Tänään ostin aitoa ja tuoretta tilliä erään trooppisen maan supermarketista, mutta se maistui ja tuoksui pelkästään anikselta.
Kyseessä ei suinkaan ole anisruoho (Pimpinella anisum), jonka tunnen hyvin.
Ainakin vieraani olivat hämmästyneitä syödessään anis-kalakeittoa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Anisruoho
”Platina ylistää sen ominaisuuksia ruokahalun kiihdyttäjänä, ja lisäksi hän mainitsee, että se tuo avun päänsärkyyn, kiihdyttää aineenvaihduntaa, on hyväksi hermoille ja nostaa INTOHIMON.”
Toisaalta pitkään harkittuani, ei tuo anisruohokaan huono vaihtoehto olisi...vaikka fossiloituneen ja kalkkeutuneen ukon kalasopassa!
ASIAAN: Onko tillillä olemassa pelkästään anikselle maistuvaa lajiketta?
Tuoretta anis-tilliä
Tillin tallin
1
341
Vastaukset
- zaatar
Ridolfia segetum, joka kasvaa villinä välimeren maissa muistuttaa kyllä aika lailla tilliä eikä siinä ole aniksen makua. Joskin on melko kuiva.
Luonnon fenkolilla sen sijaan on voimakas aniksen haju ja maku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854910- 1902298
- 402181
- 791966
- 1331899
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231708- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161431Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3451214- 351136