ei kannata alennusmyyntehin mennä

sehän on huijjausta vain

ei sieltä mitään löydä halvalla . monesti on niin että alessa on aivan erituotteet kuin tavallisessa myynnissä ja jotkut tavarat kengät ja vaateet varsinkin on jo huippuunsa niin kalliksi laitettu ettei niitä juurikaan ole mennyt kaupaksi nyt pakko vähän laskea hinta aja esittää että on alennus ja silti maksaa paljon
ihmiset herätkää ja katsokaa hintoja ja arvioikaa mitä se todella maksaakaan ei ole halpoja mitään kuten oli joskus markka aikaan nyt ei ole mitään halpaa jos joku maksaa noin kymmenen euroa se on kuitenki 60 mk ja sillä jos saat yhden paidan montako sait tuolla rahalla aiemmin kaupsta monta tosi hyvää t paitaa tai toppia nehän maksoi alessa 3-20 mak välillä ja ne kalleimmat oli jo tosi hyviä laadukkaita mitä ei nyt saa .
Ja kengät ei nykyisin saa mitän 20 eurolla ennen sai jopa viidellä kympillä markkoja tosi hyviä kesäkenkiä ja satasella jo todella hyviä nyt et saa mitään sillä kengät maksaa halvimmatkin remmikengät mukavasti liki 400 mk ja jos kaupassa normaalihintaisia katsot niin nehän on kuudensadan ja enemmän hintaisia aina
että hulluksi on mennyt tuo rahastus nämä on pikkuesimerkkejä vain .
Palkat ei ole samassa suhteessa noussete ja muuttuneet eurojen myötä joten sitä ostovoimaa ei juuri ole ja ihmiset on köyhempiä kuin ennen
mutta sehän oli tarkoituskin päättäjillä että köyhyys lisääntyy ja huono-osaisuus.Kohtuutonta on .
mene vain etelänmaille ja etelä ja keskieurooppaan ja itäeurooppaan kyllä saat esm .
kaiken paljon halvemmalla esim leipä siitä ei tarvii missän maksaa yli kaks euroa vaan monessa on alle euron iso kunnon leipä ja kahvi ei maksa 12 mk kupilllnen kuten meillä vähintäin on seb saa moninverroin halvemmalla paljon alle euron .ja terveydenhoitokin on ihan toisenlaista maksuja ei ole kaikesta niinkuin meillä ihmiset saa hoidon ja ilmaisia lääkityksiä ja laboratorio kokeita .
Niin tarttis tehä jotain esim pudottaa hinnat että ihmiset voi oikeasti ostaa kaikkea
ja höpö höpö alet pois

16

2719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alennus

      Kävin piipahtamassa alennus myynneillä vaatekaupoilla, eipä ollu mitään, samoja vanhoja vaatteita, mitkä ei ennen ole menneet kaupaksi, eikä se 30% ale tunnu missään.

      Toisessa kaupassa kävin kans, kas kummaa alennuksella oli vain naisten vaatteet ei miesten, mikäs idea tässä on, syrjintääkö ?

      Ei alennus myynneille, siinä hyönäytetään vain tavallista ihmistä oikein olantakaa niin että tuntuu.

      • real-life

        Ei syrjintää, vaan kaupankäynnin realismia: naiset ostavat, kun luulevat saavansa halvalla... miehet ostavat sen, mitä tarvitsevat.


      • remonttimyynnistä
        real-life kirjoitti:

        Ei syrjintää, vaan kaupankäynnin realismia: naiset ostavat, kun luulevat saavansa halvalla... miehet ostavat sen, mitä tarvitsevat.

        saapikkaat alehinnalla siis 40€, sitten joulun jälkeen samat saappaat oli alemynnissä hinnalla 41,99€.
        Huvitti tämä tämmönen hintapolitiikka.
        Kannattaakin seurata remonttimyyntejä alemyyntien sijaan.


    • tasalla, missä lienetkin. Olen minäki laskenu eurot markoiksi pitkään ja ihmettelen vieläkin, esim. 12 € jostakin pikku ostoksesta on todella kallis hinta markoissa, mut ny eletään €- aikaa, on se pakko hyväksyä.

      Tuosta aleata oikeestaan piti kirjoittaa, mä olin optikkoliikkeen alessa, aurinkolaseja 15 €/kpl, monien alkuhinta oli liki 200 € ja urheiluliikkeen pihatorilla oli hinnat 1€- 10 € ja kaikki oli muodikasta tavaraa, eihän nykyään liikkeet pidä varastoissa tavaroita, vaa myyvät ne pois. Ostin 5 € vettä pitävän ulkoilutakin, 3 € aluspaitoja lenkkeilyyn, 3 e housut, oikeestaan kaikki muut oli 3 €kpl, paitsi ulkoilupuvut oli 10 e kpl.Ei kuule kannata kirppikselle mennä, kun uutta tavaraa saa melkein ilmaseksi, kuten sanoin, ny eletään euro aikaa ja se on hyväksyttävä tai olla ostamasta mitään.
      Tällaisten ale hintojen takia kirppiksellä ei enää käy kauppa, loosit maksavat, mutta ostajia ei ole, onko se kirppisten vaatemyynnin alamäkeä...

      • kirppismyyjät

        ovat hinnotelleet tuotteensa ihan liian yläkanttiin.

        Miksi joku maksaisi vanhasta t-paidasta 5-10€, kun kaupasta saa uusia nipussa samalla rahalla.
        Osta kolme maksa kaksi tyyliin voi kerralla uusia garderobiansa ihan mukavasti.

        Paitsi etten koskaan osta kirppikseltä mitään vanhaa vaatetta.


    • höpsistä!

      Enpä ole missään joutunut kahvikupista kahta euroa maksamaan, edullisimmillaan olen kahvit juonut 0,70e kuppi ja kalleinkin juomistani kahveista on ollut 1,60e. Eli samoja hintoja ne kahvit oli markka-aikaankin, tietysti riippuu ihan paikasta missä sumppinsa ryystää. Alennushinnoista taas sen verran, että kyllä ne hinnat ainakin täällä päin on tosi samassa suhteessa kuin markka-aikaankin, en oikein tajua mitä ihmiset valittavat että euro kallisti hintoja, itse en ole sitä huomannut ensimmäisessäkään ostoksessani vaikka tarkkaan hintoja seurailenkin. Huomenna olisikin tarkoitus lähteä metsästämään muutamalla eurolla vaatteita ettei sitten syksyllä tarvitse itseään kipeäksi maksaa samoista ostoksista, opiskelijalla kun ei sellaiseen ole varaa... itse muuten ostin laadukkaat (aitoa nahkaa) kengät kympillä eräästä kenkäkaupasta vuosi sitten, vieläkin ovat käytössä eikä kukaan voi niitä kalliiksi moittia. Ja äiti on ostanut kesäalennuksista useatkin parit muutaman euron sandaaleita ja pistokkaita ja on ollut tyytyväinen ostoksiinsa. Monesti olenkin tehnyt niin että ennen alennuksia käyn katsomassa valmiiksi mitä tarvitsen ja sitten jussin jälkeen haen ne tarjouksesta, säästää pitkän pennin.

    • Minni-Matleena

      Alessa kannattaa katsoa, että ostaa vaan hyvälaatuisia tuotteita, joissa on järkevä hinta-laatu -suhde. On totta, että monissa kaupoissa aleen laitetaan osaksi huonoa tavaraa, mutta ei niitä kannata ostaa. Näkeehän sen onko liikkeen normaalivalikoimaa vai muuta.

      Minä ainakin löysin Stokkalta alesta erittäin hyvälaatuisen pellavaisen salsahameen, jossa oli 40 prosenttia alennusta ja nyt maksoi vain 50 euroa. Sitäpaitsi Onlystä ostin kaksi toppia yhteensä 10 euroa!

      • ...

        50 euroa hameesta kuulostaa kalliilta. vuosia sitten kun hameita löytyi vielä 50 markalla..


      • Minni-Matleena
        ... kirjoitti:

        50 euroa hameesta kuulostaa kalliilta. vuosia sitten kun hameita löytyi vielä 50 markalla..

        Ainakaan minun elinaikanani ei ole kunnollista hametta saanut 50 markalla! Ehkä jotain huonolaatuisia.


    • yöhörhö

      samaa mieltä.
      Monta vuotta surkuttelin kun ei ole rahaa ale ostoksiin, kun kaikki rahat meni juhannuksena kun täytyi juhannusvieraita syöttää. Seuraava tilipäivä vasta heinäkuun 15. Tänä vuonna en ole hinkunut ale myynteihin. Kuitenkin sieltä tulee ostettua tarpeetonta ja sellasta mitä ei käytä, kun muka halvalla saa. Nykyisin kaupoissa on erilaisia kampanjoita jatkuvasti jolloin saa tarpeeseensa sitä mitä tarvitsee oikeesti.
      Ale on huijaus. Kauppa pääsee eroon tavarasta joka muuten ei käy kaupaksi ja ale myyntii tulee ekstra tavaraa "valtavilla aleprosenteilla" joka on tavaran normaalihinta.
      Antaa ale myyntien olla. Ne ei sovi minulle.Muutenkin olen huomannut ystäväpiirissä ettei ale myynnit enää pure. Hinnat ovt kovat vanhaan aikaan verrattuna eli markka aikaan. 5-10 euroo t-paidasta (30mk), joita ennen sai 10 mk ja useimmin alle sen.
      Suuren luokan Huijausta.

      • saita-iita

        ..ja kyllä täällä saa maksaa kahvikupista 3.9oE ja pahvimukissa vielä. Ei täälläpäin missään saa alle sen kahvia, kahvi ja pullatarjouksesta puhumattakaan.
        Just katoin torilla tänään,pikkukyrtsy lihapiirakka maksoi 2.90 ja puolilitraa herneitä vanhan kympin. Just joo, halventya piti kun markoista euroon siirrytään. Palkkani on kyllä noussut, mutta niinpä on kustannuksetkin, nokka kun on irti tervasta,niin on pystö siinä.


      • ----
        saita-iita kirjoitti:

        ..ja kyllä täällä saa maksaa kahvikupista 3.9oE ja pahvimukissa vielä. Ei täälläpäin missään saa alle sen kahvia, kahvi ja pullatarjouksesta puhumattakaan.
        Just katoin torilla tänään,pikkukyrtsy lihapiirakka maksoi 2.90 ja puolilitraa herneitä vanhan kympin. Just joo, halventya piti kun markoista euroon siirrytään. Palkkani on kyllä noussut, mutta niinpä on kustannuksetkin, nokka kun on irti tervasta,niin on pystö siinä.

        ääliö, totta kai se kahvi maksaa enemmän pahvimukista kuin jostakin tavallisesta kupista. täällä päin opiskelija kahvilassa kahvi maksaa opiskelijoille 50 cent, pahvimukissa (=takeaway)60 cent.muille 1e


    • sitten

      pysyä neljän seinän sisällä alati ,ettei vaan tule narratuksi,mutta siinä on vaarana tulla hulluksi. kumpi parempi jompi kumpi

      • shoppaaja

        Mäkin ostin Onlystä kesähameen ja hupparin, jotka makso yhteensä vaan 20 eli säästin 30 e! Ostan melkein kaikki vaatteeni pelkästään alennusmyynneistä ja aina oon säästäny pitkän pennin ja tehnyt erittäin hyviä ja käytännöllisiä löytöjä! Mulla ei olis todellakaan varaa pukeutua trendikkäästi, jos ostaisin vaatteeni normaalihintasina, köyhä opiskelija kun oon.


    • rikas123

      Laatu maksaa. Köyhät kyykkyyn.

    • opiskelija87

      Ostin alesta kaksi toppia 3 e/kpl, salsahameen 9e ja tosi kivat housut 12,95e.. eli nämä kaikki yhteensä 24,95 euroa ja normaali hintaisina olisivat maksaneet yhteensä 79,80 euroa. En väitä että aleista aina löytyisi mitään, mutta toisinaan kyllä.. joten kannattaa joskus tsekata!! muttei ostaa turhaan mitään mitä ei tule käyttäneeksi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe