Juorupesäke pihapenkillä

Erakkoeetu

Jostain syystä minua kiusaa, kun talon juoruavimmat ihmiset istuvat kesäiltaa penkillä, joka on lähinnä roskiksia ja pihavarastoa ja kaikkea, minkä ohi ihmisen on pakko kulkea. Istuvat siinä tuntikausia ja kommentoivat. Mukaankin ovat pyytäneet, mutta torjun sen kohteliaasti.

Ajoitan menoni paljolti sen mukaan, istuvatko ne siinä vaiko ei.

221

68108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapaa

monissa pihoissa olla nykyisin niitä penkkejä ja tuoleja. Ja kuinka ollakkaan niissä aina ne samat juoru-ukot ja -akat, naamat vastakkain jaa niin pall´nauretaan ja pidetään hauskaa toisten ihmisten kustannuksella, vaatetuksella ja "tekemisillä" että.

Harvemmin sinne nk. normaalit ihmiset tuppautuvatkaan kun kaikki tietää mistä siellä puhutaan. Ei ainakaan säästä muuta kuin ohimennen.

Ei pitäisi välittää, ei! Mutta kun ottaa välillä pattiin tollaset.

• onneksi

meidän pihassa! Varmaankin juuri siksi kun se näyttää niin hiton tyhmälle!

• Myös,

Meidän naapurit puhuvat "esim" minusta sellaistakin pahaa, jota minulle koulussa on joskus tapahtunut. Sitten nauravat äänekkäästi. Silti haluaisivat olla kaikkien kanssa. Lähes kokoajan, puhuvat pelkkää pahaa, toisista ja se on heidän mielestään, näköjään, todella hauskaa!

• leimaavat
        Myös, kirjoitti:

Meidän naapurit puhuvat "esim" minusta sellaistakin pahaa, jota minulle koulussa on joskus tapahtunut. Sitten nauravat äänekkäästi. Silti haluaisivat olla kaikkien kanssa. Lähes kokoajan, puhuvat pelkkää pahaa, toisista ja se on heidän mielestään, näköjään, todella hauskaa!

Meitä kyttääjiksi, koska eivät vain halua, että me kuulisimme, kun he siellä meitä pilkkaavat. Kyllä sitä jokainen saa omalla pihalla olla.

• Erakkoeetu
        leimaavat kirjoitti:

Meitä kyttääjiksi, koska eivät vain halua, että me kuulisimme, kun he siellä meitä pilkkaavat. Kyllä sitä jokainen saa omalla pihalla olla.

Ihan sama, mitä minusta puhuvat siellä. Minua vain rasittaa se pakkososiaalisuus kun niiden kanssa pitäisi pysähtyä juttelemaan. Ei riitä että tervehdit ja jatkat matkat, kyllä joku jotain huutaa perääsi tai juoksee sinut kiinni jonkin asian varjolla.

• Toi on
        Erakkoeetu kirjoitti:

Ihan sama, mitä minusta puhuvat siellä. Minua vain rasittaa se pakkososiaalisuus kun niiden kanssa pitäisi pysähtyä juttelemaan. Ei riitä että tervehdit ja jatkat matkat, kyllä joku jotain huutaa perääsi tai juoksee sinut kiinni jonkin asian varjolla.

Kyl pahinta.

• hurttis
        Toi on kirjoitti:

Kyl pahinta.

Niin. Samaahan te teette ku tänne tuutte niistä kitisemään. Byhyy, joutuu tervehtimään naapureita. ÄLÄ! Jos et tervehdi takas nii ei ne kauaa jaksa tervehtiä tai juosta perässä. Tuijota tuimasti, ole tyly, siinä muutama lääke tähän teiän itkukitinää. Kasvottomat apinat vaa esittää muiden mieliks ja sit tänne tullaa itkemää, voi sentää..

• Inkeri

Annan neuvon! Mene heidän kanssa istuskelemaan. Ole oma itsesi, saatat yllättyä.Yleensä yksinäiset ihmiset juoruilevat.T. Inkeri

• Käsi pitkällä
        Erakkoeetu kirjoitti:

Maalla on kaikenlaista pyytäjää. Ne luulee siellä, että kaupunkilaiset on jotain maksuautomaatteja joilta voi yrittää pyytää mitä vaan ja joitten kesämökeillä ei ole mitään väliä. Koputetaan ja rynnätään sisään kerjäämään kun nähdään liikettä pihalla. Eivät ymmärrä olla poissa vaikka olen asiasta kylän raitillakin rähjännyt ja toisten omaisuutta siellä ei kunnioiteta vaan uhataan tulla sakilla laittomuuksia harrastamaan. Syrjäseudulle ei halua kukaan täysjärkinen lomalle.

• minä-
        Käsi pitkällä kirjoitti:

Maalla on kaikenlaista pyytäjää. Ne luulee siellä, että kaupunkilaiset on jotain maksuautomaatteja joilta voi yrittää pyytää mitä vaan ja joitten kesämökeillä ei ole mitään väliä. Koputetaan ja rynnätään sisään kerjäämään kun nähdään liikettä pihalla. Eivät ymmärrä olla poissa vaikka olen asiasta kylän raitillakin rähjännyt ja toisten omaisuutta siellä ei kunnioiteta vaan uhataan tulla sakilla laittomuuksia harrastamaan. Syrjäseudulle ei halua kukaan täysjärkinen lomalle.

Mikähän juttu tuo nyt oli? Runoilitko kenties päästäsi? Saattaa olla että on itsessäsikin vikaa. Ei meillä päin todellakaan ole yhtään tuollaista.

• hurttis
        Käsi pitkällä kirjoitti:

paitsi että taidat olla pikkusen sekasin.

• nelivitonen
        hurttis kirjoitti:

Niin. Samaahan te teette ku tänne tuutte niistä kitisemään. Byhyy, joutuu tervehtimään naapureita. ÄLÄ! Jos et tervehdi takas nii ei ne kauaa jaksa tervehtiä tai juosta perässä. Tuijota tuimasti, ole tyly, siinä muutama lääke tähän teiän itkukitinää. Kasvottomat apinat vaa esittää muiden mieliks ja sit tänne tullaa itkemää, voi sentää..

Aikoinaan itseänikin häiritsi kaikenmaailman eläkeläiset, jotka istuivat pihalla "juoruamassa".

Mummot ja vaarit keskustelevat yleensä omista sairauksistaan, lapsistaan ja lastenlapsistaan. Toki taloyhtiön asiatkin ovat suosittuja puheenaiheita.

Nuoremmilla, henkilöillä ei yleensä ole aikaa moiseen harrastukseen. Mutta en ymmärrä, miten internetin keskustelupalstoilla keskustelu outojen ihmisten kanssa, on jotenkin fiksumpaa?

Sama tarve toki tulee pihalla ja koneen ääressä tyydytettyä.

• valittavat mm. naapuristaan
        Käsi pitkällä kirjoitti:

sekä kaikesta liikkuvasta ja kuuluvasta. niin ja niitä on todella paljon kaupungissa , mutta he kuuluvatkin siihen porukkaan jotka eivät ole omaksuneet kuinka kaupungissa elellään,mutta eivätkä myöskään osaa olla yksin,vaan on tultava jäkättämään ja käkättämään.

• Yksi vaan
        leimaavat kirjoitti:

te tiedätte mistä ne siellä pihalla puhuu kun kerta ette ole siellä kuuntelemassa. Ei kaikki ole aina niin kuin kuvitteleee. Meidänkin pihalla on näitä naapureita jotka istuksivat kesällä pihalla ja juttelevat.Useimmin ne on yksin asuvia ihmisiä joista on mukava viettää aikaa ulkona ja jutella ihmisten kanssa. Olen joskus pyynnöstä istunut siellä hetken myös. En ole vielä koskaan kuullut että he ketään haukkuvat tai arvostelevat.Kyllä siinä jutellaan ihan kaiken maailman asioista säästä lapsiin ja kaikesta mistä nyt aikuiset ihmiset puhuvat.Kun tutustuu naapureihinsa niin saa sieltä myös naapuri-apua tarvittaessa. Jos minusta siellä puhuvatkin joskus, niin eipä se minua hetkauta mitenkään, en ole niin pikkusieluinen ettei minusta saisi puhua mitään. Mutta kyllä nämä ihmiset aika suoraan kysyvät jos jokin minuun liittyvä asia heitä askarruttaa,eikä se minua haittaa.Kyllähän te jokainen varmasti ystävinenne joskus pohditte jonkun poissaolevan ystävän tai tai jonkun muun ihmisen asioita.Ei se niin vaarallista ole...niin kauan ainakaan jos pysytään totuudessa.
        OIKEIN HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE

• kesä
        hurttis kirjoitti:

Kaikkien silmiin osuu luonto.Voi, kun sen näkisimmekin ,ihmeellistä. Se on kaikkein kaunneinta,minkä näkee. Katsokaa ja menkää kaljalle,jos, ette nää.

• saa valittaa
        valittavat mm. naapuristaan kirjoitti:

sekä kaikesta liikkuvasta ja kuuluvasta. niin ja niitä on todella paljon kaupungissa , mutta he kuuluvatkin siihen porukkaan jotka eivät ole omaksuneet kuinka kaupungissa elellään,mutta eivätkä myöskään osaa olla yksin,vaan on tultava jäkättämään ja käkättämään.

naapureistaan, jos ne häiritsee..Sellainen naapuri on paras, joka ei näy eikä kuulu. Niinkuin tuo naapurin ukko..vitsi, kun sen jutut kuuluu minun puolelle.. Kyllä minä muistan ne edelliset juopot sieltä edellisestä asunnosta (alakerrasta) joivat ja melusivat usein klo 02:teen, enkä saanut nukuttua niiden takia..Harmi, kun en valittanu niistä..

• Anonyymi
        valittavat mm. naapuristaan kirjoitti:

Kyllä, yleensä nämä pihakokouksissa istuvat ovat maaseudulta tai syrjäkyliltä lähtöisin.

• Anonyymi
        hurttis kirjoitti:

Aja koiran tai omaasi paskaa yöllä juoruajien penkille, näin ne huomaa ettei kannata puhua paskaa!
        Voivat jopa häipyä koteihinsa

• kannata välittää,

pitää pysytellä sellaisen touhun ulkopuolella.

Sen verran pitää olla itsetuntoa, että ei välitä moisesta kyyläämisestä.

• Aatux

Useimmiten siellä istuskelee sen näköstä porukkaa, että joutuu ihmettelemään miten niillä on otsaa toisia arvostella.

• hurttis
        Aatux kirjoitti:

Useimmiten siellä istuskelee sen näköstä porukkaa, että joutuu ihmettelemään miten niillä on otsaa toisia arvostella.

ne ohikävelevät itsekseen itkevät ovat sennäköisiä että variksillakin riittää tarinoita loppuviikoksi

• tässä edellä
        hurttis kirjoitti:

ne ohikävelevät itsekseen itkevät ovat sennäköisiä että variksillakin riittää tarinoita loppuviikoksi

siinä kirjoittelee juuri sellainen pihalla istuksiva, kyttäilevä ja juoruileva, ihka elävä kyylä.

Luki vaan noissa rivien välissä, en muuten olisi tiennyt..

• hurttis
        tässä edellä kirjoitti:

siinä kirjoittelee juuri sellainen pihalla istuksiva, kyttäilevä ja juoruileva, ihka elävä kyylä.

Luki vaan noissa rivien välissä, en muuten olisi tiennyt..

Hitto, sussahan on etsivän ainesta =O, tai sitten ei. Ihan pihalla tunnut olevan, ihmekkös tuo. Valitettavasti ei pahemmin aikaa ole (toisin kuin eräät niin käyn töissä) pihalla istua kyttäillä ja juorua (ihan kuin säälittävä elämäsi olisi senkään arvoinen) mutta muuten hyvin.

• nane

kyllä noita juoru ukkoja istuu huoltoasemat täynä päivitellään toisten asioita ja puhutaan suoraan sanottuna paskaa niinhän se menee kun itellä menee huonosti niin silloin juorutaa ja haukutaan muita

• hurttis

sitten itellä menee niin hyvin että on varaa haukkua muita. Juolahtiko moinen mieleesi? Eipä tietenkään..

• hermit

Kerrostalossa asumisessa on se hyvää, että naapurien kanssa ei juuri tarvitse olla tekemisissä. Pahimpia ovat kunnan vuokra-asunnoista pienkerrostalot ja rivitalot.

• ystävällinen yhteisö

istu juoruamassa, meillä ainakin on porukalla rakennettu grillipiha ja istutettu kukkia, jotta myös kerrostalonpiha, olisi niin viihtyisä, ettei asukkaiden tarvitse lähteä pihasta mihinkää haluakseen tulla viettämään kaunista kesäpäivää ulos. asukkaat viihtyvät keskenään, grillaavat ja pitävät muutenkin yhtä, tietysti ainahan on niitä tiukkapipoja, jotka pitävät sitäkin kyttäämisenä. Useinmiten ne ihmiset ovat muuttaneet taloista missä ei ole minkäänlaista yhteistoimintaa, saati että olisi pihoissakaan kukkia ym viihtyisyyttä.

• pena123

vedät armottomat lärvit ja menet notkuu pihalle hyvä kun pystyssä pysyy.oksennat oikein kunnolla niin siinä lähtee kyylämummot ja papat aivan varmaan!sitten seuraavan kerran on ainakin juteltavaa aiheesta

• meilläkin, eikä

juoruta vaan jutellaan ihan omista kuulumisista. Tykätään talon asukkaista, eutetaan toisiamme, meillä on tosi kivaa! Jokainen poikkeaa ohi kulkiesa (jos ei ole kiire) vaihtamaan muutaman sanan.

• hurttis
        meilläkin, eikä kirjoitti:

juoruta vaan jutellaan ihan omista kuulumisista. Tykätään talon asukkaista, eutetaan toisiamme, meillä on tosi kivaa! Jokainen poikkeaa ohi kulkiesa (jos ei ole kiire) vaihtamaan muutaman sanan.

kuulostaapa tosi kivalta, voin kuvitella pikku smurffit tykkäämässä ja auttamassa muita asukkaita ja kaikilla on kivaa. Miten ihmeessä tollaset narkkarit osaa tietokonetta käyttää ja tulee tänne saastuttamaan meitä muita? Kosketelkaa toisianne...

• nyt vaan
        hurttis kirjoitti:

kuulostaapa tosi kivalta, voin kuvitella pikku smurffit tykkäämässä ja auttamassa muita asukkaita ja kaikilla on kivaa. Miten ihmeessä tollaset narkkarit osaa tietokonetta käyttää ja tulee tänne saastuttamaan meitä muita? Kosketelkaa toisianne...

Koita nyt vaan rauhoittua ja löytää jotain muutakin kuin ongelmia elämästäsi. Onneksi on tämä netti, että pääset edes tänne antamaan ylen pahaa oloasi.

• hurttis
        nyt vaan kirjoitti:

Koita nyt vaan rauhoittua ja löytää jotain muutakin kuin ongelmia elämästäsi. Onneksi on tämä netti, että pääset edes tänne antamaan ylen pahaa oloasi.

mutta olen rauhallinen ja mun elämä menee hyvin. Itseasiassa paranee koko ajan. Mites omasi? Pitää vissiin täällä pätee ja viisastella ku mukulasta asti sua varmaa pidetty perheen heittopussina ja nykyinen miesystäväsi ei arvosta sinua

• >:(
        hurttis kirjoitti:

Hurttis,hei, vedäpä välillä vähän henkeä tai käy pihalla ja tee jotain hyödyllistä. Sua viitsi edes kuunnella...
        Mikään ihme,jos sä puhut tollasia :l En minäkään ystäviä terävän kielenkärjen avulla saanut ;)
        Noin niinku ikki-pikki-riikkisenä vihjeenpoikasena ^^

• hurttis
        >:( kirjoitti:

Hurttis,hei, vedäpä välillä vähän henkeä tai käy pihalla ja tee jotain hyödyllistä. Sua viitsi edes kuunnella...
        Mikään ihme,jos sä puhut tollasia :l En minäkään ystäviä terävän kielenkärjen avulla saanut ;)
        Noin niinku ikki-pikki-riikkisenä vihjeenpoikasena ^^

Vedän vedän, luojan kiitos muistutit! Määrittele hyödyllistä niin katotaan teenkö vai enkö. Hyvä ettet viitsi kuunnella mutta viitsitpähän ainakin lukea ;) Ihan hyvä vihje paitsi että luulitko tosissaan että haen ystäviä näiltä palstoilta? Kaikki eivät ole kaltaisiasi ja minulla on tarpeeksi sopivia ystäviä ihan livenä ettei tartte tänne tulla nuoleskelemaan väkeä siinä toivossa että saisi ystäviä, hyvät sulle =D

• *Maiju*
        meilläkin, eikä kirjoitti:

Sama meidän pihalla. On kiva kun on mukavat naapurit joiden kanssa voi aina pikkasen rupatella ohimennessä.

• huoltomies espoo

No huoltomiehenä työskentelen..ja näitä piha poliiseja löytyy joka yhtiöstä koska nykyään eivät tälläiset henkilöt kykene töihin! sit jos teet jonkun korjaus keikan ollaan monttu levällään neuvomassa yleensä lähen pois ja sanot et tee itse ku olet noin pätevä! elikkä nykään sosiaaliset piirit pieniä..joka asiasta ollaan valittamassa..Mut siihen tottuu viidentoistavuoden kokemuksella sitä on nähty ja koettu vaikka mitä=) näillä kyylääjillä on yleensä enemmän korjattavaa kuin muilla ja pitävät itseään muita parempina=)sen sanon et älkää välittäkö.. kysytte aina olen eväänne syönnyt tai jotain ihan mitä nyt vain niin eiköhän nää kyylääjät katoa...

• ammatti

ja eväitten syönti tehoaa. Ja joskus kun joku on käynnyt koppavaksi, olet vastannut vaikka huomenet niin kannattaa kysyä ootko harkinnu omakotitaloa. Tosin sain suullisen varoituksen, mutta piha on hiljaa kun tulen paikalle.

• hurttis
        ammatti kirjoitti:

ja eväitten syönti tehoaa. Ja joskus kun joku on käynnyt koppavaksi, olet vastannut vaikka huomenet niin kannattaa kysyä ootko harkinnu omakotitaloa. Tosin sain suullisen varoituksen, mutta piha on hiljaa kun tulen paikalle.

Mitä? Sanoko joku mummeli takas jotain? Mikä on suullinen varoitus? Voiko noin "fiksusta" ja "pahast" heitosta saada minkäänmuotoista varoitusta? Kyllä kirkossakin väki hiljentyisi mikäli saatana saapuisi sinne, mietippä sitä...

• hurttis
        hurttis kirjoitti:

Mitä? Sanoko joku mummeli takas jotain? Mikä on suullinen varoitus? Voiko noin "fiksusta" ja "pahast" heitosta saada minkäänmuotoista varoitusta? Kyllä kirkossakin väki hiljentyisi mikäli saatana saapuisi sinne, mietippä sitä...

Olen idiootti ja itsekeskeinen paska.

• hurttis
        hurttis kirjoitti:

Olen idiootti ja itsekeskeinen paska.

Varmaan tuli sinulle hyvä olo =D Wau, ai rekisteröityjä nimimerkkejä pystyy muutkin käyttämään? Ja tässä taas korostuu se aitous ja rehellisyys joka teiltä puuttuu. Sen takia kitisette netissä, puhutte niistä mummeleista paskaa niitten selän takana sen takia että he ehkä joskus puhuvat jotain teistä? Olen otettu! Lukiessani näitä huomaan miten älykäs ja hyvä ihminen olenkaan. Kiitos =)

• hurttis
        hurttis kirjoitti:

Varmaan tuli sinulle hyvä olo =D Wau, ai rekisteröityjä nimimerkkejä pystyy muutkin käyttämään? Ja tässä taas korostuu se aitous ja rehellisyys joka teiltä puuttuu. Sen takia kitisette netissä, puhutte niistä mummeleista paskaa niitten selän takana sen takia että he ehkä joskus puhuvat jotain teistä? Olen otettu! Lukiessani näitä huomaan miten älykäs ja hyvä ihminen olenkaan. Kiitos =)

Etpä tuota ole koskaan rekisteröinyt.Jos sen nyt joku muu rekisteröi,niin itse vaikutat plagioijalta.Eli edellinen nimimerkkiäsi käyttänyt lienee oikeassa.

• hurttis
        hurttis kirjoitti:

Etpä tuota ole koskaan rekisteröinyt.Jos sen nyt joku muu rekisteröi,niin itse vaikutat plagioijalta.Eli edellinen nimimerkkiäsi käyttänyt lienee oikeassa.

Wau, Sherlock! Kysyisin muuten että mistä tiesit etten ole rekisteröinyt tätä mutta tuskin kukaan muukaan ymmärtäisi mainiota päättelykykyäsi. Miksi rekisteröisin? Luuletko tosiaan että tällä on sen verta merkitystä että minua haittaisi vaikka esim. sinä sen rekisteröisit? Sillon vaihtiaisn nimimerkkiä ja jakaisin yhtälailla viiasuksia teille tumpeloille. Siihen asti olen aito (toisin kuin eräät pikkutytöt) ja pidän sen nimimerkin millä aloitinkin. Toisin kuin sinulla niin minullapa onkin elämä koneen ulkopuolella =)
        Olette kyllä piikittelyn ässiä, ihan tässä kyynel tulee lukiessani teidän peelojen vastauksia! =D

• pihalle ,ulos tekemistä...

Saatko joitain henkilöitä mukaan ulos ja ottakaa vaikka huippea ja äänekäs mölkkykisa,, voittaja saa aina esim... siideripullon. Joitain muita kisoja kivan porukan kanssa. Kyllä ne siin juoruaa jonkin aikaa, mutta kun te viette voiton, eivät jaksa jatkaa.
      Kestämistä... mutta älkää antako niille valtaa.

• no just

Just noin, mutta mitä jos pistätte termariin kaffeeta ja vaikka pullat koko porukalle,siinähän sitä tutuiks tulis puolin ja toisin ei tarvis epäillä ja kyräillä kenenkään, ootteko ihan varmoja että juorutaan vain,tuskin joka paikassa,varmaan on muitakin asioita puhuttavana. Siiderillä sun muilla mölyillä saat aikaan vain romppeesi muuttoautoon. Et sillai

• asiantuntija

...ne pitävätkin sinua "hengenheimolaisenaan" ja siksi haluavat saada kaikki samanmieliset puhumaan taloyhtiön asioista.

• hurttis

Tai sitten he pitävät teitä jälkeenjääneinä ja säälistä tarjoavat seuraansa..

• niin,niin

onneks meidän taloyhtiössä ei ole semmosta sakkia ihan saa kyllä mennä pihalla rauhassa,ettei kukaan ole kyttäämässä.ja jos olis niin kehtaisin sanoo,että eikö ole parempaa tekemistä ku kyyläillä toisten tulemisia ja menemisiä hankkikaa elämä.

• meillä on

laitettu keinutkin tuonne talon päätyyn, missä ei kuljeta.

Vain kyyläperseethän ne haluu istuu ovien vieressä, että näkee mahdollisimman tarkkaan kaiken. Miten jotkut ees ilkee istuu päivästä toiseen jossain kerrostalon etupihalla, oven vieressä, sitä ihmettelen syvästi!!

• Erakkoeetu
        meillä on kirjoitti:

Vain kyyläperseethän ne haluu istuu ovien vieressä, että näkee mahdollisimman tarkkaan kaiken. Miten jotkut ees ilkee istuu päivästä toiseen jossain kerrostalon etupihalla, oven vieressä, sitä ihmettelen syvästi!!

Tai en tiedä, kun olen itse työssä ja ainakin osa heistäkin, jotka eivät ole eläkkeellä. En usko, että ne ovat pahantahtoisia, minua vain kiusaa tuo pakkososiaalisuus kun eläisin ihan vain omista asioistani huolehtien enkä välittäisi tutustua keneenkään.

• hurttis
        Erakkoeetu kirjoitti:

Tai en tiedä, kun olen itse työssä ja ainakin osa heistäkin, jotka eivät ole eläkkeellä. En usko, että ne ovat pahantahtoisia, minua vain kiusaa tuo pakkososiaalisuus kun eläisin ihan vain omista asioistani huolehtien enkä välittäisi tutustua keneenkään.

Miksi et tee sitä? ainoa joka pakottaa sinut olet sinä itse.

• Pieni maailma
        meillä on kirjoitti:

Myös meidän pihalla riittää kyttiä, yksi on ylitse muiden,jos minä tai mieheni menee esim. lapsen kanssa hiekkalaatikolle, heti alkaa ikkunoissa tapahtua. En ymmärrä mikä kiinnostaa, mutta kiinnostaa kuitenkin. Tämä kyttä on olevinaan phan Kuningatar ja yrittää säätää kaikkea minkä kerkeää.On niin helvetin olevinaan ja esittelee kaiklle heidän asuntoaan, autoaan ja kertoo heidän kesämökistään. Jos joku vastaa tähän, että olen kateellinen, niin voin sanoa, että PANKKILAINASTA en koskaan ole kateellinen. Ottaa vaan päähän, kun joskus haluais olla ihan rauhassa.

• kuin myös
        meillä on kirjoitti:

jokin pelko , ette ole normaaleita jos pelkäätte talon muita asukkaita. tottakait sitä puhutaan lähimmäisten asioista.

• Kiiti

Voihan tuo olla kiusallista MUTTA tuo kööri nauttii vain todennäköisesti yhdessäolosta. Älä ole moksiskaan vaan sano terve ja painele ohitse.
      Meilläkin oli joskus "mamma-kööri" ja sateella ahtauduimme kerrostalon tulo-oven eteen, lipan alle. Eräs asukkaistamme käväisi sanomassa että "älkää olko siinä kun hänen vaimonsa ei voi kulkea siitä ovesta muuten"... taisimme olla kuin puusta pudonneet, yhtä tyhmän näköisiä. Me kun availimme ovea tuolle naiselle ja pitelimme hissin ovea jos kohdalle sattui, hänellä kun oli 3 pientä lasta mukanaan.
      He muuttivat sitten pois, omakotitaloon mikä oli varmaankin ihan hyvä ratkaisu jos ei kerrostaloasuminen onnistu.
      Sallitaapa kaikille pienet ja ilmaiset nautinnot päiväänsä ja leikataan sitä pipon reunaan löyhemmälle!

• paniikkihäiriöinen

Itse en uskalla mennä pihaan, jos siellä on tuommoinne kööri. Koettakaa nyt ymmärtää, että se ei ole vain omasta "asenteesta" kiinni jos ei voi vaivalleen mitään.

• hurttis
        paniikkihäiriöinen kirjoitti:

Itse en uskalla mennä pihaan, jos siellä on tuommoinne kööri. Koettakaa nyt ymmärtää, että se ei ole vain omasta "asenteesta" kiinni jos ei voi vaivalleen mitään.

muuta sit jonnekki mettää missä ei ole naapureita nii ei tarvii poloisen pelätä

• Anonyymi

Meitä istuu pihassa kolme hampuusia aamusta iltaan, joskus menee yön puolelle, keskikaljaa nappaillen.
        Joskus huudellaan mimmeille vitsejä kun ne kulkee tissit keikkuen. Kusella joutuu käymään puskissa kun ei Oo pihaveskiä. Paskalla käydään kotona asti.
        Nortista voi tulla jonkin nokkaa hajuhaittaa, muttei se haittaa

• ohop

täällhkin.. taloyhtiössä asuu paljon vanhempia ihmisiä ja he kyllä tietävät (tai luulevat tietävänsä) kaikistakaiken... se ei ole mitenkään houkuttelevaa tulla kaupasta 6-päkin kanssa kun tietää että juorukerho pihallamme kuiskuttelevat perään, ja todellakin tiedän mitkä sanat siellä on kuumaa tavaraa.. alkoholisti, rapppionuori esimerkiksi... joskus tekisi mieli sanoa että hankkikaa helvetti oma elämä.. meidän talossa on ongelmana myös että nämä juorukerhoon kuuluvat tonkivat roskiksia ja etsivät jotain naapureistaan.. eikäs tämä ole laitonta??? myös tupakoinnista parvekkeella olen saanut kuulla ihanalta alakerran mummolta.. hän se jaksaa kytätä.. että tälläsistä täällä...

• pienipoloinen tikku

kuulosti tutulta.Onneksi muutti pois taloyhtiöstä.
        silloin kun asuskeli vielä,olin AINUT nuori siinä rapussa kaikki oli yli 40-->
        ja voit vaan kuvitella että pienikin tai suurempi möly -joka kylläkin tuli viereisestä rapusta,tiedoksi vielä:)- tuli aina kuulemma juuri minun pienestä yksiöstäni,outoa.
        Muistan yhden viikonlopun kun olin poissa, niin enkös jo saanut maanantaina muutaman varoituskirjeen joka oli tullut "liiallisen musiikin huudattamisesta klo.22.00 jälkeen"...siinä sitten mietti että kuka PRKL on ollut kämpässäni ja muuta vastaavaa. Tosi v*******:sta oli olla silmätikkuna etenkin kun taisin heidän mielestään olla se "öykkäri".

• kiitos naapurien

Mikään ei ole kamalampaa kuin olla kahdenkymmenen ja asua kerrostaloalueella, jossa on pelkkiä yli 40v.ihmisiä, ja jokunen maahanmuuttaja lapsiperhe. Koirien kuonot saa miltei teipata kiinni, ettei vaan yhtään haukahdustakaan sieltä pääse piha-alueella tai sisällä lipsahtamaan. Kun koira alkaa haukkumaan postinkantajaa, iskee kylmänhiki, että koht ollaan kadulla.

Sama, jos koira menee pitkän yksinolon jälkeen hädissään tekemään parkkipaikan viereiselle nurmikolle pisunsa, kauhea olan yli katselu...eihän vain se d-rapun nainen katsonut ikkunasta eihän...?

Kun polkee töihin tai kouluun juuri tämän alueen oman pienen epävirallisen johtoportaan ohitse, kuulee miten siellä taas puhutaan noista rakeista ja nuorista ja varmaan monista muistakin ihmisistä. Yksi henkilö porukasta rustaa sitten kirjeitä ja soittelee muiden puolesta, niin että varoituksia tippuu ihmisten oviluukuista...pitäisi siinäkin joku raja olla, kuinka paljon yksi ihminen saa valittaa ja valittaa ja valittaa ja silti aina todesta otetaan...

Tyhmintä on, etteivät nämä juoruakat ja ukot tee yhtään mitään järkevää, eivät käy töissä, eivät siistiydy, eivät lähde lähikauppaa kauemmas risoilla polkupyörillään...siis turhanpäiväistä hillumista, ainoana huvina muiden ihmisten solvaaminen...ja kun sitten miettii, että minunkin veroprosenttini on yli 10% ja siitäkin maksetaan eräiden ihmisten työttömyyskorvauksia ja sossutukia...

• pojgdfjkleri

sama vika työpaikan taloyhtiön takapihalla! siellä pari muijaa makaa työkseen pihalla aurinkoa ottamassa, ja seuraa kuin hyeenat jokaista liikettä. ollaan työkavereiden kanssa sovittu, ettei roskiksia viedä kun kyylät on asemissa koska poikkeuksetta sieltä tulee jotain kommenttia. kyllä päivittäistavarakaupasta biojätettä päivässä tulee paljonkin, mutta se ei kuulu alakerran naisihmisille, miten paljon.

• kyyläri

Siis tosi ihanaa kun saa arvostella ohikulkijoita. Ja jos joku tästä poruksta ei ole paikalla niin haukutaan sitten sitä. Suorastaan tulee sellainen olo että on valtaa teihin ohikulkeviin surkeisiin tallukoihin kun ette enää voi vapaasti kulkea...

• täälläkin.....

itse asun tässä eteläsuomne alueella ja meillä kanssa on piha tai oikeammin kun asun vuokralla niin osaketalon piha jonne on kärrätty tuoleja ja pöytä jossa istuu sama kuppikunta pälisemässä paskaa päivät päästään.

Ohi ei pääse etteikö sieltä mulkoilla saatikka huudeta jotakin..hihihih...väliin oikein huvittaa tilanne.

Emäntäni tuumi että sinne pitää sanoa suoraan miten asia on eli "mitä asiani teille kuuluu saan kait tässä kulkea? jos teitä haittaa katsokaa muualle mokomat tyhjän toimittajat" tai sitten pitää heittää takasin vähintäänkin yhtä kovaa kysymystä...eli "mitäs kuuluu paljos sait eläkettä? onkos tullu paljon ryypättyä? kuulin että olet kovasti päissäsi viime viikonloppuna ollu? koskas maksat sen velan jonka olet pystyssä masalle? ...HAHAHAHAHAHAHA

Koittakaas vaan kyllä ne jättää rauhaan kun huomaavat että eivät saa sinua heitä kavahtamaan

• Rommaani Porista

Voi voi sentään, mutta hauska on lueskella. Onneksi meikäläisten ovilla ja porteilla ei maleksi kukaan. Naapuritontillakin asuvat ovat kuin "kusi sukassa". Eivät kommentoi tai puhu, ainakaan ääneen, mitään.

• tarapaappa

Mitä se juoruparlamentti tekee talvella, kun on pakkasta? Meillä ne kurkkii ikkunoista verhojen takaa, takuula tietää kuka on tullut, mennyt tai ei päässyt sisään.

• hurttis

nekin tietävät että teillä on murheita ihan kylliksi niin eivät viitsi kyttäillä. Varmaan keskittävät kyttäämisen yms. omaan lompakkoonsa kun teikäläisiä näkyvillä, niin me kaikki muutkin teemme. Ne varmaan puhuu äänettömästi, niinkö laps meinaat? Hauskaa myöskin lueskella

• Rommaani Porista
        hurttis kirjoitti:

nekin tietävät että teillä on murheita ihan kylliksi niin eivät viitsi kyttäillä. Varmaan keskittävät kyttäämisen yms. omaan lompakkoonsa kun teikäläisiä näkyvillä, niin me kaikki muutkin teemme. Ne varmaan puhuu äänettömästi, niinkö laps meinaat? Hauskaa myöskin lueskella

Ettekö ole huomanneet, että yhteiskunta ja valtiovalta on ryöstänyt teitä miljoona kertaa enemmän kuin kukaan yksityinen rosvo. Kaiken maailman direktiiveillä perustellaan uusia ryöstön aiheita.
        Kiukku vain syydetään jonkun vähemmistökansanosan päälle.
        Tämä juuri on sitä aivopestyjen ihmisten järjenjuoksua. Jo historiaa lukemalla nähdään, että hallitukset ovat tappaneet enemmän ihmisiä kuin rikolliset.

• sopeutuvainen

No eipä tietenkään puhu ääneen, kun pelkäävät että hyökkäätte joukolla kimppuun.Mistäköhän johtuu? No joka tapauksessa itse en asettele ihmisiä minkäänlaisiin gategorioihin eli mitä ja millaista syntyperää kukin on. Jokainen ansaitsee käytöksellään kohtelunsa ja piha juoruilusta sen verran että ei niistä ukoista ja akoista tarvitse välittää elleivät he tosiaan rupea muulla tapaa terrorisoimaan asumistanne..esim.aiheettomia valituksia.jne. Juoruilut johtunee yleensä siitä että eipä ole omassa elämässä murehtimisen aihetta.

• Katriina2
        Rommaani Porista kirjoitti:

Ettekö ole huomanneet, että yhteiskunta ja valtiovalta on ryöstänyt teitä miljoona kertaa enemmän kuin kukaan yksityinen rosvo. Kaiken maailman direktiiveillä perustellaan uusia ryöstön aiheita.
        Tämä juuri on sitä aivopestyjen ihmisten järjenjuoksua. Jo historiaa lukemalla nähdään, että hallitukset ovat tappaneet enemmän ihmisiä kuin rikolliset.

Kyllä verot on maksettava, ei tämä yhteiskunta muuten pyöri. Jos kaikki lopettaisivat työnteon ja verojen maksun vedoten siihen, että valtio ryöstää meitä, niin sekö olisi sitten fiksusti tehty. Siitä nyt ei seuraisi muutakuin lännen lait ja jokainen alkaisi varastella toisiltaan, kun ei olisi mitään toimeentuloa. Järki käteen!

• hurttis

Käsittääkseni viestisi oikein niin kirjoitat että romaanit ovat rikollista vähemmistökansanosaa? Tuollako perustelet varastelun oikeudenmukaisuuden, koska joku on varastanut vielä enemmän? Wau. Tässähän valkolainen jää ihan sanattomaksi. Aivopese lisää. Se on hyvä että luetaan historiaa (fiksuja kun ollaan) mutta miten ihmeessä tappaminen liittyy pihapiirissä istuviin juorumummeleihin (tai sit ei oltukkaa fiksuja)? Mut hei, kerro lisää. Nää palstat olis niin tylsiä ilman teikäläisiä (fiksuja kavereita siis ketä voi piikitellä).

• hurttis
        Katriina2 kirjoitti:

Kyllä verot on maksettava, ei tämä yhteiskunta muuten pyöri. Jos kaikki lopettaisivat työnteon ja verojen maksun vedoten siihen, että valtio ryöstää meitä, niin sekö olisi sitten fiksusti tehty. Siitä nyt ei seuraisi muutakuin lännen lait ja jokainen alkaisi varastella toisiltaan, kun ei olisi mitään toimeentuloa. Järki käteen!

Juu, äläpä kerro enempää....

• hurttis
        sopeutuvainen kirjoitti:

No eipä tietenkään puhu ääneen, kun pelkäävät että hyökkäätte joukolla kimppuun.Mistäköhän johtuu? No joka tapauksessa itse en asettele ihmisiä minkäänlaisiin gategorioihin eli mitä ja millaista syntyperää kukin on. Jokainen ansaitsee käytöksellään kohtelunsa ja piha juoruilusta sen verran että ei niistä ukoista ja akoista tarvitse välittää elleivät he tosiaan rupea muulla tapaa terrorisoimaan asumistanne..esim.aiheettomia valituksia.jne. Juoruilut johtunee yleensä siitä että eipä ole omassa elämässä murehtimisen aihetta.

Alku oli aivotonta paskaa mutta loppu sentään meni oikein. Jos ne pelkäis et kimppuu käytäis nii tuskin kerääntyis sinne

• Rommaani Porista
        hurttis kirjoitti:

Käsittääkseni viestisi oikein niin kirjoitat että romaanit ovat rikollista vähemmistökansanosaa? Tuollako perustelet varastelun oikeudenmukaisuuden, koska joku on varastanut vielä enemmän? Wau. Tässähän valkolainen jää ihan sanattomaksi. Aivopese lisää. Se on hyvä että luetaan historiaa (fiksuja kun ollaan) mutta miten ihmeessä tappaminen liittyy pihapiirissä istuviin juorumummeleihin (tai sit ei oltukkaa fiksuja)? Mut hei, kerro lisää. Nää palstat olis niin tylsiä ilman teikäläisiä (fiksuja kavereita siis ketä voi piikitellä).

Sikäli kuin luulen olevani "Rommaani", puolustan tätä kansanosaa. Tosin aitouteni ei ole aivan varmaa, koska kyseisen kansanosan edustaja epäili jo nuorena minua ja potkaisi minulta kaksi hammasta poikki Porin torilla vuonna 1967. Tein siitä rikosilmoituksen, mutta se on selvittämättä vieläkin.
        Kirjoitan myöhemmin enemmän, koska nyt juuri tähän aikaan uhkaa kaljakauppa mennä kiinni.

• hurttis

Sikäli kuin luulen olevani "Rommaani", puolustan tätä kansanosaa. Tosin aitouteni ei ole aivan varmaa, koska kyseisen kansanosan edustaja epäili jo nuorena minua ja potkaisi minulta kaksi hammasta poikki Porin torilla vuonna 1967. Tein siitä rikosilmoituksen, mutta se on selvittämättä vieläkin.
        Kirjoitan myöhemmin enemmän, koska nyt juuri tähän aikaan uhkaa kaljakauppa mennä kiinni.

Puolustat miltä? Teet tästä aiheesta kauhean rasistisen vaikka muut keskittyivät mummeleihin ja juoruihin. Ketään tuskin purukalustosi kiinnostavat, puhu siitä hammaslääkärillesi. Aitoudesta mitään väliä kerta kaikki me ollaan todellisia, sama se mistä olemme ym. Mut tyhmyys on taasen eri asia

• Rommaani Porista
        hurttis kirjoitti:

Puolustat miltä? Teet tästä aiheesta kauhean rasistisen vaikka muut keskittyivät mummeleihin ja juoruihin. Ketään tuskin purukalustosi kiinnostavat, puhu siitä hammaslääkärillesi. Aitoudesta mitään väliä kerta kaikki me ollaan todellisia, sama se mistä olemme ym. Mut tyhmyys on taasen eri asia

Kirjoitan vasta nyt, koska tuo kauppareissu venyi yli vuorokauden mittaiseksi. Jäin suustani kiinni lähiöbaarissa. Purukalustoni on kunnossa, koska 1967 minulla oli vielä maitohampaat ja nyt ovat jo kolmannet kasvaneet tilalle. Enkä ole rasisti. Kirjoittelin tässä viime viikkoina useampaankin aiheeseen, ja huomasin, että nimimerkin valinta aiheutti enemmän huomiota kuin itse asia. Rasismia tuli tuutin täydeltä ja tietysti itse asia unohtui. Taitaa tämä "Rommaani"-asia olla kuuma peruna, joten siinä olisi ikuinen keskustelun aihe. Kirjoitan parin tunnin päästä lisää kun pääsen tästä matalan promillen vaiheesta. Jengi istuu kerrostalojen välisessä puistossa. Äideillä on nykyään hiekkalaatikolla lasten lisäksi mäyräkoira mukana. Joku heistä sanoikin, että on kiva olla, kun joku odottaa kotona. Siellä on toinen mäyräkoira, ellei yksinhuoltajan tilapäinen poikaystävä ole sattunut laihduttamaan sitä.

• Palautetta "vanhalle v...
        hurttis kirjoitti:

Alku oli aivotonta paskaa mutta loppu sentään meni oikein. Jos ne pelkäis et kimppuu käytäis nii tuskin kerääntyis sinne

Lue ensin kunnolla mihin on vastattu, ennen kuin kommentoit. Kukaan ei ole romaanin pihalle ole kerääntynyt!!!

• Toinen samanlainen ;)
        sopeutuvainen kirjoitti:

Minä pidän ainakin omalta osaltani huolen siitä, ettei naapurit pääse valittamaan. Koira käy kakilla ojassa, metsäreitit on tiuhassa käytössä ja musiikki EI pauhaa täysillä- koskaan!
        Ja arvaa mitä? Naapurit (ei tiedossa,ketkä) tekee perättömiä ilmiantoja eläinsuojeluviranomaisille, sosiaalityöntekijöille, ym....!Yksinkertaisia ovat ihmiset,jotka luottavat naapureihin. Kaihtakaa kaistapäisiä juoruakkoja!!!!!! >.

• hurttis
        Palautetta "vanhalle v... kirjoitti:

Lue ensin kunnolla mihin on vastattu, ennen kuin kommentoit. Kukaan ei ole romaanin pihalle ole kerääntynyt!!!

Lue itse ensin kunnolla mihin on vastattu ennenkuin kommentoit. Ketää ei kiinnosta ketä romaanin pihalle on kerääntynyt!!!!

• yhdistyneet kansakunnat

eikö se riipu vähän naapureista ketä siinä asuu.
        jos siinä asuisi mootoripyökerholaisia niin
        tilanne olisi varmaan vastakkainen :)

• kesä on kaunis

Tänä aamuna huomasin sateen jälkeen koivut oi kun ne kauniina kimmellsi. Sade oli niiden lehdillä ja aurinko valaisi sen kauneuden. Kauneus on katsojan silmissä, jos sen näkee,

• hurttis

tais heinänhaistelija eksyä väärälle palstalle. Kauneus on katsojan silmissä? Niinhän ne rumat ihmiset aina sanovat

• KESÄ ON KAUNIS
        hurttis kirjoitti:

tais heinänhaistelija eksyä väärälle palstalle. Kauneus on katsojan silmissä? Niinhän ne rumat ihmiset aina sanovat

Voi hyvä lukija, joka tykkäsit minun kirjoittelusta. Anteeksi.Se oli vain kevennystä niinku kymmenen uutisissa.Anna anteeksi anna anteeksi, anna anteeksi.

• hurttis
        KESÄ ON KAUNIS kirjoitti:

Voi hyvä lukija, joka tykkäsit minun kirjoittelusta. Anteeksi.Se oli vain kevennystä niinku kymmenen uutisissa.Anna anteeksi anna anteeksi, anna anteeksi.

Otsikko varmaan kertoo sinulle kaiken tarpeellisen. Enannaenannaenanna

• KESÄ ON KAUNIS

Kyllä kannattaa olla kesällä ulkona, vaikkei ole sitä omaa pihaa, tai perunamaata, tai vaikka sitä OMAA kesämökkiä. Sanokoot toiset mitä haluaa.

• aikaa

Kantsisikohan päästä irti ajatuksesta, että koko maailma tuijottaa minua.

• Mitä niistä väliä,elää omaa elämäänsä,kattoo mielummin itseensä peilistä ja hymyilee omalle kuvalleen ja samaten huymyilee koko maailmalle tyytyväisenä omaan elämäänsä.Tokihan sitä haluisi että muutkin ois tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä,mutta se on jokaisen oma valinta!Jes,ja Elvistä kovaa!

• huru-ukko

Mua ei vois vähempää kiinnostaa.
      Mutta sä oot luuseri, herää pahvi.

• hurttis

.... mietippä sitä pirjo...

• Anonyymi

Uskovaiset Pieree jopa rappusissa ja kovaa, miksei Herran sana yllytä noita paskiaisia hienovaraisuuteen

• huvittunut ohikulkija

onhan meitä joka lähtöön. Kerran erehdyin asumaan pienkerrostalon yhteisössä. Niissä taloissa ei ollut kuin yksi ulko-ovi, eli oli pakko kulkea pihan kautta jossa hiekkalaatikon vieressä oli tämä hieno kokoontumispaikka näille ns. tutkailijoille.
      Siinä he istua nököttivät koko ajan aamusta iltaan säätä katsomatta. Kerran siinä helteellä kun kovasti hikoilivat, sanoin että ostaisivat kimppaan ison varjon, niin mukavampi istuskella kesä helteellä. Varjonpa ostivat ja edulliseksi tuli investointi nuppia kohden. Talvikin tuli ja ne siinä harmitteli kun persuukset paleltuu istuessa, pieni pehmuke pepun alla ei auttanut kylmyyteen. No, ehdotukseni parin sentin retkipatjan ostosta persuksen alle lämmikkeeksi tuli yllättävän nopeaan käyttöön.
      Siin lähiössä en asunut kauaa, mutta ihmetellä täytyy, kun eivät olleet aiemmin mukavuuksiaan hankinneet.
      Miten jotkut voivat tuhlata koko päivän pihalla istuskeluun ja kyttäilyihin/juoruamiseen. No, tapansa kullakin viettää oma aikansa.

• neit sininen

seuraavan kerran tullessas kotio mää akkunalle ja pist samanmoiset kiikaroinnit päälle, siinä sit istuatoljotatte.

• näin:

käy yöllä kusemassa/kaatamassa kusta siihen penkille ja penkin alle. Jatka tätä niin pitkään, kunnes alkaa haista ja tajuavat olla istumatta siinä penkillä. Jos eivät tajua, niin ota kiinteät käyttöön. Saatpahan ainakin hyvät naurut kun kuljet ohi ja tiedät heidän istuvan ulosteessasi. Kaunista.

• Kimono

Asukkaiden välinen kommunikointi on kyllä huomattavasti fiksumpaa, kuin täällä Helsingissä hyvin yleisenä oleva tapa, että ei voida edes tervehtiä samassa talossa, tai rapussa, tai edes välttämättä samassa kerroksessa asuvien kesken, vaan ollaan niinkuin toista ei olisi edes olemassakaan.

• hurttis

Miksi ihmeessä väen pitäisi tervehtiä muita jossei halua? Huonoa käytöstä on vaatia muita toimimaan luonteensa vastaisesti miellyttääkseen kaltaisiasi. En ihmettele ettei sinua moikata tai sinulle puhuta, kotka on laskeutunut.

• Nimetön
        hurttis kirjoitti:

Miksi ihmeessä väen pitäisi tervehtiä muita jossei halua? Huonoa käytöstä on vaatia muita toimimaan luonteensa vastaisesti miellyttääkseen kaltaisiasi. En ihmettele ettei sinua moikata tai sinulle puhuta, kotka on laskeutunut.

Ole huoleti, kyllä sinä voit jatkossakin kävellä naapureitasi vastaan katselemalla kengänkärkiäsi tai näyttämällä muuten vaan nyrpeää naamaa.
        "Luonteensa vastaisesti", niinpä niin, ei kyse ole luonteesta tässä tapauksessa, vaan huonosta ja itsekeskeisestä käytöksestä.

• hurttis
        Nimetön kirjoitti:

Ole huoleti, kyllä sinä voit jatkossakin kävellä naapureitasi vastaan katselemalla kengänkärkiäsi tai näyttämällä muuten vaan nyrpeää naamaa.
        "Luonteensa vastaisesti", niinpä niin, ei kyse ole luonteesta tässä tapauksessa, vaan huonosta ja itsekeskeisestä käytöksestä.

Jaa. Ymmärtäisin jos joku mainitsisi että kuuluu käytöstapoihin (vaikka olen eri mieltä) tervehtiä mutta miten ihmeessä se älykkyyteen liittyy? Osaa naapureistani tervehdin ja toisia katson tuimasti, älä nyt vaa menetä yöuniasi kun kaikki eivät käyttäydy samanlailla kuin sinä. Mikä sinä olet määrittelemään minkälainen käytös jollain pitäisi olla? Luulin että ihmisen luonne määrittelee sen käytöksen, eikö? Kannattaisko ihan oikeasti miettiä ennenkuin kirjoittaa ja suoda muille se vapaus olla tervehtimättä tahtoessaan niin kuin sinulle suodaan tervehtiä tahtoessasi. Jos en ole tervehtijätyyppiä ja kaltaisesi tervehtii niin en rupea haukkumaan sinua siitä joka suuntaan (toisin kuin eräät) tai ota nokkiini. Äly hoi ja käytöstavat hohoi

• täälläkin

ratkaisin asian niin että muutan pois, itseasiassa naapuripitäjään asti.

• Bamari

Joku paljasti tietämättömyytensä. Ai, ai sentäs. Kantsis ajatella ensteks - tyyliin Leo Jokela.

Sehän on ilmiselvästi pihaparlamentti, kun siellä kokoontuu. Siis temokratiaahan hyö siellä vaan harrastaat ja "yhteisiä asioita" hoitavat, vaiko, eikö. Höh :))

• hurttis

Kannattaisko välillä vaa olla ihan hiljaa???

• En sillä penkillä

Älä ole niin itserakas, että luulet heidän puhuvan vain sinusta. Mene vähän itseesi ja asennoidu kaiken yläpuolelle.
      Vapailla ihmisillä on ihan oikeus istua pihapenkeillä ja keskustella vaikkapa ajankohtaisista asioista. Ellet halua osallistua keskusteluun moikkaa vaan reilusti ja ehkäpä keksit itsekin jotain mieltäpiristävää sanottavaa. (Voi olla,että joskus olet itsekin siinä istumassa vaikka nyt et sitä uskokaan).

• hurttis

Yks niistä juorumummeleista eksy nettii näemmä. Mikäli nuoret istuisimme niissä penkeissä juttelemassa ajankohtaisista asioista (alle 50v) niin oi voi mikä itku ja valitus siitäkin seurais. Mutta keillä ei ole omaa elämää niin elävät muiden. Teille vaa nauretaa ja sukulaisetki häpee

• kukkamekko

En istu koskaan ulkona juttelemassa, mutta ei häiritse jos joku istuu ja juttelee. Miten tällainen voi häiritä?
        Voihan sitä juoruta vaikka sisällä.
        Onhan ihan virkistävää istua ulkona kauniina kesäpäivänä ja jutella.
        Onhan se ihan kauheaa jos kerrostalosta ei saa ulos tulla niin leimataan jo heti juoruajaksi.

• Joopati joo
        hurttis kirjoitti:

Yks niistä juorumummeleista eksy nettii näemmä. Mikäli nuoret istuisimme niissä penkeissä juttelemassa ajankohtaisista asioista (alle 50v) niin oi voi mikä itku ja valitus siitäkin seurais. Mutta keillä ei ole omaa elämää niin elävät muiden. Teille vaa nauretaa ja sukulaisetki häpee

Luojan kiitos emme asu samassa talossa. Pojalla on tainnut mopo karata käsistä. Ikävä on asenteesi, ja vaikutat ikävä kyllä aika toivottomalta tapaukselta. Onko Sinusta ihanaa arvostella muita ihmisiä? Pidätkö itseäsi parempana ihmisenä? Olisipa kiva kasvokkain joskus tavata, niin voitais parin lonkeron siivittämänä miettiä elämän perimmäisiä kysymyksiä.

• hurttis
        Joopati joo kirjoitti:

Luojan kiitos emme asu samassa talossa. Pojalla on tainnut mopo karata käsistä. Ikävä on asenteesi, ja vaikutat ikävä kyllä aika toivottomalta tapaukselta. Onko Sinusta ihanaa arvostella muita ihmisiä? Pidätkö itseäsi parempana ihmisenä? Olisipa kiva kasvokkain joskus tavata, niin voitais parin lonkeron siivittämänä miettiä elämän perimmäisiä kysymyksiä.

Nii-i. Pojasta en tiedä ja mopoa en ole koskaan omistanut. Ehkä asenteeni on ikävä mutta olenpa realisti ja kaikki eivät totuudesta pidä. Rakastan muiden arvostelua koska itselläni asiat niin hyvin että minua ei voi arvostella muut kuin kateelliset. Jos treffejä yrität värkkää nii en harrasta moisia netin kautta, en pidä lonkerosta tai tylsistä aiheista. Thank you very much

• Olkkis74

Meillä taloyhtiössä penkit ja pöytä ovat lasten leikkipaikalla. Ei ole kivaa päästää lasta yksin pihalle kun "pihaparlamentti" kokoontuu lähes päivittäin penkkien ja pöytien ääreen seuranaan paitsi juorukellot myös olut/siideripullot. Varsinkin kesällä on näin. Inhottavaa!

• Rommaani Porista
        hurttis kirjoitti:

Nii-i. Pojasta en tiedä ja mopoa en ole koskaan omistanut. Ehkä asenteeni on ikävä mutta olenpa realisti ja kaikki eivät totuudesta pidä. Rakastan muiden arvostelua koska itselläni asiat niin hyvin että minua ei voi arvostella muut kuin kateelliset. Jos treffejä yrität värkkää nii en harrasta moisia netin kautta, en pidä lonkerosta tai tylsistä aiheista. Thank you very much

En minäkään siidereistä välitä. Mopokin on vaihtunut mersuun. Kiitos sulle, kun kirjoittelet tosi fiksusti tällä palstalla.

• hurttis

En minäkään siidereistä välitä. Mopokin on vaihtunut mersuun. Kiitos sulle, kun kirjoittelet tosi fiksusti tällä palstalla.

Oleppa hyvä. Yritämme parhaamme. Ajan subaru imprezalla. Juttelemmeko kengistä seuraavaksi, lenkkarit vaiko kävelykengät?

• Rommaani Porista
        hurttis kirjoitti:

Oleppa hyvä. Yritämme parhaamme. Ajan subaru imprezalla. Juttelemmeko kengistä seuraavaksi, lenkkarit vaiko kävelykengät?

Arkisin on samettiset Retut 1970-luvulta, mutta pyhäpäivisin kuljen vieläkin Hai-saappaissa. Niistä puuttuu kuitenkin sellainen sotilaallinen kumu, mikä lähtee Upinniemen varuskunnan aikaisista pöllityistä nahkasaappaistani. Ne voitaisiin nyt ottaa mukaan ja kävellä edestakaisin "Heil Hitler" - huutojen säestäessä taustanauhalta. Saattaa olla, että turhautunut nykynuoriso hullaantuu meihin ja tästä muodostuu vuosittainen perinnetilaisuus. Tässä sitä olisi puistonpenkkikeskustelun aihetta monille pitkästä aikaa. Ja yksinhuoltajien piilomiehetkin tulisivat mukaan (mäyrä kainalossa).

• hurttis

Arkisin on samettiset Retut 1970-luvulta, mutta pyhäpäivisin kuljen vieläkin Hai-saappaissa. Niistä puuttuu kuitenkin sellainen sotilaallinen kumu, mikä lähtee Upinniemen varuskunnan aikaisista pöllityistä nahkasaappaistani. Ne voitaisiin nyt ottaa mukaan ja kävellä edestakaisin "Heil Hitler" - huutojen säestäessä taustanauhalta. Saattaa olla, että turhautunut nykynuoriso hullaantuu meihin ja tästä muodostuu vuosittainen perinnetilaisuus. Tässä sitä olisi puistonpenkkikeskustelun aihetta monille pitkästä aikaa. Ja yksinhuoltajien piilomiehetkin tulisivat mukaan (mäyrä kainalossa).

Mitäpä tuohon voisi sanoa. Kun kaikki niin sanotut älykkäät kommentit loppuu eikä uusia keksitä niin tilalle tulee sitten tällasta. Tsemppiä sinne vaa!

• Rommaani Porista
        hurttis kirjoitti:

Mitäpä tuohon voisi sanoa. Kun kaikki niin sanotut älykkäät kommentit loppuu eikä uusia keksitä niin tilalle tulee sitten tällasta. Tsemppiä sinne vaa!

Mulla on niin monta palstaa vastattavana hyvän nimimerkin ansiota, että anteeksi vain liiallinen huumorinkäyttö. (tai alkomahoolinkäyttö, meillä joillakin on valkolaisten tavat tarttuneet) Ei sitä aina voi olla niin luovalla päällä, sitä paitsi olen muusikko, enkä verBaalivirtuoosi.

• Red Indian
        hurttis kirjoitti:

Kaikilla nelijalkaisilla on oma sielunsa. Voin vain kuvitella, miten paljon juttuja nämä penkit ovat kuulleet oman elinkaarensa aikana. Sitten ne joutuvat huonokuntoisuuden takia vanhainkotiin, joka penkeillä on joku lakkautusuhan alla oleva kansakoulu ja sen pihamaa. Siellä lapsukaiset sitten hyppivät penkin romutuskuntoon ja puistotoimen työllistetyt vievät sen kotiinsa.

• hurttis

Mulla on niin monta palstaa vastattavana hyvän nimimerkin ansiota, että anteeksi vain liiallinen huumorinkäyttö. (tai alkomahoolinkäyttö, meillä joillakin on valkolaisten tavat tarttuneet) Ei sitä aina voi olla niin luovalla päällä, sitä paitsi olen muusikko, enkä verBaalivirtuoosi.

Älä unohda sitä

• hurttis
        Red Indian kirjoitti:

Kaikilla nelijalkaisilla on oma sielunsa. Voin vain kuvitella, miten paljon juttuja nämä penkit ovat kuulleet oman elinkaarensa aikana. Sitten ne joutuvat huonokuntoisuuden takia vanhainkotiin, joka penkeillä on joku lakkautusuhan alla oleva kansakoulu ja sen pihamaa. Siellä lapsukaiset sitten hyppivät penkin romutuskuntoon ja puistotoimen työllistetyt vievät sen kotiinsa.

Sytyttäkäämme kynttilötä ja pitäkäämme 5min hiljaisuus näiden puistojemme tukipilareiden julmasta kohtalosta

• KESÄ ON KAUNIS
        Red Indian kirjoitti:

Näinkin voi käydä.Ja käykin.

• EI JAKSA KIINNOSTAA

KÄY KUULE YÖLLÄ KAVEREITTESI KANSSA SIIIRTÄMÄSSÄ PENKIT MUUALLE JOS VAIKKA SIITÄ TAJUAISIVAT KÖÖRITTÄÄ JOSSAIN MUUALLA.SIIRRÄ VAIKKA TALON TAAKSE,VOIHAN OLLA ETTÄ PIENI VINKKI HERÄTTÄISI AJATTELEMAAN OMAA TYHMYYTTÄÄN JA UTELIAISUUTTAAN.

• hurttis

Voi olla että penkkien siirtäminen ei ihan hujauksessa onnistu, ottaen huomioon joidenkin penkkien kiinnitystyylit (varmaan teikäläisiä penkinsiirtelijöitä varten kehitetty). Milläpä saisimme kaltaisesi heräämään ajattelemaan...

• erakot hiiteen!

Olispa meidänkin taloyhtiössä edes joskus jotain yhteistä. Nyt on huoltoyhtiön tulon jälkeen pihatalkootkin lopetettu.

• elli kekäläinen

...että ihmiset keskustelevat ja kun on aikaa, istuskelevat penkeillä. Se tuo elämää ja ääntä pihoillekin. Ruotsissa taloyhtiöt oikein laittavat tuoliryhmiä pöytineen pihoille ja he juovat kahvia ja grillailevat iloisen näköisinä siellä ja iloisesti. Jurot suomalaiset kyttäävät toisiaan ja luulevat, että toiset nyt niin kovasti ovat heistä kiinnostuneita. Itsestään suomalaiset ovat kiinnostuneita. - asiattomasta haukkumisesta ei kannata välittää.

• jo vanha mies

Suomalaiset luulevat, että kaikki kyttää heitä ja ajattelevat, millaisia he ovat. Pälyilevät, että ei vain kukaan näe, kun kävelen tästä. Vievät roskatkin, että ei kukaan vaan näe mua!!

• penkillä
        jo vanha mies kirjoitti:

Suomalaiset luulevat, että kaikki kyttää heitä ja ajattelevat, millaisia he ovat. Pälyilevät, että ei vain kukaan näe, kun kävelen tästä. Vievät roskatkin, että ei kukaan vaan näe mua!!

Meidän kerrostalon pihan penkillä ulko-oven vieressä istuskelevat talon pahimmat juoruämmät. Siinä niillä on tehtävää kun ihmisten menemisiä vahtivat. Todella ärsyttävää kyttäämistä se oikeasti on. Juoruämmät eivät ymmärrä sitä että he ovat oikeasti ilkeitä ihmisiä ilkeineen ja keksityineen juoruineen.

Jos oikeasti kerrostalossa jotain tapahtuu auto varastetaan yms. niin ei niistä juoruämmistä ole ollut mitään hyötyä. Ne kun kyttäävät kaikkea turhanpäiväistä ei koskaan mitään hyödyllistä.

• hurttis
        penkillä kirjoitti:

Meidän kerrostalon pihan penkillä ulko-oven vieressä istuskelevat talon pahimmat juoruämmät. Siinä niillä on tehtävää kun ihmisten menemisiä vahtivat. Todella ärsyttävää kyttäämistä se oikeasti on. Juoruämmät eivät ymmärrä sitä että he ovat oikeasti ilkeitä ihmisiä ilkeineen ja keksityineen juoruineen.

Jos oikeasti kerrostalossa jotain tapahtuu auto varastetaan yms. niin ei niistä juoruämmistä ole ollut mitään hyötyä. Ne kun kyttäävät kaikkea turhanpäiväistä ei koskaan mitään hyödyllistä.

Joo. Meidänkin pihalla on sellaisia yllättäen ja kiinnostaa mua niin maan hitosti. Jos he haluavat jutella minusta niin vapaa maa ja sama se mitä he sanovat koska minä itse ja ystäväni tietävät miten asiat ovat. Tarviiko jokaisen hyväksyntää joka asiaan? Sanot heille että eläisivät ja keskittyisivät omiin asioihinsa mutta eikö sama päde sinuun? Pikkusieluja ovat he jotka moisia harrastavat ja pikkusieluja ne joita moiset häiritsee.

• fedup
        jo vanha mies kirjoitti:

..että roskat tulee vietyä vasta illan pimeyden laskeuduttua. Eräs lippispäinen mummeli meidän talossamme on ottanut asiakseen tonkia muiden roskia. Kyseinen rouva on lisäksi oikein varustautunut toimeensa asiaankuuluvasti pihdeillä ja dyykkauskepillä.

Ihmisellä on oikeus tiettyyn yksityisyyteen. Mielestäni minulla ei ole vitunkaan velvollisuutta tehdä tiliä talousjätteistäni jollekin häiriintyneelle kyylämummelille.

• kukkamekko

Esimerkiksi eläkeläisiä ei voi vaatia, että pitäisi pysyä kauniina kesäpäivänä sisällä.
        Joittenkin mielestä jos tulevat ulos niin täytyisi olla tuppisuuna tai muuten juoruavat.
        Minua ei häiritse jos jotkut pihalla keskustelevat.
        Juoruamista on joka paikassa jos sitä alkaa pelätä.
        Kannattaisi ottaa oppia Ruotsista.
        Ihmisiä pelkääville oma talo jossa ei istuta ulkona ei keskustella eikä katsota ikkunasta.

• Heheh

Itse tunnen itseni jälleen hyvin elinvoimaiseksi, kun muutin stadiin. Täällä ei tarvitse tuntea naapureita. Ei tarvitse tervehtiä ketään saman talon asukkaita jos ei halua. Kukaan ei puutu muiden asioihin. Muuttoliike on suurta. Talon asuntoihin muuttaa koko ajan uutta porukkaa ja entiset muuttaa muualle. En laittanut edes oveen omaa nimeäni. Nautin tästä yksilönvapaudesta.
      Toista se oli eräässä pikkukaupungissa jossa ennen asuin. Kerrostalon asukkaat tunsi kaikki toisensa. Oikeastaan kaupungin ihmisistä suurin osa tiesi toisensa. Itseäni tämä alkoi pidemmänpäälle ahdistamaan kun sai kuulla kaikenlaisia juttuja(yleensä negatiivisia paskapuheita) leviteltävän muiden asioista. Mutta se on nyt takana ja nautin "uudesta" elämästäni.:)

• ihmettelijä2

Totta, se on stadin paras puoli, saa olla oma itsensä tarvitsematta miettiä miltä näyttää naapureiden silmissä.

Nykyään asumme taloudellisista syistä lähellä stadia eräässä lähiössä, paikka on kuin pikku Savo.

Vanhat kyylät huseeraavat taloyhtiössä huonoa ilampiiriä kylväen. Luulevat kai että ovat Jumalasta seuraavia maan päällä ja että heidän elämäntyylinsä on se ainoa oikea.

Nämä "päsmäri-immeiset" haluavat valtaa muiden yli kaiken-näköisillä "talkoilla" ja muilla verukkeilla. Taloyhtiöiden tehtäviin näyttää hakeutuvan tietynlaisia persoonallisuuksia, sellaisia ihmisä joita kiinnostavat muiden ihmisten asiat. Ehkä siksi että heillä ei ole omaa elämää.

Onhan myös hyvä löytää omille sisäisille ristiriidoille ja katkeruuksille jokin kohde johon ne voi purkaa.

• Kyllästynyt kaikkeen

Minulla sama ongelma. Pihan äänekkäimmät ja juoruavimmat ihmiset istuvat grillikatoksella kaiken päivää puhumassa aivan muusta kuin omista asioistaan. Kun pistää ikkunan auki tuuletusta varten (asun ensimmäisessä kerroksessa), kuuluu naapureiden suusta: -Tuolla se meidän naapuri taas salakuuntelee meidän juttuja.
      Ja kun ohi kävelee, katsovat naapurit neniään pitkin ja pyörittelevät silmiään ja kälättävät, että ei meidän nuoret noin pukeudu, ei meidän perheessä käyttäydytä kuin heidän.

Tiedän, että syynä on naapureiden vapaa-aika, jota heillä näyttää olevan enemmän, kuin tavallisilla työssäkäyvillä aikuisilla.

Onneksi se loppuu, kun tulee muutto.

• Kyllästynyt kaikkeen

Lisäystä tuohon edelliseen, että nykyään olen huomannut samoja piirteitä näissä kerrostalokyttääjien lapsissa. Ikkunassa tuijottavat, kun vaikka kaupasta tulet. Ja kun takaisin katsoo, katoavat lapset verhojen taakse. Eivät uskalla näyttäytyä.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Eikös se sananlasku noin mennyt..? :p

• hurttis
        Kyllästynyt kaikkeen kirjoitti:

Lisäystä tuohon edelliseen, että nykyään olen huomannut samoja piirteitä näissä kerrostalokyttääjien lapsissa. Ikkunassa tuijottavat, kun vaikka kaupasta tulet. Ja kun takaisin katsoo, katoavat lapset verhojen taakse. Eivät uskalla näyttäytyä.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Eikös se sananlasku noin mennyt..? :p

nii. olet varmaan aika haka potan kanssa ja imet peukkuasi usein koska nuorena ne asiat opit. Ehkä näytät sellaiselta etteivät he uskalla näyttäytyä? Näkevät painajaisia muutenkin ja sitten sen kerran kun ikkunasta kattovat onko ulkona niitten kavereita leikkimässä niin joku trolli kävelee kaljojen kanssa pihassa. Ihmekkös ei uskalla, jotai rajaa

• kiusaantunut

olen hyvin samaa mieltä kirjoittajan kanssa meidän pihalla samaa .ei voi kulkea mistään kun kyttääjät istuu ja juoruaa kaikki .joku tolkku pitäisi olla ,kirjoitetaanko yhteinen adressi kyttääjiä vastaan .ter mikkelistä kyllästyttää .

• erakkoeetu

Mitähän varte niitä penkkejä on siellä pihamaalla, jos niillä ei sais istua ja ulkoilla.Lukeeko niissä, että vain juoruämmille. On se kumma juttu ,ettei sais edes jutella, kuin sisätiloissa, kun jo joku vetää herneen nenään,

• hurttis

Nää on niin herkkiä ja luulee että kaikki puhuvat heistä, olevinaan maailman keskipisteinä. Vetäköön herneen samal ku mummut ja papat juoruu mistä huvittaa, luulis et on vapaa maa

• vanhapiika

Ompas outoa- meidän talvi on todella pikä ja kylmä,pimeä!Kuka voi olla niin itteesä täynä,että kieltää vanhoilta ihmisiltä kesästä nauttimisen tuskimpa nämä kyseiset mammat tämän marmattajan elämästä ovat kiinnostuneita!!Heillä,kun on oma elämä ja jo elettyelämä josta on mukava samanikäsen kanssa vaihtaa juttuja.Ihmiset kokoontuu joka paikassa kesällä ja jos tämä marmattaja luulee ,että aina joka paikassa juorutaan ja kytätään ja "hänestä puhutaan"-suosittelen muuttoa saharan autiomaahan sielä saat varmasti olla YKSIN!Ei ole naapureita eikä ketään häiritsemässsä elämääsi!!!Eikä kukaan ole kiinnostunut sinusta sielä eipä ole kyllä nytkään!!!!!

• Tietoinen..
        vanhapiika kirjoitti:

Ompas outoa- meidän talvi on todella pikä ja kylmä,pimeä!Kuka voi olla niin itteesä täynä,että kieltää vanhoilta ihmisiltä kesästä nauttimisen tuskimpa nämä kyseiset mammat tämän marmattajan elämästä ovat kiinnostuneita!!Heillä,kun on oma elämä ja jo elettyelämä josta on mukava samanikäsen kanssa vaihtaa juttuja.Ihmiset kokoontuu joka paikassa kesällä ja jos tämä marmattaja luulee ,että aina joka paikassa juorutaan ja kytätään ja "hänestä puhutaan"-suosittelen muuttoa saharan autiomaahan sielä saat varmasti olla YKSIN!Ei ole naapureita eikä ketään häiritsemässsä elämääsi!!!Eikä kukaan ole kiinnostunut sinusta sielä eipä ole kyllä nytkään!!!!!

Ne, joilla on marttakerho pihalla istumassa kaiken päivää varmasti tietävät, mistä siellä puhutaan. Ja kylläpä se paljon päättelykykyä vaatii, jos akat ja ukot katsovat jokaista liikettä, kun ohi menet, tai jopa huutavat perääsi. Hurttis taitaa vaan olla huomionkipeä, jonka täytyy ladella näitä ns. viisauksiaan pitkin ja poikin. Ja vaikka Hurttis olet täällä monta kertaa sanonut, että sinulla on työ, niin näköjään sinulla on PAAAAAALJON luppoaikaa täällä olemiseen. n_n

• hurttis
        Tietoinen.. kirjoitti:

Ne, joilla on marttakerho pihalla istumassa kaiken päivää varmasti tietävät, mistä siellä puhutaan. Ja kylläpä se paljon päättelykykyä vaatii, jos akat ja ukot katsovat jokaista liikettä, kun ohi menet, tai jopa huutavat perääsi. Hurttis taitaa vaan olla huomionkipeä, jonka täytyy ladella näitä ns. viisauksiaan pitkin ja poikin. Ja vaikka Hurttis olet täällä monta kertaa sanonut, että sinulla on työ, niin näköjään sinulla on PAAAAAALJON luppoaikaa täällä olemiseen. n_n

Niitä on joka paikassa ja eiköhän niillä ole yhtälailla oikeus istua siellä ja juorua mistä lystää kun itse istut siinä nenää kaivaen ja heitä mollaten koneen ääressä. Eikö rohkeus kantanut penkille asti? Ollaako sitä pikkusen herkkiä lapsia kun ei kestä jos joku penkissä istuva vilkaisee suuntaasi? Sehän näissä viisauksissa paha onkin kun on totta ja kaltaisesi ovat vähintään yhtä pahoja "juoruämmiä" kuin he joista kitisette. Ei se oo eri vaikka nettiin tulet itkemään niistä joten turha esittää. Olipa paha piikki! Auts! Eli opimme tästä sen että ehkä en ole töissä 24/7, ehkä töissäni on tietokone internetyhteydellä (onko sellasiakin?), ehkä jos seuraat viestieni kellonaikoja esim. arkisin niin saatat huomata pienen kaavan (mihin ne tunnit viestienvälistä häviävät?) ja viikonloppuisin en välttämättä ole töissä laisinkaan. Siinä oli sinulle PAAAAAAAALJON mietittävää taas ennen seuraavaa älynväläystäsi. Mut hyvä ja viimeistelty piikki! Hurttiksen vihaajat varmaan hurraa sinulle nyt =)

• KESÄ ON KAUNIS
        Tietoinen.. kirjoitti:

Aika Helppo työ ja paljon aikaa arvostella. Sopisi monillekkin.Työ kun työ tai huvi,

• hurttis
        KESÄ ON KAUNIS kirjoitti:

Aika Helppo työ ja paljon aikaa arvostella. Sopisi monillekkin.Työ kun työ tai huvi,

Pitäisikö työn olla vaikeaa eikä saisi aikaa jäädä mihinkään, sekö ihannetyösi on? Eikö töissäsi koskaan ole hupia mukana? Voi teitä tiukkiksia

• ämmä

Olet vainoharhainen. Saavat kai vanhat ihmiset istua kesäpäivää ja -iltaa ulkona.

• VLMH

siit paljon puhutaan jost paljon pidetään et sillai.
        ottakaa tää kanta siihen että joka taloyhtiössä on juoruttu oli asioissa sitten perää tai ei .juttu kun lähtee kulkemaan suusta-suuhun se muuttaa mutoaan ,mut jos ihan läskiksi menee niin voi tokasta et olikohan se just noin .sitä kun setvivät voi mennä jokunen päivä ,

• KESÄ ON KAUNIS

Kannataisi jo lopettaa tämä kusistelu, Ja vaihtelua haluais.

• lääkkeet

ottamatta ?

• Rommaani Porista

Olen tähän asti luullut, että harha-aistimukset ovat oman mielen tuotoksia. Aina sitä oppii uutta. Tässä taannoin osallistuin puistonpenkeillä juoruiluun ja ohi kulkevien arvostelemiseen, niin luulin, että kuulen oikein, enkä kuvittele. Jos tänä päivänä menee lääkäriin, niin saa varmasti lääkettä asiaan kuin asiaan. Koko "hoitotiede" on mennyt bisnekseksi.

• Red Indian

Olen tähän asti luullut, että harha-aistimukset ovat oman mielen tuotoksia. Aina sitä oppii uutta. Tässä taannoin osallistuin puistonpenkeillä juoruiluun ja ohi kulkevien arvostelemiseen, niin luulin, että kuulen oikein, enkä kuvittele. Jos tänä päivänä menee lääkäriin, niin saa varmasti lääkettä asiaan kuin asiaan. Koko "hoitotiede" on mennyt bisnekseksi.

Kyllä se siitä paranee, mistä se tuleekin. Ei muuta kuin mäyrä mukaanja istuskelemaan porukan mukaan. Ja antaa juorujen irrota.

• hurttis

Wau. Piikittelysi on loistavaa, kerrassaan mahtavaa. Hoitotiede mennyt bisnekseen? Aina sitä oppii uutta. Tiesit varmaan että hoitotieteelle myös kaikki maksaa? Hoitotieteen kehittyminen ei myöskään ilmaista ole, tiesitktö sitä? Mieti niitä kaikkia kokeita, lääkkeitä ym. mitä menee hukkaan kun yritetään kehittää uusia lääkkeitä. Ovatkohan nekin mielestäsi ilmaisia? Puhumattakaan lääkäreiden ja hoitajien palkoista. Varmaan kaikki opimme lapsina ettei mikään ole ilmaista ja se pätee muuhunkin kun mersun liikuttamisesta edestakaisin. Mikäli koko hoitotiede olisi bisnestä niin ihmisten vammoista tehtäisiin uusiutuvia jotta olisi pakko vähänväliä käydä lääkärissä ja koko ajan lääkkeitä ottaa. Se asia että bisnestä on mukana (melkeen kaikessahan se on mukana) ei tarkoita että kaikki olisi bisnestä. Kun osallistuit puistopenkkijuoruiluun niin voi myös olla että ns. kuulit mitä haluat. Kuulit asioita mitä oma mielesi sinulle syötti ja silloin se on kuvittelua eikä totta. Aina sitä oppii uutta.

• Rommaani Porista
        hurttis kirjoitti:

Wau. Piikittelysi on loistavaa, kerrassaan mahtavaa. Hoitotiede mennyt bisnekseen? Aina sitä oppii uutta. Tiesit varmaan että hoitotieteelle myös kaikki maksaa? Hoitotieteen kehittyminen ei myöskään ilmaista ole, tiesitktö sitä? Mieti niitä kaikkia kokeita, lääkkeitä ym. mitä menee hukkaan kun yritetään kehittää uusia lääkkeitä. Ovatkohan nekin mielestäsi ilmaisia? Puhumattakaan lääkäreiden ja hoitajien palkoista. Varmaan kaikki opimme lapsina ettei mikään ole ilmaista ja se pätee muuhunkin kun mersun liikuttamisesta edestakaisin. Mikäli koko hoitotiede olisi bisnestä niin ihmisten vammoista tehtäisiin uusiutuvia jotta olisi pakko vähänväliä käydä lääkärissä ja koko ajan lääkkeitä ottaa. Se asia että bisnestä on mukana (melkeen kaikessahan se on mukana) ei tarkoita että kaikki olisi bisnestä. Kun osallistuit puistopenkkijuoruiluun niin voi myös olla että ns. kuulit mitä haluat. Kuulit asioita mitä oma mielesi sinulle syötti ja silloin se on kuvittelua eikä totta. Aina sitä oppii uutta.

Vahingossa tulin sanoneeksi lääkemääräyksistä. Se johtuu siitä, kun minulla oli pari vuotta sitten paha nuha ja tilasin terveyskeskuksesta lääkärin. Ajan sain jo peräti kahden viikon päähän. Valitettavasti nuhani kerkesi täysin herkeämään ennen lääkärin vastaanottoa. Menin sovittuun aikaan ja kerroin nuhastani. Siitä sain sitten viisi erilaista lääkereseptiä. Oli allergiaa vastaan ja myöten tai päinvastoin, kuten Väyrysellä... sitä sun tätä. Lääkäri ajatteli ottaneensa potilaan vakavasti, eikä jättänyt itseksseen parantunutta ihmistä (tai Rommaania) vaille hoitoa. Tosin skitsofrenialääkettä ei joukossa ollut, hehheh. No, siitä kiitos hänelle. En ole kuitenkaan tarvinnut kahteen vuoteen mitään niistä määrätyistä lääkkeistä, joten siitä tienasivat apteekki ja tehtailijat. Tämänkin jutun olisin voinut kertoa puistonpenkillä, mutta menihän se näin bitteinäkin. Ja kiva on ollut huomata, että joskus näillä palstoilla tosikot ottavat vitsini täydestä.

• Red Indian

Vahingossa tulin sanoneeksi lääkemääräyksistä. Se johtuu siitä, kun minulla oli pari vuotta sitten paha nuha ja tilasin terveyskeskuksesta lääkärin. Ajan sain jo peräti kahden viikon päähän. Valitettavasti nuhani kerkesi täysin herkeämään ennen lääkärin vastaanottoa. Menin sovittuun aikaan ja kerroin nuhastani. Siitä sain sitten viisi erilaista lääkereseptiä. Oli allergiaa vastaan ja myöten tai päinvastoin, kuten Väyrysellä... sitä sun tätä. Lääkäri ajatteli ottaneensa potilaan vakavasti, eikä jättänyt itseksseen parantunutta ihmistä (tai Rommaania) vaille hoitoa. Tosin skitsofrenialääkettä ei joukossa ollut, hehheh. No, siitä kiitos hänelle. En ole kuitenkaan tarvinnut kahteen vuoteen mitään niistä määrätyistä lääkkeistä, joten siitä tienasivat apteekki ja tehtailijat. Tämänkin jutun olisin voinut kertoa puistonpenkillä, mutta menihän se näin bitteinäkin. Ja kiva on ollut huomata, että joskus näillä palstoilla tosikot ottavat vitsini täydestä.

Taitaa olla niin, että vain värivialliset ymmärtää toisiaan. Nuo puhtaan valkoiset kalsongit jalassaan kulkevat luulevat "olevansa vaikka mitä", niin kuin Simo Salminen Protestilaulussaan laulaa. Ehkä se, että on joku vika, auttaa ymmärtämään epätäydellisiä toisiakin ihmisiä.

• Anonyymi

Meidän talon grilli majassa on nuoret alkaneet nykyään nussia, sinne näkkee kiikarilla aika hyvin ja voi muistella omia panoja.

• touholiisa

Kuulehan erakkoeetu!!SUOMI ON VAPAA MAA!!!Täälä ei oleskelua rajoiteta,jos sinua niin kiusaa muuta muualle1ja oletko yleensä vaivautunu ottamaan selvää onko puheet juoruja?!Ja miksi et tule henkilökohtaisesti puhumaan asiasta ei ne tädit ole niin pahoja että ne syö sinut.

• --------------

Entäs jos jotakuta ei kiinnosta hevonvittuakaan jutella kenenkään naapurin kanssa? Sit kuitenkin monesti käy niin että näistä ihmisistä levitellään ne suurimmat juorut ja huhut kun ei mitään oikeasti tiedetä. Näin ainakin savossa. Miksi esim kerrostalossa olis mikään pakko edes tuntea naapureita? Tai miksi seinänaapurin on pakko tietää mikä esim minä olen miehiäni?

• pihapenkeillä

vanhat yksinäiset naiset ja miehet.
      Kalpeina talvenjälkeen istuvat vihreyttä
      kesän ihmettelemässä. Puheet heillä ovat
      kylläkin ihan omia entistenaikojen muistelua.
      On hyvä niinkauan kun jaksavat vielä ulos ja
      penkille istumaan saavat toinentoisistaan hyvää seuraa yksinäiseen elämäänsä.

• vain

Oletko varma mistä he siellä puhuvat?
      Ehkä ovat sosiaalisia ihmisiä???
      Ei aina kannatta ajatella että siellä puhutaan pahaa!!! Itse olen 30 v ja istun useinkin naapureiden kanssa pihassa kun kaunis ilta. Ihan vain seuraa haen ja muuten vain kuulumusia vaihdellaan, harvoin ja siis todella harvoin puhutaan muista naapureista yhtään mitään!!!! vaikka naapurit varmaan saattaakin ajatella noin, siis ne jotka ei viihdy ulkona!

• tuulia

Miksi ihmeessä ei ihmiset saa rauhassa edes omalla pihallaan istua ja nauttia kesäillasta. Mitä juoruamista se on, jos jotain jutellaan. Tuollaistahan se on kaikkien ihannoimassa Etelä-Euroopassa, tuolit on kadun varressa ja siinä istuskellaan ja katsellaan ohikulkijoita, tuttuja ja vieraita. Huono on ihmisen itsetunto, jos ei pysty muutaman penkillä istuvan tädin ja sedän ohi kävelemään.

• kaikille MEILLE

Puoltamaan piti minunkin ruveta näitä istuskelijoita.
        Melkein kadehdin heitä.On juttu seuraa aina kun ehtii istuskelemaan.Ei tarvitse yksin olla seiniensä sisällä tai istua ulkona,yksin,niin yksin.Yleensähän nämä istuskelijat ovat vanhempia naisia.Ukko ei ihmeitä turise tai on kuollut tai lähtenyt muuten.Lapset on maailmalla.Sun on pakko saada puhua toisten ihmisten kanssa.Saa sitä nuorena ajatella mitä vaan ja moittia vanhempia naisia.Mutta kun tulet itse siihen ikään,et ole kovin sähäkkä eikä kukaan odota sinua ei kaipaa suuremmin.Mikä silloin on parasta.Tutut naapurit,hyvät välit heidän kanssaan,juttu tuokiot.Sinullahan on melkein elämä kun on kavereita ja vielä lähellä
        siinä.Juorutaan tai ei,sama se.Uutisia vaihdetaan,ja jos on paha olla niin silloin se kielikin on terävämpi niin kui ihmisellä aina.
        Eläköön pihojen penkit,yhteiselämä.

• Rommaani Porista
        kaikille MEILLE kirjoitti:

Puoltamaan piti minunkin ruveta näitä istuskelijoita.
        Melkein kadehdin heitä.On juttu seuraa aina kun ehtii istuskelemaan.Ei tarvitse yksin olla seiniensä sisällä tai istua ulkona,yksin,niin yksin.Yleensähän nämä istuskelijat ovat vanhempia naisia.Ukko ei ihmeitä turise tai on kuollut tai lähtenyt muuten.Lapset on maailmalla.Sun on pakko saada puhua toisten ihmisten kanssa.Saa sitä nuorena ajatella mitä vaan ja moittia vanhempia naisia.Mutta kun tulet itse siihen ikään,et ole kovin sähäkkä eikä kukaan odota sinua ei kaipaa suuremmin.Mikä silloin on parasta.Tutut naapurit,hyvät välit heidän kanssaan,juttu tuokiot.Sinullahan on melkein elämä kun on kavereita ja vielä lähellä
        siinä.Juorutaan tai ei,sama se.Uutisia vaihdetaan,ja jos on paha olla niin silloin se kielikin on terävämpi niin kui ihmisellä aina.
        Eläköön pihojen penkit,yhteiselämä.

Nyt ymmärrän. Penkkejä voi käyttää uusien suhteiden luomiseen. Siinä jutellessa päästään äkkiä samalle aaltopituudelle, ja kohta ollaankin jomman kumman makuukammarissa. Tämä systeemi sopii mainiosti niille, joiden ei tarvitse lähteä aamuisin töihin. Ja sana on kulkenut Sommaalit ym. ovat Masai-miesten veroisia. Siinä voisi joku tämmönen Rommaanikin siivestää maineella.

• negroni

Niin, on se hirveää kun on ihmisiä kerrostalon tai rivitalon pihalla kauniina kesänä.Sisälläkö pitäisi olla ettei jotkut epäsosiaaliset ihmiset vaan saa traumoja ohi kulkiessaan.Kyllä suomalaiset voisivat edes sen verran jaksaa,että moikkaavat naapureitaan.Ei toki juoruilemaan tarvitse jäädä.Asumisviihtyvyyskin varmaan paranisi jos olis edes hieman kohteliaisuutta ihmisten (naapurien) välillä.

• hurttis

Hohhoijaa. Paranisiko sen henkilön asumisviihtyvyys jos hän tahtoamattaan joutuisi moikata muita vain kaltaistesi mieliksi? Mietitkö koskaan muita kuin itseäsi? Kaikki eivät ole kuten sinä eivätkä tarvitse tai vaadi samoja asioita kuin sinä. Oletko koskaan kuullut sanonnasta elä ja anna elää? Vapaa maa ja tehköön puolestani miten lystää.

• on........

Eipä ole tullut mieleenkään, että pihalla istuvat
        minusta juoruisivat....hohhoijaa. Ja jos juoruuvat niin juorutkoon...ei voi vähempää kiinnostaa.

Kai ne penkit ja pöydät siellä on ihan istumista varten, eipä minua haittaa...istukoot.

• negroni
        hurttis kirjoitti:

Hohhoijaa. Paranisiko sen henkilön asumisviihtyvyys jos hän tahtoamattaan joutuisi moikata muita vain kaltaistesi mieliksi? Mietitkö koskaan muita kuin itseäsi? Kaikki eivät ole kuten sinä eivätkä tarvitse tai vaadi samoja asioita kuin sinä. Oletko koskaan kuullut sanonnasta elä ja anna elää? Vapaa maa ja tehköön puolestani miten lystää.

Se on hyv'ä lause tuo "Elä ja anna toistenkin elää" Mutta eikö niiden jotka inhoavat jo naapureiden näkemistä olisi parempi kuitenkin asua omakotitalossa ja mieluiten korvessa.Erakkoluonteita taitaa suomalaisissa löytyä enemmän ja vähemmän.Nautitaan kuitenkin kauniista kesästä ja koetetaan kestää kanssaihmisiä jos niitä vastaan tulee.PS.Meidän rivitalossa ei jouda kukaan istuskelemaan pihalla.Olemme vielä työikäisiä.Mutta jos joku istuisi ei kukaan katso pahalla silmällä.

• hurttis
        negroni kirjoitti:

Se on hyv'ä lause tuo "Elä ja anna toistenkin elää" Mutta eikö niiden jotka inhoavat jo naapureiden näkemistä olisi parempi kuitenkin asua omakotitalossa ja mieluiten korvessa.Erakkoluonteita taitaa suomalaisissa löytyä enemmän ja vähemmän.Nautitaan kuitenkin kauniista kesästä ja koetetaan kestää kanssaihmisiä jos niitä vastaan tulee.PS.Meidän rivitalossa ei jouda kukaan istuskelemaan pihalla.Olemme vielä työikäisiä.Mutta jos joku istuisi ei kukaan katso pahalla silmällä.

PArempi mutta eikö ole heidän valintansa eikä sinun päättää missä he asuvat? Jotkut eivät varmaan halua muuttaa korpeen koska koulu ja/tai työ sijaitsee esim. keskustassa johon pääsee hyvin nopeasti nykyisestä kodistaan? Erakkoluonteita ihan kuten luonteita löytyy laidasta laitaan. Kyl mä nautin ja kestän ja mun puolesta saa istua penkeissä ja jutella mistä lystää, vaikka minusta jos ei parempia aiheita ole. Oh, oikee rivitalo ja työikäisiä. Viitaten varmaankin että ihmiset jotka ovat erimieltä kanssasi ovat eläkeikäisiä ja asuvat slummissa?

• Tupakoitsija
        hurttis kirjoitti:

Jos mummokerhot häiritsee,ne pitää hajottaa,koska ne häiritsevät esteettistä silmääni.Kaiken lisäksi juuri nuo samat mummot yrittävät marista parveketupakoinnista.Mutta noin rumien akkojen ulkonaliikkuminen pitäisi kieltää lailla,esteetikot voivat pahoin ja saattavat vielä saada jonkun syövän kovasta oksentelusta.

• ovat

sairaita immeisiä. kerrostalossa jossa asun on vahempi pariskunta joka päivät vahtaa parveekkeeltaan ja kommentoivat esim lasten leikkimistä leikkipaikalla ja uhkailevat lapsia poliisilla jos eivät ole hiljempaa, palloa ei saa pelata eikä juosta hippaa, koska heidän elämänsä häiriintyy, kulkea ei enää klo 19 jälkeen saisi porraskäytäväss koska ovat nukkumassa siihen aikaan ja askelten ääni kuulemma häirii...ja joka naapurin menemiset ja tulemiset he tietävät tasan tarkkaan ja keräävät vaikka minkälaista listaa isännöitsijälle ja puhelin punasena soittelevat joka asiasta. tulee tunne että kaikkien tulisi elää heidän rytminsä mukaan, mutta pahana akkana sanoin taloyhtiön kokouksessa että eiköhän eletä taloyhtiön sääntöjen mukaan, lapset saavat leikkiä leikkipaikalla, autot pysäköidään parkkipaikalle ja normaali kulkeminen porraskäytävässä saa tapahtua minä kellonaikana tahansa, riehuminen on tietysti eri asia, siitäpä vanha pariskunta riemastui....Kyllä minun mielestäni kauniina kesäiltana pitää voida istua ja jutella parvekkeella siihen oikeaan hiljaisuuteen asti eli klo 23:een, kuten säännöissä sanotaan. Aina ja joka asuntoyhtiössä on näitä hitlereitä, jotka luulevat voivansa pompottaa muita asukkaita ja saada lapset pelkäämään, vanhukset joutaisi vanhusten taloon eikä "normaalien" ihmisten sekaan jos eivät sopeudu

• vauhtimimmi

Hyvä sinä jokakirjoitit artikkelin puhut asiaa ja oikeaa asiaa pidä vain jatkossakin huoli että lapset saa leikkiä ja ihmiset kulkae rauhassa sekin on sitä asumisviihtyvyyttä!Tämän kaltaisten vanhojen ihmisten pitäisi muuttaa palvelutaloihin joissa on rauhallista ottakaa sielä kokouksessa asia esiin ei tämä pariskunta varmaan edes ymmärrä tälläistä vaihoehtoa.Esittäkää asia ,mutta olkaa hienotunteisia ja ystävällisiä!!Hauskaa kesän jatkoa!(ps.täytyy kuitenkin muistaa,että jokaisella on oikeus olla omassa kodissa!)

• hurttis

Yleensä isännöitsijät eivät onneksi noteeraa sellaisia haaskoja eivätkä naapurit paljoa nimeään alle laittele. Noita on kaikkialla ja tulee aina olemaan. Mikäli paljon muksujanne uhkailevat niin mene oven taakse ja mainitse etä kohta nostat rikosilmoituksen siitä uhkailusta, se tepsi meilläpäin vaikka känttyrät olivat entistä katkerampia

• JA JUORUILIJAT
        vauhtimimmi kirjoitti:

Hyvä sinä jokakirjoitit artikkelin puhut asiaa ja oikeaa asiaa pidä vain jatkossakin huoli että lapset saa leikkiä ja ihmiset kulkae rauhassa sekin on sitä asumisviihtyvyyttä!Tämän kaltaisten vanhojen ihmisten pitäisi muuttaa palvelutaloihin joissa on rauhallista ottakaa sielä kokouksessa asia esiin ei tämä pariskunta varmaan edes ymmärrä tälläistä vaihoehtoa.Esittäkää asia ,mutta olkaa hienotunteisia ja ystävällisiä!!Hauskaa kesän jatkoa!(ps.täytyy kuitenkin muistaa,että jokaisella on oikeus olla omassa kodissa!)

Mun lapset on onneksi aikuisia ja asuvat omissa kodeissaan, mutta talossamme pariskunta tosiaan pelottelee lapsia poliisilla leikkimisestä tulevan metelin takia, niin naapurin pikkutyttö katto ylös pelottelijoitten parvekkeelle ja huutaa: eksä ala olla jo niin vanha ettet sä kuule kaikkee, mun mummo kuulee huonosti vaikka on nuori....Meinas pokka pettää, mutta kyllä huutelijatkin häipy parvekkeelta.

Oikeesti tuntuu että vanhoilla ihmisellä aistit vain paranee... voi itku

• tylsimys

Oletko tylsätyyppi? Vai onko itsetuntosi
      ripulilla kuten useimmilla.

• Rommaani Porista

Mä saan varmaan jakomielitaudin, koska haluan yhtä aikaa istua toisten kanssa penkillä ja sitten kumminkin olla yksin kämpässä Gambinani kanssa. Jotain helpotusta on tuonut nykyaika, joka ei tuomitse puistoissa juopottelua. Voi ikään kuin olla samalla kertaa oma itsensä ulkona ja sisällä. Mua ei vaivaakaan muu kuin värivirheellinen ulkonäkö, joka vie kaikki miehet penkiltä pois. Onneksi useimmat naiset jäävät, jotkut jopa yöksi.

• valitettava tosiasia

Eniten kiusaa sellainen juoruämmä, jonka tytär on töissä verotoimistossa. Tämä tytär katsoo koneeltaan kaikki talon asukkaiden verotiedot ja kertoo ne äidilleen, joka kertoo ne talon muille mummeleille. Kaikki luottamukselliset tiedot levitetään eteenpäin. Siten mummeleilla on myös väärää tietoa, koska verotoimiston koneelta ei todellakaan näy kaikki tieto. Entäpä jos siellä olisi nähtävillä kaikki sairaudet, joista ei haluaisi kertoa kenellekään jne. Ja tällaisia tietoja levitellään taloyhtiön pihakiikussa.

• pyssyt

Kun tiedätte että luottamukselliset tietonne leviää puskalennättimem kautta niin ottakaa ihmeessä yhteys verotoimistoonne.
        Juorukello lentää heti pihalle työpaikastaan.Niin tiedän käyneen sairaanhoito piireissä.

• Rommaani Porista
        pyssyt kirjoitti:

Kun tiedätte että luottamukselliset tietonne leviää puskalennättimem kautta niin ottakaa ihmeessä yhteys verotoimistoonne.
        Juorukello lentää heti pihalle työpaikastaan.Niin tiedän käyneen sairaanhoito piireissä.

Eikö olekin paras, kun elelee yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Ei tarvitse pelätä ilmiantajia. Me olemme eläneet ja hoitaneet vanhuksemme tuhansien vuosien perinteen mukaan niin kuin pitääkin. Valtaväestö koittaa kiihdyttää maailmanlopun edellä omaa voittojen saamisiaan. Siinä jää lapset ja vanhukset unholaan. Taitaa olla niin, että muslimikirkko on se historiallisesti ikärasismin suhteen tasa-arvoisin kirkko, hunnuista huolimatta.

• näitä

helvetin juoruämmiä löytyy joka puolelta, ja sekös vituttaa kun elämäntehtävänä on toisten elämän kommentoiminen! Luulisi plevan muutakin tekemistä ku kateellisena puhua paskaa ja ihmetellä!!! Tosi YKSINKERTAISTA porukkaa, löytyy muuten täältä Nokian notkotieltäkin!!!

• liikuva

juu, täällä kanssa on mummoparkki tuossa pihalla. joka meno varmasti huomataan. on se kumma, ettei niitä tuoleja voi vähän siirtää, nyt ne on oikein kunnon kyttäyspaikalla. mut samapa tuo, jos se on elämä et kyttää muita

• Eikö ole tosiaan parempaa a...

Jos ongelma on se, häiritsevätkö juorumummut pihassa, ei taida olla oikein reaalielämää.

Taajamassa asujalla on naapureita. Metsä-Suomessa riittää korpea erakoille. Ellette siedä muita ihmisiä, muuttakaa suolle tai metsään.

• minäjamemuut

Niin jotkut istuvat penkillä ja juoruavat. ja jotkut juoruavat heistä tälle palstalle kuten sinä ,että samassa veneessä ollaan. ja sitä paitsi juoruaminen helpottaa stressejä. Suosittelen.

• soitellen

Että ihanko huutelevat sulle, vai luulojako ja kuulojako horiset, onkos jotain kaapissa jos pitää ihmisiä karttaa, ja mitäs sitten jos juoruuvat.Ja mitä se juoruuminen kenekin mielestä mahtaa olla, yleensä puhutaan taloyhtiön asioista,taloyhtiö on yhtä kuin osakkaat yhtä kuin maksajat,jos sattumoisin on unohtunut sellainen asia.Ja mikähän möly alkais jos penkillä istuvat pistäisvät raitilla laulain, käviskös se kenties

• Yöppö

Kyllä niiltä juoruakoilta oma elämä puuttuu, kun pitää toisia kytätä ja arvostella.
        Teen vuorotyötä ja johan kuului pihalla juoruttavan, että oli valot päällä vielä siihen ja siihen aikaan. Mitä mummo itse teki hereillä myöhään, kyttäsi ilmeisesti koska minulla valot sammuu. Siinäkö on sitten sisältöä elämälle? Ei näy mummelilla lapsia eikä lapsenlapsia käyvän...surullistahan se on kun tarkemmin ajattelee.
        Nytkin varmaan ikkunassa ihmettelee, koska valot sammuvat. Siitä voisi joku kirjoittaa aikaamme kuvaavan novellin.

• kukkamekko
        Yöppö kirjoitti:

Kyllä niiltä juoruakoilta oma elämä puuttuu, kun pitää toisia kytätä ja arvostella.
        Teen vuorotyötä ja johan kuului pihalla juoruttavan, että oli valot päällä vielä siihen ja siihen aikaan. Mitä mummo itse teki hereillä myöhään, kyttäsi ilmeisesti koska minulla valot sammuu. Siinäkö on sitten sisältöä elämälle? Ei näy mummelilla lapsia eikä lapsenlapsia käyvän...surullistahan se on kun tarkemmin ajattelee.
        Nytkin varmaan ikkunassa ihmettelee, koska valot sammuvat. Siitä voisi joku kirjoittaa aikaamme kuvaavan novellin.

Taidat sinäkin olla vähän ...Jos yksinäisellä ihmisellä ei ole mitään tekemistä niin eikö saisi edes ikkunasta katsoa?
        Tuntuu se sinunkin maailmasi olevan aika suppea kun tollasen kiinnität huomiota.
        Lisäksi myös sinä tunnut hyvin seuraavan mummun elämää kun tiedät ettei siellä käy ketään.
        Katsoppa peiliin ja näe totuus.

• Yöppö
        kukkamekko kirjoitti:

Taidat sinäkin olla vähän ...Jos yksinäisellä ihmisellä ei ole mitään tekemistä niin eikö saisi edes ikkunasta katsoa?
        Tuntuu se sinunkin maailmasi olevan aika suppea kun tollasen kiinnität huomiota.
        Lisäksi myös sinä tunnut hyvin seuraavan mummun elämää kun tiedät ettei siellä käy ketään.
        Katsoppa peiliin ja näe totuus.

On yksi asia katsoa ikkunasta, ja toinen raportoida kotiintuloaikani ja nukkumaanmenoni pihan mammoille,(vai olisiko se sinusta omalla kohdallasi mukavaa tai soveliasta, hyvää käytöstä kenties?).
        Valitettavasti nämä istuvat päivät pitkät makkarini ikkunan alla, joten herään usein näihin ajankohtaisiin juoruihin. Kesällä kun on pakko pitää ikkunaa auki ja sänkyni on ikkunan vieressä...niin suppea on makuuhuoneeni maailma neliöiltään, etten voi aina välttyä kuulemasta näitä "tositarinoita".
        Lastenlastensa tilanteen hän minulle pyykkituvassa kailotti udellessaan samalla elämäni yksityiskohtia, kuten sänkykamarini saloja, joten se siitä peiliin katsomisesta. Katsele vaan itse siihen kaiken paljastavaan peiliisi, kuinka päin ne kukat omassa mekossasi komeilevat. Taidat olla itsekkin näitä pihan kukkamekkotätejä, joille mikään naapupureiden yksityiselämässä ei ole pyhää...

Olkoon kuinka yksinäinen mummu tahansa, niin minua ainakin häiritsee tekemisieni jatkuva kyttääminen ja ruotiminen. Pitäisivät huolen omista asioistaan, niin saattaisivat ne lapsenlapsetkin käydä kylässä useammin...

Ja tiedoksi vielä, etten ole mummojen vihaaja, hoidan sympaattisia vanhuksia työkseni ja `yllätys yllätys` pidän jopa kakkavaippojen vaihtamisesta.
        Mutta valitettava tosiasia on se, että ilkeästä ja pahansuovasta aikuisesta ei yleensä tule mukavaa ja pullantuoksuista mummoa, vaan ilkeä ja pahansuopa vanhus!

• kukkamekko
        Yöppö kirjoitti:

On yksi asia katsoa ikkunasta, ja toinen raportoida kotiintuloaikani ja nukkumaanmenoni pihan mammoille,(vai olisiko se sinusta omalla kohdallasi mukavaa tai soveliasta, hyvää käytöstä kenties?).
        Valitettavasti nämä istuvat päivät pitkät makkarini ikkunan alla, joten herään usein näihin ajankohtaisiin juoruihin. Kesällä kun on pakko pitää ikkunaa auki ja sänkyni on ikkunan vieressä...niin suppea on makuuhuoneeni maailma neliöiltään, etten voi aina välttyä kuulemasta näitä "tositarinoita".
        Lastenlastensa tilanteen hän minulle pyykkituvassa kailotti udellessaan samalla elämäni yksityiskohtia, kuten sänkykamarini saloja, joten se siitä peiliin katsomisesta. Katsele vaan itse siihen kaiken paljastavaan peiliisi, kuinka päin ne kukat omassa mekossasi komeilevat. Taidat olla itsekkin näitä pihan kukkamekkotätejä, joille mikään naapupureiden yksityiselämässä ei ole pyhää...

Olkoon kuinka yksinäinen mummu tahansa, niin minua ainakin häiritsee tekemisieni jatkuva kyttääminen ja ruotiminen. Pitäisivät huolen omista asioistaan, niin saattaisivat ne lapsenlapsetkin käydä kylässä useammin...

Ja tiedoksi vielä, etten ole mummojen vihaaja, hoidan sympaattisia vanhuksia työkseni ja `yllätys yllätys` pidän jopa kakkavaippojen vaihtamisesta.
        Mutta valitettava tosiasia on se, että ilkeästä ja pahansuovasta aikuisesta ei yleensä tule mukavaa ja pullantuoksuista mummoa, vaan ilkeä ja pahansuopa vanhus!

En ole koskaan ymmärtänyt sinunlaisiasi ihmisiä.
        Minultakin naapuri kysyi kun olen tullut yötyöstä, että mitä teen työkseni kun valot ovat niin myöhään. Vastasin mitä teen ja asia selvisi.
        Eikä kysyjä ollut vanha. Mitä pahaa tossa on?
        Mikset siirrä penkkiä muualle jos puheet sinua häiritsevät?
        Minulla ei ole aikaa istua pihalla, mutta ei häiritse toisten istumiset.
        Kovin tunnut tietävän minunkin asiat, etten arvosta naapurien yksityiselämää tuntematta minua. Sekin puhuu luonteestasi.
        Onneksi asun sellaisessa talossa, jossa on hyvä yhteishenki. Monta vuotta tässä asuessani ei kukaan ole minulle naapureitaan haukkunut eikä kenenkään asioita setvinyt. Siksi tässä viihdynkin erinomaisesti.

• Eikä olla mummoja

Vaan 30-tietämillä olevaa porukkaa. Päivät istutaan pihalla tai ainakin aina kun keretään ja naureskellaan naapureille!!

• porukat

minuaki vituttaa ja jokapäivä tekevät viälä sen.

• HymyN*

Hohhoijakkaa...mistä te tiedätte mitä toiset puhuu?
        On teillä mielikuvitusta..ei itseään kannata rääkätä turhalla..eläkää omaa elämäänne!
        Kauan kerrostalossa asuneena..aina omien tarpeiden mukaan..katson ikkunasta..käyn ulkona..grillillä..pyykkinarulla..käytän kaikkia yhteisiä tiloja..vieraita käy..käytän kulkureittejä..kuljetan tavaroitani..huollan autoani..juttelenkin (kukaan ei ole koskaan mulle puhunut talon toisista asukkaista mitään)
        Olen aina käynyt töissä ma-su..mut en öitä töitä tee!
        Elän elämääni ja niin saa toisetkin tehdä..silläpä pidänkin asumisesta kerrostalossa.
        Mielestäni taloyhtiön järjestyssääntöjä kun noudattaa niin kaikilla on hyvä olla!

Elän vain kerran tämän elämän ja miten sen teen..sen päätän minä itse.

• vanhapiika
        HymyN* kirjoitti:

Hohhoijakkaa...mistä te tiedätte mitä toiset puhuu?
        On teillä mielikuvitusta..ei itseään kannata rääkätä turhalla..eläkää omaa elämäänne!
        Kauan kerrostalossa asuneena..aina omien tarpeiden mukaan..katson ikkunasta..käyn ulkona..grillillä..pyykkinarulla..käytän kaikkia yhteisiä tiloja..vieraita käy..käytän kulkureittejä..kuljetan tavaroitani..huollan autoani..juttelenkin (kukaan ei ole koskaan mulle puhunut talon toisista asukkaista mitään)
        Olen aina käynyt töissä ma-su..mut en öitä töitä tee!
        Elän elämääni ja niin saa toisetkin tehdä..silläpä pidänkin asumisesta kerrostalossa.
        Mielestäni taloyhtiön järjestyssääntöjä kun noudattaa niin kaikilla on hyvä olla!

Elän vain kerran tämän elämän ja miten sen teen..sen päätän minä itse.

Lopettakaa marmatus kyttäämisestä ja juoruamisesta!!Nauttikaa nyt KESÄSTÄ!Kun se nyt vihdoin meillä on!!Minkä ihmeen takia kaunis kesä pitää pilata marmattamisella ja valittamisella eläkää ihmiset ja antakaa toistenkin elää!!!Menkää sinne pihalle istumaan mummot ja vaarit ja kaikki nauttikaa yhdessä elämästä ja ihanasta kesästä!!Keittäkää vaikka yhdes pihakahvit ja tutustukaa toisiinne!!

• yksi niistä mummeleista

On se hiton kumma jos nää hienopierut ei salli edes kesästä nauttimista vanhoille ihmisille. Jos penkit on laitettu pihamaalle, lienee niiden käyttö silloin sallittu kaikille, ei vain heikon itsetunnon omaaville "kauniille ja rohkeille". Hävetkää, eikö ole mitään tärkeämpää aihetta mistä mieltänsä purkaa!!

• Taivaan Isän kämmenellä..

niin,niin,kun ei ole enää mitään muuta elämässä,pitäähän sitä kytätä toisten tekemisiä.supista ja sipistä..voi hyvänen aika,tuo naapurin tyttökin tuolla tavalla humalassa kulkee,entäs se yksin huoltaja äiti,miehiä kulkee,mitenkä ne lapsi raukat,saavatkohan edes ruokaa..entäs olettekos kuulleet..taitaa se ja se mies saada häädön..onhan jo aikakin..ja tuhahdus päälle.Te varmaankin olette`´ns.aiemmassa nuoruudessanne,olleet työmyyriä,kunniakkaita veron maksajia,puskeneet työtä yömyöhään,maksaneet laskunne säntillisesti,käyneet martta kerhossa,ja kaiken maailman hyväntekeväisyys tapahtumissa (jokaisella ihmisellä on tapansa,se on rikkautta,ettemme ole samasta muotista valetut)..niin eipä sitten ole ollut aikaa ELÄÄ,ns.hurjaa nuoruutta.Nyt vanhuuden kolkuttaessa ovelle,paheksutte sitä,että,jotkut uskaltavat elää,kokea,tuntea,rakastaa,riidellä,avoimesti.Siunausta teille,kuin myös meille elämää opetteleville ihmisille.

• nikki
        Taivaan Isän kämmenellä.. kirjoitti:

niin,niin,kun ei ole enää mitään muuta elämässä,pitäähän sitä kytätä toisten tekemisiä.supista ja sipistä..voi hyvänen aika,tuo naapurin tyttökin tuolla tavalla humalassa kulkee,entäs se yksin huoltaja äiti,miehiä kulkee,mitenkä ne lapsi raukat,saavatkohan edes ruokaa..entäs olettekos kuulleet..taitaa se ja se mies saada häädön..onhan jo aikakin..ja tuhahdus päälle.Te varmaankin olette`´ns.aiemmassa nuoruudessanne,olleet työmyyriä,kunniakkaita veron maksajia,puskeneet työtä yömyöhään,maksaneet laskunne säntillisesti,käyneet martta kerhossa,ja kaiken maailman hyväntekeväisyys tapahtumissa (jokaisella ihmisellä on tapansa,se on rikkautta,ettemme ole samasta muotista valetut)..niin eipä sitten ole ollut aikaa ELÄÄ,ns.hurjaa nuoruutta.Nyt vanhuuden kolkuttaessa ovelle,paheksutte sitä,että,jotkut uskaltavat elää,kokea,tuntea,rakastaa,riidellä,avoimesti.Siunausta teille,kuin myös meille elämää opetteleville ihmisille.

toi sinun tekopyhä kirjoitus.
        Anna niiden supisijoiden supista äläkkä tuomitse heitä.
        Niinhän sanoit että kaikki eivät ole samalla muotilla tehty.Kirjoituksesi on ristiriitainen.

• Etkö keksi mitään muuta aihetta, josta ihmiset voisivat keskenään jutella? Miksi luulet heitä kiinnostavan juuri sinun elämäsi ja tekemisesi?

Luulen, että suurimmat ongelmanaiheemme löytyvät omien korvien välistä. Suosittelen ajoittaista korvien välin rassaamista ja asenteiden tarkistusta. Positiivinen ajattelu antaa lisää tilaa omallekin elämälle. ;)

• ihminenhän on utelias otus...

muista puhutaan ja sellaista, jos se on pahansuopaa, ei tarvitse kenenkään sietää. Kyllä roskat pitäisi voida saada viedä rauhassa ilman kymmeniä silmiä selässään!

• kukkamekko
        ihminenhän on utelias otus... kirjoitti:

muista puhutaan ja sellaista, jos se on pahansuopaa, ei tarvitse kenenkään sietää. Kyllä roskat pitäisi voida saada viedä rauhassa ilman kymmeniä silmiä selässään!

heikko itsetunto niin ei voi kieltää toisia istumasta ulkona sillä perusteella.
        Eikä siitä katsomisesta reikiä selkään tule.

• kauhamari

juoruilu on kivaa kyllä, mutta en harrasta pihakeinussa juoruilua melkeen koskaan. yhden kerran kun ystävien kanssa juoruiltiin siinä ja otettii vähän olutta, niin joku kotiäiti tuli siihen sitten raivoamaan. mielestäni se keinu on tehty sitä varten että siinä voi istua kun haluaa. kohtuutonta siitä on ketään häätää kuitenkaan, koska kukaan noin yleisesti ei siinä häiriköi. enempi se eukko siinä häiriköintiä harjoitti :/

• solina

Jopa on pipo tiukalla, jos ei kestä naapurien pihalla istuskelua, vai olisiko syynä itsetunnon puute. Et kai sentään kuvittele olevasi niin maailman napa, että toisilla ihmisillä ei ole mitään muuta aihetta, kuin sinä? Talossa on yleensä useampia yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät omista kesämökkiä tai muuta paikkaa, johon kesällä voisi vetäytyä ulkoilmaan. Nyt kun nämä lämpimät vihdoinkin ovat täällä, on tosi ihanaa päästä pihalle, ja vielä mukavampaa tavata naapureita, joita ei talviaikaan juurikaan näe. Onhan se kovin valitettavaa, että joku reagoi siihen tuolla tavalla, eipä ole edes tullut mieleen. Meillä se ilmeisesti on otettu toisella tavalla vastaan, koska melkein aina joku poikkeaa vaihtamaan muutaman sanan, tai ainakin huikkaa tervehdyksen, jos on kiire eteenpäin.Se saattaa olla monelle vanhemmalle ihmiselle jopa mielenterveydellisesti tärkeä tapahtuma, koska hän ei muuten kovin paljon tapaa muita ihmisiä. Rajoituksia on liikunnassa useinkin, mutta pihalle vielä pääsee ja siitä takaisin kotiin.Taidan olla melkoinen "Sopuli", koska kannatan sosiaalista kanssakäymistä kaikenikäisten kesken, ja sitä myöskin harrastan. Meidän pihallamme on joka päivä noin 10-15 "istuskelijaa", eikä vain yhdellä penkillä, vaan niitä on useampia, eikä tietääkseni ole tullut valituksia. Myöskin nuoremmat poikkeavat mukaan, jopa lapset.Tämä lämmin aika on kuitenkin niin lyhyt, että koitetaan jokainen ottaa siitä irti niinpaljon kuin mahdollista, kohta kuitenkin on taas se pimeys ja räntäsade!
      Aurinkoisin terveisin:Solina !!!

• liikkuva kalusto

kyllä joillakin ihmisillä on aikamoisia ongelmia
      kun tlläisestä tehdään isoo juttua.onko niin ettei nimimerkki uskalla,kehtaa kulkea pihalla kun on muita näkemässä.muuta kuule kauaksi korpeen esitän: karigasniemeä siellä ei paljoa
      talon ihmiset seuraa toisten kulkua.vai onko niin
      että olet huonossa maineessa yhtiössä?kulje kuule
      yöllä niin ei paljon ole näkijöitä.

• hopo

kaikkialla missä on ihmisiä varsinkin suomalaisia myös ulkomailla on ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita toisten ihmisten asioista usein ihmiset jotka juoruavat ovat harmittomia ellei heistä välitä mutta kunhe muuttuvat kiusaajiksi silloin alkaa olla vaikeampaa mutta onneksi kesä loppuu ja penkit tyhjenevät jossain vaiheessa

• kinsku

Mistä voit tietää mistä siellä puhutaan, joset voi mennä mukaan??? Ihmiset seurustelevat keskenään ja se on minun mielestä ihan normaalia! Miksi ihmeessä ne penkit siellä ovat, jollei niillä istuta? Jos siellä olevia ihmisiä naurattaa, ei he varmasti naura sinulle. Huonoa itsetuntoa kuvastaa, jos ihmiset nauravat ja sinä luulet, että sinulle? On niitä parempiakin naurun aiheita.. Menisit joskus mukaan ja opettelisit tuntemaan naapurisi, niin huomaisit, että voivat olla ihan mukavia ihmisiä!

• Hurri Pårista

Sepä se, vaatii ensinnä tällaisen rautahermoisen luonteen mennä juoppojen seuraan. Onneksi voin hienostuneesti ottaa siideriä. Ajat ovat muuttuneet. Kymmennen vuotta sitten oltiin kymmenen kertaa selvempiä. Kerrostaloissa ei silti koskaan ole uskaltanut lähteä roskapussia viemään klo 20 jälkeen. On sen verran hurjannäköisiä syljeskelijöitä rappusilla.

• kinsku
        Hurri Pårista kirjoitti:

Sepä se, vaatii ensinnä tällaisen rautahermoisen luonteen mennä juoppojen seuraan. Onneksi voin hienostuneesti ottaa siideriä. Ajat ovat muuttuneet. Kymmennen vuotta sitten oltiin kymmenen kertaa selvempiä. Kerrostaloissa ei silti koskaan ole uskaltanut lähteä roskapussia viemään klo 20 jälkeen. On sen verran hurjannäköisiä syljeskelijöitä rappusilla.

Kuka puhui juoppojen seurasta??? Meidän pihalla istuskelevat eivät ainakaan ole juoppoja! Ovat pikkulasten äitejä tai ketä tahansa, mutta yhtään juopunutta en ole nähnyt. Menisin mukaan juttelemaan, jos olisi aikaa. Outoja käsityksiä teillä, vai missä "Chigagossa" te asutte?

• kesä on kaunis
        kinsku kirjoitti:

Kuka puhui juoppojen seurasta??? Meidän pihalla istuskelevat eivät ainakaan ole juoppoja! Ovat pikkulasten äitejä tai ketä tahansa, mutta yhtään juopunutta en ole nähnyt. Menisin mukaan juttelemaan, jos olisi aikaa. Outoja käsityksiä teillä, vai missä "Chigagossa" te asutte?

Oho, käväsin kaupungissa.Paljon oli immeissiä ulkona, enkä kyllä kuullut mitään poikenpuoleista. Kiva oli liikkua ja ilimat suosi.Ei kukkaan kommentoinu liikkumisia.Oli hyvä reissu.

• Hurri Pårista
        kesä on kaunis kirjoitti:

Oho, käväsin kaupungissa.Paljon oli immeissiä ulkona, enkä kyllä kuullut mitään poikenpuoleista. Kiva oli liikkua ja ilimat suosi.Ei kukkaan kommentoinu liikkumisia.Oli hyvä reissu.

Menee se noinkin jonkun aikaa, ennen kuin silmät aukeavat ja korvan taustat kuivuvat. Toinen vaihtoehto on alkaa elää samalla tavalla kuin keskiverto suomalainen ja lipittää 12 litraa 100% alkoholia vuodessa. Siinä ei silloin haittaa naapurien touhut. Eivät minunkaan ohuet alkoholistin hermot enää ärsyynny pienestä, kun on nuo tarjousmäyräkoirat keksitty.

• juorupesäke

VVO laittoi juorupenkit ikkunani alle, josta vieraani nakkaa penkit pusikkoihin kun meiltä lähtevät, mutta sitkeänsorttisia on penkit, aina ne tulee takaisin,
      voishan VVO käyttää vaikka mielikuvitusta penkin paikkoja valitessaan, pihassa kyllä tilaa on muuallakin, keskelle pihaa vaan , siinä ei juorupenkkien äänet häiritsisi.

• mie vaan

Jos asuisit paritalossa niinkuin me. Aina kun ulos menet niin naapurin akka on kanssa verannalla kuuntelemassa tai kun grillaamme pihalla niin roska-astialle on asiaa ainakin 3 kertaa, sillä siitä näkee meidän grillauksen hyvin. Ja vielä kun ne koko ajan huutavat pihalla puhuessaan.

• sini21

Myös meidän kerrostalon piha muistuttaa kesäisin vanhainkodin pihaa.. Siellä mummot istuu rivissä ja kyttää aamusta iltaan muiden tekemisiä. Penkit ja keinut on tällätty heti ulko-ovien eteen, joten muuta kautta ei ulos pääse kun juoruakkojen ohi. Kaiken huippu oli kun pahin kyylääjä huuteli perään, että missä olen töissä ja olenko saanut viran jo! Mitä hel****ä se niille kuuluu!

• Red Indian
        sini21 kirjoitti:

Myös meidän kerrostalon piha muistuttaa kesäisin vanhainkodin pihaa.. Siellä mummot istuu rivissä ja kyttää aamusta iltaan muiden tekemisiä. Penkit ja keinut on tällätty heti ulko-ovien eteen, joten muuta kautta ei ulos pääse kun juoruakkojen ohi. Kaiken huippu oli kun pahin kyylääjä huuteli perään, että missä olen töissä ja olenko saanut viran jo! Mitä hel****ä se niille kuuluu!

Onpas sulla romanttinen käsitys vanhainkodeista. Nykyään niissä on ovet sisältäpäin lukossa, ja asukkaat eivät tiedä onko kesä vai talvi. Kyllä pitäisi nimet muuttaa Valtiolliseksi Loppuun Lypsettyjen Saattokodiksi. Hoitajakunta kyllä tekee parhaansa säilyttääkseen tämän Opri-elokuvasta jääneen muinaiskäsityksen. Hyvää loppuiltaa vaan sullekin, yhdessä tässä vanhetaan.

• onsitten
        Red Indian kirjoitti:

Onpas sulla romanttinen käsitys vanhainkodeista. Nykyään niissä on ovet sisältäpäin lukossa, ja asukkaat eivät tiedä onko kesä vai talvi. Kyllä pitäisi nimet muuttaa Valtiolliseksi Loppuun Lypsettyjen Saattokodiksi. Hoitajakunta kyllä tekee parhaansa säilyttääkseen tämän Opri-elokuvasta jääneen muinaiskäsityksen. Hyvää loppuiltaa vaan sullekin, yhdessä tässä vanhetaan.

On helpompaa kitistä pihayhteisössä ja saada elinikäinen katkeruus itseensä sekin aiheuttaa sairauksia jos aina mielimaassa. Iloitkaa oi rakkaat ihmiset kesästä ja jalkapallosta. Katsokaa tulevaisuuteen iloisin avoimin mielin naapuritkin hymyilee. SIUNAUSTA teille kaikille siunatkaa itsenne ja pyytäkää taivaanisältä itsellenne hyväämieltä. siinä on jo paljon, hyvin paljon ja se auttaa teitä jaksamaan arkisessa aherruksessanne. Kiitos. Me olemme myös erillaisia ihmisiä toiset haluavat seurustella naapureiden kanssa pihalla, eihän erakko luontoiset voi vaatia taloyhtiöltä että piha on tyhjä kun arvon-henkilö kulkee ulkoovesta ulos/sisälle? Emme me seuralliset ihmiset voida elää kuin luolassa? me haluamme olla sosiaalisia. Haluamme tietää mitä talossamme tapahtuu? Mekin kerromme itsestämme sukulaisistamme ym. Otamme pihalla valokuvia, istuksimme siinä, kropsutamme pinetä kukkamaatamme porukalla, kaikki ovat tervetulleita siihen mukaan, ostamme jopa omilla rahoillamme ne kukat, mullat, hoitovehkeet. Mutta meilläpä onkin hyvämieli! Autamme toisiamme jos on jotain missä voi jeesata puolin ja toisin. Hyvä on kerrostalonhenki! Vuokratalo vielä, mutta fantastinen asua. Äänet minimissä, jos joku metelöi saa kyllä kuulla siitä, ensin hienovaraisesti. Juuri muutti yksi atk-päällikkö pois, sanoi minulle, että oli aikaisemmin asunut osaketalossa tässä lähellä, oli ollut mieletöntä menoa. Sanoi: Oli kaksivuotta fantastista asua tässä talossa! Koskaan ei ole valitettu ei kukaan parveketupakoinnista, mutta luulen senkin johtuvan, yleisestä viihtyvyydestä. Kun on talon sisäinen henki hyvä ei tule ristiriitoja ja jos tulee pystymme ne ratkomaan jokaista osapuolta tyydyttävällä tavalla, siksi tässätalossa ei itketä ei valiteta turhista. Täällä on vain hyvä olla kaikilla. Ihmiset hymyilevät! Meillä viihdytään

• päänsä pistää
        onsitten kirjoitti:

On helpompaa kitistä pihayhteisössä ja saada elinikäinen katkeruus itseensä sekin aiheuttaa sairauksia jos aina mielimaassa. Iloitkaa oi rakkaat ihmiset kesästä ja jalkapallosta. Katsokaa tulevaisuuteen iloisin avoimin mielin naapuritkin hymyilee. SIUNAUSTA teille kaikille siunatkaa itsenne ja pyytäkää taivaanisältä itsellenne hyväämieltä. siinä on jo paljon, hyvin paljon ja se auttaa teitä jaksamaan arkisessa aherruksessanne. Kiitos. Me olemme myös erillaisia ihmisiä toiset haluavat seurustella naapureiden kanssa pihalla, eihän erakko luontoiset voi vaatia taloyhtiöltä että piha on tyhjä kun arvon-henkilö kulkee ulkoovesta ulos/sisälle? Emme me seuralliset ihmiset voida elää kuin luolassa? me haluamme olla sosiaalisia. Haluamme tietää mitä talossamme tapahtuu? Mekin kerromme itsestämme sukulaisistamme ym. Otamme pihalla valokuvia, istuksimme siinä, kropsutamme pinetä kukkamaatamme porukalla, kaikki ovat tervetulleita siihen mukaan, ostamme jopa omilla rahoillamme ne kukat, mullat, hoitovehkeet. Mutta meilläpä onkin hyvämieli! Autamme toisiamme jos on jotain missä voi jeesata puolin ja toisin. Hyvä on kerrostalonhenki! Vuokratalo vielä, mutta fantastinen asua. Äänet minimissä, jos joku metelöi saa kyllä kuulla siitä, ensin hienovaraisesti. Juuri muutti yksi atk-päällikkö pois, sanoi minulle, että oli aikaisemmin asunut osaketalossa tässä lähellä, oli ollut mieletöntä menoa. Sanoi: Oli kaksivuotta fantastista asua tässä talossa! Koskaan ei ole valitettu ei kukaan parveketupakoinnista, mutta luulen senkin johtuvan, yleisestä viihtyvyydestä. Kun on talon sisäinen henki hyvä ei tule ristiriitoja ja jos tulee pystymme ne ratkomaan jokaista osapuolta tyydyttävällä tavalla, siksi tässätalossa ei itketä ei valiteta turhista. Täällä on vain hyvä olla kaikilla. Ihmiset hymyilevät! Meillä viihdytään

Asuin nuorempana vuokralla oikein kovanrahan taossa.
        Kuinka siihen pääsinkin,on näin jälkikäteen kai ihme.
        No,sielläkin se kööri istui yhtenään ja päät kääntyivät kun ulko-ovi aukeni.
        Hyvän kasvatuksen saaneena aina morjestelin ja lausuinkin muutaman sanasen heidän kanssaa.
        Istumaan en joutanut,enkä oikein kai olisi halunnutkaan,nuori olin. No,28v on kai nuori n.70v joukossa.
        No,siihen taloon muuttivat,oho,toinenkin nuori typy yksiöön.
        Kesä loppui ja uuttavuotta vietettiin,olin kotona koko armaan aaton tulevan siippani kera.
        Annas olla kun tuli arki,niin siinähän yksi rouva niistä kesäkööriläisitä hakivat nimeäni adressiin jota kerättiin vastalauseena sille nuorelle.
        Juu,se oli riehaantunut niin uudenvuotena jotta oli heitellyt parvekkeeelta tähtisadetikkuja!!
        En kirjoittanut,koska ei mielestäni häiriötä ollunna,itse asuin kakkoskerroksessa hän nelossa.
        Ne nimenkerääjät kimpaantuivat niin että lakkasivat tervehtimästä.
        Onneksi pääsin siitä vuodenpäästä pois.

• Anonyymi

Jotkut suurperheet ja koiraperheet asuvat puoliksi jäte ja autokatoksissa. Eikö sitten kaikille sisällä tilaa, mutta ei naapurikaan siitä miespuoleisesta nauti jos on laiska lähtemään muualle, ja jää siihen, jos ei oms vaimokaan, kun yksin haluaa sisällä olla

• Anonyymi

Siis olet itse koko ajan pihalla vahdissa jos näet naapurin ulkona olot. Miksi sallit itsellesi ulkona vahtimisen jos naapurillesi et.

Jos naapurisi huutaa pihalla puhuessaan, luuletko että oma perheesi on hiljaa.

Miksi olet ulkona kuuntelemassa vahdissa koko ajan jos et samaa salli muille, naapurillesi.

• Harrisburg

Miks nää juorukello kyttääjät ovat 99.99% juuri naisia?
      Miettiikäpää sitä.

• Anonyymi

Miten niin. Miehethän ne huolto-asemilla juoruaa.

• Ruohonleikkurilla

Ei se mitään jos päänsä pistää johonkin,mutta miksi koiran omistajat eivät jaksa
      kävellä etemmäksi ihmisten etupihoilta,hoidetuilta alueilta,kun siihen tapposen tahallaan antavat koiransa paskoa!Luulisi hävettävän,koskapa satuin juuri katselemaan ja ihastelemaan etupihan kukkasia.Siinähän on nyt lanta lähellä!
      Ei tarvitse kanankakkaa,on ehtaa koiran kakkaa.

• ei koiran syy

koirankakattajat ei huomaa, et ikkunoista näkee ja selvät tuntomerkit jää, kuka ei siivoa jälkiä..ison ja pienen koiran eron huomaa, eli helppo tunnistaa..

• :)

Pyydä jotain kaveriasi avuksi, kannatte penkit johonkin uuteen paikkaan, missä kyylät eivät ole heti toljottamssa. Ruusupuskan juurelle vaan, tai takapihalle naamat seinään päin.

• 541845681126558

Pihaa hallitsee kesät talvet yhden osakkeen yksi asukas. En tiedä luuleeko omistavansa pihan ja voivansa tehdä siellä ja sinne mitä haluaa. Tavallinen osakas ei voi mitään koska hallitukset asukkaan talutusnuorassa. Pihan käyttö vallan tilana ja paikkana on ikävää koska siitä kärsivät pihalle päivittäin katsovat asukkaat jotka eivät yhden asukkaan pihalle tekemistä asioista pidä.

• juoruaminen on rumaa

En ole osallistunut juorukerhoihin. Valitettavia ilmiöitä ovat.

• Anonyymi

Sama juttu. Olen erittäin kiusaantunut pihalla vahtia pitävistä muijista. Puutarhatuolit ovat talon kulkupuolella ja siinä nämä akat istuvat kesäpäivisin tuntitolkulla ja kommentoivat taloon kulkevia ja talosta ulos tulevia. Vaki-istujia on kolme.
      Yksi heistä (pahin) asuu samassa rapussa ja kerroksessa kuin minä ja on ovinaapurini. Hän huutelee minun ohi mennessäni: "mistäs oot tulossa" tai "mihinkäs sitä ollaan nyt menossa"!!!!
      Pari kertaa olen ohi kävellessäni istahtanut heidän pyynnöstä penkille hetkeksi ja joutunut toteamaan, että jos vaikka auto ajaa pihaan, naiset keskeyttävät juttunsa ja kuorossa kaulat pitkällä alkavat spekuloimaan, että kukahan tuohon nyt ajoi ja mihinkähän rappuun on menossa, onko talon asukas, vai jonku vieras jne.
      Olen asunut talossa vasta reilut puoli vuotta ja olen jo suunnittelemassa pois muuttoa, niin kiusallisena koen nämä "passissa istujat".
      Olen asunut useissa kerrostaloissa. Ensimmäistä kertaa on tämänkaltainen riesa.

• Anonyymi

Nuorena miehenä kun asuin yksin, oli saman lainen muijalauma tukkimassa tien porraskäytävään kun tulin kassien kanssa kaupasta. Kyselivät mistä olen tulossa, ja kurkistelivat kauppakasseihin. Aloin sitten tehdä niin että kävelin päin, kun pitäähän sitä nyt sisälle rappuun päästä.

• Anonyymi

Sama meidän pihassa. Kun kuljen siitä ohi, niin töräytän oikein kunnon pärähtävän pierun siten että nostan jalkaani niiden kohdalla ja pieraisen niihin päin. Joskus röyhtäisen vielä perään. Siinä saavat mitä pyytävät päivystäessään pihassa :-D

• Anonyymi

Tismalleen sama tilanne. Kerrostalon pihapenkit sellaisella paikalla, että siitä on pakko mennä juoruämmien ohi.

Siinä he istuvat päivän pääksytellen.
      Pahin näistä kelloista istua tapittaa näköalapaikallaan 5 - 7 tuntia päivässä! Nopeasti käväisee välillä hakemassa itselleen kahvia ja jotain syömistä evääksi.

Eipä tuo sinänsä vielä mitään, mutta kun huutelee ohikulkijoille: "Mistäs sitä nyt ollaan tulossa" tai "minnekkäs sitä nyt taas ollaan menossa?"
      Muutaman kerran olen pyydettäessä mennyt joukkoon istumaan ja toden totta: Jutun aiheet ovat toisten asukkaiden asioista juoruamista ja ohikulkijoiden arvostelemista, kommentoimista jne.
      On todella ahdistavaa, että tällaiset junttiämmät ovat pesiytyneet talon pihalle. Oikeasti kyllä pilaavat koko talon ilmapiirin.

• Anonyymi

Ihan viisas ratkaisu. On se huono juttu, jos ei viihdy. Auttaisko mitenkään ympäristön vaihto, muutto johonkin sivistyneimpään kohteesen?

• Anonyymi

Vanhukset eivät pääse kauas. Pitää suoda vanhuksille ilo.

• Anonyymi

Jotkut grillaa ja mesoaa ja vahtii omakotipihassa koko ajan mutta toisen pihassa käväosy on kyttäämistä mutta oma oleskelu ei 🙄

• Anonyymi

Kaikki toiminta kodin ympärillä on asukkaalle haitta, varsinkin puheääni kantautuu.

Liekö parhaita sitten pienkerrostalot ja erillistalot, kuten ulkomailla, joissa ei käytännössä ole pihaa ollenkaan, ja suomessakin näitä on. Kenelläkään ei tule mieleenkään tehdä mitään pihassa, jos metri kaksi max talon ympärillä tonttia.

Ulkoilu on kauempana isommissa puistoissa otetaan aurinkoa peliken tillä pelataan.

• Anonyymi

Koiranomistajista osa on aina kuulolla samalla tavalla kuin juoruiilijat. 3 kertaa päivässä ulos niin ollaan jatkuvasri seuraamassa ja kuulostelemassa osa ei lähde metsiin yms ikinä vaan oven pielessä max 100 m päässä.

Tottakai suurin osa varmaan hankkii koiran lasten pyynnöstä tai eläinrakkaudesta mutta joittenkin koiranomistajien "sosiaalisuus" ei poukkea näistä åenkkivanhuksista millään tavalla. Ovat aina läsnä ja onko sitten niin, että toista ihmistä ei voi suomessa pyytää yhteiseen tekemiseen ja katsoa, viihtyykö yhdessä, vaan se seurustelu on tiellä pelkästään jos seuraa haluaa.

• Anonyymi

Kikki ihmiset välttelevät tällaisia kokoonpanoja.

• Anonyymi

Meillä punakaarti juoruakka porukka kurkisti kerran meikäläisen ostoskassiin pihassa, se oli kaiken huippu. Tekoystävällisiä olivat

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      887
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      807
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe