"perinteistä" karatea

helsingissä/vantaalla

olen kolmevitonen mies ja olen pitkään miettinyt karaten aloittamista.

olen kiinnostunut nimenomaan tyylistä, jossa ei isommin olisi sparrausta tai kontaktia vaan keskittyisi enemminkin katoihin ja tekniikkaharjoitteluun.


vaihtoehtoja, vinkkejä, kiitos!

11

2057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylipäätään

      haluat aloittaa karaten? Karateen kuuluu aina myös kumite eli ns. sparraus. Joku Combo-aerobic tai ehkä kuntonyrkkeily vastaa parhaiten toiveitasi.

      • niin haluaa

        Jos joku haluaa harjoittaa karatetanssia, eli kataa ja perustekniikka ilman sparria ja kontaktia, niin antaa haluta. Mitä se sinua haittaa?

        Ja sitäpaitsi: kuntonyrkkeily ei sovi, koska siinä opitaan oikea lyöntitekniikka, katetekatassa ja perustekniikassa ei.


    • kenttis

      Etsi jokin moderni tyyli, johon kuulu budohifistely. Silloin pääsee huitomaan ilmaa ihan kiitettäviä määriä. Perinteisessä karatessa kyllä joutuu kontaktia ottaaman.

    • kk-ottelija

      kyokushinkai-karate on oikeaa karatea, niin perustekniikan, kuin matsinkin huomioiden.

      Kontaktiotteluissa kk-miehet vievat, kuin litranmittaa, muiden tyylien ottelijoita, koska ovat paljon kovempia, perinteisen nyrkkeilyn ja Thai-puolen hemmotkaan eivat seiso kauaa kk-ottelijaa vastaan.

      • karponaattori

        mut ihan hyvä provo


      • kiinnostunut..........
        karponaattori kirjoitti:

        mut ihan hyvä provo

        jos teidän karaten harrastajien pitäisi valita 5 kamppailulajia mitä harrastaisitte mieluiten karaten jälkeen, mitkä ne olisivat? ja mistä pidätte vähiten?


      • Make6
        kiinnostunut.......... kirjoitti:

        jos teidän karaten harrastajien pitäisi valita 5 kamppailulajia mitä harrastaisitte mieluiten karaten jälkeen, mitkä ne olisivat? ja mistä pidätte vähiten?

        itse valitsisin jujutsun ja krav magan. Kysymykseen vois tulla myös esim. defendo tai milfight tms. Viimeksi mainituista en voi oikein jumalattomasti kommentoida kun henk.koht. treenikokemusta ei ole. Itse olen karaten jälkeen/lisäksi jujutsua ja magaa treenaillut ja ihan hyviksi havainnut. Tietysti tähän valintaan vaikuttaa eri seikat eli mm. treenaajan ikä, treeniuran pituus, paikkalunta ja tietenkin se mitä lajilta hakee. Eli nämä ed.mainutut olivat vastauksia siihen "mitä mieluiten". Kevyesti on tullut kokeiltua muutamaa muutakin lajia, mutta en näe pointtia alkaa luetella "mitä vähiten". Treenailuja!


      • maithai

        Riippuu säännöistä. Kiukkarisäännöillä ei varmasti pärjää, kun ei kiukkarisääntöjen alla treenaa.

        Thaikkusäännöillä taas... No jokainen voi päätellä itse. Ei varmaan kannata lähteä peliin, jota ei ole harjoittellut.


      • -sensei

    • muun lajin kaveri

      mitkä ovat kareten naiste ja mieste painosarjat?entä onko lapsille ollenkaan painosarjoja(tarkoitan lähinnä e,d,ja c- junioreita)?

    • Koruy Uchinadia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe