herkuttelu-ongelma

ongelmainen

Minulla on ongelmia syömisen kanssa...Ei mulla mitään vakavaa syömishäiriötä ole, mutta jotain ongelmia silti:

Jos syön päivän aikana paljon herkkuja (siis esimerkiksi muutaman suklaapatukan), niin jätän oikean ruuan välistä. Saatan siis tyydyttää päivän kaloritarpeen joinakin päivinä lähes pelkästään herkuilla. (ja joinakin päivinä saatan herkutella parinkin päivän kaloritarpeen edestä...)

Miten ihmeessä pääsen tästä kierteestä irti? Rakastan suklaata ja muita herkkuja, mut mulla tulee niistä ihan hirveän huono omatunto ja sen vuoksi jätän normaalit ruuat syömättä.

Haluaisin syödä terveellisesti, mutta en pysty luopumaan mässäilystä!

En ole ylipainoinen, vaan itseasiassa normaalipainon alarajoilla. En harrasta juuri yhtään liikuntaa, ja yritänkin kontrolloida painoani pelkän syömisen avulla. Joskus menee monta päivää etten syö ollenkaan lämmintä ruokaa, vaan elän herkuilla ja salaatilla.

Onko muilla samoja ongelmia?

6

1374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KL28pvä

      sitä, että joku kaunis päivä sun haima sanoo sopimuksensa irti. Jos sä syöt vaan herkkuja, niin se poloinen tuottaa ja tuottaa insuliinia ja pian se ei tiedä, pitääkö sitä tuottaa vai ei. Sitten se lopettaa sen ja sulle voi hyvässä lykyssä tulla ykköstyypin diabetes

      • namis

        Miks ei muka joku päivä tiedä tuottaakoa vai ei : / Sehän on saanut suht. enemmän harjoitusta siitä tuottamisesta kuin keskivertohaima . Kai nyt luulis sen tietävän . Jaa...mut onko haima ajatteleva elin ?


      • järjellä hyvä ihminen
        namis kirjoitti:

        Miks ei muka joku päivä tiedä tuottaakoa vai ei : / Sehän on saanut suht. enemmän harjoitusta siitä tuottamisesta kuin keskivertohaima . Kai nyt luulis sen tietävän . Jaa...mut onko haima ajatteleva elin ?

        Pöljäkin tietää että liiallisesta herkuttelusta (noinkin "sairaalloisesta") on seurauksensa!! Diabetes on koko ajan yleistymässä ihan koko kansan sairaudeksi, eikä sen asian kanssa saa leikkiä!

        Täs on nyt kyse viha-rakkaus suhde ruokaan (tai herkkuihin), eli siis vääristynyt katsontakanta. Itsekuri on ihme juttu, kannattaa harjoittaa. Tai sitten ongelma on nyt jossain syvemmällä kuin jääkaapissa. Kannatan (tässäkin) kyseisessä tapauksessa hakeutumista hoitoon!!!


      • mukaan
        järjellä hyvä ihminen kirjoitti:

        Pöljäkin tietää että liiallisesta herkuttelusta (noinkin "sairaalloisesta") on seurauksensa!! Diabetes on koko ajan yleistymässä ihan koko kansan sairaudeksi, eikä sen asian kanssa saa leikkiä!

        Täs on nyt kyse viha-rakkaus suhde ruokaan (tai herkkuihin), eli siis vääristynyt katsontakanta. Itsekuri on ihme juttu, kannattaa harjoittaa. Tai sitten ongelma on nyt jossain syvemmällä kuin jääkaapissa. Kannatan (tässäkin) kyseisessä tapauksessa hakeutumista hoitoon!!!

        runsas ja/tai jatkuva makeansyönti ei aiheuta diabetestä, ei ykkös- eikä kakkostyypin. mutta toki runsas sokerinsaanti on rasite elimistölle. insuliintuotannon pitäisi olla mahdollisimman tasaista, eli terveyden kannalta olisi hyvä suosia hitaasti imeytyviä sokereita (ruoka-aineita joissa on paljon kuituja ja proteiineja ja hyviä rasvoja sokereiden lisäksi). mskeisten yms sokerit ovat puhtaita sokereita jotka nopeasti ja äkillisesti nostavat insuliinintuotannon huippuunsa, minkä jälkeen verensokeri romahtaa.


    • ja iso onkin..

      "Ei mulla mitään vakavaa syömishäiriötä ole"
      "Saatan siis tyydyttää päivän kaloritarpeen joinakin päivinä lähes pelkästään herkuilla."
      "ja joinakin päivinä saatan herkutella parinkin päivän kaloritarpeen edestä..."
      "en pysty luopumaan mässäilystä!"
      kehottaisin menemään oikealle lääkärille, nämä "meidän lääkäreitten" ohjeet on tarkoitettu enemmän oikeaa ruokaa syöville. Sulle on vaikeaa antaa muuta ohjetta.
      Mene lääkäriin.

    • Anonyymi

      Vai niin on pakkohaku porukka matkalaukun teossa toisen kotona luvatta.
      Anoreksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe