Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ois ihan kiva saaha tietää

eläin rakas

jos ei tule muuta allergista oiretta kun pientä aivastelua ja yskittää nii voiko ottaa koiran..ku rakastan chihuahua rotua ja haluisin sellasen niin kovasti mut en voi ehkä ottaa ku saatan olla allerginen.mulla oli kolme vuotta yks eläin mut piti antaa pois ku alko sit aivastuttaa...jos syön jotai allergia lääkkeitä ni voinko pitää eläimen?

2

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko+atoopikko

      jos haluaa allergiansa pahenevan, mahdollisesti astman puhkeavan ynnä muuta mukavaa.
      No, kysymykseesi vastaus, ei voi, ei kannata riskeerata omaa terveyttään, kun astmakin on sellainen että se kerran puhjettuaan sitten on elinikäinen kumppani, toki voi olla remissiossa välillä.
      On järjetöntä syödä lääkkeitä sen takia että voi pitää jotain eläintä.

      Mene nyt ainakin ensin allergiatesteihin ja mieti sitten sitä koira-asiaa uudelleen.

      Sinullahan on jo allergia, kerrot että olet joutunut aiemmin luopumaan jostain (oletan että karvaisesta) eläimestä.

      Minäkin rakastan eläimiä, mutta rakastan enemmän elämää ja sitä että voin hengittää suht ok!

      • päivänkakru

        Jos rakastat koiria oikeasti ja saat allergiatesteissä tuloksen, että olet niille allerginen, et koiraa ota. Tämä on kurja juttu, mutta eikö olisi vielä kurjempaa jos joutuisit koirasta luopumaan? Se olisi koirallekin tosi ilkeästi tehty..Koirahan ei mikään lelu ole, ei sitä viskellä paikasta toiseen. Toistankin tässä oikeastaan sinun sanojasi
        "astmaatikko atoopikko", joka kerroitkin jo totuuden.
        Tosin asia ei kuitenkaan ole näin yksiselitteinen. On tapauksia, että jos on vähäinen koira-allergia ja ottaa koiran, koira-allergia menee pois, tai toisin sanoen siedättyy ainakin sille omalle hauvalle. Tunnen yhden ihmisen jolla on astma ja koiria (lk collieita) ja yhdellä ystävälläni on myös koira-allergia, mutta omille koirilleen (2 bichon friseä ja 1 sekarotunen) hän ei ole allergisoitunut. Sitä ei kuitenkaan koskaan tiedä mihin suuntaan se allergia lähtee menemään, useinhan kuitenkin sinne "alaspäin".. Itse olen astmaatikko ja allerginen kissoille.. Tiedän tunteesi, sillä olen itsekin hyvin eläinrakas ja haluaisin oman koiran.. Perheessäni on koira-allergiaa, enkä tiedä voinko itsekään koskaan omaa koiraa ottaa tämän astman ja allergisuuteen taipuvaisuuden takia. Jos olet oikeasti hyvin kiinnostunut koirista niin mene 4H-dogsitterkurssile (jos paikkakunnallasi sellaisia järjestetään).http://www.4h-liitto.fi/
        Itse olen koiria hoitanut (kissojakin jonkin aikaa) neljä vuotta, se on ihanaa hommaa ja siinä saa kaiken lisäksi omaa rahaakin.
        Lisäisin vielä, että siedätyshoitoa annetaan tietääkseni vain näkövammaisille, joilla on opaskoiria.. Yhteenvetona siis: koirilla, eikä allergioilla ole leikkimistä! On tullut nähtyä liiankin monta tapausta kun esim. lehtien myyntipalstoilla lukee "Annetaan koira hyvään kotiin allergian vuoksi". Pirunmoinen juttu noi allergiat kyllä on ja ne voivat vieläpä alkaa kehittyä mihin suuntaan tahansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe