Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

suihkulähteestä

vesityttö

minulla on koristelampi johon haluaisin suihkulähteen.
olen yrittänyt löytää netistä laitetta siihen mutta aina edessäni on valmiita suihkukaivoja. sellaisia patsaita sun muita.
saako allaspumpusta suihkulähteen?
entä voisko sellaista pienempää suihkulähdettä tehdä? vaikka kivikasaan :)

6

1052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zazaz

      Kyllä saat pumpusta tehtyä suihkulähteen! Ja kivikasaankin se onnistuu jos vaan pohjalla on hyvä ja kestävä alusta. Pumpusta saa vaihtamalla suuttimia tehtyä millaisen haluaa.

    • puutarhamyymälöissä

      Löydät pelkkiä suihkulähdepumppuja puutarhamyymälöistä.Suihku tulee vartta pitkin suoraan pumpusta.Miten aioit kiviä käyttää?

      • vesityttö

        itseasiassa löysinkin tähän jo vastausta, osittain.
        eli ajoin tehdä pienen altaan joka on katettu allas muovilla. mulla kun on sellaisia jäänöspaloja.
        eli riittäisköhän 40 senttiä syvyydeksi ja halkaisija ehkä metri.sitten laittaisin pumpun siihen ja tietysti vettä. latoisin kiviä korkean kasan niin ettei pumppua näkyisi.
        eikös se toimisi, luulisin.
        toimiiko pumput muuten suoralla sähköllä?


      • tsn81..
        vesityttö kirjoitti:

        itseasiassa löysinkin tähän jo vastausta, osittain.
        eli ajoin tehdä pienen altaan joka on katettu allas muovilla. mulla kun on sellaisia jäänöspaloja.
        eli riittäisköhän 40 senttiä syvyydeksi ja halkaisija ehkä metri.sitten laittaisin pumpun siihen ja tietysti vettä. latoisin kiviä korkean kasan niin ettei pumppua näkyisi.
        eikös se toimisi, luulisin.
        toimiiko pumput muuten suoralla sähköllä?

        Toimii suoraan sähköllä. Katso vaan että ostat pumpun joka on ulkokäyttöön tarkoitettu, eli maadoitettu.
        Muista sitten että pumppua tarvitsee kuitenkin putsata aina välillä roskista, eli älä laita liian paljon kiviä sen päälle että jaksat kaivaa sen esiin sieltä.


      • Tuo_mas0107
        tsn81.. kirjoitti:

        Toimii suoraan sähköllä. Katso vaan että ostat pumpun joka on ulkokäyttöön tarkoitettu, eli maadoitettu.
        Muista sitten että pumppua tarvitsee kuitenkin putsata aina välillä roskista, eli älä laita liian paljon kiviä sen päälle että jaksat kaivaa sen esiin sieltä.

        Juuri tuollaiseen "kivilähteeseen" on ainakin Plantagenissa myynnissä Hozelockin valmistama 70 cm halkaisijaltaan oleva, pyöreä, muovinen systeemi, joka on ikäänkuin lierihattu ylösalaisin. Päällä on eräänlainen kansi, ja keskellä on syvänne, johon vesi ja pumppu sijoitetaan. Päälle voi sitten latoa kiviä tai koristella "kannen" muulla tavalla ja suihku tulee keskeltä ylöspäin. Suihkuava vesi virtaa takaisin pohjalla olevaan vesitilaan. Hinta oli 59e, ja systeemi kuului Hozelockin oma 700 litrainen pumppu, joka tuohon käyttöön soveltuu hyvin.


    • vesityttö

      noilla tiedoilla pärjään.
      kiitti.
      laitoin ekas meidän koristelampeen suihkulähdepumpun. komee on. eikä kalliskaan jotain 20 euroa, muisteleisin.
      sit seuraavaksi teen sen kivikasasuihkulähteen.
      ehkä myöhemmin sitten puron.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe