Tuli tänään uusin Moottori-lehti.Siinä oli koeajo ja arviointi uudesta Fiat Grande Puntosta 1,4 litran 16V moottorilla.Ja autohan sai todella kiitettävät arvostelut niin ajettavuuden,sisätilojen,moottorin kuin muidenkin ominaisuuksien puolesta otsikolla:"ISO ANNOS JÄRKEÄ" Ainoastaan kuutta vaihdetta ihmeteltiin.Itselläni on Stilo MW kuudella vaihteella ja samankokoisella moottorilla ja olen tykännyt kovasti vaihteistosta.Ilmeisesti asia on tottumiskysymys. Tuolla kuudennella vaihteella pyritään taloudellisuuteen ja melko pienellä polttoaineenkulutuksella auto kulkeekin maantieajossa(MW:kin selvästi alle 6 litran/100 km.)
Moottori-lehti
11
1692
Vastaukset
- bensaa
Itsellä Vectra 2.0 i vm-92 ja vie n.6/l 100 km. Onpa sinulla syöppö auto.
- jaskima
Dodge 5 litrasella kasilla ja vie vaan 3 litraa sadalla onpa sulla syöppö auto
- Uno Mirafiori
Ja painoa huomattavasti MW:tä vähemmän.Kokele vaikka 1.4 litraista Astraa,taitaa viedä enemmän kuin sinun Vectrasi=D
- syöpi
Niin, ooppelissahan tunnetusti huoltoasemalla vierailtaessa tarkistetaan bensa ja lisätään öljy...
- mullakaan
Itselläni myös Stilo MW 95. Tänään pääsin omaan kulutusennätykseeni: 5,6l /100km. Tosin ajo oli maantiepainotteista mutta ei mitään köröttelyä vaan 100-110 lasissa aina kun mutkaisella tiellä vaan pääsi ja oli siinä vähän kaupunkiajoakin. Ei nyt paha kulutus 1400 kiloiselle isolle farkulle. Kuutosella ei muuten kannata ajaa "pakottaen" koska vedättäminen kuluttaa autoa ja bensaa. "Työmatka/kauppa-ajon" kulutus pyörii tossa 7-8 litran välissä riippuu kuinka kiihdyttelee.
- Härski
Älä naurata. Ei Stilo ole isoa auto vaan keskikokoinen.
- aika iso ole
Härski kirjoitti:
Älä naurata. Ei Stilo ole isoa auto vaan keskikokoinen.
En puhunutkaan kokoluokasta vaan mielikuvasta, mikä on iso ja mikä ei. Pituus 452cm, leveys 176cm, korkeus 157cm ja tavaratila 510 l oikeuttavat puhumaan jo koht. isosta autosta. Vrt. esim edellisen sukupolven Vectra-farkun tai Passatin mittoja saatikka nykypolven Corolla tai Golf stw:n vast. mittoja, niin ymmärät mitä tarkoitan "isolla autolla".
Sikäli kuin olen Moottori-lehden arvioita uusista autoista lukenut, ne ovat yleensäkin olleet autoja kehuvia. Jos haluaa kriittisemmän arvion, pitää lukea Tuulilasia, Tekniikan Maailmaa tai muita vastaavia "omillaan toimeen tulevia" autolehtiä. Moottori on Autoliiton jäsenlehti ja Autoliitto pyrkii miellyttämään kaikkien automerkkien edustajia tasapuolisesti.
(Olen ollut Autoliiton jäsen jo 30 vuotta, joten Moottori on tullut postiluukusta pitkään. Nykyisin pidän sitä kyllä jo jäsenetuna, aiemmin autoesittelyjen osalta lähinnä uutis- ja tekstimainoslehtenä.)- Härski
Ei Delta Auto mainostaisi Moottori lehdessä jos ei Fiatia kehuttaisi. Pelkkä mainoslehti.
- mieltä
Härski kirjoitti:
Ei Delta Auto mainostaisi Moottori lehdessä jos ei Fiatia kehuttaisi. Pelkkä mainoslehti.
Minusta samaa voi epäillä VAG-konsernin autojen suuhteen!
- pompeius
Miksei kaikissa autoissa ole kuudetta vaihdetta? Stiloissakin vaan tuossa 1.4 koneen kanssa. Itse sitä ylimääräistä vaihdetta kaipaisin ajoa mukavoittamaan, vaikka sitten pitäisikin joskus vaihtaa alas.
Aika moni valmistaja noita nykyään taitaa jo käyttää? Kuudetta vaihdetta siis...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683