nyt päätin tänne laittaa kun ei vastata..
missä mustikoita ja puolukoita parhaiten? tai sitten tietenkin kun alkaa kasvaa?
milloin parhaimmillaan?
pääkaupunkiseudulla?
olisin ihan innoissani poimimaan mutta en tiedä milloin ja mihin kannattaa mennä:) joten konkarit helppiä:)
mustikat, puolukat help
1
482
Vastaukset
- Puolukat
Mustikat kypsyy aikaisemmin, jo kesällä. Heinäkuussa voit mennä niitä etsimään. Lehdestä tosin luin, että keväiset hallat olivat tuhoisia mustikoille, jotka olivat juuri silloin kukassa. Eli tänä kesänä mustikoita ei saada kovin paljon :-( Isojen vesistöjen läheisyydessä hallan tuhot jäävät pienemmiksi. Jos asut pääkaupunkiseudulla, voit kokeilla onneasi vaikka Espoon tai Kirkkonummen järvien ympäristössä. Jos satut olemaan hyttysille maistuvaa sorttia, suosittelen sonnustautumaan hyttyshattuun: nämä inhat itikat nimittäin ovat runsaslukuisimmillaan juuri mustikka-aikaan ja ne viihtyvät juuri samanlaisissa oloissa kuin mustikatkin...
Puolukka-aika on vasta myöhemmin syksyllä, syyskuussa. Puolukat kasvaa kuivemmassa maastossa kuin mustikat, noin yleensä. Mutta ihan tavallista on, että samassa metsässä kasvaa sekä puolukoita että mustikoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351