mitä raumalla oikein tapahtu?

eau

Onko se totta, että 18- vuotias tyttö kuoli jäätyään paloauton alle? Miten tämmöstä voi tapahtua?

37

42623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Elisa

Osanottoni tämän nuoren tytön omaisille.

• myöskin

paloauton kuljettajalle ja muulle miehistölle.
      Ihan kamala paikka.
      T:VPKlainen

• Vpk_mies

Käy kyllä sääliksi paloauton kuskia... Osanotto myös tytön läheisille.

• juups

ihan kauheeta,ei kukaan sais kuolla tolleen ja vielä noin nuorena :( .olin itse juhannuksena melkosen kännissä ja meinasin mennä uimaan.onneksi en mennyt,siinä olisi voinut hukkua.kaverit kielsivät.kiitos

• toni.f

Kuinkakohan moni noistakin kuolleista oli humalassa tänä juhannuksena?
      Järjet on monella jäässä vaikka palavaa alkoholia kittais pullotolkulla.
      Kuolema kohtaa meistä jokaista, ja nyt juuri täyteen ikään päässyt tyttökin pääsee lehtiotsikkoihin sillä, että kun oli vetänyt perseet olalle ja kuollu. Kaunis muisto tästäkin nuoresta:( Kännit ja hautaan on suomalaisten juhannusten kirous.
      Koska nuoret oppii elämään elämäänsä asiallisesti? Hauskaa voi pitää ilman viinaakin ja kaatuilemiset autojen alle on paljon pienempi mahdollisuus.
      Keurulla helluntai konferenssissa oli varmasti 35.000 ihmistä ja tietääkseni yksikään ihminen ei siellä edes loukkaantunut, vaikka hauskaa pidettiin oikein kunnolla.

Mitenkä näitten kuolleitten ihmisten kohdalla? Kuka heistä oli oksennuksensa jälkeen oikeasti onnellinen?
      Kuka heistä kulki pelastuksen tietä?
      Keneltä löytyy rohkeus kulkea vastavirtaan?

Paskahousuja ne, jotka pakenevat elämää päihteillä ja paskahousuja ne jotka turvautuvat väkivaltaan, kun sanat ja terve järki loppuu kesken!
      Entisenä vempulana tiedän mistä puhun enkä häpeä sanoa julki sitä mikä totta on!

• oskun

Itse olin Raumalla katsomassa esiintyjiä ihan selvinpäin ja eikä minun tulisi mieleenkään moralisoida muiden kännäämistä. Jokainen tekee omat valintansa. Kaikkia kuitenkaan ei kiinnosta helluntai seurat ja jokaisella on oikeus juoda viinaa jos siltä tuntuu tai olla juomatta.

• toni.f
        oskun kirjoitti:

Itse olin Raumalla katsomassa esiintyjiä ihan selvinpäin ja eikä minun tulisi mieleenkään moralisoida muiden kännäämistä. Jokainen tekee omat valintansa. Kaikkia kuitenkaan ei kiinnosta helluntai seurat ja jokaisella on oikeus juoda viinaa jos siltä tuntuu tai olla juomatta.

Jokainen saa juoda viinaa niin paljon ku huvittaa, mutta katsokaa tilastoja. Moniko näistä 14 henkilöstä on ollut kuollessaan selvinpäin?
        Minä en moralisoi! Kerron vain sen mikä on tosiasia tykättiin siitä tai ei!

• oskun
        toni.f kirjoitti:

Jokainen saa juoda viinaa niin paljon ku huvittaa, mutta katsokaa tilastoja. Moniko näistä 14 henkilöstä on ollut kuollessaan selvinpäin?

Joo mutta miksi täytyy uskonto sekoittaa asiaan mukaan. On uskovaisia jotka nauttivat alkoholia ja on ei-uskovaisia jotka eivät nauti alkoholia.

• Jesajah
        toni.f kirjoitti:

Kuinka moni ihminen on kuollut selvinpäin ollessaan? Väitän, että taatusti useampi!

Parempi pelata varman päälle.

• joka vuosi konffassa ollut

Tiedätkö mitä konffassa tapahtuu?
        Siellä myydään huumeita ja monia nuoria tulee pelkästään siksi sinne että saavat juoda teltta-alueiden reunamilla.

• tavallinen jätkä

Nyt löytyi oikee kunnon Jeesustelija!Kaikki kunnia uskonnolle mutta jotain rajaa silti,älä sinä jälkiviisaana ala tuputtaa niitä seurojen hauskuuksia, tosin varmasti siellä riemua riittää ja kun taas ensi vuonna kokoonnutte väki on puolella lisääntynyt!No onhan kiva arvuutella kuka uusi jäsen on kenenkin näköinen,isästä ei aina ole varmuutta mutta äiti sen tietää.Anteeksi vain mutta oikeat uskovat eivät nimittele tuolla tavoin muita olematta itse paskahousuja.

• Jeesustelua
        toni.f kirjoitti:

Näihin lööppeihinhän on nimenoman kerätty kaikki humalikot ja tapaturmiin muutoinkin joutuneet. Kuolee niitä ihmisiä muutoinkin, lööppienkin ulkopuolella. Ei joka kuolemasta saa lööppiä, vaikka se onkin jokaisella ainutkertainen ja kaikilla meistä edessä, ja edesmenneillä TAKANA.

• oskun
        Jesajah kirjoitti:

Kuinka moni ihminen on kuollut selvinpäin ollessaan? Väitän, että taatusti useampi!

Parempi pelata varman päälle.

ja uskonnon rooli on siis tässä asiassa?

• OlinRaumalla

Osaa jotkut käyttäytyäkin vaikka kännissä onkin, itse osaan esimerkillisesti pitää pääni vaikka kännissä olen. Sitä paitsi huutelit tuossa että idiootit turvautuu väkivaltaan, juuri itse sorruit verbaaliin sellaiseen.

• notice

te "uskovaiset" aina tulette joka paikkaan nostamaan itsenne korokkeelle ja haukkumaan muita.
        "Kuinka te elätte parempaa elämää".
        Monella teistä on todellakn itsemietiskelyn paikka suhteessanne jumalaan.
        Viina aiheuttaa monelle ongelmia, mutta te pidätte sitä jonkinlaisena itsetuntonne kulmakivenä uskon asioissa.

• Uskon Jeesukseen

Luin järkyttyneenä kirjoituksesi:´Paskahousuja ne, jotka pakenevat elämää päihteillä ja paskahousuja ne jotka turvautuvat väkivaltaan, kun sanat ja terve järki loppuu kesken!
        Entisenä vempulana tiedän mistä puhun enkä häpeä sanoa julki sitä mikä totta on!`.
        Kysyn sinulta,minkälainen Jumala sinulla on? Kuka on antanut sinulle tällaisen oikeuden häväistä kuolleen nuoren naisen muistoa? Luuletko, että sinun totuutesi edustaa ainoaa oikeata totuutta tässä suuressa maailmassa?
        Tunsitko tätä nuorta naista ollenkaan,tuskin,olet vain päättänyt sanoa mielipiteesi?
        Minulta kuoli hiljattain lähiomainen,iäkäs,vietin hänen vierellään viimeiset päivät.Se oli raskasta, ei ollut enää toivoa elämästä,joutui valmistautumaan kuolemaan,rakkaan ihmisen lopulliseen poismenoon.Tuvauduimme Jeesukseen koko ajan ja hänen rakkautensa ja armonsa varassa jaksoimme koko prosessin.Vanhan ihmisen kuoleman ymmärtää,vaikka se raskasta onkin.Mutta yllättäen kuolee nuori, jolla olisi ollut koko elämä edessään.
        Juhannus on aina ollut suomalaisten kesän kohokohta ja perinteeseen kuuluu, että silloin otetaan vähän vettä väkevämpää.Itse olin selvinpäin surustani johtuen.Mutta kun ajattelen nuorta ihmistä, kavereiden kanssa, elämä edessä. Onhan se normaalia, että otetaan alkoholia. Toiset ottavat ja toiset eivät ota. Mutta ei selvinpäin oleminen kenestäkään marttyyria tee, eikä täydellistä ihmistä. Tottakai onnettomuuksia esim. vesillä olisi vähemmän ilman alkoholia, mutta kun elämä on tällaista. Emme me ihmiset ole täydellisiä.
        Ihmettelen joidenkin uskovaisten käsitystä omasta itsestään. Luuletteko, että ilman kaljaa tai viinaa oleminen tekee teistä parempia ihmisiä muihin verrattuna? Oletteko niin hyviä, että voitte käsi sydämellä puhua Jumalan suulla omia ajatuksianne, joilla on tarkoitus nostaa teitä itseänne, ja samalla laskette alimpaan helvettiin poisnukkuneet ihmiset, jotka eivät enää voi täällä olla itseään puolustamassa teidänlaisiltanne hyeenoilta! Minä uskon Jeesukseen, uskon myös siihen, että hän ei tuomitse ihmistä kuten te monet uskovaiset tuomitsette! Jeesus ymmärtää nuorten ihmisten Juhannuksen juhlinnan. Hän rakastaa jokaista niin selvinpäin olevaa kuin sitten kännissäkin olevaa. Kauhea vahinko on tapahtunut. Voisitteko uskovaiset antaa rauhan kuolleen nuoren naisen muistolle?

• oikea tekopyhä olet

Et saisi tuomita toisia ihmisiä heidän tekojensa perusteella. Eikö se tuomitseminen ole Jumalan tehtävä, eikä sinun?

Osanottoni kuolleen tytön omaisille sekä paloauton kuljettajalle.

• Kille
        oskun kirjoitti:

Joo mutta miksi täytyy uskonto sekoittaa asiaan mukaan. On uskovaisia jotka nauttivat alkoholia ja on ei-uskovaisia jotka eivät nauti alkoholia.

Jos suurin osa kansasta kuuluu kirkkoon niin voihan siinä uskonnosta mainita ohimennen.Pahimmassa tapauksessa seuraukset saattavat olla hyvinkin lähellä kirkkoa.Kristittyjä jotka kuuluvat kirkkoon tiedän paljonkin kun nauttivat alkoholia,uskossa olevia en juurikaan.Uskonto kun seuraa ihmistä syntymästä hautaan niin pidetään sitä esillä aina kun siltä tuntuu.Eikä vaivauduta uskonnon esillä olosta.Sanan kuulo kun on hyvästä.

• tosi surullista!

tänään vasta kuulin ja luin koko jutusta, tosi surullista! omaisille varmasti kamalaa ja paikalla olleille, sekä omaisille ! mutta itseäni vaivasi myös se että hänellä oli poikaystävä, ei sillekkään oo kovin kiva uutinen, kun ajattelen omalta kohdalta että poikaystäväni (olen ite tyttö) lähtisi jonnekki hetkeksi ja sitten kuuleekin ettei se tuu enään takas ku se on kuollu =( ei semmosta halua kuulla eikä pysty edes käsittämään, kaikki kuolee joskus mutta se aika voi tulla milloin tahansa missä tahansa :( surullista .. oliko vakavakin suhde poikaystävään ? siis seurustellut monta vuotta ?

• no perkele

Noi 2 vikaa kysymystäon naurettavia, soita omaisille jos kiinnostaa, penikka!

• suru

tosi surullista myös paloauton ajajan kannalta sitä varmaan syytetään koko jutusta.

vielä surullisempaa se tosin on tytön vanhemmille ja sukulaisille

• läheisen menettänyt

Miksi syytettäisiin,eihän hän ollut siihen syypää.Ja kuolihan täällä muitakin Juhannuksena,syöpäsairaalassa,lastenklinikalla ,hukkumalla jne.ei pidä tehdä tästä tytöstä juhannusmadonnaa!Sitä paitsi hän oli humalassa.
        Osanottoni kuitenkin!

• Surullista
        läheisen menettänyt kirjoitti:

Miksi syytettäisiin,eihän hän ollut siihen syypää.Ja kuolihan täällä muitakin Juhannuksena,syöpäsairaalassa,lastenklinikalla ,hukkumalla jne.ei pidä tehdä tästä tytöstä juhannusmadonnaa!Sitä paitsi hän oli humalassa.
        Osanottoni kuitenkin!

Lehdissä aina kerrotaan miten juhannuksena sattui sitä tai tätä. Mutta jos vertaa normaali kesä viikonloppuun niin kuinka paljon enenmän ihmisiä kuoli? Uskoakseni ei kovinkaan paljon enemmän.

Juhannusta sentään kestää kolme päivää ja tavallisena vastaavana kesäaikana suomessa taatusti sattuu ja tapahtuu.

Rauman onnettomuus valitettavasti mahtuu tilastoihin.

• Entäs norm. vk. loppuna?

Tiedoitusvälineet taas revitelevät lööpeillä. Ihmisiä syntyy ja kuolee muulloinkin, kuin ryyppyjuhlien aikaan. Mikä se on, se vakioviikonlopun saldo. Matematiikkaahan tämä tietenkin on. Populaa on Suomessa öpauttiarallaa 5 miljoonaa. Keski-ikä, eiku, keskimääräien elinikä naisilla muistaakseni reilut 80v, miehillä jotakin 76 v. Kukapa olisi se matemaatikko, joka tästä laskisi päivittäisen poistuman? No, kyllä sen pitäisi tietenkin tällä lyhyellä lukion matikallakin onnistua. En vaan ole joutanut moisia pohdiskelemaan, tai laskeskelemaan.

Laskekaapa matemaatikot! Tietenkinhän tässä pitäisi keskitttyä pelkkiin tapaturmiin, tai väkivaltaisiin kuolemiin, näissä lööppeihin päässeissä tapauksissa. No, pistäkääpä arvio molemmista, kaikkiaan kuolleista ja noista tapaturmsta ym. ennenaikaisiksi katsottavista. Tuleekohan tuohon Juhannuksen korville havaittavaa piikkiä näihin kuolemiin?

• nimimerkki

no tiätyst ko kävelee siäl iha pelti kii ja lähtee yht äkkii tiäl

• tästä

Tässä teille faktaa:

"Juuri täysi-ikäistynyt kankaanpääläistyttö juhli keskikesää Raumanmeren juhannusfestivaaleilla isossa telttaleirissä.

Onnettomuushetkellä juhannuspäivän vastaisena yönä tyttö oli humalassa ja piteli kiinni vierellään kulkeneesta, noin 25-vuotiaasta miehestä. He kävelivät yhdessä festivaalialueen pääporttien suuntaan.

Iltalehden tietojen mukaan mies oli hänen sisarensa poikaystävä.

Yhtäkkiä ote heltisi kohtalokkaasti, ja tyttö horjahti ajotielle.

Samaan aikaan ohi kulkeneen paloauton kuljettaja ei ehtinyt edes jarruttaa, kun tyttö suistui raskaan kulkuneuvon takarenkaan alle. Auto oli ainoa, joka väylää oli hetkeen ajanut.

- Tyttö sai nopeasti apua, mutta elvyttäminen osoittautui turhaksi, komisario Hans Vuoti Rauman poliisista sanoo.

- Meillä on käsitys, miksi hän horjahti, mutta poliisitutkinta on vielä kesken. Sen voin sanoa, että tämä oli niin monen huonon epäonnen summa.

"Kuka kertoo poikaystävälle"

Paikalle osunut festivaaliyleisö näki vierestä, kuinka tytön rinnalla kävellyt mies ja seurueeseen kuulunut nainen murtuivat asvaltilla polvilleen pelastusyritysten vielä ollessa kesken.

He itkivät ja halasivat toisiaan hätääntyneinä.

- Hetken kuluttua SPR:n työntekijät tulivat saattamaan kaksikon kriisiautoon, läheltä seurannut kertoo.

Seurueella mukana olleet eväät jäivät tien laitaan - niitä ei enää tarvittu.

Paikalle tuli nopeasti myös tytön kanssa samassa leirissä majoittuneita, jotka tunsivat läheisesti kuolleen tytön sillä hetkellä poissa olleen poikaystävän.

- Kuka hänelle kertoo? Miten tällaisesta ylipäätään voi edes kertoa?"

Iltalehti 26.06.2006

Todellakin, ei kannata spekuloida ja puhua asioista joista ei mitään tiedä. Ikävää että tämmöstäkin tapahtuu.

• ihan vaan kysäisen

sillä paloautolla oli niin tärkeää että piti siellä ajella, tuskin oli hälytyksessä? Olis pysyny parkissa jos ei ole tähdellistä ajoa vai tuleeko paremmat pyhälisät kun laiva liikkuu?

• kukka

kyllähän ne muutkin "järkkäriautot" yms. siellä ajelee. se oli vain monen huonon sattuman summaa..

• jotain aavistusta...

Olen ollut paikalla monissa isoissa tapahtumissa (muissakin kun festareilla) ja nähnyt itse, kuinka paloautoilla on tuotu paikalle vettä peseytymismahdollisuuksia varten. Mielestäni on hyvinkin mahdollista, että paloauto on ollut tästä syystä liikenteessä.

Koska paloauto ajoi suljetulla alueella, on hyvin todennäköistä, että palokunta on ollut tällöin festarijärjestelyissä mukana.

• jumalauta

miksiköhän poliisiautot ajelee kylillä vaikka ei ole häly päällä?

• Tohvelix

paljastuu kykenemättömyys rationaaliseen ajatteluun.

• tytsi-82

onko joku kuullut pojasta joka halvaantui kun tippui megano beachilla tanssi korokkeelta alas???

• rmj-06

kuulin kyllä halvaantuneesta miehestä/pojasta joka tippui meganon korokkeelta, mutta tämäkään ei ole muuta kuin kuultua huhupuhetta.. lisäksi liikkui alueella huhua että myös toinen nuori mies olisi hakattu/puukotettu kuoliaaksi.. mutta mitään konkreettisia todisteita en ole esim. missään medioissa nähnyt.. näitä sattuu ja se on ikävää, vaikka näinkin hyvät turvajärjestelyt olivat raumalla (10 järjestäjille)

muuten festareilla kaikilla tuntui olevan hyvä ja erittäin iloinen mieli ja itselleni jäi päällimmäiseksi ne hyvät asiat mieleen ;)

• kansaa...

Tämän siitä saa, kun kännissä koheltaa. Suomalaiset ovat viinakansaa ja pojasta polvi vain pahenee, eivät osaa juhlia, eivätkä olla ilman viinaa. Juokaa vaan lisää ja kaatukaa kännissä autojen alle, ettehän te muuta osaa :D

• Heiskasenmara
    • viina ei sovi

yhteen...

• Mä vaan

Ikävää mutta totta. :'( tunsin tän tytön,sen veljen kaveri oon...miksi sut riistettiin jo nyt,Minna???!!! *itkee*
      voimia sukulaisille ja ystäville ja tutuille!!

Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      79
      5397
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      82
      4351
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      382
      4328
    4. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      510
      3933
    5. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      152
      3418
    6. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3079
    7. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      60
      3063
    8. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2748
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2326
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      52
      2221
    Aihe