Hyviä Bollywood-leffoja?

päivänkakru

Innostuin Bollywood-leffoista katsottuani leffan "Lagaan" joka tosin alkoi keskivaiheilla vähän
toistaa itseään. Tiedättekö mitään muita hyviä Bollyvood-leffa pläjäyksiä?
Onko niitä esim. videovuokraamoissa tai kirjastoissa?

Sitten toiseen asiaan.
Lainasin kirjastosta cd-levyn "Omni sight seeing" laulaja "Hosono, Haruomi"
Suosittelen sitä kaikille Bollywood-leffojen musasta
pitäville, vaikka olen vasta pari kipaletta siitä kuunnellut.

39

6634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivänkakru

      minä tyhmeliini suosittelin vahingossa väärää cd:tä,
      vaikka on tuokin kyllä ihan ok.
      Hyvää bollywood-musaa on siis tarjolla cd:ssä nimeltään
      "The very best BOLLYWOOD songs 2"
      Tajusinkin juuri, että nämä laulut on siitä "Lagaan"-leffasta

    • asdasda

      suunnilleen hallia vastapäätä on sellainen Oriental food-kauppa, joka vuokraa/myy Bollywood-filmejä. Netistä tilaamalla varmaan sais edullisemmin.

    • India,jees

      Jos voisit hieman tarkentaa eli mitä haöuaisit nähdä, historiallisia (niinkuin Lagaan), romantiikkaa, draamaa vai actionia?
      Niitä hyviä kun on niin kovin paljon.

      • Rani

        Monessa viestissä ollaankin mainostettu tuota Intia yhteisöä, jossa keskustellaan Bollywood elokuvista. Siellä on oma elokuva-arvosteluosio, josta voi lukea eri elokuvien arvosteluja.

        http://groups.msn.com/Intia/tervetuloa3.msnw

        Paljon keskusteluja aiheesta..

        Bollywood-elokuvahan on yligenre, joka sisällyttää sisäänsä monia genrejä kuten jännitys, romantiikka, toiminta, komedia jne.. Lähes kaikissa elokuvissa on pari kolme eri genreä. Sun pitäis siis ensin miettiä minkätyylisistä elokuvista pidät ennen kuin sulle voi mitään suositella. Bollywood on aivan eri asia kuin Hollywood.. Poikkeuksena tosin moderni Bollywood elokuva, mutta siitä myöhemmin :)

        Ja tule ihmeessä tuonne meidän sivuille!


      • päivänkakru
        Rani kirjoitti:

        Monessa viestissä ollaankin mainostettu tuota Intia yhteisöä, jossa keskustellaan Bollywood elokuvista. Siellä on oma elokuva-arvosteluosio, josta voi lukea eri elokuvien arvosteluja.

        http://groups.msn.com/Intia/tervetuloa3.msnw

        Paljon keskusteluja aiheesta..

        Bollywood-elokuvahan on yligenre, joka sisällyttää sisäänsä monia genrejä kuten jännitys, romantiikka, toiminta, komedia jne.. Lähes kaikissa elokuvissa on pari kolme eri genreä. Sun pitäis siis ensin miettiä minkätyylisistä elokuvista pidät ennen kuin sulle voi mitään suositella. Bollywood on aivan eri asia kuin Hollywood.. Poikkeuksena tosin moderni Bollywood elokuva, mutta siitä myöhemmin :)

        Ja tule ihmeessä tuonne meidän sivuille!

        Kiitti vinkeistä, täytyypä käydä siellä putiikissa :)
        Tutustun ehdottomasti myös tohon sivustoon, (kunhan
        tässä kerkiää).
        Niinpä totta, en ollukaan ajatellu, että tietenkin niitä
        Bollywood leffojakin on vaikka minkä tyylisiä..


    • ao666

      ... netistä löytyy kaikkea!

    • indian fan

      no niin että mistä löytyy hyviä bollywood leffoja. no hesas löytyy sellainen kauppa kuin indian market. ja oikeastaan parhaiten saat parhaat leffat netin sivuilta tilaamalla... esim www.indiaglitz.com mistä saat kaikki uusimmat leffat, trailerit, laulut.
      sitten jos haluat kuunnella int.mus. niin käypä osoitteessa www.raaga.com josta löytyy 1970 -2006 vuosien parhaimmat laulut ja kokoelmat ja kaikkia tietenkin voi kuunnella ilmaiseksi. jos haluut lisää niin käypä www.smashits.com
      P.S. i love my india

    • indian fan

      mm.parhaimmat leffat 2000 luvulla:
      Veer-Zara v 2005
      Dhoom v 2005
      Pinjar v 2004
      Tere Naam v 2004
      No Entry v 2005
      Lakeer v 2004
      Salaam Namaste v 2005
      Itelläni noin 200 leffaa

      • kuvia?

        tämä lienee SINUN henk.koht hyvien elokuvien lista... kaikki ei tykkää samoista. Esim No Entry ei sopinut minun makuuni lainkaan mutta taas Veer-Zaarasta pidin valtavasti. Voin myös suositella Devdasia -ihana rakkauselokuva, tosin loppu yllätti...
        Minun makuuni Dolly-komediat ovat yleensä jossain määrin "kohellusta", mutta myös ajatusta sisältäviä elokuvia löytyy. (toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ;) )


      • indian fan
        kuvia? kirjoitti:

        tämä lienee SINUN henk.koht hyvien elokuvien lista... kaikki ei tykkää samoista. Esim No Entry ei sopinut minun makuuni lainkaan mutta taas Veer-Zaarasta pidin valtavasti. Voin myös suositella Devdasia -ihana rakkauselokuva, tosin loppu yllätti...
        Minun makuuni Dolly-komediat ovat yleensä jossain määrin "kohellusta", mutta myös ajatusta sisältäviä elokuvia löytyy. (toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ;) )

        joo siis on nää on mun henk.koht. suosikkeja muttei ei nyt unohdeta 80-90 vuosien huippuleffat, joita oon nähnyt varmaan yli 800 kpl....ihan tosi.. sri devi amitabh. anil kapoor young salman khan amir khan and many many more.. noh listaa voi jatkaa loputtomiin mutta mm. chandni,, ashiqi, nagen


      • Anonyymi

        Tere naam 😢❤️😭


    • ..........

      Devdas, Ihanaa romantiikkaa ja särkyneitä sydämiä....olisikohan 2002 vuodelta, pääsi Cannes filmi festivaaleihinkin 2002. (Shah Rukh Khan, Madhuri Dixit, Aishwarya Rai, Jackie Shroff). Toinen kiva oli Kaante (2002) jonka näin Birmingamissa elokuvissa. Olis muuten kiva jos suomessakin näytettäis Bollywood- elokuvia elokuvissa.

      • Rani

        Olispa todella ihanaa jos Suomen elokuvateattereihin tulisi Bollywood elokuvia.. Ainahan sitä voi haaveilla.. :)

        Mutta onneksi meillä on Rakkautta ja Anarkiaa festivaali, jossa pääsee ko. elokuvamuodosta nauttimaan!!

        Omat suosikkielokuvani, joita voin suositella ovat:

        - Kabhi Khushi Kabhie Gham eli K3G eli Ilon päiviä surun päiviä (perhedraama/komedia)

        - Koi..Mil Gaya (ET kohtaa Kolmannen asteen yhteyden Bollywoodilaisittain. Scifiä, perhedraamaa ja komediaa)

        - Devdas (Paro naitetaan vanhemmalle miehelle ja Devdas juo itsensä hengiltä. Hyvin, hyvin traaginen elokuva. Sisustuksesta ja pukuloistosta nauttiville)

        - Yuva (Bollywoodilainen vastaelokuva, mutta sisältää musikaalikohtauksia. 3 pariskunnan elämät kohtaavat Kalkutan kaduilla. Rikoselokuva, draamaa, toimintaa)

        - Dil Se (myös Mani Ratmanin elokuva. Vastaelokuva, mutta sisältää UPEITA musikaalikohtauksia. Radiotoimittaja rakastuu terroristinaiseen. Traaginen)

        - Main Hoon Na! (Mission Impossible 2 kohtaa teinikomedian. Hysteerisen hauska, perhedraamaa, toimintaa ja kaikkea maan ja taivaan väliltä, hai!)

        Hum Aapke Hain Koun! (perhedraamaa, ei sisällä yhtään väkivaltaa, 14 biisiä!)

        Kyun! Ho Gaya Na! (romanttinen komedia, saa hymyilemään koko viikon)

        Bluffmaster! (moderni Bollywoodelokuva eli hyvin länsimaalainen juonenrakenne ja musikaalikohtaukset musiikkivideomaisia, huijauselokuva, cool!)

        Rang De Basanti! (patrioottinen elokuva joka saa länsimaalaisenkin itkemään hysteerisesti. Upea kuvaus tämän päivän nuorisosta, jotka haluavat vaikuttaa ja tehdä merkityksen maailmassa)

        Listaa voi jatkaa loputtomiin, mutta tässä osviittaa minun mielestä hyvistä elokuvista.. :D

        Rakastan myös 70-luvun toimintapläjäyksiä a la Amitabh Bachchan & Shashi Kapoor, mutta Bollywoodista tuntemattoman on hyvä aloittaa nykyelokuvista.. ;)


    • g4m3_Fr34k

      Mulla on satoja leffoja kotona mut en muista kuin harvoja nimeltä joten anna vaikka e-mailisi ni voin kirjottaa lisää nimejä

    • OnSeKuMMa

      Juu-uh, en ole viäl innostunut... :) KATTOO NYT x)

    • T:mi John Holmes

      Voisiko joku tallentaa torrenteiksi näitä. Niillä olisi kysyntää.

    • indian fan

      juu katoin kk sitten Chocolaten (mm. Anil kapoor) ja voin sanoa et ihan hyvät laulut varsinkin Mummy ja muuten elokuva on hieman erilaista bollywood meiningistä.. liikaa vaikutteita hollywood leffoista.... anyway ja Krrish on aivan mahtava leffa mitä ei ihan viel saa kaupoista mut kaverini lontoosta on sharukh khanin tuttu ja saa melkoisia leffoja eennakkoon...

      • Mä oon ihan hulluna siihen! :o)
        Olis tosi ihanaa olla sen tuttu...:o)

        KUCH KUCH HOTA HAI on myös todella ihana elokuva (Kajol, Rani ja SRK...) sekä
        DIL TO PAGAL HAI on musikaalisesti varsinkin ihana, ´(Madhuri, SRK ja Karishma...)
        BUNTY AUR BABLI oli myös mun mieleen (Amitabh, Abhisekh (poika) ja Rani ( rooli Aishwaryalla, musiikissa).....

        Ihanaa, että voin taas kirjoittaa tänne, ei toiminut pitkään aikaan minulla! :o)

        KUCH KUCH HOTA HAI...!


      • indian fan
        Aishwarya kirjoitti:

        Mä oon ihan hulluna siihen! :o)
        Olis tosi ihanaa olla sen tuttu...:o)

        KUCH KUCH HOTA HAI on myös todella ihana elokuva (Kajol, Rani ja SRK...) sekä
        DIL TO PAGAL HAI on musikaalisesti varsinkin ihana, ´(Madhuri, SRK ja Karishma...)
        BUNTY AUR BABLI oli myös mun mieleen (Amitabh, Abhisekh (poika) ja Rani ( rooli Aishwaryalla, musiikissa).....

        Ihanaa, että voin taas kirjoittaa tänne, ei toiminut pitkään aikaan minulla! :o)

        KUCH KUCH HOTA HAI...!

        niin et en ole sen tuttu mutta mun kaveri on sen serkku lontoosta ja usko pois kun kävin siel niin oltiin yhes tilaisuudessa mis sharukh oli siellä niin oli siel vähän hysteeristä väkeä...mut i love india oon asunut siel 4v
        ye mera india i love my india


      • päivänkakru
        indian fan kirjoitti:

        niin et en ole sen tuttu mutta mun kaveri on sen serkku lontoosta ja usko pois kun kävin siel niin oltiin yhes tilaisuudessa mis sharukh oli siellä niin oli siel vähän hysteeristä väkeä...mut i love india oon asunut siel 4v
        ye mera india i love my india

        sain paaaljon leffavinkkejä, kiitoksia kaikille! :)


      • indian fan
        päivänkakru kirjoitti:

        sain paaaljon leffavinkkejä, kiitoksia kaikille! :)

        etsivä löytää aina.... itekin yllätyin et kuinka paljon jengi diggaaa bolly tuotannoista


      • indian fan kirjoitti:

        niin et en ole sen tuttu mutta mun kaveri on sen serkku lontoosta ja usko pois kun kävin siel niin oltiin yhes tilaisuudessa mis sharukh oli siellä niin oli siel vähän hysteeristä väkeä...mut i love india oon asunut siel 4v
        ye mera india i love my india

        --> Mäkin olisin hysteerinen! :o)
        --> Asunut 4 vuotta Intiassa? Sekin kiehtoo.
        Meidän perhe vain 3 kk kerrallaan. On varmaan ollut karseeta palata suomeen...:o( Aika kulttuurishokki meinaan...


      • indian fan
        Aishwarya kirjoitti:

        --> Mäkin olisin hysteerinen! :o)
        --> Asunut 4 vuotta Intiassa? Sekin kiehtoo.
        Meidän perhe vain 3 kk kerrallaan. On varmaan ollut karseeta palata suomeen...:o( Aika kulttuurishokki meinaan...

        niin että käyn kyllä aina siellä kun voin matkustaa ja ajattelin mennä taas kun nyt oon vähän isompi että voin matkustaa yksinkin sinne.. mutta kun on kasvannut pienestä pitäen ja kunnellut ja katsonut aina intialaista niin se tuntuu mun kotimaalta... ihan tosi.. on more indian than one can expect :)


      • indian fan kirjoitti:

        niin että käyn kyllä aina siellä kun voin matkustaa ja ajattelin mennä taas kun nyt oon vähän isompi että voin matkustaa yksinkin sinne.. mutta kun on kasvannut pienestä pitäen ja kunnellut ja katsonut aina intialaista niin se tuntuu mun kotimaalta... ihan tosi.. on more indian than one can expect :)

        Minusta taas tuntuu siltä, että se on myös
        sydämeni kotimaa! (tai sitten olen entisessä
        elämässäni ollut jonkin sortin intialainen...:o) )
        PAREMPAA musiikkia ei ole vielä keksitty, niin rytmikästä, romanttista ja samalla niin nopeaa ja hurjaa!!!


      • indian fan
        Aishwarya kirjoitti:

        Minusta taas tuntuu siltä, että se on myös
        sydämeni kotimaa! (tai sitten olen entisessä
        elämässäni ollut jonkin sortin intialainen...:o) )
        PAREMPAA musiikkia ei ole vielä keksitty, niin rytmikästä, romanttista ja samalla niin nopeaa ja hurjaa!!!

        oon ollut monessa maassa ja osaan noin 7 kieltä mutta intia juurtunut minuun pahiten osaan kieltä täydellisesti ja on ihanaa kun ymmärtää mitä muut puhuuu


      • indian fan kirjoitti:

        oon ollut monessa maassa ja osaan noin 7 kieltä mutta intia juurtunut minuun pahiten osaan kieltä täydellisesti ja on ihanaa kun ymmärtää mitä muut puhuuu

        ...sulla on kyllä kevee kielipää?
        Kuinka Hindi sujuu?


      • indian fan
        Aishwarya kirjoitti:

        ...sulla on kyllä kevee kielipää?
        Kuinka Hindi sujuu?

        me to baat kar ta hu hindime... noh osaan puhua hyvin ja ymmärän suht. täydellisesti intiaa. (oppinut kuuntelemalla:) funny isnt it)


      • indian fan kirjoitti:

        me to baat kar ta hu hindime... noh osaan puhua hyvin ja ymmärän suht. täydellisesti intiaa. (oppinut kuuntelemalla:) funny isnt it)

        Intia yhteisöön?
        http://groups.msn.com/Intia

        (varmaan oletkin siellä jo jäsenenä, mutta ellet,
        tutustu ihmeessä!!! :o) )


      • ja MINÄkin
        indian fan kirjoitti:

        me to baat kar ta hu hindime... noh osaan puhua hyvin ja ymmärän suht. täydellisesti intiaa. (oppinut kuuntelemalla:) funny isnt it)

        "ymmärrän suht täydellisesti INTIAA"...???
        Ensinnäkin miten nää jutut jos jonkun serkkun kummin kaima on SRK liittyy tähän ketjuun ja toiseksi India Fan... miksi saan sinusta mielikuvan, että reteilet asioilla täällä enempi kuin on tarpeen??? Olet enemmän intialainen kuin kukaan voi olettaa, ja puhut ja ymmärrät täydellisesti intiaa... (mikäs kiele muuten on Intia?)

        Hieno juttu että osaat, ei siinä mitään ja todella ihanaa että koet itsessäsi intialaisuutta, mutta tapasi ilmoittaa asiasta muille kaipaisi hieman tarkastelua.

        Sekin on kiva että olet nähnyt satoja Bollyelokuvia, mutta se että ihan määrä piti laittaa... mitä pisteitä näillä kirjoituksilla keräät? Minussa ainakin herätti hienoista ärtymystä tyylisi, mutta hyvistä asioista paasaat että ei siinä mitään...


      • indian fan
        ja MINÄkin kirjoitti:

        "ymmärrän suht täydellisesti INTIAA"...???
        Ensinnäkin miten nää jutut jos jonkun serkkun kummin kaima on SRK liittyy tähän ketjuun ja toiseksi India Fan... miksi saan sinusta mielikuvan, että reteilet asioilla täällä enempi kuin on tarpeen??? Olet enemmän intialainen kuin kukaan voi olettaa, ja puhut ja ymmärrät täydellisesti intiaa... (mikäs kiele muuten on Intia?)

        Hieno juttu että osaat, ei siinä mitään ja todella ihanaa että koet itsessäsi intialaisuutta, mutta tapasi ilmoittaa asiasta muille kaipaisi hieman tarkastelua.

        Sekin on kiva että olet nähnyt satoja Bollyelokuvia, mutta se että ihan määrä piti laittaa... mitä pisteitä näillä kirjoituksilla keräät? Minussa ainakin herätti hienoista ärtymystä tyylisi, mutta hyvistä asioista paasaat että ei siinä mitään...

        ainahan sellaisia ihmisiä on kuin siä joka valittaa toisen keskustelun sisällöstä, en voi sille mitään muta ei sun nyt kuitenkaan tarvii valittaa näin vähäpätöisitä asioista... pääasia on se , että juttu luistaaaaa


      • indian fan kirjoitti:

        ainahan sellaisia ihmisiä on kuin siä joka valittaa toisen keskustelun sisällöstä, en voi sille mitään muta ei sun nyt kuitenkaan tarvii valittaa näin vähäpätöisitä asioista... pääasia on se , että juttu luistaaaaa

        ...lisää keskustelua Bollywoodista ja Intiasta!
        Sitä on tähän asti ollut suomessa aivan liian vähän! Älkää häpeilkö puhua täällä! On kiinnostavaa tietää, mitä leffoja kullakin on ja mitä kykyjä! SEHÄN ON MIELENKIINTOISTA!

        "Hum dil de chuke sanam..."


      • Rommaani Porista

        Jos oikein hyvistä filmeistä on puhe, niin niitä löytyy kotomaastammekin. Jos joku tietäisi sanoa, missä teatterissa Mimmi-elokuva menee, niin ajelisin mersullani sinne vaikka 1000 mailia.
        Kyytiin pääsee matkan varrelta.


      • indian fan
        Aishwarya kirjoitti:

        ...lisää keskustelua Bollywoodista ja Intiasta!
        Sitä on tähän asti ollut suomessa aivan liian vähän! Älkää häpeilkö puhua täällä! On kiinnostavaa tietää, mitä leffoja kullakin on ja mitä kykyjä! SEHÄN ON MIELENKIINTOISTA!

        "Hum dil de chuke sanam..."

        niin jos ehdottomasti haluat katsoa jotain fresh leffaa, mikä erottuu hieman tarinaltaan bolly-leffoista, mutta mahtavat laulut, niin tsekkaa leffa MUSAFIR-"matkustaja" v.2004
        pääosissa: Sanjay Dutt, Anil kapoor...


      • pysyminen
        Aishwarya kirjoitti:

        ...lisää keskustelua Bollywoodista ja Intiasta!
        Sitä on tähän asti ollut suomessa aivan liian vähän! Älkää häpeilkö puhua täällä! On kiinnostavaa tietää, mitä leffoja kullakin on ja mitä kykyjä! SEHÄN ON MIELENKIINTOISTA!

        "Hum dil de chuke sanam..."

        Juu kyllä keskusteluja kaivataan ja se on hieno juttu, mutta minunkin mielestäni palstaa on mukavampi lukea jos pysytään ketjun aiheessa. Ei tule turhautunut olo kun etsii tietoa ketjuun liittyvästä aiheesta jos siellä ei hypellä vallan muuhun. Ihan asiallisena huomautuksena tämä, kiitos!

        Ja elokuvista eli ketjun aiheesta vielä sen verran että itse en niitä ole ihan hirveesti vielä nähnyt, mutta tykkäsin mm seuraavista Kyon Ki (salman khan kokee kovia ja joutuu mielisairaalaan ja elämä siellä on varsinaista taistelua...), Bluffmaster ( bluffmasteriakin bluffataan. mielenliintoinen loppuratkaisu), Black (erilainen Bolly-elokuva, ei musiikki- ja tanssikohtauksia mutta herättää varmasti empaattisia tunteita katsojassa). On niitä muitkin, mutta tässä muutama esimerkki.


    • mattirae

      Bollywood elokuvia voi vuokrata esim. seuraavista
      liikkeistä. Torikadulla (Hakaniemen hallin takana) olevasta intilaisesta ruokakaupasta.
      Hämeentien alussa (parittomien numeroiden puolella) olevasta intialaisesta liikkeestä (Maharadja).
      Ensin täytyy maksaa liittymismaksu (33 euroa), minkä saa pois, kun lopettaa vuokrauksen. Elokuvan vuokraus maksaa n. 3 euroa.
      Valikoima on ainakin torikadulla suuri.

      • päivänkakru

        loppu loma menee kun vuokrailen noita teidän ehdottamia leffoja ;)
        Suurkiitokset taas kaikille :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1897
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1518
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1479
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1467
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1398
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      101
      1318
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1127
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe