Mikä on terveyden salaisuus?

kerrohan

Minulla on monenmoisia tauteja.
Moni on vielä tässä iässä täysin terve.

10

604

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvägeeninen

Täytyy periä vanhemmiltaan hyvät geenit ja elää ihmisiksi.

• Mutta, mutta

kun tuohon asiaan ei voi itse vaikuttaa, jää ainoaksi
        - HYVÄT ELINTAVAT.

• kohtuus kaikessa

elämäntavat,niin mitä ne on:syö ja juo kohtuudella ja liikkuu myös kohtuudella.Tupakanpoltto?Sitä savuahan saa melkein joka paikassa eli sitäkin saa kohtuudella.Hyvää kesää!

• PLm/Etu-Töölö

Hyvä ruoka, snapsi sillin kanssa. Ei kyljyksiä vaan parasta file´lihaa ei krjolohta vaan merilohi jne. Ruokailun päättää kahvi ja konjakki siinä reseptti jolla elää vanhaksi ja pysyy terveenä.

• suomenruotsalaisen vaimo
        PLm/Etu-Töölö kirjoitti:

Hyvä ruoka, snapsi sillin kanssa. Ei kyljyksiä vaan parasta file´lihaa ei krjolohta vaan merilohi jne. Ruokailun päättää kahvi ja konjakki siinä reseptti jolla elää vanhaksi ja pysyy terveenä.

Tutkimustenkin mukaan suomenruotsalaiset elävät pitempään ja laadukkaammin kuin muu väestö.Ehkä hyvät geenit periytyvät jälkeläisillemme ja minun itäsuomalaiset huonot geenini häviävät.

• Omilla elämäntavoilla voi vaikuttaa terveyteensä, ehkä jarruttaa iän mukana tulevia vaivoja.
      Itse olen 66-vuotias ja tällä hetkellä olen paremmassa kunnossa kuin joskus 30-vuotiaana, siitä huolimatta että minulla puhkesi verenpainetauti n. 10 vuotta sitten ja siihen on lääkitys.
      Kuntoilen ja syön terveellisesti, en tupakoi ja alkoholi ei kuulu jokapäiväisiin tarpeisiini, eikä sovi yhteen lääkkeitten kanssa.

• outo lintu

ole terveyden merkki, vaan se, että tuntee voivansa hyvin sairauksista ja oireista huolimatta. Hyvät ihmissuhteet ja iloinen mieli auttaa kremppojen kanssa.
        Elämän tarkoitus ei ole korkean iän saavuttaminen.

• Catleija

Vaikka minulla onkin monia sairauksi,tunnen silti olevani terve. Niinpä terveyttä onkin määritelty monella tavalla, monesta näkökulmasta katsoen. Laitan tähän linkin, jossa monipuolisesti yritetään pohtia terveyden salaisuutta.
      Lue kohta terveys.

http://herkules.oulu.fi/isbn9514254414/html/c74.html

• empatiaa liikaa

tuntea olosi terveeksi:älä ole liikaa vaivojensa valittajien kanssa sillä kaikilla on aina jotain.
        Tarkoitan heitä jotka luulee olevansa ainoita kärsijöitä maailmassa.

• Sisko

Minulla on paljon sairauksia, mutat elän täyttä elämää. En mittaa elämän laatu lääkepussukan raskaudella. Ystäväni eivät ole koskaan huomanneet sairauksiani, mitä joskus kova kipu pukkaa hien otsalle, mutta ei mitään muuta.
        Työni vuoksi olen siinä uskossa, että kaikenlainen ravitsemuksellisesti kitulias elämä auttaa vanhaksi elämisessä.
        Lisäksi iloinen mieli, myönteinen asenne ja hyvät ystävät auttavat varmasti.Itse voi vaikuttaa terveyteensä hyvin rajoitetusti, koska paljon on sattumaa ja geenit hoitavat loput.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1258
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1037
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      913
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      613
    Aihe