Mulla on pian kakkosvaiheen rataosuus. Olin jo arvioivassa ajossa. Nythän radalla joutuu ajamaan yksin. En enää muista miten toimittiin eri tilanteissa. Eli mitä tehtiin esim. kaarteessa kun jarrutetaan ja auto lähtee luisumaan? Antaa luisua vaan vai oliko siinä jotain tehtävissä? Pitikö jarruttaa nopeasti vai pitää jarrut koko ajan pohjassa? En kerta kaikkiaan enää muista!
Entä esteen väistäminen? Miten se tehtiin? Jarrutettiin vissiin nopeasti ja yritettiin saada auto sivuun? Mitenköhän se onnistuikaan? Ei mitään muistikuvaa.
Toivottavasti joku jaksaa antaa neuvoja avuttomalle. Kamalaa jos saan auton ojaan autokoulussa. :(
Apua II-vaiheeseen!
5
1336
Vastaukset
- siellä sitten
radalla opettaja kertoo mitä tehdään ja millä vauhdilla. ensin alussa opettaja näyttää ja oppilaat kattoo, sit mennään ite ja joka kerta pysähytään opettajan kohalle ajon jälkeen, se kertoo miten seuraavaksi. näin ainakin mulla oli kakosvaiheessa rata ajo. tsemppiä, kyllä siitä!
- Kari N
Moi, ymmärsinkö oikein että olet huolestunut vain miten hallitset auton liukkaalla radalla? Onko käynyt mielessä että auto voi lähteä luisuun myös tositilanteessa, esim. matkalla autokouluun? Se ei sinua huolestuta?
Uskomatonta kirjoittelua henkilöltä joka omaa ajokortin; "Eli mitä tehtiin esim. kaarteessa kun jarrutetaan ja auto lähtee luisumaan? Antaa luisua vaan vai oliko siinä jotain tehtävissä? Pitikö jarruttaa nopeasti vai pitää jarrut koko ajan pohjassa? En kerta kaikkiaan enää muista!". ...Kuinka olet yleensä tullut toimeen autosi kanssa liikenteessä???
Aivan, niinkuin joku jo oli tässä foorumissa kertonut.
Jos jarrut menee lukkoon...yms. huh huh.
Olikohan kirjoituksesi ihan p....o!!
Mutta jos olet tosissasi, niin älä nyt hitossa ota paineita liukasradalle menosta.
Olet menossa sinne oppimaan, etkä mihinkään kokeeseen.
Kukaan ei siellä sinulta korttia pois ota.
Mieti valmiiksi kysymyksiä, joita heität opelle, äläkä ajattele edes mielessäsi, että uskaltaakohan tuotakin kysyä.
Voit kysellä omasta autostasi ja sen käyttäytymisestä liukkaalla...voit kysellä mitä vanhan ja uuden auton (mausteilla varustettu ABS, ESR yms.)erot ovat ja mitä ne merkitsee sinulle.
Voit kysellä ihan ko. alasta mitä tahansa ja open tulis kyllä antaa vastaus. Siitähän sinä maksat!!
Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan.
Pelko pois!!- ristisana
eikös kakkosvaihetta suorittaessa moisten asioiden pitäisi tulla jo "selkäytimestä"? Itsellä ei kertynyt välivaiheessa kuin 1000km, mutta kakkosvaihe meni ongelmitta. Ja hyvin on jatkokin sujunut. Luulen, ettei ongelmasi ole ratin takaa katsottuna yhtä suuri, kuin nyt ajattelet. (Tai sitten olen jo kauhuissani.)
Teoriahan on sinänsä turhaa, kun sen on sisäistänyt. Homma on vähän niin kuin musiikissa, kun on opetellut jonkun melodian, niin ei sitä tarvitse enää nuoteista lukien soittaa.
Luulen, uskon ja ennenkaikkea hartaasti toivon, että radalla ajaessasi koet tunteen, että "ai juu, näinhän tämä tietenkin menee"! Kerro ihmeessä, kuinka pärjäilit. Odottelen kauhunsekaisissa tunnelmissa vastausta. ;)- avuton
Tulin vasta lukeneeksi vastauksia, joita olen saanut. Enpä arvannut ärsyttäväni ihmisiä näin paljon kysymyksilläni. Ensinnäkin, en todellakaan pelkää joutuvani luisuun tuolla kaupungilla. Olen hyvin rauhallinen kuski enkä kaahaa mutkissa ylinopeutta. Meillä täällä on kaupungissa 30km/h nopeusrajoitus, joten ei ole pelkoa että vauhdin puolesta lähtisi luisuun. En myöskään ole talvella ajanut, kun minulla ei autoa ole ollut käytössä silloin. Eli ei paljon kokemusta ole liukkaista keleistä. Siksi halusin muistin virkistystä, ja se nyt tuntuu jostakin syystä ärsyttävän ihmisiä. Onpas ikävää.
Arvioivassa ajossa sain erinomaisen palautteen, opettajani oli ylpeä ajotavastani. Hänhän minut ajamaan opetti. Olen kuulemma joustava, noudatan erinomaisesti liikennesääntöjä, ajan taloudellisesti ja hän toivoo minun jatkavan entiseen malliin. Sitäpaitsi tunnen itseni hyväksi ajajaksi. Harmi vaan, kun ärsyynnyitte viestistäni. Lukisin autokoulun kirjasta, mitä noissa tilanteissa tehtiin, mutta siellä ei ole kuin väistäminen. Eli ei sitä, mitä kaarteessa tehdään kun auto lähtee luistamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1533541Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki113030Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma252761Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne512641Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv882517PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist492499Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest112300Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k831977Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle2021827- 1371759