ennalta määrätty kohtalo vai ei...???

Trinu

Onko kaikki asiat kirjoitettu etukäteen ja jokaisella on ennalta määrätty kohtalo. Luin joskus ennustuskirjan, jonka perusteella uskottiin näin olevan ja että näkökyky perustuu niinsanottuun tulevaisuusmuistiin.

Joku toinen on joskus sanonut, että ennusteet muuttuvat kokoajan.. eli ei olisikaan mitään ennalta määrättyä tulevaisuutta, vaan että sitä omien valintojen kautta muokataan kokoajan.

En usko, että kukaan välttämättä totuutta tietäisi, mutta kiinnostaisi tietää millaisia ajatuksia tai uskomuksia.. tai sitten vaikka tietoa muilla on asioista.

10

1766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahaajoo

      joo oon kuullut samat jutut, ja itse tykkään ajatuksesta että voin itse valita.. tai ehkä valintani on jo jossain ''määrätty'' etukäteen. toisaalta en tiedä, osaanko itse valita oikein.

    • JOana__

      Uskon, että elämän suurimmat linjat ja isoimmat tapahtumat on ennalta määrätty, mutta pienemmät asiat syntyvät omien valintojemme kautta.

    • dfghjkghj

      Ei niitä kukaan tai mikään määrää, mutta se miten asiat menevät on nähtävissä. Vapaa tahto toimii ihan tavallisesti, mutta se mitä tulee tahtomaan ei muutu. Jos joku asia on nähty ja yrittää välttää asiaa, niin se on jo mukana tulevaisuudessa, eikä siksi mikään muutu.

      Mutta silti mitään kohtaloa ei ole olemassa.

      Nämä siis sen perusteella miten omat uneni toimivat.

      • skeptikkoeeva

        itse en ennen uskonut pätkääkään mihinkään ennustuksiin ja sitten yks kauppaopistokaveri ennusti kädestä. Tässä yks päivä havahduin pahasti, kun muistin luokkakaverin ennustukset! Sellaisia asioita, mitä ei kerta kaikkiaan olisi voinut järjen kautta selvittää tai että 90% väestöstä kokee jotain sellaista. Vieläkin olen skeptinen ennustuksiin ja ennustajiin, mutta luokkakaveri oli "oikea näkijä". Kertoi silloin, että näkeminen kulkee heillä suvussa. Niin tai näin, hän vaan tiesi kädestä katsomalla, mitä minulle tulee tapahtumaan. Tästä on nyt sitten about ... no jotain...ennustushomma tapahtui luokkaretkellä Kotkasta Turon tehtaille vuonna 1981. Terveisiä Maijalle, jos jostain ihmeen kummasta tämän luet. Ne erikoiset ja epäselvät pidemmät ulkomaanoleskelut, joita oli useita ja joitten luonnetta ja sisältöä mietit ja pohdit, olivat tulevia YK-reissuja koulun lopetuksen jälkeen n. 9 vuotta ja joista minullakaan ei todella voinut olla silloin mitään kuvaa päässäni, sillä en tiennyt silloin sellaista olevankaan. Se, miksi joku näkee, on kummaa...ja miksi...onhan se toisaalta kamalaakin, jos näkee jotain hirveää. Eikä asioille voi mitään.


      • åpoiuyt.
        skeptikkoeeva kirjoitti:

        itse en ennen uskonut pätkääkään mihinkään ennustuksiin ja sitten yks kauppaopistokaveri ennusti kädestä. Tässä yks päivä havahduin pahasti, kun muistin luokkakaverin ennustukset! Sellaisia asioita, mitä ei kerta kaikkiaan olisi voinut järjen kautta selvittää tai että 90% väestöstä kokee jotain sellaista. Vieläkin olen skeptinen ennustuksiin ja ennustajiin, mutta luokkakaveri oli "oikea näkijä". Kertoi silloin, että näkeminen kulkee heillä suvussa. Niin tai näin, hän vaan tiesi kädestä katsomalla, mitä minulle tulee tapahtumaan. Tästä on nyt sitten about ... no jotain...ennustushomma tapahtui luokkaretkellä Kotkasta Turon tehtaille vuonna 1981. Terveisiä Maijalle, jos jostain ihmeen kummasta tämän luet. Ne erikoiset ja epäselvät pidemmät ulkomaanoleskelut, joita oli useita ja joitten luonnetta ja sisältöä mietit ja pohdit, olivat tulevia YK-reissuja koulun lopetuksen jälkeen n. 9 vuotta ja joista minullakaan ei todella voinut olla silloin mitään kuvaa päässäni, sillä en tiennyt silloin sellaista olevankaan. Se, miksi joku näkee, on kummaa...ja miksi...onhan se toisaalta kamalaakin, jos näkee jotain hirveää. Eikä asioille voi mitään.

        Pitää muistaa että kädestäennustajat eivät ennusta kädestä. Käsi on vain tapa keskittyä.

        Itse näen vain lähinnä unia, eikä niistä ole yleensä muille iloa. Joskus tapahtumat liittyvät muihin ihmisiin, mutta en yleensä kerro niitä.
        Liikennevalot tunnen jotenkin kummasti, niin että voi tehdä muita juttuja ja tuntee kun vihreän hetki tulee.

        Sitten se on myös niin että suurin osa ennustajista on huijareita ja noista lehdissä ilmoittelijoista varmaan kaikki (ainakin vaikuttaa todella epäilyttävältä).


      • HyväEttäKerroit
        skeptikkoeeva kirjoitti:

        itse en ennen uskonut pätkääkään mihinkään ennustuksiin ja sitten yks kauppaopistokaveri ennusti kädestä. Tässä yks päivä havahduin pahasti, kun muistin luokkakaverin ennustukset! Sellaisia asioita, mitä ei kerta kaikkiaan olisi voinut järjen kautta selvittää tai että 90% väestöstä kokee jotain sellaista. Vieläkin olen skeptinen ennustuksiin ja ennustajiin, mutta luokkakaveri oli "oikea näkijä". Kertoi silloin, että näkeminen kulkee heillä suvussa. Niin tai näin, hän vaan tiesi kädestä katsomalla, mitä minulle tulee tapahtumaan. Tästä on nyt sitten about ... no jotain...ennustushomma tapahtui luokkaretkellä Kotkasta Turon tehtaille vuonna 1981. Terveisiä Maijalle, jos jostain ihmeen kummasta tämän luet. Ne erikoiset ja epäselvät pidemmät ulkomaanoleskelut, joita oli useita ja joitten luonnetta ja sisältöä mietit ja pohdit, olivat tulevia YK-reissuja koulun lopetuksen jälkeen n. 9 vuotta ja joista minullakaan ei todella voinut olla silloin mitään kuvaa päässäni, sillä en tiennyt silloin sellaista olevankaan. Se, miksi joku näkee, on kummaa...ja miksi...onhan se toisaalta kamalaakin, jos näkee jotain hirveää. Eikä asioille voi mitään.

        Kiinnostava kertomus tuo opistokaverin toteutunut ennustus. Näin vaan näyttää olevan, että joillain on kykyjä, joita tavallinen järki tai tiede ei ainakaan vielä pysty selittämään.


      • 233655

        Pitää vain muistaa, että tuo kyky on vain harvoilla. Eli tarkkana pitää olla näiden näkijöiden kanssa, kaikki eivät omaa tuota kykyä ja on myös sellaisia, joilla kyky on mutta eivät ennusta (ainakaan julkisesti).


    • JJ8

      ...tiedän..tai luulen
      Olen elänyt tiettyjä tilanteita jo etukäteen jotenkin,en tiedä miten.
      Sitten muistuu joskus keskellä päivää tilanne minkä olen kokenut, juuri saman ihmisen kanssa, samassa paikassa, ja samat puheen vuorot..
      Et aika outoo, kuin eläisin tapahtuman uudelleen.

      • !!!

        ASitä kutsutaan Deja Vu-ilmiöksi! Googleta, niin löydät tietoa!


    • crystana

      Tämä keskustelu on todella mielenkiintoinen. Kerron oman näkemykseni asiasta.
      Ennen syntymää jokainen suunnittelee oman elämänsä oppitunteineen ja merkittävät ihmissuhteet myös sovitaan etukäteen. Mutta tämä on siis suunnitelma,josta voi tilaisuuden tullessa poiketa. Ikäänkuin tekisit matkasuunnitelman ja päättäisit etukäteen,missä ainakin haluat käydä ja missä käyt siinä tapauksessa,että aika ja rahat riittävät. Vapaa tahto siis toimii koko ajan,mutta suunnitelma silti on taustalla tukemassa valintojasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2889
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2184
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe