Mulla on pian kakkosvaiheen rataosuus. Olin jo arvioivassa ajossa. Nythän radalla joutuu ajamaan yksin. En enää muista miten toimittiin eri tilanteissa. Eli mitä tehtiin esim. kaarteessa kun jarrutetaan ja auto lähtee luisumaan? Antaa luisua vaan vai oliko siinä jotain tehtävissä? Pitikö jarruttaa nopeasti vai pitää jarrut koko ajan pohjassa? En kerta kaikkiaan enää muista!
Entä esteen väistäminen? Miten se tehtiin? Jarrutettiin vissiin nopeasti ja yritettiin saada auto sivuun? Mitenköhän se onnistuikaan? Ei mitään muistikuvaa.
Toivottavasti joku jaksaa antaa neuvoja avuttomalle. Kamalaa jos saan auton ojaan autokoulussa. :(
Apua II-vaiheeseen!
5
1315
Vastaukset
- siellä sitten
radalla opettaja kertoo mitä tehdään ja millä vauhdilla. ensin alussa opettaja näyttää ja oppilaat kattoo, sit mennään ite ja joka kerta pysähytään opettajan kohalle ajon jälkeen, se kertoo miten seuraavaksi. näin ainakin mulla oli kakosvaiheessa rata ajo. tsemppiä, kyllä siitä!
- Kari N
Moi, ymmärsinkö oikein että olet huolestunut vain miten hallitset auton liukkaalla radalla? Onko käynyt mielessä että auto voi lähteä luisuun myös tositilanteessa, esim. matkalla autokouluun? Se ei sinua huolestuta?
Uskomatonta kirjoittelua henkilöltä joka omaa ajokortin; "Eli mitä tehtiin esim. kaarteessa kun jarrutetaan ja auto lähtee luisumaan? Antaa luisua vaan vai oliko siinä jotain tehtävissä? Pitikö jarruttaa nopeasti vai pitää jarrut koko ajan pohjassa? En kerta kaikkiaan enää muista!". ...Kuinka olet yleensä tullut toimeen autosi kanssa liikenteessä???
Aivan, niinkuin joku jo oli tässä foorumissa kertonut.
Jos jarrut menee lukkoon...yms. huh huh.
Olikohan kirjoituksesi ihan p....o!!
Mutta jos olet tosissasi, niin älä nyt hitossa ota paineita liukasradalle menosta.
Olet menossa sinne oppimaan, etkä mihinkään kokeeseen.
Kukaan ei siellä sinulta korttia pois ota.
Mieti valmiiksi kysymyksiä, joita heität opelle, äläkä ajattele edes mielessäsi, että uskaltaakohan tuotakin kysyä.
Voit kysellä omasta autostasi ja sen käyttäytymisestä liukkaalla...voit kysellä mitä vanhan ja uuden auton (mausteilla varustettu ABS, ESR yms.)erot ovat ja mitä ne merkitsee sinulle.
Voit kysellä ihan ko. alasta mitä tahansa ja open tulis kyllä antaa vastaus. Siitähän sinä maksat!!
Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan.
Pelko pois!!- ristisana
eikös kakkosvaihetta suorittaessa moisten asioiden pitäisi tulla jo "selkäytimestä"? Itsellä ei kertynyt välivaiheessa kuin 1000km, mutta kakkosvaihe meni ongelmitta. Ja hyvin on jatkokin sujunut. Luulen, ettei ongelmasi ole ratin takaa katsottuna yhtä suuri, kuin nyt ajattelet. (Tai sitten olen jo kauhuissani.)
Teoriahan on sinänsä turhaa, kun sen on sisäistänyt. Homma on vähän niin kuin musiikissa, kun on opetellut jonkun melodian, niin ei sitä tarvitse enää nuoteista lukien soittaa.
Luulen, uskon ja ennenkaikkea hartaasti toivon, että radalla ajaessasi koet tunteen, että "ai juu, näinhän tämä tietenkin menee"! Kerro ihmeessä, kuinka pärjäilit. Odottelen kauhunsekaisissa tunnelmissa vastausta. ;)- avuton
Tulin vasta lukeneeksi vastauksia, joita olen saanut. Enpä arvannut ärsyttäväni ihmisiä näin paljon kysymyksilläni. Ensinnäkin, en todellakaan pelkää joutuvani luisuun tuolla kaupungilla. Olen hyvin rauhallinen kuski enkä kaahaa mutkissa ylinopeutta. Meillä täällä on kaupungissa 30km/h nopeusrajoitus, joten ei ole pelkoa että vauhdin puolesta lähtisi luisuun. En myöskään ole talvella ajanut, kun minulla ei autoa ole ollut käytössä silloin. Eli ei paljon kokemusta ole liukkaista keleistä. Siksi halusin muistin virkistystä, ja se nyt tuntuu jostakin syystä ärsyttävän ihmisiä. Onpas ikävää.
Arvioivassa ajossa sain erinomaisen palautteen, opettajani oli ylpeä ajotavastani. Hänhän minut ajamaan opetti. Olen kuulemma joustava, noudatan erinomaisesti liikennesääntöjä, ajan taloudellisesti ja hän toivoo minun jatkavan entiseen malliin. Sitäpaitsi tunnen itseni hyväksi ajajaksi. Harmi vaan, kun ärsyynnyitte viestistäni. Lukisin autokoulun kirjasta, mitä noissa tilanteissa tehtiin, mutta siellä ei ole kuin väistäminen. Eli ei sitä, mitä kaarteessa tehdään kun auto lähtee luistamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059