Sukkiksen kylpyamme

Uiui

Millainen olisi paras uima-allas sukkanauhakäärmeelle? Onko pesuvati liian liukas ja syvä? Iso uunivuoka? Pitääkö laittaa joku keppi jota pitkin se pääsee sinne ja pois?
Muuten on tietoa löytyny aika kivasti mutta tämä askarruttaa vielä...

4

246

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teemu

      Niin, olettaen että käärmeesi on täysikasvuinen tai jotakin sinne päin. Meillä on T. radix, n. 90 cm, ja uima-altaan virkaa toimittaa tollanen muistaakseni Etolasta hommattu tavallinen muovilaatikko, mittoja sillä on pyöräesti Pohja 30 x 22 cm ja korkeutta olisiko n. 12 cm. Mitään puita tai oksia se ei ylöspäästäkseen tarvitse, käärmeet kyllä nousee yllättävän ylös seinää vasten, esim. katto joka on 40 cm:n korkeudella ei tuota tolla meidän matoselle mitään ongelmia. Sen verran sanon että tämä meidän tapaus ainakin tykkää välillä sukellella aivan pohjassa, joten sitä silmällä pitäen se uunivuoka voi olla vähän turhan matala. Tosin eipä se nyt niin kovin tarkkaa ole, luottakaa vain omaan arvostelukykyynne, varmasti osaatte valita ihan sopivan astian.

      • katsu

        Meillä on reilun metrin mittaisilla parietaliksilla ihan tavallinen pesuvati. Ei ole mitään oksia vaan pääsevät kyllä ihan helposti sieltä pois muutenkin. Jos käärmeesi on vielä pieni voi sille laittaa ensin pienemmän astian ja suurentaa sitten käärmeen kasvaessa. Käärme tosiaan haluaa välillä päästä ihan sukkeluksiinkin, joten vähintään niin iso.


      • Uiui
        katsu kirjoitti:

        Meillä on reilun metrin mittaisilla parietaliksilla ihan tavallinen pesuvati. Ei ole mitään oksia vaan pääsevät kyllä ihan helposti sieltä pois muutenkin. Jos käärmeesi on vielä pieni voi sille laittaa ensin pienemmän astian ja suurentaa sitten käärmeen kasvaessa. Käärme tosiaan haluaa välillä päästä ihan sukkeluksiinkin, joten vähintään niin iso.

        Tuleva uusi perheenjäsenemme on vielä poikanen, laitan siis ensin hiukan pienemmän kulhon ja vähän myöhemmin vati on sopiva.
        Kiitos vastauksista :)
        T:Kati


    • william1996

      Haluaisin laittaa mun käärmeelle oksan sen terraarioon niin pitäisikö se pestä tai jotain ennen sinne laittoa? tietäisikö joku?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe