Vatsahaavan oireet ja miten pian tulee

kokemuksia??

Kävin tähystyksessä tammikuussa pahan närästyksen ja painonlaskun takia. Mitään ei löytynyt. Närästykseen olin syönyt 2 kk happopumppusalpaajia ennen tähystystä.

Kevät on ollut yhtä taistelua vatsan kanssa. Olen syönyt 2 x 2vkoa happopumppusalpaajia kurkkukipuun, mutta täysin ei ole auttaneet. Toisinaan myös närästellyt hieman ja vatsaa polttanut.

Nyt taisin löytää syyn oireiluuni... paksusuoli taitaa olla ainakin ärtynyt. Siihen entsyymit, maitohapot ym. hoidoksi. JO hieman parempi olo, mutta huoleena onkin, kun vatsassa on sellainen kalvava tunne iltaisin, kun vatsa on tyhjentynyt. Öisinkin joskus on, mutta aamulla ei enää ollenkaan. Vatsahaavassa on tuo kalvava tunne oireena tyhjällä vatsalla. Uskallanko siis jättää happopumppusalpaajat pois jos vaikka vatsassa onkin jo haava. 5 kk sitten ei tähystyksessä näkynyt mitään (pitkä kuuri takana). Olisiko tässä ajassa voinut tulla haava vatsaan?? Aamulla ei tosiaan kalvavaa tunnetta enää ole vaikka vatsa aivan tyhjä.

2

7484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuper.

Voisiko piihappogeeli suojata niin hyvin vatsaa, että mahd. haava paranisi ilman happolääkitystä. Ne kun saavat suolistoni vielä huonompaan kuntoon, kun ruoka ei sula.

• Jonski

Mulla ainakin samantyyppiset oireet aiheutti helikobakteeri. Olin tähystyksessä noin 1,5 kk sitten ja se löytyi siellä.. Sulta se olisi pitänyt löytää, jos se on oireen aiheuttaja (se kun tarttuu yleensä kuulemma jo pienenä ja on suurin syy vatsahaavaan, mutta myös särkylääkkeet) Eli epäilen, että on jotain muuta. Tosin happolääkkeet on jätettävä ainakin kaksi viikkoa ennen tähystystä vallan pois. Tiesitkö tämän? Muuten esim. helikotesti ei ole luotettava.

Pitkään käytettyinä happolääkitykset käy myös vatsan limakalvoille. Suosittelen sulle nyt käyttämään vaikka jotain luontaistuotteita, esim. vitamiineja (vahvistavat limakalvoja) ja esim sitä pii-valmistetta, saa vatsaan suojakilven.. Jätä ne happolääkkeet hetkeksi, ne saattaa vain piilottaa vakavan sairauden ja siinä tapauksessa niistä on vain haittaa. Itse olen yrittänyt juoda myös paljon vettä, käyttää löysiä vaatteita, syönyt maitohappobakteereja ja nyt tämän helikokuurin jälkeen aloitan kyllä jonkun vitavoiman tms. Toivottavasti vain heliko olisi poissa...

Ja ruokavaliolla pääsee tosi pitkälle. Jollei oireet lopu, niin kannattaa kysyä lääkäriltä jos vaikka joku toinen happolääke olisi parempi. Kannattaa luultavasti mittauttaa mahahapot..

Tässä tälläisiä omia mietelmiäni...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      175
      4961
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4336
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      248
      2910
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2852
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27