jos ei tule muuta allergista oiretta kun pientä aivastelua ja yskittää nii voiko ottaa koiran..ku rakastan chihuahua rotua ja haluisin sellasen niin kovasti mut en voi ehkä ottaa ku saatan olla allerginen.mulla oli kolme vuotta yks eläin mut piti antaa pois ku alko sit aivastuttaa...jos syön jotai allergia lääkkeitä ni voinko pitää eläimen?
ois ihan kiva saaha tietää
2
438
Vastaukset
- astmaatikko+atoopikko
jos haluaa allergiansa pahenevan, mahdollisesti astman puhkeavan ynnä muuta mukavaa.
No, kysymykseesi vastaus, ei voi, ei kannata riskeerata omaa terveyttään, kun astmakin on sellainen että se kerran puhjettuaan sitten on elinikäinen kumppani, toki voi olla remissiossa välillä.
On järjetöntä syödä lääkkeitä sen takia että voi pitää jotain eläintä.
Mene nyt ainakin ensin allergiatesteihin ja mieti sitten sitä koira-asiaa uudelleen.
Sinullahan on jo allergia, kerrot että olet joutunut aiemmin luopumaan jostain (oletan että karvaisesta) eläimestä.
Minäkin rakastan eläimiä, mutta rakastan enemmän elämää ja sitä että voin hengittää suht ok!- päivänkakru
Jos rakastat koiria oikeasti ja saat allergiatesteissä tuloksen, että olet niille allerginen, et koiraa ota. Tämä on kurja juttu, mutta eikö olisi vielä kurjempaa jos joutuisit koirasta luopumaan? Se olisi koirallekin tosi ilkeästi tehty..Koirahan ei mikään lelu ole, ei sitä viskellä paikasta toiseen. Toistankin tässä oikeastaan sinun sanojasi
"astmaatikko atoopikko", joka kerroitkin jo totuuden.
Tosin asia ei kuitenkaan ole näin yksiselitteinen. On tapauksia, että jos on vähäinen koira-allergia ja ottaa koiran, koira-allergia menee pois, tai toisin sanoen siedättyy ainakin sille omalle hauvalle. Tunnen yhden ihmisen jolla on astma ja koiria (lk collieita) ja yhdellä ystävälläni on myös koira-allergia, mutta omille koirilleen (2 bichon friseä ja 1 sekarotunen) hän ei ole allergisoitunut. Sitä ei kuitenkaan koskaan tiedä mihin suuntaan se allergia lähtee menemään, useinhan kuitenkin sinne "alaspäin".. Itse olen astmaatikko ja allerginen kissoille.. Tiedän tunteesi, sillä olen itsekin hyvin eläinrakas ja haluaisin oman koiran.. Perheessäni on koira-allergiaa, enkä tiedä voinko itsekään koskaan omaa koiraa ottaa tämän astman ja allergisuuteen taipuvaisuuden takia. Jos olet oikeasti hyvin kiinnostunut koirista niin mene 4H-dogsitterkurssile (jos paikkakunnallasi sellaisia järjestetään).http://www.4h-liitto.fi/
Itse olen koiria hoitanut (kissojakin jonkin aikaa) neljä vuotta, se on ihanaa hommaa ja siinä saa kaiken lisäksi omaa rahaakin.
Lisäisin vielä, että siedätyshoitoa annetaan tietääkseni vain näkövammaisille, joilla on opaskoiria.. Yhteenvetona siis: koirilla, eikä allergioilla ole leikkimistä! On tullut nähtyä liiankin monta tapausta kun esim. lehtien myyntipalstoilla lukee "Annetaan koira hyvään kotiin allergian vuoksi". Pirunmoinen juttu noi allergiat kyllä on ja ne voivat vieläpä alkaa kehittyä mihin suuntaan tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328517Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571153Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17796Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.34715Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637