minulla on koristelampi johon haluaisin suihkulähteen.
olen yrittänyt löytää netistä laitetta siihen mutta aina edessäni on valmiita suihkukaivoja. sellaisia patsaita sun muita.
saako allaspumpusta suihkulähteen?
entä voisko sellaista pienempää suihkulähdettä tehdä? vaikka kivikasaan :)
suihkulähteestä
6
1080
Vastaukset
- zazaz
Kyllä saat pumpusta tehtyä suihkulähteen! Ja kivikasaankin se onnistuu jos vaan pohjalla on hyvä ja kestävä alusta. Pumpusta saa vaihtamalla suuttimia tehtyä millaisen haluaa.
- puutarhamyymälöissä
Löydät pelkkiä suihkulähdepumppuja puutarhamyymälöistä.Suihku tulee vartta pitkin suoraan pumpusta.Miten aioit kiviä käyttää?
- vesityttö
itseasiassa löysinkin tähän jo vastausta, osittain.
eli ajoin tehdä pienen altaan joka on katettu allas muovilla. mulla kun on sellaisia jäänöspaloja.
eli riittäisköhän 40 senttiä syvyydeksi ja halkaisija ehkä metri.sitten laittaisin pumpun siihen ja tietysti vettä. latoisin kiviä korkean kasan niin ettei pumppua näkyisi.
eikös se toimisi, luulisin.
toimiiko pumput muuten suoralla sähköllä? - tsn81..
vesityttö kirjoitti:
itseasiassa löysinkin tähän jo vastausta, osittain.
eli ajoin tehdä pienen altaan joka on katettu allas muovilla. mulla kun on sellaisia jäänöspaloja.
eli riittäisköhän 40 senttiä syvyydeksi ja halkaisija ehkä metri.sitten laittaisin pumpun siihen ja tietysti vettä. latoisin kiviä korkean kasan niin ettei pumppua näkyisi.
eikös se toimisi, luulisin.
toimiiko pumput muuten suoralla sähköllä?Toimii suoraan sähköllä. Katso vaan että ostat pumpun joka on ulkokäyttöön tarkoitettu, eli maadoitettu.
Muista sitten että pumppua tarvitsee kuitenkin putsata aina välillä roskista, eli älä laita liian paljon kiviä sen päälle että jaksat kaivaa sen esiin sieltä. - Tuo_mas0107
tsn81.. kirjoitti:
Toimii suoraan sähköllä. Katso vaan että ostat pumpun joka on ulkokäyttöön tarkoitettu, eli maadoitettu.
Muista sitten että pumppua tarvitsee kuitenkin putsata aina välillä roskista, eli älä laita liian paljon kiviä sen päälle että jaksat kaivaa sen esiin sieltä.Juuri tuollaiseen "kivilähteeseen" on ainakin Plantagenissa myynnissä Hozelockin valmistama 70 cm halkaisijaltaan oleva, pyöreä, muovinen systeemi, joka on ikäänkuin lierihattu ylösalaisin. Päällä on eräänlainen kansi, ja keskellä on syvänne, johon vesi ja pumppu sijoitetaan. Päälle voi sitten latoa kiviä tai koristella "kannen" muulla tavalla ja suihku tulee keskeltä ylöspäin. Suihkuava vesi virtaa takaisin pohjalla olevaan vesitilaan. Hinta oli 59e, ja systeemi kuului Hozelockin oma 700 litrainen pumppu, joka tuohon käyttöön soveltuu hyvin.
- vesityttö
noilla tiedoilla pärjään.
kiitti.
laitoin ekas meidän koristelampeen suihkulähdepumpun. komee on. eikä kalliskaan jotain 20 euroa, muisteleisin.
sit seuraavaksi teen sen kivikasasuihkulähteen.
ehkä myöhemmin sitten puron.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882