Elikkä olisi haaveena ostaa tuollainen Bella 572 C, tai vastaavanlainen keskihytillinen läpikäveltävä tai ympärikäveltävä käytetty vene. Pituus 5.5-7.5 m. Tuohon Bellaan suosittelevat 50-90 HV:n moottoria. Mikähän mahtaa olla kulutus? Onko tuollaisia vastaavanlaisia, ~kokoisia paatteja mahdollista saada sisämoottorilla?
Jossain näin Bella 640 C myytävänä, mutta koneena olikin sitten jo 140 HV bensakone. Kuinkahan pienellä dieselillä tuollainen 640 vielä pelittäisi?
Ja vielä viimeisenä kysymyksenä kuinka merikelpoisia tuollaiset veneet ovat?
Bella 572 C tai vastaava sisämoottorilla
11
8654
Vastaukset
- tietoa
ei ole kenelläkään, mutta haaveileppa Busterista, esim Magnum, XXL.Tosin mainitsemasi moottorikoot 50-90 heppaa riittää isoon Busseen ehkä starttimoottoriksi korkeintaan.Buster yksi parhaita moottoriveneitä merelle.Koneeksi tarvitset 200-250 hp tai kaksi vähintään 100 heppasta.
- Noviisi
En hae ihan noin isolla koneella kulkevaa paattia. Mieluiten sisädiesel ja Bellan tyylinen keskiohjaamolla varustettu vene. Lähinnä kiinnostaa tuossa merikelpoisuudessa se, etttä ollaanko ku..ssa kun isompi aallokko yllättää.
- sessa ollaan
Noviisi kirjoitti:
En hae ihan noin isolla koneella kulkevaa paattia. Mieluiten sisädiesel ja Bellan tyylinen keskiohjaamolla varustettu vene. Lähinnä kiinnostaa tuossa merikelpoisuudessa se, etttä ollaanko ku..ssa kun isompi aallokko yllättää.
tälläinen pieni keskihytti vene hörpii iloisesti vettä keulan avotilan kauttaa sisäänsä kun meno käy röykkyisäksi. merikelpoisuutta saa rahalla, mutta huonosa kelissä merellä ei ole kivaa edes "merikelpoisella" veneellä.
- tänne
eksyy aina niitä Buster häiriköitä.Kunnon seriffi palstalle niin saamme asiallista keskustelua aikaiseksi!
- tänne
tänne kirjoitti:
eksyy aina niitä Buster häiriköitä.Kunnon seriffi palstalle niin saamme asiallista keskustelua aikaiseksi!
lisäksi sheriffin tulisi olla komea ja miehekäs sänkileuka, kas minä poika, kun tykkään juuri senlaisista miehistä.
- uusia malleja
Onko Busterista olemassa hytillisiä versioita. Olen luullut, että ne ovat vain avonaisia työveneitä mutta ehkä ovat huomanneet Silverin hirveän myynninlisäyksen ja ottaneet oppia. Kaikkihan eivät voi olla veneessä töissä kuulosuojaimet päässä.
- BUSTERI vaan
uusia malleja kirjoitti:
Onko Busterista olemassa hytillisiä versioita. Olen luullut, että ne ovat vain avonaisia työveneitä mutta ehkä ovat huomanneet Silverin hirveän myynninlisäyksen ja ottaneet oppia. Kaikkihan eivät voi olla veneessä töissä kuulosuojaimet päässä.
Eliittijupeille valmistettava lelu.
Kaikenlaista sälää ja rättiä täys oleva merenkulkuun sopimaton leikkikalu.
Kunnon veneessä ei ole yhtään rättiä ja siellä voi olla kalsarit jalassa pikkupakkasellakin.
Leluja ovat. Bellakin veneenä parempi, ei ainakaan tule taivaantäydeltä vettä koskaan niskaan.
Keikkukoon mitä keikkuu.
Busterit ovat ylihinnoiteltuja leluja.
Kunpa pääsisin omastani jo vihdoin eroon, ettei tarttis koko ajan ajella perkele villapaita ja sadevehkeet päällä.
Buster ei sovi merelle, paremminkin joki ja järvivenonen.PISTE....
- OLLE
Minulla on ollut Bella 572C varustettuna Yamahan 60 hv:n 4-tahti kaasarikoneella v:sta 2003. Pääkäyttö on retkiveneenä kahdella hengellä Turun saaristossa. Yhdessä kesässä ajoa noin 80-90 tuntia. Bensan keskikulutus kolmelta edelliseltä kesältä ollut 8 litraa tunnissa. Kulutus, kun laskin ajetut matkamäärät, on ollut 0,9 l /mpk (0,5 l/km). Merikelpoisuutta huonontaa etuavotila, joka isossa aallokossa voi hörpätä nopeammin vettä kuin kerkeää pienestä reiästä poistua. Tilannetta voi parantaa, jos laittaa (pingottaa) etuavotilaan peitteen, jonka keskellä molemmista päistä avattava vetoketju (ensi kevään projekti minulla). Tähän asti omana rajana vesille menemiselle tällä veneellä olen pitänyt n. 13 m/s tuulta ja/tai 2,0 m:n aaltoja. Muuten oivia veneitä rannikon läheisyydessä, suojaisissa vesissä ja hyvissä sääoloissa. Tällöin olen käynyt Maarianhaminassa ja Hangossa.
- esa55
Hyviä käyttökokemuksia. Tuo kulutus pisti vain silmään. 0,9 l maililla kuulostaa kovalta kulutukselta 6-kymppiselle nelarille tuollaisella veneellä. Oletko laskenut oikein? Minkälaista ajoa ajat?
- hieman lisää
esa55 kirjoitti:
Hyviä käyttökokemuksia. Tuo kulutus pisti vain silmään. 0,9 l maililla kuulostaa kovalta kulutukselta 6-kymppiselle nelarille tuollaisella veneellä. Oletko laskenut oikein? Minkälaista ajoa ajat?
Moni testi on osoittanut, että nelitahtimoottorin kulutus on teho hevosvoimina/3. 60 numeroisen koneen täyskaasukulutus on siis 20 litraa tunnissa. Tunnissa pääsee täyskaasulla varmaan yli 25 mutta alle 30 meripeninkulmaa. Siitä saadaan kulutukseksi 0,7-0,8 litraa/mpk, siis täyskaasulla. Vähän kun nostaa niin varmaan päästään 1-2 desilitraa vähemmällä.
- 572c
ollut nyt kolme vuotta 90 mercurylla ja hyvin olen sisävesillä pärjännyt. Koskaan ei ole vettä tullut keulasta sisään. Mielestäni koneen valinta tuolta tehosuosituksen yläpäästä on suositeltavaa. Eipähän tarvitse ajaa aina kaasu auki veneen saamiseksi liukuun. ysikymppisellä kulkee 38 solmua ja mukava matkavauhti löytyy sieltä 27 solmusta jolloin bensaa kuluu 17-18 litraa/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251068Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82982Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54883- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759