä mihinkään, voisko siihen uskaltaa luottaa kuitenkin sen verran?

:))

Siitä on jo 7 vuotta, tämä on niinkuin armeijan käynti, muistaa vain hyvät asiat.. En muista sen illan tuntemuksia, ainoastaan että seur. aamuna alkoivat kipeät supistukset. Toki joku voi sanoa, että sattumaa, tiedä häntä... Neuvolassa kuitenkin meinas, että aika moni on saanut "avun" tällaisesta tutkimuksesta. Terkkari vanhempi hlö, joten hänellä varmaankin kokemusta löytyy.

• sara
        40+0 kirjoitti:

Siitä on jo 7 vuotta, tämä on niinkuin armeijan käynti, muistaa vain hyvät asiat.. En muista sen illan tuntemuksia, ainoastaan että seur. aamuna alkoivat kipeät supistukset. Toki joku voi sanoa, että sattumaa, tiedä häntä... Neuvolassa kuitenkin meinas, että aika moni on saanut "avun" tällaisesta tutkimuksesta. Terkkari vanhempi hlö, joten hänellä varmaankin kokemusta löytyy.

kyllähän he tietävät kokemuksesta jo että monella toimii, toivotaan siis että meillä molemmilla! sanottiinko sulle siis että paikat on "kypsät" jo?

mä huhuilen vaikka sua huomenissa tässä samassa ketjussa, jos olet kuulolla. olis kiva tietää miten menee ja edistyy :)

suppareitten täytteistä iltaa!

• 40+1
        sara kirjoitti:

kyllähän he tietävät kokemuksesta jo että monella toimii, toivotaan siis että meillä molemmilla! sanottiinko sulle siis että paikat on "kypsät" jo?

mä huhuilen vaikka sua huomenissa tässä samassa ketjussa, jos olet kuulolla. olis kiva tietää miten menee ja edistyy :)

suppareitten täytteistä iltaa!

Edelleen kotosalla, tilanne rauhallinen. Liekö tuo tutkimus sittenkään auttoi.. Ei vain jaksais odotella enää!! :(

• sara
        40+1 kirjoitti:

Edelleen kotosalla, tilanne rauhallinen. Liekö tuo tutkimus sittenkään auttoi.. Ei vain jaksais odotella enää!! :(

miten sulla on päivä mennyt, itse vasta nyt pääsin koneelle? mulla oli aamulla tosiaan se sama juttu, ja verta tuli sen jälkeen kai odotetusti. huono uutinen oli se, että paikat olivat "raa'at" vielä, joten mitään sen kummempaa pehmentymistä ei ollut tapahtunut, kohdunkaula (?) oli pitkä ja ylhäällä :(

muutama hassu viiltävä selkäkipu ollut tänään, mutten usko että mulla tälläkertaa auttoi se toimenpide, ei paikat tainneet olla tarpeeksi valmiita :(

• 40+1
        sara kirjoitti:

miten sulla on päivä mennyt, itse vasta nyt pääsin koneelle? mulla oli aamulla tosiaan se sama juttu, ja verta tuli sen jälkeen kai odotetusti. huono uutinen oli se, että paikat olivat "raa'at" vielä, joten mitään sen kummempaa pehmentymistä ei ollut tapahtunut, kohdunkaula (?) oli pitkä ja ylhäällä :(

muutama hassu viiltävä selkäkipu ollut tänään, mutten usko että mulla tälläkertaa auttoi se toimenpide, ei paikat tainneet olla tarpeeksi valmiita :(

Tosi rauhaisaa ollu, muutama hullu supistus. Kävin just koiran kans lenkillä ja pitänee lämmitellä sauna, josko ne edes pikkasen auttais asiassa.. Pitäneeköhän vielä se ananas käydä ostamassa... :) Alkaa jo hermostuttamaan, eikä asiaa auta yhtään soittelevat sukulaiset.. Käynnistystä aletaan vasta ens viikon lopulla harkitteen, jotenki alkaa tuntua että sinne mennään. Koetetaan jaksaa! :)

• sara
        40+1 kirjoitti:

Tosi rauhaisaa ollu, muutama hullu supistus. Kävin just koiran kans lenkillä ja pitänee lämmitellä sauna, josko ne edes pikkasen auttais asiassa.. Pitäneeköhän vielä se ananas käydä ostamassa... :) Alkaa jo hermostuttamaan, eikä asiaa auta yhtään soittelevat sukulaiset.. Käynnistystä aletaan vasta ens viikon lopulla harkitteen, jotenki alkaa tuntua että sinne mennään. Koetetaan jaksaa! :)

niitä tuoreita ananaksia pitäis kuulemma ahmia vähintään 7 että ne auttais!!
        ite ajattelin kokeilla seksiä :)

mulla on käynnistys ens viikon perjantaina kait, mutten jaksais millään...

oliko sulla nuo paikat jo valmiit, pehmeä ja lyhentynyt kohdunkaula? mulla ei :(

• 40+1
        sara kirjoitti:

niitä tuoreita ananaksia pitäis kuulemma ahmia vähintään 7 että ne auttais!!
        ite ajattelin kokeilla seksiä :)

mulla on käynnistys ens viikon perjantaina kait, mutten jaksais millään...

oliko sulla nuo paikat jo valmiit, pehmeä ja lyhentynyt kohdunkaula? mulla ei :(

Paikat oli pehmeät ja kahdelle sormelle auki, joten oli siis "kehitystä" tapahtunu. Toivotaan, että sulla lähtee käyntiin ennen perjantaita, itse ajattelin tarkistaa asiaa loppuviikosta, jos mitään ei tapahdu. Kärsimätön olen!

• sara
        40+1 kirjoitti:

Paikat oli pehmeät ja kahdelle sormelle auki, joten oli siis "kehitystä" tapahtunu. Toivotaan, että sulla lähtee käyntiin ennen perjantaita, itse ajattelin tarkistaa asiaa loppuviikosta, jos mitään ei tapahdu. Kärsimätön olen!

sulla kuitenkin varmaan alkaa synnytys jo pian! mulle sanottiin että suurimmalla osalle kelle tehään tää tutkimus, ei joudu kuitenkaan käynnistykseen asti :)

mullakin on perjantaina vielä tarkastus, ja ens tiistaina toinen, ennen käynnistystä. molemmilla kerroilla meinaan pyytää uutta samaa toimenpidettä :))

• tulivuori86

joskus iltasin vihlasee/sattuu ihan hirveesti alapäästä, menee pian ohi ja taas tekee se pari kertaa putkee, on joskus ollu jotain saman tyylistä mut nää o kipeempii... yrit siin ny sit rentoutuu, vähän painelen kipukohdista tai hieron/silittelen nii on parempi, mut voisko kysees sit olla jonki asteisii supistuksii???
      oon ny rv 33

• juu-u

minulla myös rv 33 menossa. Ja alavatsassa tuntuu sellaista kipua. etenkin aamulla kun herää ja kääntyilee yleensäkin sängyssä. Ja myös päivälläkin kipuja vähemmän, kuitenkin jos liikkuu paljon tai istuu kauan paikallaan. onko syytä huolestua kun laskettuun päivään on kuitenkin vielä aikaa 1,5 kk. mutta vauva varmaan painaa jo sen verran tuolla että nämä kuuluvat asiaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33