Masala???

Jaa

Eksyin lukemaan näitä juttuja ja alkoi hirvittää... On nimittäin rivarikämppä varauksessa Masalasta, omistusasunto siis, vuoden päästä valmistuva. Tutuilta ja työkavereilta kun alueesta kyseltiin niin kuulemma ihan kivaa aluetta ja huono maine enimmäkseen vanhoja peruja. Ainakin uutta omistusasuntoa rakennetaan sinne nyt kovasti.. Palveluista ei niin väliä kun käymme kuitenkin töissä stadissa ja siellä tehdään ostokset ja hoidetaan asiat muutenkin.
Onkos siellä masalassa jotain rauhattomampia alueita sitten? Tai siis mihin nämä häiriöt nyt sitten keskittyvät?

123

19399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masalasta

      Piennarpolku,metsätorpantie ja se lähialue,vuokrakolhoosit.

      • ostari

        myös kerää epämääräistä seutua, sekä Sundsberg. Muuten ihan ok, hyvät yhteydet bussilla (15-30min) ja junalla (19-30min) stadiin ja Kirkkonummelle.


      • markantalo

        Nissnikuntie 2 onko tietoa talojen rahallisuudesta, rahattomuudesta. Muuttamassa lapsiperhe 1 ipana.


      • rahallisuus,rahaton
        markantalo kirjoitti:

        Nissnikuntie 2 onko tietoa talojen rahallisuudesta, rahattomuudesta. Muuttamassa lapsiperhe 1 ipana.

        Kyllä siellä rikkaita on.


    • kämppä

      niitä Tinankujan vai Puolukkamäen rivareita? Niissähän on huomioitu hinnoissa jo alueen ominaisuudet: toisessa rata vieressä ja toinen vuokrakämppien vieressä.

      Mutta ei Masala mitään Korson tai Hakunilan tai Kontulan veroista aluetta ole missään.

    • JulleM

      Totta vai tarua? Jaa-a, itse kävin Masalassa yläasteen ja mieleeni siltä ajalta jäi epämääräinen asuinalue... En voi väittää, etteikö Masalassa olisi mukaviakin ja rauhallisia paikkoja, mutta oman kokemukseni perusteella taisin käydä vain niissä vähemmän mukavissa ja rauhallisissa... Toivotaan, että teidän talo nousee tällaisella mukavemmalle alueelle=) Itse en kuitenkaan Masalaan muuttaisi, Gesterbykin on rauhallisempi...=)

      • 13v poika

        Itse asun masalassa ja olen 13v poika oon kokenut masalassa aika paljon hyvää ja pahaa mitä en olisi välttämättä kokenut muualla ja kyllä masalassa on aika paljon huumeita juoppoja ja paikallinen pubi on semmonen huumeloukku että huh huh.Mutta onhan niitä hyviä paikkoja sielläkin. Mutta lähinnnä masalassa on paljon väkivaltaa ja huumeita. Itse olen tormännyt useamman kerran huumeisiin ja olen silti vasta 13v että saa nähdä kun kasvan. En välttämättä suosittele masalaan muuttamista varsinkin lapsi perheille mutta Masala Ghetto Peace OUT!


      • lollero 13
        13v poika kirjoitti:

        Itse asun masalassa ja olen 13v poika oon kokenut masalassa aika paljon hyvää ja pahaa mitä en olisi välttämättä kokenut muualla ja kyllä masalassa on aika paljon huumeita juoppoja ja paikallinen pubi on semmonen huumeloukku että huh huh.Mutta onhan niitä hyviä paikkoja sielläkin. Mutta lähinnnä masalassa on paljon väkivaltaa ja huumeita. Itse olen tormännyt useamman kerran huumeisiin ja olen silti vasta 13v että saa nähdä kun kasvan. En välttämättä suosittele masalaan muuttamista varsinkin lapsi perheille mutta Masala Ghetto Peace OUT!

        Miten 13-vuotias voi tietää paikallisesta pubista, vai onko "isot pojat" kertoneet?


      • MSLA

        pelle masala muka paskempi paikka ku jede ei kyll ainoo rauhaton seutu maslalassa on vittu pk:pienarkuja


      • TosiJuttuSiis
        lollero 13 kirjoitti:

        Miten 13-vuotias voi tietää paikallisesta pubista, vai onko "isot pojat" kertoneet?

        MASALASSA EI KATO PALJON PAPEREITA KYSELLÄ?


      • Anonyymi
        lollero 13 kirjoitti:

        Miten 13-vuotias voi tietää paikallisesta pubista, vai onko "isot pojat" kertoneet?

        No kuule et tiiäkkö mitö nää 13v tietää nyky päivänä


    • Minttu-Maaria

      Me ollaan asuttu Masalassa jo kolme
      vuotta ja hyvin ollaan pienten lasten
      kanssa viihdytty asumisoikeusasunnossa. Helsingistä myös muutettiin
      tänne ja onhan täällä siihen verrattuna rauhallista asua. Vuokra-asunto-yhtiöissä ja Masalan ostarilla on vähän levottomampaa, mutta kun kerran muutat omistusasuntoon en usko tulevan viihtymisen kanssa ongelmia. Ei kannata uskoa muiden puheita enenkuin olet itse kokeillut, mielipiteitä om monenmoisia.

    • zake

      Kolmen vuoden kokemuksella voisin sanoa, että Masala on rauhallinen paikka asua verrattuna noin viiteen Helsingin lähiöön missä olen asunut...

      • Ex-masalalainen

        Asuin Masalassa vuodet 1993-2005. Lähellä oli näitä aikaisempien kirjoittamien parjaamia "vuokrakolhooseja". Uskon että nämä kirjoittajat eivät ole todellisia vuokrakolhooseja nähneetkään. Tai sitten he ovat muuten vain näiden palstojen vakiomarisijoita.Niitä riittää.

        Masala on luonnonläheinen ja mukava paikka, jossa lapsilla on hyvä kasvaa. Palvelujakin varmasti nousee uusien asukkaiden myötä lisää. Esim. jo avattu Blue1-areena on mainio paikka keilaratoineen.

        Hyvä valinnan olette tehneet!


      • LoL
        Ex-masalalainen kirjoitti:

        Asuin Masalassa vuodet 1993-2005. Lähellä oli näitä aikaisempien kirjoittamien parjaamia "vuokrakolhooseja". Uskon että nämä kirjoittajat eivät ole todellisia vuokrakolhooseja nähneetkään. Tai sitten he ovat muuten vain näiden palstojen vakiomarisijoita.Niitä riittää.

        Masala on luonnonläheinen ja mukava paikka, jossa lapsilla on hyvä kasvaa. Palvelujakin varmasti nousee uusien asukkaiden myötä lisää. Esim. jo avattu Blue1-areena on mainio paikka keilaratoineen.

        Hyvä valinnan olette tehneet!

        masala on iha paska paikka. Sinne ei kantsii muuttaa..
        Huumehörhöjä ja juoppoja koko jengi siel masalas


      • TosiJuttuSiis

        Ei, mutta voin ostaa halvalla?


    • Yli 30 vuotta kunnassa asunut

      Pahiten slummiutunut alue Masalassa on koulukeskuksen välitön ympäristö. Siis vanhan K-kaupan ja Veklahdentien suuntaan. Syy Masalan slummiutumiseen on seuraava: Gangsterbyläisten (Gesterby) lapset ovat muuttaneet kunnan uusiin vuokrataloihin, joita on lähinnä Masalassa ja Hommaksessa. Olin niiden kanssa aikoinaan koulussa. Tiedän aika monta huumeveikkoa ja vankilakundia, jotka asuvat nykyään Masalassa ja asuivat aikoinaan Gesterbyssä. Homman ironia on siinä, että GEsterby rauhoittuu, koska siellä asuvilla alkaa jo olla ikää ja jälkikasvu asuu Masalassa ja Hommaksessa. Masala oli upea paikka n. 15 vuotta sitten. Ei enää.

      • Anonyymi

        No ei se Masala ole ollut upea paikka myöskään 15 vuotta sitten. Kaikenlaista hörhöä ja levototonta meininkiä ollut ja ei se siitä parane


    • diidu

      Masalasta löytyy molempia ääripäitä.

      Asuimme Framnäsintiellä viisi vuotta vuodesta 1996 eikä parempaa paikkaa lapsiperheelle (alle kouluikäisiä) olisi voinut toivoa. Luontoa, palveluita ja muita lapsia.

      Aloimme sitten rakentaa suurempaa ja muutimme vuodeksi vuokralle pienkerrostaloon Peltolanpolulle. Asuntojen välillä etäisyyttä ehkä noin 500 m, mutta olivat kuin eri maailmasta. Peltolanpolulla ennen Masalaan muuttoa asuttamamme kaupungin vuokrataloasunto Helsingin Vesalassa (siellä missä poliisi ampui nuoren miehen vuonna 1995) muistui mieleen rauhallisena paikkana.

      Eli riippuu erittäin paljon sijainnista. Yleisesti Masalasta jäi hyvät muistot.

      • masalaeiei

        Kouluikäiset,etenkin teinit ovatkin vaaravyöhykkeessä masalassa ja nummella muutenkin.Huumeet ja alkoholi ovat ottaneet niskaotteen kylän nuoremmastakin väestä, eikä iso osa vanhemmista näytä piittaavan-samat harrastukset.Masalassa on oikein huume/alkkishemmojen kokoontumisajo päivittäin.


      • msla
        masalaeiei kirjoitti:

        Kouluikäiset,etenkin teinit ovatkin vaaravyöhykkeessä masalassa ja nummella muutenkin.Huumeet ja alkoholi ovat ottaneet niskaotteen kylän nuoremmastakin väestä, eikä iso osa vanhemmista näytä piittaavan-samat harrastukset.Masalassa on oikein huume/alkkishemmojen kokoontumisajo päivittäin.

        voe vittu tollannen perus kodissaan nysvääjä ei tiedä mimmosta se masala elämä oikeesti on vittu kannattaa kokeilla ...


      • masalan kisa
        msla kirjoitti:

        voe vittu tollannen perus kodissaan nysvääjä ei tiedä mimmosta se masala elämä oikeesti on vittu kannattaa kokeilla ...

        eipä ole kovin monella masalan mollaajalla oikeaa tietoa masalasta asumisesta. näiden kirjoitusten perusteella masala on pahempi paikka kuin bronx tai rio de janeiron slummit. jos ongelmana pitää lapsiperheitä ja heidän lastensa ääntelyä niin kai sitten masala on ongelma lähiö. ei ole koskaan ollut.

        masala on jees paikka asua, elää ja harrastaa.


      • Hullumpialaiset 2011
        masalan kisa kirjoitti:

        eipä ole kovin monella masalan mollaajalla oikeaa tietoa masalasta asumisesta. näiden kirjoitusten perusteella masala on pahempi paikka kuin bronx tai rio de janeiron slummit. jos ongelmana pitää lapsiperheitä ja heidän lastensa ääntelyä niin kai sitten masala on ongelma lähiö. ei ole koskaan ollut.

        masala on jees paikka asua, elää ja harrastaa.

        Juu ainakin Hulluksentiellä ollaan tosi tyytyväisiä elämään Masalassa. Kesällä yhtenä sunnuntai aamuna hiekkalaatikolla oli 16 aikuista ja 32 lasta leikkimässä. Saatte etsiä parempaa paikkaa lapsiperheille! Tervetuloa vaan tutustumaan!


      • kontulan.kasvatti

        Vhät vittu jostai masalast kontulaa vaa! KONTULA GHETTON KUNKKU!!


      • Anonyymi
        masalan kisa kirjoitti:

        eipä ole kovin monella masalan mollaajalla oikeaa tietoa masalasta asumisesta. näiden kirjoitusten perusteella masala on pahempi paikka kuin bronx tai rio de janeiron slummit. jos ongelmana pitää lapsiperheitä ja heidän lastensa ääntelyä niin kai sitten masala on ongelma lähiö. ei ole koskaan ollut.

        masala on jees paikka asua, elää ja harrastaa.

        On kokemusta siellä asumisesta ja lapsia en siellä kasvattelisi, jos niille hyvän tulevaisuuden haluaa. Vuodet ei ole paikkaa muuttanut.


    • MiedonJuha

      On kyllä ihan paska mesta, sivusta seurannu nähny/kuullu. EI HYVÄ!.
      Gedeen enkä Masalaan muuttais ikinä.

      • joo...

        mä asun gedessä. On ihan ok paikka jos ei asu siel tosi lähel siwaa, siel kaikki huumehörhöt ja juopot asuu. Ja sit ne bilettää siel ja musa on tosi kova jne.
        Jos ei asu siwan lähellä tossa ni sit o iha ok juttu.
        Masala on paska paikka. Teinit ku asuu siel ni sit ne alkaa käyttään huumeit.. juu..


      • Anonyymi
        joo... kirjoitti:

        mä asun gedessä. On ihan ok paikka jos ei asu siel tosi lähel siwaa, siel kaikki huumehörhöt ja juopot asuu. Ja sit ne bilettää siel ja musa on tosi kova jne.
        Jos ei asu siwan lähellä tossa ni sit o iha ok juttu.
        Masala on paska paikka. Teinit ku asuu siel ni sit ne alkaa käyttään huumeit.. juu..

        Juuri näin itsekin näin teinien tulevaisuuden siellä.


    • agentti 00

      ontäällä masalassa semmonen paikka kun pianarkuja se on kauhee häirikkö kylä

    • EI ENÄÄ MASALAAN!

      Masalassa asuimme vuoden lapsemme kanssa. Ei kiitos takaisin. naapurit vainoavat ja 9 jälkeen ei uskalla ulos lähteä. Ja siihen vuoteen mahtui paljon, naapuristoon murtauduttiin kesällä ikkunoista, autoja varastettiin ja rikottiin pihan parkkipaikalla, puukotus ja jos paikalliseen baariin eksyy, ei sieltä välttämättä ilman mustaa silmää pääse pois, ja vaikka pääsisikin, kotimatkalla saa pelätä perässä seuraajia. Kokemukseni masalasta huonot, puhumattakaan juopoista ja nisteistä joita katsellut. Eivätkä naapuritkaan olleet ystävällisyyttä nähneetkään. Koiran jtöksiä siellä täällä, pulkkaa vedellessäkin jotui kaartelemaan tien toiselta laidalta toiseen. Ja koirapuistosta on turha haaveilla, siitä on jo vuosikaudet puhuttu, mitään aikaansaamatta. Nissnikuntie 2 varsinkin autojen pysäköintiongelmia, autot tiellä hengenvaarallisesti eikä vieraspaikalla saa pitää autoa, parkkisakkoja satelee. EIKÄ HENK.KOHT TALVIKUNNOSSAPITOA MISSÄÄN MASALAN PELASTUSTIELLÄ! että kun ne talot syttyy palamaan, menee koko omaisuus. tämä nähtykkin jo muutaman kerran. Kiitos ja kuittaus, mielipiteeni ei muutu vaikka joku toisin sanookin. Mielipiteensä kullakin, minulla kokemusta. JA TÄMÄ VASTA YHDEN VUODEN TAPAHTUMIA. jokainen päätelköön itse. Eikä tarvitse mainita kirjoitusvirheistä. kiiitos.

      • agentti00

        mä oon samaa mielt tost ,asun itsekkin nisnikuntie 2 ja se on tosi ärsyttävä paikka , ja pinarkujakin on ihan hirvee pieni cp vammanen juoppo kylä .


      • Jou.

        Btw. Masalaan tulee koirapuisto. Sundsbergin uudelle alueelle. Tieto varmaa.


      • Seppo Olavi Palkki

        Tosi raskasta lukea ohi mennen sutaisten noinkin huonolla suomen kielellä kirjoitettua täyttä soopaa paikkakunnasta nimeltä Masala!

        No, se hyvä puoli tuollaisen itkupillin Masalasta poismuutosta on, että koko ~5000 henk. Masalan kylän asukkaiden tyytyväysyystaso noussee - jos se suinkin vaan on mahdollista - huomattavasti lähemmäs potenssia 100...kun tuollainen ruikuttaja ja kiusanhenki on muuttanut pois paikkakunnaltamme meidän kaikkin muiden perustyytyväisten masalalaisten asukkaiden tieltä!

        Soronoo vaan sulle ja poismuuttoon täysin vittomalle lapsillesi. Ei taatusti tule totutun tutusti nimimerkin takana jotain jostain pashaa ruikuttavaa eläjää ikävä!

        Tunnen yhden perheen, tai tätänykyä varmaan "yksinäisen suden", joka on muuttanaut Kirkkonummella parinkymmenen vuoden aikan kutakuinkin toistakymmentä kertaa paikasta toiseen!

        Mitä se kertoo tälläisestä ihmisestä? No, ainakin sen, ettei asuinpaikka ole hetikään aina perustyytyväisyyden tae, tai se ratkaiseva "akilleen kantapää" siihen että viihtyisi ja firma menestyisi...vaan viihtyvyys ja tyytyväisyys elettävään ainutkertaiseen elämään lähtee vain ja ainoastaan sinun omasta elämänasenteestasi, ei kenenkään muiden puhumattakaan ulkopuolisten tekemisistä, tai tekemättä jättämisistä!

        Tähän yhteyteen sopii enemmän kuin hyvin seuraava, kaikille tuttu vanha kansansanonta:

        "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!"


    • <3 For ever<3

      Mun mielestä Masala on hyvä paikka asuu ja sillee.. Mut sehän on teijjän mielipide. Ehk jotkut pihat on rauhattomii Masalassa mut meijjän piha ei.

    • <3 For ever<3

      Muuten piennarkuja on kumminkin kamala paikka ja sillee koska siellä on kännissä olevia ihmisiä pihä täynnä.. Ja rauhaton alue!! Ei kannatta sinne muuttaa!

    • +60 vuotta Masalassa

      Piennar- eli Sippikuja, Peltolanpolku, Metsätorpantie, Nissnikun ja Hommaksen vuokraslummit sekä ostarin seutu ovat Ne Masalan persläpi osoitteet joita kannattaa karttaa kaukaa (sekä niiden lähistöt) kun asuntoa tai ok-taloa miettii.

      Eli jos olette rivarikämppää tai ok-taloa ostamassa ja hinta tuntuu oudon halvalta niin tutkikaa ympäristöä, pyöriikö lähistöllä retkuja tai alkuasukkaita. Mikäli näkyy, unohtakaa kaupanteko, ette viihdy siellä sen kauemmin kun edellisetkään.

      Masalasta löytyy vielä ihaniakin ok-taloja isoine ja rauhallisine pihoneen ja mukavine naapureineen, ovat toki melko kaukana em. slummeista.

    • mies 26v

      Ihan höpöhöpö juttuja Masalasta. Piennarkujalle nyt varmaan kukaan ei muuta vapaaehtoisesti. Muuten Masala on kyllä rauhallinen ja turvallinen paikka. Jos rahaa löytyy niin tähtää mahdollisimman lähelle Viträskiä. Skidinä oli kiva asuu, kun oli järvet ja meri suht.lähellä.
      Palvelut on kunnossa. Uusi terveysasema on varmaan Suomen parhaimpia on nimittäin Sundsbergin takia niin ylimitoitettu, että lääkäriin ja hammaslääkäriin pääsee lähes aina jo samana päivänä. Nuorisotilat ovat loistavat skeittiparkkeineen. Aktia (blue1) areenalta löytyy jos jonkinlaista liikuntapalvelua.
      Ainoa miinuspuoli Masalassa on muutama yksittäinen piennarkujan nisti. Nämä nistit piripäissään varastavat vanhoja autoja. Ite oon asunu 24 vuotta Masalassa enkä pidä ees ovia lukossa. Masalan parhaat rivarikämpät löytyvät kapteeninpolulta ja Hulluksentieltä. Ne asunnot joiden piha on metsäänpäin.
      Vuokralle en kyllä Masalaan muuttaisi mihinkään osotteeseen...

      • ????????????????

        Tämä viesti on tullut tänne 27. 6. 2006 joten luulen että nämä asukkaat ovat jo muualla kun Masalassa?


    • Aloittanut

      Tulinpa lukeneeksi tätä monta vuotta sitten aloittamaani keskustelua... Masalassa asutaan ja viihdytään. Alueen villistä maineesta varmaan puolet on liioittelua, ainakin näin omistusasujan näkökulmasta. Juoppoja ja muuta epämääräistä porukkaa lähikapakan kulmilla pyörii toki, mutta harvalla asuinalueella moisia ei ole eivätkä ole minun elämääni häirinneet. Vaihtuvuus taloyhtiössä on ollut vähäistä, joten muutkin ovat viihtyneet. Koskaan ei ole tarvinnut pelätä mitään. Jos vertaa moniinkin Helsingin, Espoon tai Vantaan lähiöihin niin on kyllä huomattavasti rauhallisempaa seutua.

      Lähikauppa, K-kauppa siis, on erittäin hyvä. Sieltä saa niitä erikoistuotteitakin joita ei Prismasta löydy. K-nummen keskustahan on aika onneton paikka niin palvelutasoltaan kuin muutenkin, mutta onneksi Masalasta on hyvät yhteydet ja lyhyet matkat Espooseen ja muualle pk-seudulle. Luonto on lähellä ja ulkoilumahdollisuudet ihan loistavat.

      En väitä että Masala mikään paratiisi olisi, mutta ihan perus asuinalue jossa on ihan mukavaa ja rauhallistakin asua. Piennarkujan lähistöllä liikkuessa epämääräistä porukkaa voi tulla enemmänkin vastaan, mutta eivätpä nuo tunnu muista kulkijoista piittaavan, keskenänsä oleilevat. Pääosin K-nummelaisten Masala-kauhistelu ei vaikuta täällä asuvan näkökulmasta perustellulta, ainakaan tämän päivän Masalassa.

    • 5557hhkb97

      ÄLKÄÄ hyvät ihmiset pilatko elämäänne; asuin Masalassa vuoden ja minua puukotettiin kahdesti, lompakko varastettiin kerran ja lapseni kidnapattiin. Kun maksoimme lunnaat kidnappaajalle tuli asuntomme neliöhinnaksi tämän kustannuslisän jälkeen yli 4000 eur (ostohinta 2300eur) .

      Vaimoni kävi kerran klo 20 jälkeen siellä pahamaineisella ostarilla. Hänet yritettiin raiskata ja kun juoksi raiskaajaa karkuun liukastui jäiselle tiellä mitä Kirkkonummen kaupungilla ei ollut varaa hiekoittaa. Nyt vaimoni parantunut liukastumisesta ja voimme käydä (hän tosin pyörätuolissa) katsomassa uusia asuntoja. Lähinnä Grani ja Olari ovat olleet mielessä.

      • Kelako työnantaja?

        Kolme virhettä muuten uskottava tarina!

        1-Kirkkonummi ei ole kaupunki
        2-Sinulla ei ole vara ostaa mitään Granista
        3-Sinulla ei ole vara ostaa mitään Olarista


      • tikka masala
        Kelako työnantaja? kirjoitti:

        Kolme virhettä muuten uskottava tarina!

        1-Kirkkonummi ei ole kaupunki
        2-Sinulla ei ole vara ostaa mitään Granista
        3-Sinulla ei ole vara ostaa mitään Olarista

        En voi mitenkään ymmärtää Masalan kauhistelua. Itse olen asunut sepänkyläntiellä rivarissa nyt nelisen vuotta ja ollaan oltu koko perhe ihan tyytyväisiä alueeseen ja ollaan isompaa asuntoa katsottu lähinnä Masalan alueelta.

        En tiedä, että mahdetaanko sitten aina olla liikkeellä vääriin aikoihin niin aamulla, päivällä, myöhempäänkin illalla ja viikonloppuisin kun ei ole jo saatu puukosta.

        Apteekin talon takana notkuu varsinkin lämpimänä aikana juoppokasa tai teinejä, mutta ei kummastakaan porukasta ole koskaan ollut mitään häiriötä. Vanha pizzeria nyt on ihan perus juottola josta ei pizzaa ollut kiva hakea päivälläkään, mutta nyt kun on tämä uusi pizzapiste, niin eipä tuonne enää tarvitse mennäkään.

        Olen aikoinani asunut Olarissa ja kyllä siellä on paljon ns. epäilyttävämpää porukkaa liikkellä. Kauniaisissa olen ollut töissä ja siellä keskustassa ihan sama juttu. Pientaloalueet nyt on tietysti hiukan eri juttu kuin aluiden keskustat.

        Eli toisin sanoen minun mielestäni Masalaan voi muuttaa ihan hyvillä mielin, on tänne sitten muuttamassa yksin, kaksin tai lapsiperheenä.


    • muuttoa odottava

      Reilu viisi vuotta Masalassa asuneena emme malta odottaa lähestyvää muuttoa. Alueella ihanat ulkoilumaastot, hyvät palvelut, hyvät yhteydet joka suuntaan jne jne mutta alueen narkomaaneista, puliukoista ja huonon kasvatuksen saaneista lapsista/teineistä olen saanut tarpeekseni.

      Meillä ei ole lapsia ja jos olisi, en suostuisi asumaan täällä päivääkään. Vuokrakolhoosien lapset kasvavat täysin heitteillä ja vailla normaalia perhe-elämää & turvaa. En haluaisi omieni joutuvan heidän seuraansa...

      Viimeisten vuosien kuluessa on alue huonontunut entisestään, narkomaaneja näkyy siellä täällä, varkaudet ovat lisääntyneet. Onneksi muutto kohta edessä ja toivottavasti uusi alue on parempi..Ainakin sitä on tarkkaan käyty tutkimassa.

    • K1K2K3

      Kovin ristiriitaista kokemusta. Katsellaan rivaria Hulluksentieltä. Ilmeisesti rauhallisempaa aluetta? Onko tuo aseman tilanne nykyään mikä? Tulen illemmalla 22.00 aikaa töistä kotiin, eli onko aihetta olla huolissaan?

      • masalanspuge

        on.


    • Masalasta

      Hulluksentie on sitä kaikkein rauhallisinta Masalaa. Taatusti uskaltaa liikkua yölläkin. Olen asunut täällä yli 20 vuotta, eikä meille ole kertaakaan ole sattunut mitään kummallista. No kahdelta naapurilta on tänä aikana viety auto, mutta muuta ei muistu mieleen. Autoja häviää kyllä muuallakin Kirkkonummella.

      • 20vuottaMasalassa

        vitu peppureino älä lässytä passkaa. et usko tota itekkää.. -.-


    • Masalaan vain

      Ollaan asuttu Masalassa (Nissniku) kymmenisen vuotta. Tämä on todellinen lintukoto lapsiperheille. Palvelut, runsaat harrastusmahdollisuudet ja kulkuyhteydet ovat mainiot.

      Ilmeisesti näin työssäkäyvänä lapsiperheellisenä ei ole tullut osuttua nistien kanssa samoihin vuorokaudenaikoihin samoihin paikkoihin, koska en ole täällä tuollaista häiriötä nähnyt.

      Lapsi aloitti joitakin vuosia sitten päiväkotiuransa Metsätorpantiellä isomman päiväkodin sivutoimipisteessä vuokrakerrostalon alakerrassa. Se kyllä oli levoton taloyhtiö, ja päiväkodin toiminta kyseisessä taloyhtiössä on usean vuoden ajan mm. kunnanvaltuuston pöytäkirjoissa todettu suorastaan vaaralliseksi sekä lapsille, että työntekijöille. Onneksi päiväkotipaikka muualta järjestyi pienen jonottelun jälkeen.

    • masankartano3

      Masalan laitamilla on erittäin hyvä asua. Hvitträskin lähettyviltä löytyy miljoonakämppiä ja esimerkiksi hommaksen uusimmat talot ovat miellyttäviä paikkoja asua ja elää. Pienemmillä yksityisteillä asuu myös todella varakkaita ihmisiä.

      Kulkuyhteydet ovat loistavat. Juna-asema, bussipysäkit, koulut, päiväkodit, kaupat, postit, ravintolat, baarit, liikunta-areenat, ulkoilualueet ja harrastukset ovat lähellä. Ja mikä parasta, kaikki alle 1,5 km säteellä. Jokaiselle harrastajalle löytyy jotakin. Marjastajille ja sienästäjille upeat ulkoilumaastot. Koiran ulkoiluttajille pururadat ja hiihtäjille valaistut ladut. Golffareille yli 5 golfkenttää 8km säteellä. Ratsastajille monia hevostalleja. Tenniksenpelaajille ja jalkapallon harrastajille omat kentät masalan ytimessä. Skeittiparkki ja nuorten oleskelumahdollisuudet kirjaston tuntumassa. Uimarantaakin on matkaa vain 1,5 kilometriä masalan keskustasta.

      Jos täältä jotain huonoa yrittää etsiä, voisin väittää että kunnan vuokratalot ja niiden piha-alueet ovat ''alamaailman'' asuttamia. Piennarkujalla asuu alkoholisteja ja huumeidenkäyttäjiä. Tosin, tälläkin hetkellä piennarkujan taloja remontoidaan uuteen uskoon, jotta sen maine paranisi ja alueelle muuttaisi parempitasoisia ihmisiä. Nuorten keskuudessa huumeet ovat yleistyneet räjähdysmäisesti. Kuulopuheiden mukaan koulujen piha-alueilla on useita ala-ikäisiä kaupittelemassa pimeää tavaraa. Hyvällä kasvatuksella pystynee kuitenkin huolehtimaan etteivät lapset kokeile huumeita tai ryhdy kaveeraamaan tämän tasoitsten ihmisten kanssa.

      Kaiken kaikkiaan, suurin osa masalassa asuvista ihmisistä on kunnollisia ja työssäkäyviä ihmisiä.. :)

      • 25v masalassa

        Piennarkujan vuokraasunnot uusittu 1luokkaan.
        Vuokralaiset karsittu, ei hörhöjä.


    • Seppo Olavi Palkki

      Masalan Hommaksessa "rivarislummissa:" 21 v. asuneena en voi kuin vaan SUURESTI ihmetellä suu ympyrkäisenä noita valittajia ja heidän mitä uffomaisempia kauhutarinoita Etelä - Suomen maaseutupaikakunansta nimeltä Masala!

      Käykäähän valittajat ekaks vähän katselemassa muailimaa esim. 80 km:n päässä olevassa Eestin Tallinnassa, niin osaatte sen jälkeen laittaa nykymaailman ja sen moninaisemman menon ja meiningin enempi oikeisiin, realistisempiin mittasuhteisiin!

      Suomi ei ole enää pitkään aikaan ollut mikään litukoto, mutta se että Masalaa morkataan syyttä suotta, se nostaa ainakin meikäläisen kaladin harvat karvat tötterölle:)!!

      Masalan "pahin" ja uhkaavin tapahtuma vuosikausiin sattui naapuririvarissa lähes tasan vuosi sitten, kun eräs herrasmies ampui kotonaan starttipistoolilla yhden laukauksen urheilukilpailuja katsoessaan aiheuttaen harkitsemattomalla toiminnallaan laajan poliisioperaation!

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090214315786_uu.shtml

      Käsittääkseni täällä ei ole tapettu vuosikausiin, jos koskaan, yhtään ketään, ja näissä yhteyksissä paljon parjattuja "kaljaveikkoja" ei voi välttää nykymaailmassa näkemästä menit sitten mihin Suomen paikkakunnalle tahansa!

      Huumeita liikkuu ihan niin täällä, kuin missä muualla tahansa, ja sehän se jos mikä on huuumediilereitten tarkoituskin. Oletettavasti siis myös Masalassa huumeita varmasti kaupitellaan ja käytettään, mutta ei varmasti maan keskiarvoa yhtään enempää! Ainakaan itse, eikä muutkaan perheejäseneni ole moisiin "mömmöihin" törmänneet kokeiluista ja käyttämisistä puhumattakaan!

      Ja mitä aiemmin tässä yhteydessä on kirjoitettu Masalan "rivitaloslummeista", niin olen itse asunut v. 1991 nelihenkisen perheeni kanssa Hommaksenkaaren vuokrarivarissa. Muistan elävästi, kun v. 1992 pihapiirimme [kolmikerroksinen kerrostalo, jossa 24 taloutta, plus kolme 24 talouden rivariasuntoa] parkkipaikalta varastettiin naapurin Opel! Voi kauhia! Sen jälkeen ei minkäänlaisia varkauksia ole pihapiirimme alueilla tapahtunut!!!!

      Naapuriasunnoissa on näiden 21 v. ajan asunut pääasiassa kunnollisia, työssäkäyviä perheitä. Samoin heidän jälkikasvuista pääosa on valmistunut ylioppilaiksi Masalan lukiosta. Asukasvaihtuvuutta on näiden vuosien ajan näissäkin asunnoissa ollut - totta kait - mutta silti meitä "alkuasukkaita" asuu täällä Siperianpellon Hommaksessa edelleenkin kokonaista kolme - ONNELLISTA - perhettä!

      Koskaan, ikinä, milloinkaan en minä itse, ei vaimoni, eikä lapsemmekaan ole Masalassa joutunut mihinkään konkreettiseen vaaratilanteeseen, jos jätetään lukuunottamatta suojateiden ylityksien aikan tapahtuneet "läheltä liippasi" - tilanteet!

      1990 - luvulla yksi nuori mies kaatui hommaksenkaaren loivassa mutkassa moottoripyörällä alkoholin vaikutuksen alaisena ajaessaan halvaantuen alaraajoistaan. Meidihelin pikainen lääkäriapukaan ei enää tilanteeseen tuonut toivottua apua.

      Samoten 1990 - luvulla Masalan Sepänkyläntien viereisellä pellolla olevassa paritalossa syttyi perheenisän "kaljahuuruisen" yön jälkeen lasten tulitikkuleikeistä alkanut tulipalo, jossa kuoli kaksi alle 8 v. lasta. Perheen äiti oli ensimmäistä kertaa lasten syntymän jälkeen pitemmän aikaa poissa kotoa käyden työkavereittensa kanssa Tallinnassa laivaristeilyllä. Äiti sai järkytyksekseen kuulla Katajanokan laiturissa poliiseilta, että mitä kohtalokasta oli sillä aikaa kotona tapahtunut:(

      Toinen tulipalo kolmikerroksisessa rivarissa sattui vuosi sitten piennarkujalla, ja silloin tulipalossa - myös lapsen tulitikkuleikkien jälkeen - kuoli esikouluikäinen poika.

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288338655292.html

      Nämä kaksi lasten itsensä aiheuttamaa tulipaloa ovat 1,5 v. sitten tapahtuneen entisen rautatieasemarakennuksen tuhopolton jälkeen Masalassa tapahtuneet ja julkisuuteen tulleet pahimmat onnettomuudet.

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288377109939.html

      Asuinpaikkakuntana Kirkkonummen Masalaa arvioidessani olen erittäin vahvasti sitä mieltä, että Masala on erinomaisen hyvä ja turvallinen asuinympäristö myös nykyisessä, alati globalisoituvassa Suomessa, Euroopassa ja koko maailmassa!

      • ???????????????????

        Miksi tänne kirjottelet keskellä yötä?


      • Seppo Olavi Palkki
        ??????????????????? kirjoitti:

        Miksi tänne kirjottelet keskellä yötä?

        Sinultako minun pitäisi kysyä lupa kirjoitusajankohtiini?

        JOS, niin laita tähän alle yhteystietosi, eli kirjoita nimelläsi - kuten minä - vai oletko intiaaniheimon perua sinun nimesi ollessa Esko? [ Esko; joka ei osaa kirjoittaa nimekseen muun kuin puumerkkinsä: ??????]!


      • luettelo+rivi
        Seppo Olavi Palkki kirjoitti:

        Sinultako minun pitäisi kysyä lupa kirjoitusajankohtiini?

        JOS, niin laita tähän alle yhteystietosi, eli kirjoita nimelläsi - kuten minä - vai oletko intiaaniheimon perua sinun nimesi ollessa Esko? [ Esko; joka ei osaa kirjoittaa nimekseen muun kuin puumerkkinsä: ??????]!

        Seppo Olavi Palkki. Kuka olet? Löytyykö nimesi puhelinluettelosta?


      • TrueMasalainen

        Masalassa pitkä matka keskustaan, matkat tulee kalliiksi etenkin aikuisella, paikka täynnä landespedejä ja nistejä, koulut täyttä passkaa, keskusta täynnä spurguja ja tiet huonossa kunnossa samoin suurinosa asunnoista.

        Ahdistava paikka täynnä ylimielisiä pellejä.


      • Seppo Olavi Palkki
        luettelo+rivi kirjoitti:

        Seppo Olavi Palkki. Kuka olet? Löytyykö nimesi puhelinluettelosta?

        Vastaus parin vuoden takaiseen kysymykseesi. Olen Oloneovosopiston ansiokkaasti 2003 suorittanut heteromiesten! Ehee! Facebook-sivuni löytyvät nimelläni.


    • jinster2

      Toinen tulipalo kolmikerroksisessa rivarissa sattui vuosi sitten piennarkujalla.

      Ne on luhtitaloja ei rivareita?

      • Seppo Olavi Palkki

        Luhtitalon asuntomuodosta viis...olin ja olen vaan niin surullinen pikku - Väinön tuskallisesta kohtalosta KOLMEN vuoden takaisessa tulipalossa:(

        Ps. Kolmannenkin virheen huomasin aiemmassa kirjoituksessani: Hommaksen asuinalueella, jossa asumme Ei ole 48, vaan 24 talouden asuntoa. Niistä 12sta kolmen kerroksen kerrostalossa plus 12ts asuntoa kolmessa rivarissa.


    • Seppo Olavi Palkki

      Siinä teille teitämättömille monenmoista faktatietoa Masalasta. Ne, jotka Masalaa morkkaavat, eivät vuorenvaramsti löydän mistään muualtakaan maamme kolkasta yhtään Masalaa parempaa "onnelaa!" Näin, vaikka kuinka nuo tietyt älykääpiöt urputtavat ja peloittelevat Masalan monenmoisesta muka rikollisuudesta ja muusta muka pashasta!

      http://www.masalanasukasyhdistys.fi/masala/

      • Sinä et fakta tietoa Masalasta tiedä kun asut juoppo / huumetalossa ja ite olet agressiivinen ja valvot yöt kirjoittaen ja haukkuen muita. Joo tykkäät lapsista mutta et kestä heitä kun tappelet jopa sukulaistesi kanssa ja lastenlasten kuullen. Liikuthan vain alkuillasta ja yöstä pulloja keräillen niin miten voit edes tietää minkälaista ja mitä tapahtuu päivisin. Tiedätkö muka miten ihmiset viihtyy samassa talossa sun kaa? Tiedätkö pelkäävätkö he asua tai liikkua siellä? Nyt siis kysyn tiedätkö, oletko jutellut enemmän kuin seinänaapurin kanssa. Viereisen talon asukkaat? Minä olen ja Piennarkuja ja peltolanpolku vaikka remontoitu niin jokaisessa talossa on huumediilerit ja sekakäyttäjät. Tietyt etnisen taustan omaavia ajaa mersulla parkkikselle ja myyvät huumeita. Alaikäiset ovat sekakäyttäjiä, kittaavat bisseä, varastelevat, pahoinpitelevät sekä nuorempiaan ja vanhuksia. Koulusta lintsataan. Nämäkö asiat on sulle tuttuja? Kaikki tämä tapahtuu edelleen Piennarkujalla ja Peltolanpolulla !! Faktaa. !!!!!


    • Mummi

      Kiitos sinulle Seppo Olavi Palkki!

      Annoitte kerrankin oikeaa tietoa tälle palstalle.Samat ajatukset kuin sinulla,32-vuotta Masalassa asuneena.Lapsemme olemme kasvattaneet hyviin ammatteihin ja perheensä hyvin hoitaviksi kansalaisiksi.
      Jatkakaamme elämäämme iloisin mielin täällä omassa kylässämme.

      Hyvää Uutta Vuotta kaikille Masalalaisille!

    • masala3

      tehkää skeitti parkki saatana:)

    • 02430

      piennarkuja henkeen & vereen :)

    • koti

      Espoosta Masalaan 25 vuotta sitten muuttaneena olen edelleen erittäin tyytyväinen valintaani. Lapset on tällä kasvatettu syntymästään aikuisiksi, harrastusmahdollisuuksia heillä on riittänyt eikä ongelmia ole ollut. Päiväkodeista lukioon löytyy koulutusmahdollisuudet kävely etäisyydeltä, meillä ilman teiden ylityksiä.
      Omistusasunto, Framnäs.

      • Servifi Crew

        Kuka nyt oma asunto haukkuisi? Ne jotka eivät asu sielä tietää mitä Masala on ainakin minä joka olen sielä huoltomies.


    • Kuutar78

      Päivitys! Nyt vuonna 2013-14 täytyy kommentoida että jossain pikku Ostarin ympärillä on kaikenlaista menoa, mutta Sepänkylänteillä Osaomistus asunnossa jossa vain lähinnä lapsiperheitä on rauhallista. Todella mukava ja rauhallinen paikka. Riippuu siis missä asuu ja minkälaisessa talossa. Tämä alue missä oon asunu on Veklahteen päin ja rivari asuntoja.

      • Ei kiitos Masalaan.

        Masala on pieni kylä ja on ihan sama missä siellä asuu niin ne juopot tulee vastaan.


    • 1902374

      siis masala on ihan mukava paikka kunhan et jää kenenkään jalkojen alle muuten saat saman tien puukosta

      • oot kova jooo...

        No joo, tuosta puukosta en ihan niin teidä, mutta mutta....
        Hommaksessa asumme; naapurin nuori aikuinen neiti, pitää bileitä, meluaa, uhkailee jopa 70 - vuotiaita, puhuu paskaa ettei varmaan muuten enää tartte paskoa!
        Äiti ymmärätävisenä elättäjänä silittää lapsosen päätä, ja pikemminkin yllyttää toista lisää vain näin toimimaan.
        Tämä samainen neito usein pummii juomia, kyytejä, röökiä ja kaikkea mahdollista mitä vaan voisi toisilta irti saada baarikierroksillaan kylillä!
        Ihania naapureita tosiaan!
        Nieto muuten selvinpäin kävelee seinänvierustoja, katselee maahan ja on erittäin hijlainen, mutta jos saa ilolientä tai muutama jäljellä oleva kaveri kylässä tai joku sukulaisenpuolikas, niin on kyllä niin kovaa naista, huhuh varmaan Putiniakin pelottaa!


      • äly hoi älä jätä
        oot kova jooo... kirjoitti:

        No joo, tuosta puukosta en ihan niin teidä, mutta mutta....
        Hommaksessa asumme; naapurin nuori aikuinen neiti, pitää bileitä, meluaa, uhkailee jopa 70 - vuotiaita, puhuu paskaa ettei varmaan muuten enää tartte paskoa!
        Äiti ymmärätävisenä elättäjänä silittää lapsosen päätä, ja pikemminkin yllyttää toista lisää vain näin toimimaan.
        Tämä samainen neito usein pummii juomia, kyytejä, röökiä ja kaikkea mahdollista mitä vaan voisi toisilta irti saada baarikierroksillaan kylillä!
        Ihania naapureita tosiaan!
        Nieto muuten selvinpäin kävelee seinänvierustoja, katselee maahan ja on erittäin hijlainen, mutta jos saa ilolientä tai muutama jäljellä oleva kaveri kylässä tai joku sukulaisenpuolikas, niin on kyllä niin kovaa naista, huhuh varmaan Putiniakin pelottaa!

        Näitä neitoja riittää varmaan joka puolella Suomea. Valitettavasti!
        Jotenkin mietityttää että, miksi nuoret tälläisiä, en yleistä, tiedän etteivät kaikki ole, mutta harmittavan paljon näihin tälläisiin tapauksiin törmää.
        Mitä pitäisi tehdä? Miten toimia? Miten itse toimisit tälläisen tyypin naapurina? Jos oikeasti et pysty nukkumaan ennen työvoroasi tai lapsesi eivät pysty nukkumaan? Hyväksyistkö?
        Miten saada äiti ymmärtämään lapsosensa tekoset? Vai onko turhaa?


      • täti
        oot kova jooo... kirjoitti:

        No joo, tuosta puukosta en ihan niin teidä, mutta mutta....
        Hommaksessa asumme; naapurin nuori aikuinen neiti, pitää bileitä, meluaa, uhkailee jopa 70 - vuotiaita, puhuu paskaa ettei varmaan muuten enää tartte paskoa!
        Äiti ymmärätävisenä elättäjänä silittää lapsosen päätä, ja pikemminkin yllyttää toista lisää vain näin toimimaan.
        Tämä samainen neito usein pummii juomia, kyytejä, röökiä ja kaikkea mahdollista mitä vaan voisi toisilta irti saada baarikierroksillaan kylillä!
        Ihania naapureita tosiaan!
        Nieto muuten selvinpäin kävelee seinänvierustoja, katselee maahan ja on erittäin hijlainen, mutta jos saa ilolientä tai muutama jäljellä oleva kaveri kylässä tai joku sukulaisenpuolikas, niin on kyllä niin kovaa naista, huhuh varmaan Putiniakin pelottaa!

        Voi helvata näitä ihmisiä, mikä saa--na näitä vaivaa? Tälle kyseiselle neitokaiselle voisi joku antaa sanallisesti opetusta kuinka käyttäytyä, eikä pelkästään vanhemman väen seurassa, vaan muutoinkin. Itse en katsoisi yhtään tota touhua, jos lapseni heräisi meteliin soittaisin alta aikayksikön poliisit paikalle, ja heti perään ilmoitus vuokranantajalle, aikansa kun jatkaisi pääsisi jatkamaan biletystään muissa paikoissa, anna sille samalla mitalla takaisin, helve--iäkö sitä katselet!
        Ja jos alkaa mäkätys, niin sekin loppuu nopeasti, kun et anna silimmiesi hyppiä!


      • tähti vain
        oot kova jooo... kirjoitti:

        No joo, tuosta puukosta en ihan niin teidä, mutta mutta....
        Hommaksessa asumme; naapurin nuori aikuinen neiti, pitää bileitä, meluaa, uhkailee jopa 70 - vuotiaita, puhuu paskaa ettei varmaan muuten enää tartte paskoa!
        Äiti ymmärätävisenä elättäjänä silittää lapsosen päätä, ja pikemminkin yllyttää toista lisää vain näin toimimaan.
        Tämä samainen neito usein pummii juomia, kyytejä, röökiä ja kaikkea mahdollista mitä vaan voisi toisilta irti saada baarikierroksillaan kylillä!
        Ihania naapureita tosiaan!
        Nieto muuten selvinpäin kävelee seinänvierustoja, katselee maahan ja on erittäin hijlainen, mutta jos saa ilolientä tai muutama jäljellä oleva kaveri kylässä tai joku sukulaisenpuolikas, niin on kyllä niin kovaa naista, huhuh varmaan Putiniakin pelottaa!

        Pakko tulla kattoo, kuulin tästä. Yes, tiedän neidon ??? ja tapauksen, on muuten mamma sekä neito hiukan poissa ns tolaltaan, koska taisivat jäädä kiinni. =D Tälläistä puuhailleet ennenkin...nyt vain jäivät kiinni. Yes!
        Oisko sille kaksikolle lopun alkua?
        repesin kun neito??? tuli itkee tästä asiasta ......
        Teit oikein, älä anna periksi.


      • osaton1
        tähti vain kirjoitti:

        Pakko tulla kattoo, kuulin tästä. Yes, tiedän neidon ??? ja tapauksen, on muuten mamma sekä neito hiukan poissa ns tolaltaan, koska taisivat jäädä kiinni. =D Tälläistä puuhailleet ennenkin...nyt vain jäivät kiinni. Yes!
        Oisko sille kaksikolle lopun alkua?
        repesin kun neito??? tuli itkee tästä asiasta ......
        Teit oikein, älä anna periksi.

        Poraus jatkuu, ja lisääntyy.
        Kyyti kotiin la ilmanen, sinivalkoinen =D.....ja kauppa se mikä kannattaa ;)


    • cxcxcxcxcxcx

      Masalan yläkoulussa on kiusaamista, johon ei koulun taholta tarpeeksi puututa. Elinikäiset traumat jäi koko perheelle. Muutettiin sitten pois Kirkkonummelta, kiusaajat tuskin saivat mitään rangaistuksia. Reilu paikka!

      • pettynyt9

        Reilu todella, samaa huomattu meidän perheessä. Koulukiusaamista on ja on vuosi vuoden jälkeen, opettajat eivät tunnu asiaan puuttuvan vaikka varmasti asiasta tietävät, ilmoitettu on.
        Olemme miettineet mitä tehdä? Eihän tässä muuta voi kun muuttaa, koska asiat painetaan villaisella.


      • iippovinetto
        pettynyt9 kirjoitti:

        Reilu todella, samaa huomattu meidän perheessä. Koulukiusaamista on ja on vuosi vuoden jälkeen, opettajat eivät tunnu asiaan puuttuvan vaikka varmasti asiasta tietävät, ilmoitettu on.
        Olemme miettineet mitä tehdä? Eihän tässä muuta voi kun muuttaa, koska asiat painetaan villaisella.

        Noo, vähäosaiset narkkarien lapset nyt ovat vähän.... tommosia reppanoita. Niitä pitää vaan halata, kun purkavat pahaa oloaan kiusaamalla.


    • muuttomimmi

      Jep, onneksi täältä on helppo muuttaa pois. Kun täällä ei ole mitään, mitä voisi kaivata, jos ei sitten satu asumaan jossain metsän keskellä ja kaipaa sitä hiljaisuutta. Muutama vuosi tuli asuttua ja nyt muutetaan pois, kun palveluita ei ole ja julkiset palvelut takkuavat pahasti.

    • 5,5v Masalassa

      Ostin reilu 5 vuotta sitten osakeen Masalasta ja todella tyytyväinen olen ollut, ainoa miinus on kun ärrä otti ja lähti. Joka kylässä ja kaupungissa/kunnassa on aivan samat juopot ja nistit, nistit ovat aivan harmittomia. Pahimpia on ne "normaallit" juovuksissa olevat naapurit ku sellaset jotka ovat jo siinä spuge vaiheessa.. Jokainen valitsee oman tiensä mitä kulkea, Masala montaa Espoon kolkaa rauhallisempi, ja tosiaan AINA voi lähteä pois mikäli ahistaa. Aurinkoista talven odotusta!

    • kyllästynyt

      Olemme asuneet useita vuosia Masalassa Hommaksessa. Naapureiden takia aivan hirvittävä paikka olla, he ovat niitä ns- normaaleja. Spuget ja narkit eivät vaivaa vaan menevät omia teitään. Ainakin vielä.
      Naapurit täällä kyttäävät, hilluvat, pitävät bileitä, jos asiasta huomautat, olet bitch,witch, hiippari, hullu jne. Mukavaa herätä yöllä lapsen huutoon koska naapurin aikuinen teini jaksaa joka viikonloppu bailata. Samassa rivarissa eräs yksinhuoltaja joka osaa äänensä avata joka aamu, päivä ja ilta, sekä yö! Naapurit jopa kuvaavat toisiaan!!!! =D Hullua!!!
      Toinen meistä käy 3 - vuorotyössä ja toinen yötyössä. Olemme etsineet asuntoa muualta ja tänne emme sen jälkeen toivottavasti ikinä enää palaa.
      Olemme asuneet monessakin paikassa Hesassa, ei koskaan vielä ollut tälläisiä naapureita! Masala vie voiton!

      • ärtynyt

        Hommaksessa matontamppaustelineen vieressä päivittäin Nissan parkissa useita tunteja ja useita kertojakin päivässä, Auton tuulilasissa lappu "Huoltoajo".
        No joo, äiti käy aikuisen poikansa ja tämän kahden lapsen luona.
        Itse kiinnitin asiaan huomiota koska, olen käynyt auttelemassa vanhepaa sukulaistani ko. kompleksissa, yritin päästä eräs viikonloppu lauantai tamppamaan matot, mites menet kun auto tiiviisti edessä parkissa. Tällöin kiinnitin autoon huomion, ja aloin seuraamaan auton liikkeitä. Olen useamman kerran estynyt tamppaamasta ko. auton takia.
        Ilmoitettu isännöitsijälle ko. autosta, ja mitään ei mitään tapahdu.
        Ja koska, ei virallinen "Huoltoajo" niin eikö pitäisi puuttua? Eikös se ole jonkinsortin petos tms. kun näin yksitysasioissa toimii ja toistuvasti hyväkseen ehkä työssään tarvitsemaa lappua käyttää. Auto siis yksityisauto ei minkään firman.


      • akaton45

        Melkeimpä joka vikkoista on, että naapuri tulee kotiin baarien sulkeuduttua ja aloittaa karaoken. Lauluääntä ei ole ja päissään ei osaa sitäkään vähää.
        Tuo ystäviä mukanaan ja bileet voi alkaa! Vuorotyötä teemme, ei tätä jaksa kukaan, tänä aamuna sai kolme naapurusta hereille!
        Voi helvetti tätä ukkoa!
        Toisella puolella asuu wannabe- teini äitineen ja tätineen ja pikkusiskoineen, bileitä tai e,i ääntä tästä porukasta löytyy myös. Siihen lisätään pari ukkoa Nummen baarista ja Fenniasta niin ai että meillä naapureilla on täällä mukavaa!
        Uskalla huomauttaa asioista niin saat heti sellaisen porukan niskaan ettei paremmasta väliä, ja todella jos yrität ko. ihmisten? kanssa puhua kun he selvinpäin tai vähemmän nautintoaineiden vallassa juostaan karkuun! Vittu, mitä pällejä koko sakki!


    • ruottinen

      Nuo puheet "slummialueista" on ihan kukkua. Eiköhän tilanne ole ihan sama missä päin Suomea tahansa, että VUOKRATALOISSA asuu myös näitä "spurguja tai nistejä". Silti 90% talon asukkaista on ihan kunnollista väkeä. Ja näistä "spurguista tai nisteistäkin" varmaan se 90% tekee lähinnä haittaa vain itselleen, loputkin nahisee vain keskenään. Joka kunnasta varmaan löytyy näitä "levottomia" alueita. Piennarkujallakin kuulemma asuu ihan normaalia väkeä enimmäkseen. Jos ne pari "ongelma-asukkia" voittaisivat lotossa ja muuttaisivat Graniin, niin johan olis tällä logiikalla syntynyt ghetto keskelle paratiisia?

    • Masala-man

      Olen asunut Masalassa 1973-1976. Silloin siellä ei ollut paljon mitään. 73 rakenteilla oli ensimmäinen kerrostalo jonne muutti Espoon Maansähkön työntekijöitä. Posti puutalossa Masalantien varressa, Varuboden aseman lähellä, asemalla pieni kioski ja asemarakennus. Vehkaladen tien risteyksessä Elanto ja puhelinkoppi. Masalassa oli Maansähkön talon viereisessä metsässä pururata, lätkää pelattiin Luoman kupeessa. Kesällä bailattiin Mankissa Björkhagenissa. Kotibileissä kun juomat loppui niin mentiin Mannen mökille pimeää hakemaan. Oli se aika ankea kehitysalue. Kävin hiljattain katsomassa vanhoja kulmia. Kaikki on muuttunut, on koulu, kirkko ja rakennettu paljon. Ihmisiä joka puolella ulkoilemassa. On kauppoja sun muuta.

    • seppoolavipalkki

      Ei kannata yhtään hirvitellä.

      Täälläpäin näkyy hämärän tullen enimmäkseen Sepänkyläntien ja Porkkalaniementien yli poukkoilevia peuroja ja metsäkauriita.

      Hirviä harvemmin.

      Masalassa on hyvä asua. 5000 asukkaan rauhallinen kylä sijaistee vain 25 km. päässä Suomen pääkaupungista, Stadista.

      Masalan rauhallisessa kylässä jyrää silloin tällöin karaoken ja muun musan merkeissä vain ja ainoastaan Bar Dalton's Bubissa keskustassa!

      • Masala-man

        Onkohan siellä metsissä vielä vuokralaisen herra Neuvostoliiton aikaisia Pravdalla vuorattuja poteroita? Tulevana kesänä pitää pyörä laittaa junaan ja tulla tutkimaan Masala perusteellisesti.


    • samaa.kaikkialla

      Etsikääpä sellainen asuinalue, missä ei olisi huumehörhöjä tai juoppoja. Palkinto pitää saada siitä, jos sellaisen suomesta löytää.

    • piennarkuja

      Juu olen sunut masalassa 11 vuotta. Ja sanon rehellisesti että piennarkujaa kannattaa välttää. Siellä asuu kasa hörhökä lapsiperheiden seassa.

    • Maritakattila

      Ollaan asuttu Masalassa vuoden. Ja ikinä ei ole mitään hörhöjä, nistejä tai muitakaan epämääräisiä tyyppejä tullut vastaan. Liikun paljon iltaisin ja myöhäänkin koiran kanssa lenkillä, ja esim. viime vappuna koko Masalan keskusta oli kuin kuollut, ei ketään missään ja oli sentään suomalaisten viinanjuojien suurtapahtuma, vappu,.

      Sama juttu oli nyt juhannuksena, ei näkyny yhtään ketään. Kiersin ihan huvikseen koko Masalan keskustan, Hommakseen päin ja sieltä junaradan kautta Sepänkyläntielle. Ihan piruillaan menin vielä Framille päin Piennarkujan talojen ohi, niin ei yhtään juopon näköistä sielläkään. Ainoat ihmiset mitä näin, oli kentällä jalkapalloo pelailevat nuoret, jotka ei ollu varmaan edes mitenkään kännissä. Että tämmöstä.

      Ja joka viikko ja viikonloppu samoin. Ei ole tullu törmättyä niihin kovin mainostettuihin nisteihin ja juoppoihin ? Eniten täällä liikkuu koiran ulkoiluttajia, varmaan joka toisella asukkaalla on koira. Mutta koirapuistoa ei vaan ole, paitsi sundsbergissa, niin miksei täällä ?

    • Masalanmies

      Aika paljon on masalassa romanimiehiä jotka hakevat miesseuraa melko ronskisti. Joskus ehdottelevat asemalla että lähdettäisiin pusikkoon yhtymään ja välillä tulevat naisten juhlapaidat päällä kaupassa kuiskailemaan että osta sulttaani ja mennään autoon homoilemaan.

      Muuten on ihan hyvä paikka ja nyt kun osaam vältellä ei romanimiehistäkään haittaa ole.

    • masala77

      Ei kannata muuttaa, täynnä rikollisia ja jengiläisiä, en uskalla liikkua siellä edes päivällä, aina joku tulee puukolla sohimaan. Masala lienee myös Suomen virallinen huumepääkaupunki, täält käsin ne huumeliigat toimii ja kolmasosa paikallisista narkkareita. Ne sanoo, että ex.vankilakundit sijoitettaisiin tänne myös asumaan. Tämän lisäksi täällä on nopeasti kasvava mamu populaatio, välillä tuntuu kun en Suomessa edes olisi, veikkaan että 20v päästä koko masala on yhtä nogozonea minne edes poliisi ei uskalla tulla.

    • muutenhyvä

      Meillä myös kokemusta yläkoulussa koulukiusaamisesta. Asialla naisopettajat. Vanhoina hyvinä aikoina oppilaat kiusasivat toisiaan. Nyt kiusaamista tekevät opettajatkin. Se on paljon raaempaa ja ilkeämpää, koska heillä on valta ja asema. On syytetty perättömästi varkaaksi. Yritetty saada lastensuojelun asiakkaaksi ja leimattua hulluksi.

    • masalaa

      Ei tää masala oo nii paha paikka mitä luulette, ihan missä vaan huumeheikkejä jajuoppoja voi olla. eri päivinä eri paikoissa on eri ihmisiä ja kokemuksia piste

    • masalassa

      Tämän viestilinkin tuo aivan ensimmäinen aloituskommentti on näköjään kirjoitettu vuonna 2006.
      Paljon on kymmenessä vuodessa Masalan ympäristö ja ihmiset muuttuneet, uusia kasvoja muuttaa koko ajan ja paikka laajenee ja kehittyy jatkuvasti kun uutta rakennetaan.

    • Naapuriseutulainen

      Arvoisa aloittaja, oletko nyt tullut asuneeksi 10 vuotta Masalassa, millaiset ovat kokemuksesi?

      • Masalan.hasala

        Tuskin montaa kuukautta siellä viihtyi.


      • eipitkävisiitti
        Masalan.hasala kirjoitti:

        Tuskin montaa kuukautta siellä viihtyi.

        Kuulemma muutti pois muutamassa kuukaudessa. Hieman kai hirvitti ne ränniin piikittävät pojat siinä talon nurkalla.


    • kaikessarauhassaa

      kyllä aika tyytyväisen oloisia immeisiä täällä näyttää tallustelevan, paljon näyttää olevan eläinrakkaita ja koiraimmeisiä.. lapsiperheitä paljon maisemassa

    • kaikenikäisiälöytyy

      ..mummeleita ja faareja näkyy myös.

    • Järkyttävä_läävä

      En muuttais sinne ikinä enkä mistään hinnasta. En edes aseella uhattuna, ennemmin luopuisin henkiraasustani. Duunikaveria kävin muutossa jeesaamassa, Juicen näkönen hampaaton spurgumuija naapurustosta länkytti sätkä huulessa diiba daabaa siinä rojuja raahatessa voe vihtu! Ja vielä hirveempään naapurustoon muutettiin duunikamun kamat, kusi haisi nurkissa ja joku denso täydessä tuubassa meinas jäädä kuorkin alle kun huitoi siinä ajo-opastusta aamulla ysin pintaan. Joo en oo käyny kaverilla sen jälkeen. Enkä mee käymään.

    • justjustjuu

      Masalaan on rakennettu /rakennetaan uusia, huipputasokkaita vuokra- ja sijoituskerrostaloja jatkuvasti. Viimeisen päälle viihtyisissä asunnoissa asuu fiksuja ihmisiä eikä todellakaan mitään "densoja".
      Rasittaa tämä sellaisten ihmisten iniseminen jotka ovat käyneet 1 kerran paikanpäällä ja sekin viime vuosisadalla.

    • Järkyttävä_läävä

      Housuissas sulla inisee. Jatkuva rasitus on varma, jos on asuttava ja elettävä Masalassa. Muille joutuu valehtelemaan asuinpaikkansa. Aivan sama, paljonko sinne rakennetaan, kusinen läävä. Ei helvetissä kannata rahaa laittaa kiinni Masalassa sijaitsevaan kämppään, jo pelkkää siellä käymistä kannattaa välttää viimeiseen asti. Jos käy vahinko, niin kannattaa pitää huoli että hoituu kaksi käyntiä kerralla, eka ja vika.

    • mukavamasala

      Kyllä Masalassa asuu mielestäni tosi mukavia ihmisiä.
      Toki ne jotka on syystä tai toisesta ovat saaneet
      esimerkiksi häädön kun eivät osaa olla ihmisiksi, niin he valittaa kovimmin, asuinpaikasta riippumatta.

      • HanuriMasala

        Kovimmin valittaa ne, keillä vittumaisimmat naapurit.


    • lemmikkejälöytyy

      Masalassa on muuten eläinrakkaita ihmisiä paljon.
      Melkein jokaisella asukkaalla on jokin lemmikki.
      Uusimmissakin , vasta valmistuneissa vuokrataloissa on lemmikit sallittu ihan vuokrasopimuksessa . Koiria näkyy joka rotua ulkoiluttajilla.

    • Masalalainen

      Itse olen asunut Masalassa n. 20 vuotta ja viihtynyt todella hyvin. Minulla on koiria ja tärkeintä onkin ollut hyvät lenkkimaastot ja rauhallinen ympäristö. Masalan baareissa en ole hengaillut, joten se riippuu varmasti siitä kenen kanssa siellä liikkuu, että kehen siellä törmää. Alkoholisteja ei siellä enää paljoa näe, ennen toki enemmän, mutta en koe, että niistä olisi ikinä ollut minulle mitään vaaraa. Heillä on varmasti omien ongelmien kanssa eniten painimista. Itseäni harmittaa eniten, että Masalasta tehdään nyt kovaa vauhtia pientä kaupunkia, on tulossa ostaria ym. Toivottavasti Masalan luonnonläheisyys säilyisi myös.

      • tuohanolisimahtavaa

        Masalan ostari? Oikeesti ? Onko tuo ihan luotettavaa tietoa?
        Toisaalta ihan luontevaa koska paikka laajenee jatkuvasti ja ihmisiä muuttaa jotka kaipaavat palveluita.


    • Menkääpoismasalanjuopot

      Tiiän että tää viesti tulee myöhässä mut jos joku näitä vielä lukee nii Tässä vähän tietoa. Ite Oon asunut masalssa vuodesta 2003 ja asun vieläkin. Asun Just Salen ja k marketin lähellä ja aina nää tulee Salen lähettyville yöaikaan, varsinki viikonloppuisin riehumaan. Viime vuonna eli 2016 joku hakattiin Tässä juna aseman lähellä. Olin menossa nukkuu ja sit Alko vaa kuuluu huutoa. Ja tänä yönä joku sekokännipää otti meiä rapusta harjan ja jostain syystä tunki sen viemärin ja portin väliin tossa Salen vieressä jostain ihmeen syystä ja sitten vaa miten vaa huus puhelimella jollekin. Päivällä tääl on ihan rauhallista mutta usein yöllä viikonloppuisin huume ja alkoholi tyypit sekoilee Salen lähellä (varmaan koska baari vieressä)

    • Menkääpoismasalanjuopot

      Ja vielä lisäys että asun itse siis Salen vieressä tinankujalla, vähän vituttavaa kun känniläiset tulee ikkunan alle huutamaan keskelle yötä:)Tuli kanssa mieleen että Ekan kerran Ku Masalan asemalle tuli välipalaautomaatti ni heti oltiin samalla viikolla yöllä polttamasta sitä ja soitettiin poliisit:D

    • Menkääpoismasalanjuopot

      On tää mesta ainaki päiväl iha rauhallinen välil polttelee Maria tos Salen läheisyydessä ja joskus löysin huumepiikin roskiksen vierestä. Kyllähän Täällä ihmiset käyttää huumeita mut ne just asuu varmaa siellä pienarkujalla et ei kaikki mitään hörhöjä ole. Ainaki yks rappu pienarkujalla haisee ihan huumeille sen Oon huomannu.

      • Vanderer2000

        Hmm. Siis haistat Marin haun ja asut Tinankujalla Salen vieressä. En taida uskoa. Sori. Vaikutat alle 20 vuotiaalta ja tunnistat huumeet. Ettet nyt vain asuisi piennarkujalla itse?. Asun Tinakujalla, etkä vastaa yhtäkään asukasta tässä taloyhtiössä. Mutta joo jos aikoo Saleen mennä niin mielummin kiertää toisesta ovesta. Salen henkilökunta ei saa näitä juoppoja kuriin.


    • Itsekinasun

      Hulluksessa ei ole vuokra-asuntoja ja on tosi rauhallinen ja ihana alue asua. Suosittelen erityisesti lapsiperheille !

    • tammonsakoja

      Hyi hitto minkälainen paikka nykyään ja vielä ajattelin että joskus muuttas takaisin sinne, kun asuttiin joskus 80-luvun alkupuolella ja oli rauhallista silloin. Mutta eipä taida enää olla.
      Pelkkä slummi viimeaikaisten uutistenkin myötä.

    • Piennarkujalla ja Peltolanpolulla on edelleen huumediilereitä, käyttäjiä, vankilasta päässeitä, pahoinpitelijöitä, juoppoja, varkaita. Rauhoittuu jatkuvasti mutta kestää kestää.... Lasten leikkipaikalla koirien annetaan paskoa. Samalla pihalla grilli missä huumeet ja viina virtaa. Musiikki soi ja kaikuu joka puolelle joten jos olet työssäkäyvä, lapsia on niin älä missään tapauksessa muuta näihin taloihin jos et ole valmis tekemään valituksia niin että häiriöt häädetään. Näin se vaan on ja faktaa on !!

      • Vernerintiella

    • piittaamatontatouhua

      Nissnikun päiväkodin lähistöllä jotkut käy ulkoiluttamassa koiriaan ja jättää ulosteet pokkana maahan.
      Ei näytä haittaavan tippaakaan lasten päiväkodin läheisyys.

    • Anonyymi

      Masalan vanha maine oli perusteltu, mutta alue "puhdistautui". Nyt sinne rakennetaan paljon, ja yksi rakennuttaja on JOO-asunnut. Ovat tehneet paljon yksiöitä ja kun eivät menneet vuokralle, niistä 200 muutettiin Vastaanottokeskusten käyttöön. Aluksi oli vain ukrainalaisia naisia ja lapsia, joten ei mitään haittaa ympäristölle. Mutta nyt on_kuulemma_ afrikkalaisia yms. turvapaikanhakijoita ja puukkohippa alkanut.

      • Anonyymi

        Onkos tietoa ketkä siellä vastaanottokeskuksella on puukotelleet toisiaan?


    • Anonyymi

      376 Markus Kuotesaho

    • Anonyymi

      Mä en vuodesta 2022 heinäkuun puolella muuttanut tänne suuntaan Kirkkonummen keskustan suunnalta Toritie 1

    • Anonyymi

      Meinasin muuttaa mutta outo vuokrafirma ei halunneet esitellä asuntoa, mistä lie johtui. Päihteettömän varmaan parempikin, jäi käsitys haluavat kai vaan jotain päihde sakkia vuokralle sinne, minä kun en ole niin eivät halunneet edes esitellä. Ja tietty edullinen vuokrafirma vuokraa avaimet heti käteen - periaatteella tuolla päin siihen on menty. Etsin sitten eri alueelta ja yksityiseltä. Parempi niin, ongelmat loppui siihen vastaavien firmojen kanssa. Espoo keskus oli vielä Ok, en tiedä kuinka kauan on kesään saakka oli. Monet alueet pilataan ja niiden pilaukseen osallistuu kyllä moni firmakin tuolla avaimet heti toiminnalla.

    • Anonyymi

      Kissankakka keiju käy tyhjentämässä kissan kakat ikkunan alle ei jaksa viedä roskiin. Kakkakeiju.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2004
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      205
      1696
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1468
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1461
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1147
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      128
      1048
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      996
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      968
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      946
    Aihe