Kiitos, rakkaat Vanhimmat

Au-Lanko

niistä opetuksista ,neuvoista ja lohdutuksista joita olette jakaneet Suomen kristillisyyden parhaaksi ja kristittyjen uskonelämän vahvistukseksi ja rohkaisuksi uskomisessa.

Piru kyllä pauhaa hirmuisesti tälläkin palstalla totuuden sanoja vastaan. Mutta näinhän se on ollut läpi kaikkia aikoja. Paljon siteerataan nykyisin Lutheria ja yritetään sillä kaataa elävän kristillisyyden totuutta. Minäkin tahdon tässä lainata lyhyesti uskonpuhdistaja Martti Lutherin lauseita;"Mihin Kristus kirkkonsa rakentaakin, siihen myös perkele kappelinsa viereen pystyttää"!
Ja saarnaajille (kirkkoherroille) sanoo hän:"Ryhdy vain saarnaamaan puhdasta Kristuksen evankeliumia, niin pian saat huomata, että suurimmat vastaanseisojat tulevat seurakunnan sisäpuolelta" ( Huonepostilla ).

Voimia Teille ja kestävyyttä seurakunnan Herralta, Jeesukselta Kristukselta. Kyllä uskon Teidän kestävän tämän lopunkin tästä lähetysmatkan kierroksesta. Kestittehän Te H-linnassakin. Vastaanseisojat vähenevät itään päin mentäessä. Pahin on siis jo takana. Pohjois-Karjalassa on varmasti jo tyynempi ilma.

Kiitos Teille avustanne ja suurin kiitos tietenkin Jumalalle, jolle Tekin sen tahdotte ohjata.

103

9399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agrippa

      Jeesus Kristus on tie, HÄN on totuus ja elämä.


      "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.

      Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat

      - hänen ääntänsä; ja
      - hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.

      Ja laskettuaan kaikki omansa ulos

      - hän kulkee niiden edellä,

      ja lampaat seuraavat häntä,
      - sillä ne tuntevat hänen äänensä.

      Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

      Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
      ---------

      Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:

      - minä olen lammasten ovi.

      Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.

      Minä olen ovi;

      - jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on

      1.käyvä sisälle ja
      2.käyvä ulos ja
      3.löytävä laitumen.

      Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.

      Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi

      ************yltäkylläisyys.************

      Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

      **************
      *) EI SIIS KÖYHYYS VAAN YLTÄKYLLÄISYYS, SE ON JEESUKSEN SEURASSA KULKIJALLA AINA MATKASSA.
      **************

      TARKISTA SIIS SYNTINEN KENEN SEURASSA KULJET JA KENEN JOUKOISSA SEISOT.

      Miksi maksaisit kalliin hinnan jos sinulle ei ole leipää. Jeesukselta saat kuitenkin Rakkauden lahjana kaiken ja IHAN ilmaiseksi. Älä siis enää epäile.

      USKO AINOSTAAN

      • Näkijä.

        Jo on se vanha korppi löytänyt tiensä Herran peltoon omine hajuineen.


      • Janoava

        Mahtaisikohan monikaan lähteä edellisen seuraan, nälkä olisi aina vieraanamme. Kyllä loppuisi eväät ensimmäisen mutkan takana. Omilla eväillä loppuu matkanteko lyhyeen. Rohkenen epäillä ettei taivaanmannaa sataisi saatikka viiriäisiä.


      • Kysympähän vain

        Sanot, että uskot Herraan Jumalaan kaiken luojana ja Jeesukseen Kristukseen Hänen Poikaans. Jep! Tämänhän Raamatun mukaan myös perkeleetkin uskovat ja vapisevat. Eikä se usko auta heitä vähääkään.

        Uskoisit sinäkin Jeesukseen Kristukseen sinun syntivelkasi maksajana ja Isän vihan sovittajana niin paljon, ettö pysyisit synnis voittajana ja vähempi elämöisit täällä omaa uskoasi hurraten ja ylistäen ja muita uskovia mollaten ja tuomiten.

        "Älkää toinen toistanne panetelko,rakkaat veljet: joka veljeänsä panettelee, ja veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain. Mutta jos sinä tuomitset lain, niin et sinä ole lain tekijä ,vaan tuomari" ( Jaakob 4;11 )


      • Alistair
        Kysympähän vain kirjoitti:

        Sanot, että uskot Herraan Jumalaan kaiken luojana ja Jeesukseen Kristukseen Hänen Poikaans. Jep! Tämänhän Raamatun mukaan myös perkeleetkin uskovat ja vapisevat. Eikä se usko auta heitä vähääkään.

        Uskoisit sinäkin Jeesukseen Kristukseen sinun syntivelkasi maksajana ja Isän vihan sovittajana niin paljon, ettö pysyisit synnis voittajana ja vähempi elämöisit täällä omaa uskoasi hurraten ja ylistäen ja muita uskovia mollaten ja tuomiten.

        "Älkää toinen toistanne panetelko,rakkaat veljet: joka veljeänsä panettelee, ja veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain. Mutta jos sinä tuomitset lain, niin et sinä ole lain tekijä ,vaan tuomari" ( Jaakob 4;11 )

        Jeesus on minun veljeni. Hänessä minä elän ja hänessä liikun. Kiitos Jeesus! En usko että kenelläkään on sen paremmin asiat. Rauha ja lepo Jumalassa Jeesuksen Kristuksen sovintoveren kautta jo täällä ajassa ja iäinen elo taivaassa.


      • Alistair kirjoitti:

        Jeesus on minun veljeni. Hänessä minä elän ja hänessä liikun. Kiitos Jeesus! En usko että kenelläkään on sen paremmin asiat. Rauha ja lepo Jumalassa Jeesuksen Kristuksen sovintoveren kautta jo täällä ajassa ja iäinen elo taivaassa.

        Käyttäsit edes yhdessä ketjussa samaa nimimerkkiä. Nimittäin, jos et ole Agrippa, mikä pani vastaamaan.


      • Agrippa
        vihne kirjoitti:

        Käyttäsit edes yhdessä ketjussa samaa nimimerkkiä. Nimittäin, jos et ole Agrippa, mikä pani vastaamaan.

        Joskus saattaa koneesta tosiaan tulla jokin muu nimimerkki epähuomiossa. Mutta niin kauan kun täällä on vapaat nimimerkit, ei ongelmia pitäisi olla.

        Joskus aikoinaan kun oli tärkeätä - minä itse, silloin käytin samaa nimimerkkiä. Keistuksessa Jeesuksessa kun kaikki ovat yhtä, niin sanoma Syntieni sivittajasta ja Vapahtajastani Kristuksesta on tätkeä, ei käyttämäni nimimerkit.

        Ihmisten kiittelemistä ei ihmetellä ollenkaan, mutta Jumalan sanasta puhumisesta ja Jeesuksen kiittämisestä saa hyvin usein pilkan jua syvän halveksunnan silmilleen. Eipä siinä voi muuta kun parannusta silloin saarnata.

        Kovin on oudoksi herätysliikkeemme julistus nyt mennyt viimevuosina. Kyllä minäkin -60 luvun muistan hyvin.


      • Kysympä vaan
        vihne kirjoitti:

        Käyttäsit edes yhdessä ketjussa samaa nimimerkkiä. Nimittäin, jos et ole Agrippa, mikä pani vastaamaan.

        Puutuit oieaan asiaan;mitä tulee keskustelusta, jos toinen vaihtaa nimimerkkiään tämän tästä ( kuten ilmeisesti Agrippa ?)


      • Korpinpoika Lahdessa
        Näkijä. kirjoitti:

        Jo on se vanha korppi löytänyt tiensä Herran peltoon omine hajuineen.

        Korppi on VT:ssa vertaus sellaisesta, joka tuo Jumalan sanaa. Onko jumalansanassa paha haju?
        Galatalaiskirjeessä ilmeisesti on, koska sen lukeminen on oikeauskoisissa herättänyt suuren murheen ja kiivauden Lahdessa ja muuallakin.


      • Matt.5.

        3. Autuaat ovat hengellisesti köyhät; sillä heidän on taivaan valtakunta.


      • Agrippa
        Matt.5. kirjoitti:

        3. Autuaat ovat hengellisesti köyhät; sillä heidän on taivaan valtakunta.

        Jeesus itse on elämän leipä.

        Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin. Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä.

        Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
           
        Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna: "Herran Henki on minun päälläni,

        sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille;

        hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista,

        päästämään sorretut vapauteen,

        saarnaamaan Herran otollista vuotta."


      • Agrippa
        Matt.5. kirjoitti:

        3. Autuaat ovat hengellisesti köyhät; sillä heidän on taivaan valtakunta.

        Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

        Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.

        Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni;

        *) ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

        Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.

        Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä,
        - jotka hän on minulle antanut,
        - en kadota yhtäkään,
        - vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan

        - ja uskoo häneen,

        on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta"; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"

        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki

        - Jumalan opettamiksi.'

        Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut,

        - tulee minun tyköni.

        Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

        -------------------------
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        -------------------------


      • Jumalan sanalla
        Agrippa kirjoitti:

        Jeesus itse on elämän leipä.

        Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin. Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä.

        Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
           
        Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna: "Herran Henki on minun päälläni,

        sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille;

        hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista,

        päästämään sorretut vapauteen,

        saarnaamaan Herran otollista vuotta."

        Olet haukkunut toisia, että he valittavat köyhyyttään. He ovatkin puhuneet olevansa omasta puolestaan köyhiä. Juuri tälläisille köyhille saarnataan evankeliumia. Vaikka he ovat köyhiä, niin he ovat kuitenkin monta rikkaasi tekeväisiä.

        Sinä et tarvitse evankeliumia, sillä olet rikas. Eikä sinulla ole mitään annettavaa kenellekkään. Haukut vain, ja vielä törkeästi. Sinulla on selvästi vikaa, ei ainostaan kirjoittamisessa, vaan myös lukemisessa, kuulemisessa, luulemisessa ja uskomisessa.


      • telma
        Jumalan sanalla kirjoitti:

        Olet haukkunut toisia, että he valittavat köyhyyttään. He ovatkin puhuneet olevansa omasta puolestaan köyhiä. Juuri tälläisille köyhille saarnataan evankeliumia. Vaikka he ovat köyhiä, niin he ovat kuitenkin monta rikkaasi tekeväisiä.

        Sinä et tarvitse evankeliumia, sillä olet rikas. Eikä sinulla ole mitään annettavaa kenellekkään. Haukut vain, ja vielä törkeästi. Sinulla on selvästi vikaa, ei ainostaan kirjoittamisessa, vaan myös lukemisessa, kuulemisessa, luulemisessa ja uskomisessa.

        heijastuu pahaa oloa. Eihän kukaan pakota sinua olemaan esikoislestadiolaisten kanssa yhteyksissä, jos se ei sinua rakenna. Olen monen muun lailla iloinnut näistä seuroista ja saanut arkipäivääni uskonvoimia. Tule sinäkin kuuntelemaan, kirjoituksistasi luen, että uskonasiat ovat sinulle tärkeitä ja sinulla on paljon tietoa, mutta et jostakin syystä kkestä sitä tosiasiaa, että tällä palstalla on kirjoitettu myös siitä siunauksesta, jota seurat ovat meille monelle olleet. Saatana ei kyllä vaikuta niin, että uskovaiset ihmiset tuntevat kiitollisuutta Taivaan Isää kohtaan kuunnellessaan näitäkin seuroja. Tule sinäkin mukaan, tilaa on meille kaikille. Olen saanut kokea, miten " epäilysten alta pääsee köyhä sielu kiittämään." Hyvää yötä sinullekin, Agrippa.


      • on...
        telma kirjoitti:

        heijastuu pahaa oloa. Eihän kukaan pakota sinua olemaan esikoislestadiolaisten kanssa yhteyksissä, jos se ei sinua rakenna. Olen monen muun lailla iloinnut näistä seuroista ja saanut arkipäivääni uskonvoimia. Tule sinäkin kuuntelemaan, kirjoituksistasi luen, että uskonasiat ovat sinulle tärkeitä ja sinulla on paljon tietoa, mutta et jostakin syystä kkestä sitä tosiasiaa, että tällä palstalla on kirjoitettu myös siitä siunauksesta, jota seurat ovat meille monelle olleet. Saatana ei kyllä vaikuta niin, että uskovaiset ihmiset tuntevat kiitollisuutta Taivaan Isää kohtaan kuunnellessaan näitäkin seuroja. Tule sinäkin mukaan, tilaa on meille kaikille. Olen saanut kokea, miten " epäilysten alta pääsee köyhä sielu kiittämään." Hyvää yötä sinullekin, Agrippa.

        "tilaa on meille kaikille..." sanoo Telma. Asia on hieman kaksipiippuinen. Herran laumassa on tilaa varmasti, mutta esim. tänä iltana oli kyllä tilaa aika niukasti, kun Mikkelin rukoushuoneelle oli ahtautunut pitkälti toista tuhatta kuulijaa. Mutta kyllä sopu sijaa antoi ja kaikki pelasi hienosti.
        Hienosti siinä olisi yksi Agrippa mennyt mukana.


      • Agrippa
        Jumalan sanalla kirjoitti:

        Olet haukkunut toisia, että he valittavat köyhyyttään. He ovatkin puhuneet olevansa omasta puolestaan köyhiä. Juuri tälläisille köyhille saarnataan evankeliumia. Vaikka he ovat köyhiä, niin he ovat kuitenkin monta rikkaasi tekeväisiä.

        Sinä et tarvitse evankeliumia, sillä olet rikas. Eikä sinulla ole mitään annettavaa kenellekkään. Haukut vain, ja vielä törkeästi. Sinulla on selvästi vikaa, ei ainostaan kirjoittamisessa, vaan myös lukemisessa, kuulemisessa, luulemisessa ja uskomisessa.

        Ei oikea hengellisesti köyhä tuomitse muita kristittyjä, he ovat veljiä ja sisaria.
        Ja Köyhä janoaa Kristusta, joka on elämän leipä. Kristus on läsnä Jumalam sanassa ja Pyhissä Sakramenteissa.

        Itsekuritus, iysehalveksunta, isäin säädökset ja puritaaninen askeesi eivät ole nöyryyttä, vaan ylpeyttä, joka ei tuudy Jumalan lahjoittamaan armoon ja syntien anteeksiantamiseen, joka USKOLLA omistetaan, vaan ryhtyy omin voimin tienaamaan autuuttaan omien "nöyryyden" tekojensa avulla.

        Lestadiolaisuudessa on köyhäily, ei todellinen köyhyys muodissa. Autuutta etsitään ulkoisesta kurjistamisesta ja askeesista, (ei toki läheskään kaikki).

        Pahinta mitä olla voi, he tuomitsevat kaikki muut kristityt paitsi itsensä helvettiin. Sellainen ei ole todellista köyhyyttä, vaan omavanhurskautta ja hengellistä ylpeyttä.

        Nöyrä ihminen on ylettömän kiitollinen Jumalalle saamastaan armosta, ja jättää kaikken tuomitsemisen ja kristittyjen karsimisen Kristukselle.

        Tätä tarkoitan.


      • siis...
        Agrippa kirjoitti:

        Ei oikea hengellisesti köyhä tuomitse muita kristittyjä, he ovat veljiä ja sisaria.
        Ja Köyhä janoaa Kristusta, joka on elämän leipä. Kristus on läsnä Jumalam sanassa ja Pyhissä Sakramenteissa.

        Itsekuritus, iysehalveksunta, isäin säädökset ja puritaaninen askeesi eivät ole nöyryyttä, vaan ylpeyttä, joka ei tuudy Jumalan lahjoittamaan armoon ja syntien anteeksiantamiseen, joka USKOLLA omistetaan, vaan ryhtyy omin voimin tienaamaan autuuttaan omien "nöyryyden" tekojensa avulla.

        Lestadiolaisuudessa on köyhäily, ei todellinen köyhyys muodissa. Autuutta etsitään ulkoisesta kurjistamisesta ja askeesista, (ei toki läheskään kaikki).

        Pahinta mitä olla voi, he tuomitsevat kaikki muut kristityt paitsi itsensä helvettiin. Sellainen ei ole todellista köyhyyttä, vaan omavanhurskautta ja hengellistä ylpeyttä.

        Nöyrä ihminen on ylettömän kiitollinen Jumalalle saamastaan armosta, ja jättää kaikken tuomitsemisen ja kristittyjen karsimisen Kristukselle.

        Tätä tarkoitan.

        että muut köyhäilevät ja sinä olet oikealla tavalla hengellisesti köyhä.
        Tottakai viat ovat aina toisissa. Eräänlaista rikkautta sekin.


      • Agrippa
        siis... kirjoitti:

        että muut köyhäilevät ja sinä olet oikealla tavalla hengellisesti köyhä.
        Tottakai viat ovat aina toisissa. Eräänlaista rikkautta sekin.

        Olen Kristuksessa täysin vapaa ja onnellinen mies.

        Minun puolestani kukin saa uskoa niin kuin uskoo.

        Minä kyllä tiedän senkin millaista sellainen elämä on jossa armo pitää tienata. Kateeksi ei käy.

        Onnesta, ilosta, rauhasta ja vapaudesta Jeesuksessa Kristuksessa minä tahdon todistaa niille, jotka ovat jo väsyneet tienaamaan autuuttaan, ja tahtoisivat päästä autuutta ja rauhaa nauttimaan uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa. Aamen hallelujaa! Kiitos Jeesus.


      • frans-kafka
        Kysympä vaan kirjoitti:

        Puutuit oieaan asiaan;mitä tulee keskustelusta, jos toinen vaihtaa nimimerkkiään tämän tästä ( kuten ilmeisesti Agrippa ?)

        se alunperin sepe? Jospa ottaisi sitten nimen kameleontti, niin ei tarvitsisi vaihdella.


      • Elmeri
        Korpinpoika Lahdessa kirjoitti:

        Korppi on VT:ssa vertaus sellaisesta, joka tuo Jumalan sanaa. Onko jumalansanassa paha haju?
        Galatalaiskirjeessä ilmeisesti on, koska sen lukeminen on oikeauskoisissa herättänyt suuren murheen ja kiivauden Lahdessa ja muuallakin.

        Etpä tiennyt korpista mitään, korppi on haaskalintu josta Luther sanoo että se tahtoo syödä niitä pieniä kananpoikasia jota Jeesus koettaa suojella siipiensä suojaan. Korpissa on haaskanhaju joka on omanvanhurskauden haju, saa ravintonsa kuolleista raadoista.

        Kyyhkynen on se lintu joka tuo tuoreen viikunapuun lehden, tämä on se vertuksellinen sanan tuoja. Hatarat ovat tietosi.


      • ajatusiasi
        Elmeri kirjoitti:

        Etpä tiennyt korpista mitään, korppi on haaskalintu josta Luther sanoo että se tahtoo syödä niitä pieniä kananpoikasia jota Jeesus koettaa suojella siipiensä suojaan. Korpissa on haaskanhaju joka on omanvanhurskauden haju, saa ravintonsa kuolleista raadoista.

        Kyyhkynen on se lintu joka tuo tuoreen viikunapuun lehden, tämä on se vertuksellinen sanan tuoja. Hatarat ovat tietosi.

        Luther ei kirjoittanut Raamattua.

        Profeetta Eliasta ruokki korppi erämaassa.
        Ne toivat nokassaan ruokaa = evankeliumi.
        ---------
        Ymmärrän toki yrityksesi.
        Sinähän vihaat Kristuksen nimen tunnustajia.
        He ovat korpinpoikia.


      • se elmeri
        Elmeri kirjoitti:

        Etpä tiennyt korpista mitään, korppi on haaskalintu josta Luther sanoo että se tahtoo syödä niitä pieniä kananpoikasia jota Jeesus koettaa suojella siipiensä suojaan. Korpissa on haaskanhaju joka on omanvanhurskauden haju, saa ravintonsa kuolleista raadoista.

        Kyyhkynen on se lintu joka tuo tuoreen viikunapuun lehden, tämä on se vertuksellinen sanan tuoja. Hatarat ovat tietosi.

        On se Elmeri hataraa tietoa, jos Raamatusta suoraan lainaa?
        Voitko selittää


      • Se Elmeri
        se elmeri kirjoitti:

        On se Elmeri hataraa tietoa, jos Raamatusta suoraan lainaa?
        Voitko selittää

        Omavanhurskaus mielellään lainaa jumalansanaa kaataakseen ja mitätöidäkseen toista Jumalansanan paikkaa, tämä on riettaan hengestä lähtöisin, näin hän on tehnyt maailman alusta lähtien.


    • Virvoitusta saanut matkamies

      Voin yhtyä noihin kalliisiin sanoihin vilpittömin mielin, koska olen heidän kauttaan saanut lohdutusta ja virvoitusta tässä synkeässä korvenmatkalla. Heidän kauttaan on viholliset midinialaiset lyöty maahan ja heidän yritykset torjuttu. He näyttävät ja varoittavat vaaroista joita matkanvarrella voi tulla eteen. Vielä on suuri joukko joilla on luja luottamus Lapinmaan seurakuntaan ja joilla on se usko että oikea Kristuksenhallitus on on oikeassa muodossaan ja hoitaa meitäkin meidän parhaaksi ja johdattaa meitä turvallisesti viimeisen virran yli. He voivat sanoa Herrallemme tässä ovat nämä ontuvat ja raajarikot jotka sinä annoit meidän huolehtia perille tämän vaikean korven läpi. Kiitos vaivastanne Herra palkitkoon ja vahvistakoon teitä rakkaat vanhimmat.

      • IMMA

        huolimatta täytyy sanoa, että Agrippan kirjoittamat uskon peruskysymykset ovat oikein, tämän tunnen sydämessäni-- varmasti. Mutta jos ne asiat eivät aukea ja kirkastu, toivon kärsivällisyyttä, kyllä valituille kirkastetaan, kun aika on. Kaikki on Isän kädessä. Itse olen esimerkki siitä, ettei Jeesus hukkaa omiaan. Kiitos Jeesus!


    • Lapin mies

      Erinäisten nimimerkkien suojiin kätkeytyneet pilkaajat paljastavat itsensä. Kiitos saarnaajille. Ei se syntiselle lihalle aina hyvää tee totuuden kuuleminen. Kaikki me olemme Jumalan edessä syntisiä, niin vanhimmat kuin muutkin Samalla lailla Jeesuksen veressä puhdistettuja. Ne jotka ovat lähteneet lammashuoneesta omille teillee ja kun eivät ole juuri seuraakjia saaneet, ovat katkeria. On aina kuitenkin muistettava vielä on kaille armon päivä. Vielä saatte karkailijat omille teille lähteneet tehdä parannus . Lähteä seuraamaan Herraa Jeesusta Kristusta ja meitä ennen uskossa olleita opissa elämässä ja kärsimisessä

      • Agrippa

        Ei minulla ole teiltä mitään pois otettavaa.

        Kunhan vain Herra Jeesus saisi tulla elämäänne voimaksi ja tieksi taivaaseen. Kaikille minä autuuden soisin.


      • Nimetön
        Agrippa kirjoitti:

        Ei minulla ole teiltä mitään pois otettavaa.

        Kunhan vain Herra Jeesus saisi tulla elämäänne voimaksi ja tieksi taivaaseen. Kaikille minä autuuden soisin.

        hengen hedelmiä ei suhteessa lähimmäiseen oikein näy! Ei kovia sanoja, Kiitos! Voit ajaa jonkun kauemma. Voitko ottaa sellaista omalle tunnollesi?
        Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!!!


      • Agrippa
        Nimetön kirjoitti:

        hengen hedelmiä ei suhteessa lähimmäiseen oikein näy! Ei kovia sanoja, Kiitos! Voit ajaa jonkun kauemma. Voitko ottaa sellaista omalle tunnollesi?
        Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!!!

        Päin vastoin. Vapauteen Kristus vapautti meidät, myös turhista uskonnollisistakin menoista, jotka eivät perustu uskoon, vaan ihmistekoihin.
        Ja joilla herkkiä omiatuntoja sidotaan kaikenlaisiin ihmiskäskyhin ja ihmisoppeihin.

        Mutta älköön yksikään luopuko pois uskosta Kristukseen, missään tilanteessa, ja lähtekö rakentamaan autuuttaan ulkoisiin seikkoihin.

        En lähde niitä nyt enempää luettelemaan, mutta tähän maalliseen ihmiseloon liittyviä kaikki.

        Mitä saatte niistä? Vaikka kuinka tiukalle vedätte piponne ja vaikka kuinka kerskutte hurskaudellanne ihmisten edessä, niin ette ole milliäkään lähempänä Kristusta, ja sen tunnette povessanne kyllä.

        Ei siellä ole pelastusvarmuutta, vaan epäilyksiä. Ei siellä ole sitä rauhaa joka on Jeesuksessa, vaan rauhattomuus (ketä ihmistä taas pitäisi uskoa), on harmaita vaatteita, ja ihme kun ei vielä sentään paljaita päälakia ja munkinkaapuja?

        Ei siellä todisteta maailmalle elävästä Kristuksesta, joka lahjoittaa syntisille aivan lahjana vanhurskautensa.

        Vaan viritellään kaikenlaisia veräjäpuita jo Jeesukseen uskoviebkin estämiseksi pääsemästä USKON KAUTTA taivaan valtakuntaan.

        Se on sitä heidä rakkauttaan, kun ei lahjjaksi kelpaa ja ansaita pitäsi, niin vaaditaan muitakin saman ansion tielle.

        Tällaisiin ei pidä kenekään uskovan suostua vähaisessäkään määrin.


      • Nimetön
        Agrippa kirjoitti:

        Päin vastoin. Vapauteen Kristus vapautti meidät, myös turhista uskonnollisistakin menoista, jotka eivät perustu uskoon, vaan ihmistekoihin.
        Ja joilla herkkiä omiatuntoja sidotaan kaikenlaisiin ihmiskäskyhin ja ihmisoppeihin.

        Mutta älköön yksikään luopuko pois uskosta Kristukseen, missään tilanteessa, ja lähtekö rakentamaan autuuttaan ulkoisiin seikkoihin.

        En lähde niitä nyt enempää luettelemaan, mutta tähän maalliseen ihmiseloon liittyviä kaikki.

        Mitä saatte niistä? Vaikka kuinka tiukalle vedätte piponne ja vaikka kuinka kerskutte hurskaudellanne ihmisten edessä, niin ette ole milliäkään lähempänä Kristusta, ja sen tunnette povessanne kyllä.

        Ei siellä ole pelastusvarmuutta, vaan epäilyksiä. Ei siellä ole sitä rauhaa joka on Jeesuksessa, vaan rauhattomuus (ketä ihmistä taas pitäisi uskoa), on harmaita vaatteita, ja ihme kun ei vielä sentään paljaita päälakia ja munkinkaapuja?

        Ei siellä todisteta maailmalle elävästä Kristuksesta, joka lahjoittaa syntisille aivan lahjana vanhurskautensa.

        Vaan viritellään kaikenlaisia veräjäpuita jo Jeesukseen uskoviebkin estämiseksi pääsemästä USKON KAUTTA taivaan valtakuntaan.

        Se on sitä heidä rakkauttaan, kun ei lahjjaksi kelpaa ja ansaita pitäsi, niin vaaditaan muitakin saman ansion tielle.

        Tällaisiin ei pidä kenekään uskovan suostua vähaisessäkään määrin.

        Ei Jeesus aja kauemmaksi, vaan sinä Agrippa olet "viisaudessasi" kovin tyly. Itsehillintäkin on....minkä hedelmää?


      • Mooses
        Agrippa kirjoitti:

        Päin vastoin. Vapauteen Kristus vapautti meidät, myös turhista uskonnollisistakin menoista, jotka eivät perustu uskoon, vaan ihmistekoihin.
        Ja joilla herkkiä omiatuntoja sidotaan kaikenlaisiin ihmiskäskyhin ja ihmisoppeihin.

        Mutta älköön yksikään luopuko pois uskosta Kristukseen, missään tilanteessa, ja lähtekö rakentamaan autuuttaan ulkoisiin seikkoihin.

        En lähde niitä nyt enempää luettelemaan, mutta tähän maalliseen ihmiseloon liittyviä kaikki.

        Mitä saatte niistä? Vaikka kuinka tiukalle vedätte piponne ja vaikka kuinka kerskutte hurskaudellanne ihmisten edessä, niin ette ole milliäkään lähempänä Kristusta, ja sen tunnette povessanne kyllä.

        Ei siellä ole pelastusvarmuutta, vaan epäilyksiä. Ei siellä ole sitä rauhaa joka on Jeesuksessa, vaan rauhattomuus (ketä ihmistä taas pitäisi uskoa), on harmaita vaatteita, ja ihme kun ei vielä sentään paljaita päälakia ja munkinkaapuja?

        Ei siellä todisteta maailmalle elävästä Kristuksesta, joka lahjoittaa syntisille aivan lahjana vanhurskautensa.

        Vaan viritellään kaikenlaisia veräjäpuita jo Jeesukseen uskoviebkin estämiseksi pääsemästä USKON KAUTTA taivaan valtakuntaan.

        Se on sitä heidä rakkauttaan, kun ei lahjjaksi kelpaa ja ansaita pitäsi, niin vaaditaan muitakin saman ansion tielle.

        Tällaisiin ei pidä kenekään uskovan suostua vähaisessäkään määrin.

        Taitaa olla vieläkin samat hengen aseet käytössäsi, kuin kuusikymmenluvulla ollessasi. Hekin olivat kovin kärkkäitä valehtelemaan ja panettelemaan kaikkia niitä kohtaan, jotka olivat toista mieltä, eikä heidän hengellinen vihansa ole vieläkään laantunut.

        Useiden mielen on maailma lopulta voittanut, että heillä ei ole mitään hengellisyyttä, vaan viha ja katkeruus levottoman sielun ravintona.
        Minkähänlainen Jeesus sinulla on, kun olet aina yksin kaikkia muita vastaan riidassa ja väittelyssä. Voiko olla niin, että kaikki muut olisi väärässä ja yksi oikeassa tuskin näin voi olla.

        Kirjoituksia seurattuani ei voi tulla muuhun päätökseen, että on piru päässyt pahasti pettämään ja sotkemaan pienen pään. Mitä enemmän selityksiä tulee sen sekavampia ne ovat, näin on kuolleessa uskossakin laita kun he selittävät raamattujaan.


      • Agrippa
        Mooses kirjoitti:

        Taitaa olla vieläkin samat hengen aseet käytössäsi, kuin kuusikymmenluvulla ollessasi. Hekin olivat kovin kärkkäitä valehtelemaan ja panettelemaan kaikkia niitä kohtaan, jotka olivat toista mieltä, eikä heidän hengellinen vihansa ole vieläkään laantunut.

        Useiden mielen on maailma lopulta voittanut, että heillä ei ole mitään hengellisyyttä, vaan viha ja katkeruus levottoman sielun ravintona.
        Minkähänlainen Jeesus sinulla on, kun olet aina yksin kaikkia muita vastaan riidassa ja väittelyssä. Voiko olla niin, että kaikki muut olisi väärässä ja yksi oikeassa tuskin näin voi olla.

        Kirjoituksia seurattuani ei voi tulla muuhun päätökseen, että on piru päässyt pahasti pettämään ja sotkemaan pienen pään. Mitä enemmän selityksiä tulee sen sekavampia ne ovat, näin on kuolleessa uskossakin laita kun he selittävät raamattujaan.

        Kristus lahjoitti minulle vanhurskautensa ja otti minun syntini omalle kohtolleen. Olen vanhurskas pyhä ja puhdas. Mitä minä tekisin sellaisella Jeesuksella jos minun tarvitsisi autuuteni itse tienata? Taikka teiltä ostaa?

        Touhunne on siis täysin turhaa touhua ja pilkkaa vain Jumalaa, jonka on minut Poikansa verellä omakseen iankaikkisesti ostanut.

        Minä uskon ja luotan Jeesuksen lahjoittamaan vanhurskauteen. Aamen, kiitos Jeesus.

        Te minua vihaatte enkä minä teitä, minähän olen onnellinen vapaa mies, eikä tarvitse pelätä taikka kumarrella yhtäkään ihmistä. Miksi siis vihasin ketään? Katsokaa peiliin siellä se viha ja kateus on.

        Mitä ihmisistä kumartelee, eivät he voi ketään autuaiksi tehdä? On teillä kummallinen usko?
        Panettelette Jeesuksen opetuslapsia häpeämättä.

        Teillä on niin suuret luulot itsestänne ja omasta vanhurskaudestanne, että se on aivan uskomatonta lukea tuollaista sontaa.

        Myykää kaikki mitä on kertynyt ja ottakaa armo vastaan lahjaksi. Sitä ei tarvitse katua.


      • Tyhmä kysymys

        Merkillinen käsitys karkaaminen??

        Onko Jumalan valtakunta joku työleiri?
        Joku pieni yhteisö voi pian ollakin.

        Jokainen Kristukseen turvaava syntinen on Jumalan valtakunnassa, vaikka ei hievahtaisi mihinkään, eikä avaisi esikoisten rukoushuoneen ovea koskaan.


      • luettavaa
        Agrippa kirjoitti:

        Kristus lahjoitti minulle vanhurskautensa ja otti minun syntini omalle kohtolleen. Olen vanhurskas pyhä ja puhdas. Mitä minä tekisin sellaisella Jeesuksella jos minun tarvitsisi autuuteni itse tienata? Taikka teiltä ostaa?

        Touhunne on siis täysin turhaa touhua ja pilkkaa vain Jumalaa, jonka on minut Poikansa verellä omakseen iankaikkisesti ostanut.

        Minä uskon ja luotan Jeesuksen lahjoittamaan vanhurskauteen. Aamen, kiitos Jeesus.

        Te minua vihaatte enkä minä teitä, minähän olen onnellinen vapaa mies, eikä tarvitse pelätä taikka kumarrella yhtäkään ihmistä. Miksi siis vihasin ketään? Katsokaa peiliin siellä se viha ja kateus on.

        Mitä ihmisistä kumartelee, eivät he voi ketään autuaiksi tehdä? On teillä kummallinen usko?
        Panettelette Jeesuksen opetuslapsia häpeämättä.

        Teillä on niin suuret luulot itsestänne ja omasta vanhurskaudestanne, että se on aivan uskomatonta lukea tuollaista sontaa.

        Myykää kaikki mitä on kertynyt ja ottakaa armo vastaan lahjaksi. Sitä ei tarvitse katua.

        Miksi pitää tuomita toisten usko? se ei ole meidän tehtävämme.Jumala tuomitsee kunkin ajallaan,meidän ei tarvi sitä tehdä.Eletään rauhassa ja rakkaudessa.Jokaisessa meissä on omat virheemme ja vikamme,kukaan ei ole toistaan parempi,ei edes uskossa.Jumala on kullekin antanut oman uskon mitan.Me emme voi siis päättää kelle kuuluu Jumalan valtakunta.


      • ??ja??
        luettavaa kirjoitti:

        Miksi pitää tuomita toisten usko? se ei ole meidän tehtävämme.Jumala tuomitsee kunkin ajallaan,meidän ei tarvi sitä tehdä.Eletään rauhassa ja rakkaudessa.Jokaisessa meissä on omat virheemme ja vikamme,kukaan ei ole toistaan parempi,ei edes uskossa.Jumala on kullekin antanut oman uskon mitan.Me emme voi siis päättää kelle kuuluu Jumalan valtakunta.

        kuka on noin naivi?


      • luettavaa
        ??ja?? kirjoitti:

        kuka on noin naivi?

        Minäkö naivi? Voi sen ehkä niinkin sanoa.
        On vielä paikkakuntia,joissa kaikki elää sovussa,ei riitoja,ei toisten vikojen seuraamista.Ja miksi pitäisikään.Kullakin on omat vikansa.Minulle on tärkeintä että itse saan uskoa itseni sellaisenaan taivaan Isän lapseksi.Vikoineni ja puutteineni.Eikä toisten virheet kuulu minulle.Siksi kauhistelen tällä palstalla kirjoitettua kritiikkiä


      • vaeltelija
        Mooses kirjoitti:

        Taitaa olla vieläkin samat hengen aseet käytössäsi, kuin kuusikymmenluvulla ollessasi. Hekin olivat kovin kärkkäitä valehtelemaan ja panettelemaan kaikkia niitä kohtaan, jotka olivat toista mieltä, eikä heidän hengellinen vihansa ole vieläkään laantunut.

        Useiden mielen on maailma lopulta voittanut, että heillä ei ole mitään hengellisyyttä, vaan viha ja katkeruus levottoman sielun ravintona.
        Minkähänlainen Jeesus sinulla on, kun olet aina yksin kaikkia muita vastaan riidassa ja väittelyssä. Voiko olla niin, että kaikki muut olisi väärässä ja yksi oikeassa tuskin näin voi olla.

        Kirjoituksia seurattuani ei voi tulla muuhun päätökseen, että on piru päässyt pahasti pettämään ja sotkemaan pienen pään. Mitä enemmän selityksiä tulee sen sekavampia ne ovat, näin on kuolleessa uskossakin laita kun he selittävät raamattujaan.

        kun lukee tätä ketjua, satuu ohikulkijan silmään jotakin. Osa viesteistä perustaa mielipiteensä Raamatun sanaan, osa ei mihinkään. Mitä tästä pitäisi ajatella?


      • tyhmäkään eksy
        Tyhmä kysymys kirjoitti:

        Merkillinen käsitys karkaaminen??

        Onko Jumalan valtakunta joku työleiri?
        Joku pieni yhteisö voi pian ollakin.

        Jokainen Kristukseen turvaava syntinen on Jumalan valtakunnassa, vaikka ei hievahtaisi mihinkään, eikä avaisi esikoisten rukoushuoneen ovea koskaan.

        amen. Niin se on. Joka rakentaa Jeesuksen lupauksille, rakentaa kalliolle. Kiitos Jeesus!


      • joku
        Mooses kirjoitti:

        Taitaa olla vieläkin samat hengen aseet käytössäsi, kuin kuusikymmenluvulla ollessasi. Hekin olivat kovin kärkkäitä valehtelemaan ja panettelemaan kaikkia niitä kohtaan, jotka olivat toista mieltä, eikä heidän hengellinen vihansa ole vieläkään laantunut.

        Useiden mielen on maailma lopulta voittanut, että heillä ei ole mitään hengellisyyttä, vaan viha ja katkeruus levottoman sielun ravintona.
        Minkähänlainen Jeesus sinulla on, kun olet aina yksin kaikkia muita vastaan riidassa ja väittelyssä. Voiko olla niin, että kaikki muut olisi väärässä ja yksi oikeassa tuskin näin voi olla.

        Kirjoituksia seurattuani ei voi tulla muuhun päätökseen, että on piru päässyt pahasti pettämään ja sotkemaan pienen pään. Mitä enemmän selityksiä tulee sen sekavampia ne ovat, näin on kuolleessa uskossakin laita kun he selittävät raamattujaan.

        Voi sentään, nämähän opettavat ja levittävät Isaksonin oppia, etkö huomaa


    • että eivät

      kaikki saarnaajat lue tätä palstaa. Olen samaa mieltä, että kiitos Taivaan Isälle kuuluu näistä seuroista. Kuin raikas tunturipuro, selkeä ja kirkas , oli tämän päivän suomalaisen saarnaajankin puhe.

    • Teuvot

      "Suomen kristillisyyden" joo, olisikohan promille Suomen kristityistä kuullut lappalaisten saarnoja. Luulen, että se "piru" pauhaa saarnastuolin takana tällä kiertueella, niin eksyksissä ovat nämä palvotut miehet. Välillä tuntuu, ovatkohan he edes koskaan avaneet Raamattua? Eivät he Lutherin perintöä ainakaan jatka, paavillista puhetta, joka (onneksi) virtaa toisesta korvasta ulos.

      Voimme kuitenkin rukoilla, että Jumala kirkastaisi heillekin perimmäisen sanomansa. Toisaalta ylipäätä ihmetyttää es.les. seuroissa, miksi Paavalin seurakuntaoppia ei käytetä siellä -> jonkun olisi tulkittava puhetta...ja tätä tehtävää ei uskalla kukaan saarnaaja ottaa.

      • Pitää puhua rakkaudella

        Se on oikein. Kristityn sopii rukoilla Lapin vanhimmillekin parannuksen armoa väärästä työstä.


    • arvossa sinulla

      sinä vastustat jyrkästi vanhinten neuvoja...internet on sinun jumalasi...sulje se ja tee parannus ennenkuin rakkaat vanhimpasi lähtee suomesta.....

      • Teuvot

        En arvosta kenenkään neuvoja (uskonnollisia), jos niistä paistaa läpi omavanhurskaus. Ei tunneta Jumalaa eikä turvauduta Jumalan armoon.

        Internet ei ole minulle Jumala. Internet on minulle informaatio teknologiaa siinä kuin puhelin, tv ja radiokin.


      • vaeltelija

        ...luvannut olla omiensa kanssa joka päivä maailman lopppuun asti.Siinä on oikea turvan ja suojan paikka.


    • huu

      esikoisuudessa ei nyt puhalla olenkaan Jumalan tuuli. Ihmisoppia. Pikkupaaveja. Muiden uskovien ihmisten halveksismista ja vähähtelyä puheet täynnä, kuten politiikassa. Surullista.

    • Lii-kuttu-nut Muija

      Kiitos , kiitos ,kiitos teille rakkaat vanhimmat, kiitos myös Lapin äitiseurakunnalle, joka lähetti Vanhimmat tänne Suomeen. Mutta ensin ja enin kiitos Jumalalle Hänen puhtaasta sanastansa, jota meille suurille syntisille on tämänkin lähetyksen aikana julistettu. Minunkin kylmä sydämeni on päässyt lämmittelemään Taivaallisen tulen äärellä.

    • kun lähdette

      kiitos kun poistuitte omille maillenne....ihmisten palvonta ja oma oppi saa loppua eikä ihmisiä kiinnitetä tekojen tielle..harhaan..

      • jos onkin niin

        että sinut on saavuttanut penseys...
        Ajattele, että vihollinen saa sinut kirjoittamaan epätotuuksia. Olisit kuunnellut edes yhden saarnan niin olisit huomannut, että Kristusta on saarnattu pelastukseksi eikä mitään muuta. Enemmän ihmispalvontaa esiintyi suhteessa erääseen poisnukkuneeseen veljeen, jonka sotkuja vieläkin siivotaan.

        Ja toiveajattelusi raukeaa hukkaan, sillä meillä ei ole mitään syytä luopua yhteydestä Lapinmaan seurakuntaan. Meille se yhteys on kallis ja uskomme, että siinä on mukana Jumalan järjestys.


      • Rooman piispalle
        jos onkin niin kirjoitti:

        että sinut on saavuttanut penseys...
        Ajattele, että vihollinen saa sinut kirjoittamaan epätotuuksia. Olisit kuunnellut edes yhden saarnan niin olisit huomannut, että Kristusta on saarnattu pelastukseksi eikä mitään muuta. Enemmän ihmispalvontaa esiintyi suhteessa erääseen poisnukkuneeseen veljeen, jonka sotkuja vieläkin siivotaan.

        Ja toiveajattelusi raukeaa hukkaan, sillä meillä ei ole mitään syytä luopua yhteydestä Lapinmaan seurakuntaan. Meille se yhteys on kallis ja uskomme, että siinä on mukana Jumalan järjestys.

        Kiva, kun löysit itsellesi helpon selityksen.

        Keisari KAARLE V pitää itseään katolisen uskon suojelijana.

        Olen siksi päättänyt ”antaa tämän asian hyväksi valtakuntani ja mahtini, ystäväni, ruumiini, vereni, elämäni ja sieluni”. Lutherin täytyy olla väärässä, sillä yksi ihminen ei voi olla oikeassa yli tuhatvuotista kirkon oppia vastaan. Niin häntä kaduttaa, että on lykännyt niin kauan toimia Lutheria ja tämän oppia vastaan.


      • sinut on
        jos onkin niin kirjoitti:

        että sinut on saavuttanut penseys...
        Ajattele, että vihollinen saa sinut kirjoittamaan epätotuuksia. Olisit kuunnellut edes yhden saarnan niin olisit huomannut, että Kristusta on saarnattu pelastukseksi eikä mitään muuta. Enemmän ihmispalvontaa esiintyi suhteessa erääseen poisnukkuneeseen veljeen, jonka sotkuja vieläkin siivotaan.

        Ja toiveajattelusi raukeaa hukkaan, sillä meillä ei ole mitään syytä luopua yhteydestä Lapinmaan seurakuntaan. Meille se yhteys on kallis ja uskomme, että siinä on mukana Jumalan järjestys.

        saavuttanut tottelemattomuus vanhinten neuvoille....se internet ...siellä kulutat armonaikaasi...tee parannus äläkä enää mene sinne...


      • annettu
        sinut on kirjoitti:

        saavuttanut tottelemattomuus vanhinten neuvoille....se internet ...siellä kulutat armonaikaasi...tee parannus äläkä enää mene sinne...

        Minulle sanoi GP kerran keskustelussa, että he ovat antaneet omille nuorilleen seuraavanlaisen neuvon Internetin käytössä: Miettikää aina, että sivut joilla kuljette ovat sellaisia, että jos kuka tahansa tulee huoneeseen, niin ei tarvitse hätääntyä, että siitä että liikkuu sopimattomilla sivuilla.
        Arvelen, että jokaisella näistäkin vanhimmista on sähköpostiosoite ja käyttävät Internetiä työssään ja muutenkin kun on tarpeen.
        Mutta et kai sinäkään sitä voi väittää, etteikö Internetissä olisi vaaransa?
        Sen, joka vääristelee asioita, pitäisi tehdä parannus. Toki minullakin on syytä parannukseen vaikka olenkin Jumalan lapsi Kristuksen ansion tähden, mutta lihani ei ole tullut kristityksi.


      • vaeltelija
        sinut on kirjoitti:

        saavuttanut tottelemattomuus vanhinten neuvoille....se internet ...siellä kulutat armonaikaasi...tee parannus äläkä enää mene sinne...

        ootko tosissasi? Samalla tiedon ja luulon torillahan itsekin kuljeskelet? Täällä pitää kuule olla ihan yhtä kriittinen kuin muuallakin. On paras kattoa tarkkaan, miten kukin 1. perustelee 2. tuo esiin käsityksiään


      • IMMA
        jos onkin niin kirjoitti:

        että sinut on saavuttanut penseys...
        Ajattele, että vihollinen saa sinut kirjoittamaan epätotuuksia. Olisit kuunnellut edes yhden saarnan niin olisit huomannut, että Kristusta on saarnattu pelastukseksi eikä mitään muuta. Enemmän ihmispalvontaa esiintyi suhteessa erääseen poisnukkuneeseen veljeen, jonka sotkuja vieläkin siivotaan.

        Ja toiveajattelusi raukeaa hukkaan, sillä meillä ei ole mitään syytä luopua yhteydestä Lapinmaan seurakuntaan. Meille se yhteys on kallis ja uskomme, että siinä on mukana Jumalan järjestys.

        TIETÄMÄTTÖMÄNÄ KYSYN, ETTÄ MITÄ SOTKUJA TARKOITAT ?
        E.H SAARNASI PUHTAAN JA VAHVAN USKONVANHURSKAUTTAMIS OPIN JOLLOIN MINÄKIN JAKSOIN USKOA ARMAHDETTUNA SYNTISENÄ ITSENI TAIVAANTIEN MATKALAISEKSI.
        VOISITKO VASTATA


    • huu

      radio Dein kautta tänään Joensuusta evankeliumijuhlien sanomaa. Kyllä on ollut armollista puhetta. Sielu on saanut levätä! Onneksi on radio Dei olemassa!

      • seurojakin

        kun kaivetaan synnit esille , niinkuin ne laitettaisiin kaikki ihmisen eteen nähtäväksi.Mutta sitten ne on mahdollista vaihtaa armoon. ja saa uskoa iloon ja vapauteen asti.


      • Minäkin kuulin

        vain kaikille armonvarkaille. Ei mitään puhetta syntisestä ihmisestä ja turmeluksen vaikutuksista hänessä. Ei mitään parannuksen sanoja maailman rakastajille ja synnissä eläjille. Ja kuitenkin itse Herra Jeesus käski saarnata parannusta ja syntien anteeksiantamusta Hänen nimessään; ja juuri tässä järjestyksessä. Mutta niinhän se on, että jos ei syntiä kirkasteta saarnassa, se jää kuulijoilta tuntemattomaksi käsitteeksi. Sellaisiata saarnoista on aina syntynyt vain kuollutta luulouskoa, joka turvaa varastetun armon päälle. Siis itsepetosta kaikki.


      • Ei Dei!

        sielua turmelevaa, kuin sitä hoitavaa ohjelmaa. Satuin minäkin kuulemaan vähän sieltä. Kuuntelin kyllä sen jälkeenkin kuin kirjoitit juttusi, herra huu. Täytyy sanoa, että oli aika hyvää puhetta. En tiedä kuinka kauan oli valmisteluun mennyt. Mukana oli pitkä pätkä Lutherin saarnaa syntien anteeksi antamisesta. Täytyy sanoa, että puheissa oli aika paljon samaa, kuin lestadiolaisissa valmistelemattomissa saarnoissa. Voi olla, että jos joku lapin mies olisi saarnannut samalla lailla, niin haukkumiset olisi tullut tällä palstalla samoilta nimimerkeiltä, jotka nytkin haukkuvat.

        Kuuntelin päivällä seuroja Mikkelistä. Tekstiä tuli nopeasti, varmasti nopeammin, kuin jos olisi tarvinnut lukea paperista. Saarnaaja sanoi mm. että hän ei oikein tykkää, että häntä sanotaan vanhimmaksi, hän haluaa, että häntä pidettäisi yhtenä meistä. Täällä kuitenkin valehdellaan, että nämä korottavat itseään jopa paaviksi.


      • Host controll
        Minäkin kuulin kirjoitti:

        vain kaikille armonvarkaille. Ei mitään puhetta syntisestä ihmisestä ja turmeluksen vaikutuksista hänessä. Ei mitään parannuksen sanoja maailman rakastajille ja synnissä eläjille. Ja kuitenkin itse Herra Jeesus käski saarnata parannusta ja syntien anteeksiantamusta Hänen nimessään; ja juuri tässä järjestyksessä. Mutta niinhän se on, että jos ei syntiä kirkasteta saarnassa, se jää kuulijoilta tuntemattomaksi käsitteeksi. Sellaisiata saarnoista on aina syntynyt vain kuollutta luulouskoa, joka turvaa varastetun armon päälle. Siis itsepetosta kaikki.

        Jumalan tarjoaman vanhurskauden vastaanottaminen lahjaksi ja Jumalan sanan armolupausten uskominen omalle kohdalleen, ei ole varastamista.

        Tällainen valehtelu jota sinä nyt hajoitat on hävytöntä omavanhurskautta. Ja omavanhurskautta on myöskin armon tienaaminen omien tekojensa avulla.

        Tässä on es.lestadiolaisuudessa tarkoitushakuisesti menty täysin pieleen Lars Lestadiuksen opetusten tulkitsemisessa.

        Jumala rankaiskoon tällaisen opin levittäjiä, jotka Jeesuksen verellä ostettuja armahdettuja syntisiä tuolla tavoin tuomitsevat armonvarkaiksi.


      • Totuus esiin
        Ei Dei! kirjoitti:

        sielua turmelevaa, kuin sitä hoitavaa ohjelmaa. Satuin minäkin kuulemaan vähän sieltä. Kuuntelin kyllä sen jälkeenkin kuin kirjoitit juttusi, herra huu. Täytyy sanoa, että oli aika hyvää puhetta. En tiedä kuinka kauan oli valmisteluun mennyt. Mukana oli pitkä pätkä Lutherin saarnaa syntien anteeksi antamisesta. Täytyy sanoa, että puheissa oli aika paljon samaa, kuin lestadiolaisissa valmistelemattomissa saarnoissa. Voi olla, että jos joku lapin mies olisi saarnannut samalla lailla, niin haukkumiset olisi tullut tällä palstalla samoilta nimimerkeiltä, jotka nytkin haukkuvat.

        Kuuntelin päivällä seuroja Mikkelistä. Tekstiä tuli nopeasti, varmasti nopeammin, kuin jos olisi tarvinnut lukea paperista. Saarnaaja sanoi mm. että hän ei oikein tykkää, että häntä sanotaan vanhimmaksi, hän haluaa, että häntä pidettäisi yhtenä meistä. Täällä kuitenkin valehdellaan, että nämä korottavat itseään jopa paaviksi.

        Mahtavia palvonta- julistuksia lapin miehille olemme täältäkin sivulta saaneet lukea, miksi?. Jeesuksen kiitosta ei sen sijaan ole näkynyt juuri ollenkaan.

        Es. lestadiolainen traditio on korottanut "lapin miehet" erehtymättömiksi paaveiksi, joiden ei tarvitse nöyrtyä kuuntelijopiksi ja muiden seurakuntalaisten opettamiksi Jumalan sanassa.


      • vaikka kuka sinua neuvoisi
        Totuus esiin kirjoitti:

        Mahtavia palvonta- julistuksia lapin miehille olemme täältäkin sivulta saaneet lukea, miksi?. Jeesuksen kiitosta ei sen sijaan ole näkynyt juuri ollenkaan.

        Es. lestadiolainen traditio on korottanut "lapin miehet" erehtymättömiksi paaveiksi, joiden ei tarvitse nöyrtyä kuuntelijopiksi ja muiden seurakuntalaisten opettamiksi Jumalan sanassa.

        Yötä päivää rienaat vain täällä ja kerrot omia vääriä luulojasi ja uskot itse ne todeksi. Ainoat ketkä ovat korottaneet "lapin miehet" paaveiksi ovat sinun laisesi eriseuraiset, jotka ovat tehneet sen jo yli sata vuotta. Jo lähes 500 vuotta sitten väittivät saman henkiset Lutherin korottaneen itsensä paaviksi.


      • vaeltelija
        Minäkin kuulin kirjoitti:

        vain kaikille armonvarkaille. Ei mitään puhetta syntisestä ihmisestä ja turmeluksen vaikutuksista hänessä. Ei mitään parannuksen sanoja maailman rakastajille ja synnissä eläjille. Ja kuitenkin itse Herra Jeesus käski saarnata parannusta ja syntien anteeksiantamusta Hänen nimessään; ja juuri tässä järjestyksessä. Mutta niinhän se on, että jos ei syntiä kirkasteta saarnassa, se jää kuulijoilta tuntemattomaksi käsitteeksi. Sellaisiata saarnoista on aina syntynyt vain kuollutta luulouskoa, joka turvaa varastetun armon päälle. Siis itsepetosta kaikki.

        nimittäin minäkin olen. Tiukkaa kannan ottoa Jumalan sanaan perustuen tämän päivän oleellisiin kysymyksiin kirkossa, meidän elämässä ja sen ratkaisuissa. Kyllä siellä on kirkastettu myös Jumalan sanan valossa ihmiselle, ja myös yhteiskunnalle missä mennään ja mitä Jumalan sana siitä sanoo. Syntiseksi siinä tulin minäkin, pelkuri ja väärän sovinnon rakentaja, hyssyttelijä ja hissuttelija. Mutta kirkastettiin myös Kristusta, joka antaa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä tänään ja vielä huomennakin, ja johon turvaten saan pyytää voimaa vaeltaa rehellisenä, avoimena ja rohkeana


      • vaeltelija
        Totuus esiin kirjoitti:

        Mahtavia palvonta- julistuksia lapin miehille olemme täältäkin sivulta saaneet lukea, miksi?. Jeesuksen kiitosta ei sen sijaan ole näkynyt juuri ollenkaan.

        Es. lestadiolainen traditio on korottanut "lapin miehet" erehtymättömiksi paaveiksi, joiden ei tarvitse nöyrtyä kuuntelijopiksi ja muiden seurakuntalaisten opettamiksi Jumalan sanassa.

        sellaiset korottamiset ja paavinvaltakunnan apinoinnit. Se vanha kehno haluaa eksyttää meitä pois terveestä raikkaasta Kristuksen opista joko oikealle tai vasemmalle, eikö niin? Lestadiolaisuus on ollut sille kauhea uhka, kun on täytynyt tällaisia ansoja rakennella ja naruja virittää . Voi kun kaikki luotuja ylistäneet tulisivat tuntoihinsa ja saisivat armon katua, säikähtää ja anoa armoa.

        Sieltä Deistäpä kuuntelin juuri opetusta siitä, miten meidän täytyy nöyrästi vaan jaksaa joka päivä mennä Jumalan eteen synteinemme ja anoa armoa...eikä hän koskaan sano, että juuri eilenhän sinä tässä kävit sitä samaa asiaa valittamassa. joka päivä teemme synbtiä, joka päivä on nöyrryttävä parannukseen. Mutta se, että tunustamme jonkun muun nimeä kuin Jeesuksen, ei vetele.


      • Agrippa
        vaeltelija kirjoitti:

        sellaiset korottamiset ja paavinvaltakunnan apinoinnit. Se vanha kehno haluaa eksyttää meitä pois terveestä raikkaasta Kristuksen opista joko oikealle tai vasemmalle, eikö niin? Lestadiolaisuus on ollut sille kauhea uhka, kun on täytynyt tällaisia ansoja rakennella ja naruja virittää . Voi kun kaikki luotuja ylistäneet tulisivat tuntoihinsa ja saisivat armon katua, säikähtää ja anoa armoa.

        Sieltä Deistäpä kuuntelin juuri opetusta siitä, miten meidän täytyy nöyrästi vaan jaksaa joka päivä mennä Jumalan eteen synteinemme ja anoa armoa...eikä hän koskaan sano, että juuri eilenhän sinä tässä kävit sitä samaa asiaa valittamassa. joka päivä teemme synbtiä, joka päivä on nöyrryttävä parannukseen. Mutta se, että tunustamme jonkun muun nimeä kuin Jeesuksen, ei vetele.

        Aamen, vain Jeesus pelastaa!

        Ap. t. 4:8-11   Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet

        *) - ja vanhimmat!

        Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut, niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä,

        - että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti,

        - hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

        Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'


      • onko totta
        vaikka kuka sinua neuvoisi kirjoitti:

        Yötä päivää rienaat vain täällä ja kerrot omia vääriä luulojasi ja uskot itse ne todeksi. Ainoat ketkä ovat korottaneet "lapin miehet" paaveiksi ovat sinun laisesi eriseuraiset, jotka ovat tehneet sen jo yli sata vuotta. Jo lähes 500 vuotta sitten väittivät saman henkiset Lutherin korottaneen itsensä paaviksi.

        uskotko itse sen, mitä kirjoitat?


      • toisssasi noin?
        vaeltelija kirjoitti:

        nimittäin minäkin olen. Tiukkaa kannan ottoa Jumalan sanaan perustuen tämän päivän oleellisiin kysymyksiin kirkossa, meidän elämässä ja sen ratkaisuissa. Kyllä siellä on kirkastettu myös Jumalan sanan valossa ihmiselle, ja myös yhteiskunnalle missä mennään ja mitä Jumalan sana siitä sanoo. Syntiseksi siinä tulin minäkin, pelkuri ja väärän sovinnon rakentaja, hyssyttelijä ja hissuttelija. Mutta kirkastettiin myös Kristusta, joka antaa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä tänään ja vielä huomennakin, ja johon turvaten saan pyytää voimaa vaeltaa rehellisenä, avoimena ja rohkeana

        Kun nin "tiukkaa kannanottoa Jumalan sanaan perustuen" miksi se ei koske seuraavia asioita:

        - Kirkon tila, ja suhde kirkkoon
        - Ehtoollisliturgia ja sen merkitys
        - Ehtoollisen "katolilaisuus"
        - Ihmisten roiskiminen saarnoissa ja
        yksipuolinen tuomitseminen


      • raamatusta
        vaeltelija kirjoitti:

        sellaiset korottamiset ja paavinvaltakunnan apinoinnit. Se vanha kehno haluaa eksyttää meitä pois terveestä raikkaasta Kristuksen opista joko oikealle tai vasemmalle, eikö niin? Lestadiolaisuus on ollut sille kauhea uhka, kun on täytynyt tällaisia ansoja rakennella ja naruja virittää . Voi kun kaikki luotuja ylistäneet tulisivat tuntoihinsa ja saisivat armon katua, säikähtää ja anoa armoa.

        Sieltä Deistäpä kuuntelin juuri opetusta siitä, miten meidän täytyy nöyrästi vaan jaksaa joka päivä mennä Jumalan eteen synteinemme ja anoa armoa...eikä hän koskaan sano, että juuri eilenhän sinä tässä kävit sitä samaa asiaa valittamassa. joka päivä teemme synbtiä, joka päivä on nöyrryttävä parannukseen. Mutta se, että tunustamme jonkun muun nimeä kuin Jeesuksen, ei vetele.

        Jeesus on perustanut seurakunnan, johon on annettu syntien anteeksiantamisen valta. Esitä paikka raamatusta, missä Jeesus on ylösnousemisensa jälkeen antanut syntejä anteeksi tai missä on kehotettu tällaiseeen toimintaan.

        Nainen, joka sairasti punaista tautia, yritti salaa, Jeesuksen vaatteeseen koskemalla parantua, mutta Jeesus ei hyväksynyt tällaista salaparantumista, vaan kysyi, että kuka häneen koski ja nainen joutui tunnustamaan. Sama on syntien kanssakin. On tosin raamatun mukaankin salarippi, mutta sitäkään ei tehdä suoraan Jeesukselle.

        Vaeltelija palaa pois harhapoluilta ja tule kadulle, jota kutsutaan Oikeaksi.


      • Agrippa
        raamatusta kirjoitti:

        Jeesus on perustanut seurakunnan, johon on annettu syntien anteeksiantamisen valta. Esitä paikka raamatusta, missä Jeesus on ylösnousemisensa jälkeen antanut syntejä anteeksi tai missä on kehotettu tällaiseeen toimintaan.

        Nainen, joka sairasti punaista tautia, yritti salaa, Jeesuksen vaatteeseen koskemalla parantua, mutta Jeesus ei hyväksynyt tällaista salaparantumista, vaan kysyi, että kuka häneen koski ja nainen joutui tunnustamaan. Sama on syntien kanssakin. On tosin raamatun mukaankin salarippi, mutta sitäkään ei tehdä suoraan Jeesukselle.

        Vaeltelija palaa pois harhapoluilta ja tule kadulle, jota kutsutaan Oikeaksi.

        Häpeä että muuttelet Jumalan sanaa, ja haukut ihmisiä valehtelijoiksi, kun et itse ymmärrä Jumalan sanaa.


      • MMMMMMMMM
        raamatusta kirjoitti:

        Jeesus on perustanut seurakunnan, johon on annettu syntien anteeksiantamisen valta. Esitä paikka raamatusta, missä Jeesus on ylösnousemisensa jälkeen antanut syntejä anteeksi tai missä on kehotettu tällaiseeen toimintaan.

        Nainen, joka sairasti punaista tautia, yritti salaa, Jeesuksen vaatteeseen koskemalla parantua, mutta Jeesus ei hyväksynyt tällaista salaparantumista, vaan kysyi, että kuka häneen koski ja nainen joutui tunnustamaan. Sama on syntien kanssakin. On tosin raamatun mukaankin salarippi, mutta sitäkään ei tehdä suoraan Jeesukselle.

        Vaeltelija palaa pois harhapoluilta ja tule kadulle, jota kutsutaan Oikeaksi.

        syntien anteeksi antaminen ei ole mikään seremonia.
        Se tapahtuu uskomalla evankeliumi.

        Ylösnousemisensa jälkeen Jeesus ilmestyi Emmauksen kylässä ja sanoi rauha teille.
        hänen ilmestymisensä ja rauhan toivotuksensa oli jo vakuutus syntien anteeksiantamuksessa Hänen nimessään.


      • Gunnar Svensson
        raamatusta kirjoitti:

        Jeesus on perustanut seurakunnan, johon on annettu syntien anteeksiantamisen valta. Esitä paikka raamatusta, missä Jeesus on ylösnousemisensa jälkeen antanut syntejä anteeksi tai missä on kehotettu tällaiseeen toimintaan.

        Nainen, joka sairasti punaista tautia, yritti salaa, Jeesuksen vaatteeseen koskemalla parantua, mutta Jeesus ei hyväksynyt tällaista salaparantumista, vaan kysyi, että kuka häneen koski ja nainen joutui tunnustamaan. Sama on syntien kanssakin. On tosin raamatun mukaankin salarippi, mutta sitäkään ei tehdä suoraan Jeesukselle.

        Vaeltelija palaa pois harhapoluilta ja tule kadulle, jota kutsutaan Oikeaksi.

        Luther opettaa seurakunnasta:

        Minkätähden seurakunta yhteiseksi kutsutaan?
        Sen yhteisen uskon ja opin tähden, jonka se tunnustaa, niin myös sentähden, ETTEI SE OLE SIDOTTU MIHINKÄÄN ERINOMAISEEN PAIKKAAN EIKÄ AIKAAN, EIKÄ ERINOMAISIIN IHMISIIN VAAN ON LEVITETTY YMPÄRI KAIKEN MAAILMAN.

        Missä pyhä Kristillinen seurakunta löytyy?
        KAIKISSA PAIKOISSA, JOISSA Jumalan sana selvästi ja puhtaasti opetetaan, ja pyhät sakramentit Kristuksen käskyn ja asetuksen jälkeen jaetaan; ja missä ikänä Kristuksen nimi oikeassa uskossa avuksi huudetaan.

        Mikä pyhäin ihmisten yhteys on?
        Se on kaikkein kristittyin yhteys, jotka osalliset ovat Jumalan armollisista lupauksista, yhteiset uskossa, rakkaudessa ja toivossa, ja ovat Kristuksen hengellisen ruumiin oikeat jäsenet, JOTKA JUMALA YKSINÄNSÄ NÄKEE JA TUNTEE.

        Vaikka vastustajat itsellensä anastavat seurakunnan nimen, me kuitenkin tiedämme Kristuksen seurakunnan olevan niitten luona, jotka Kristuksen evankeliumia opettavat, eikä niitten luona, jotka evankeliumia vastaan vääriä luuloja puolustavat, niinkuin Herra sanoo (Joh. 10:27): Minun lampaani kuulevat minun ääneni. Ja Augustiinus sanoo: Onko nyt kysymyksenä, missä seurakunta on? Mitä siis teemme? Tuleeko sitä etsiä meidän sanoistamme, vai sen pään, Herramme Jeesuksen Kristuksen sanoista? Minun mielestäni on se etsittävä hänen sanoistansa, joka on totuus ja parhaiten tuntee ruumiinsa. Älkööt siis vastustajain tuomiot meitä hämmästyttäkö, koska he inhimillisiä luuloja puolustavat evankeliumia, pyhäin Isäin, seurakunnan kirjoittajien luottavuutta sekä kaikkien jumalisten sydänten todistuksia vastaan.


      • vaeltelija
        toisssasi noin? kirjoitti:

        Kun nin "tiukkaa kannanottoa Jumalan sanaan perustuen" miksi se ei koske seuraavia asioita:

        - Kirkon tila, ja suhde kirkkoon
        - Ehtoollisliturgia ja sen merkitys
        - Ehtoollisen "katolilaisuus"
        - Ihmisten roiskiminen saarnoissa ja
        yksipuolinen tuomitseminen

        kuinkahan tuntuu, että sinä ystäväni puhuit nyt jostakin muusta...


      • vaeltelija
        toisssasi noin? kirjoitti:

        Kun nin "tiukkaa kannanottoa Jumalan sanaan perustuen" miksi se ei koske seuraavia asioita:

        - Kirkon tila, ja suhde kirkkoon
        - Ehtoollisliturgia ja sen merkitys
        - Ehtoollisen "katolilaisuus"
        - Ihmisten roiskiminen saarnoissa ja
        yksipuolinen tuomitseminen

        "minäkin kuulin"


      • Ei usko Agrippakaan
        Agrippa kirjoitti:

        Häpeä että muuttelet Jumalan sanaa, ja haukut ihmisiä valehtelijoiksi, kun et itse ymmärrä Jumalan sanaa.

        Et usko selvää raamatun sanaa.


      • ONKO NÄIN
        MMMMMMMMM kirjoitti:

        syntien anteeksi antaminen ei ole mikään seremonia.
        Se tapahtuu uskomalla evankeliumi.

        Ylösnousemisensa jälkeen Jeesus ilmestyi Emmauksen kylässä ja sanoi rauha teille.
        hänen ilmestymisensä ja rauhan toivotuksensa oli jo vakuutus syntien anteeksiantamuksessa Hänen nimessään.

        Kysymys oli taivaaseen nousemisesta, eikä haudasta nousemisesta. Hauta ei ollut ilmeisesti paljonkaan maanpinnan alapuolella.

        Tietosi ovat muutenkin väärät. Opetuslapset tunsivat Jeesuksen Emmauksessa leivän murtamisesta, mutta Jerusalemissa Hän sanoi koolla olleille, että rauha olkoon teille. Siitä Luther sanoo, että se merkitsee, että synnit anteeksi.

        Joh.20:19. Kuin siis sen sabbatin päivän ehtoo oli, ja ovet olivat suljetut, jossa opetuslapset kokoontuneet olivat Juudalaisten pelvon tähden, tuli Jesus ja seisoi heidän keskellänsä ja sanoi heille: rauha olkoon teille!
        20. Ja kuin hän sen sanonut oli, osoitti hän heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset ihastuivat, että he näkivät Herran.
        21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        "syntien anteeksi antaminen ei ole mikään seremonia.
        Se tapahtuu uskomalla evankeliumi."

        Miksi Jeesus sitten puhui opetuslapsille noin? Pieksikö Hän vain muuten vain suutaan? Syntien anteeksi antamisen sanat eivät vaikuta mitään, jos niitä ei usko ja ne on uskovaisille annettu, ei papeille, ei fariseuksille, eikä kirjanoppineille.


    • hups

      miksi kesäturneen aikana on saarnattu niin paljon mm. naisten kaulaketjuista, kun pitäisi puhua todellisista ongelmista. Hyvä olisi herätellä penkissä istuvia miespedofiileja.

      • Jeesuses Ristuses

        Sairastahan tämä opetus on. Syntihän on ihmisen sisällä olemuksessa, eikä joissakin ulkoisissa varusteissa. Tämä on juuri sitä itse valittua jumalanpalvelusta josta Raamattu varoittaa meitä.

        Sellainen vanhurskauden harjoitus tähtää lihalliseen tunnistettavuuteen ja pöyhkeilee lihan kurittamisella ja isän säädöksissä pitäytymisellä.

        Tällaiset asustetemput ovat lihan tyydyttämistä.

        Ihminen katselee itseään peilistä, mutta unohtaa kokonaan mitä Jumala ihmiseltä vaatii, nimittäin täydellistä vanhursdkautta. Siinä eivät
        "vaatteiden puvut" riitä silloin vanhurskaudeksi.

        Kol. 2:20-3:1   Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta
        -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi

        ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa,

        - ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

        Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.

        Jes. 58:5   Tälläinenkö on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?

        Jes. 58:6   Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?

        Jes. 58:7   Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
        Jes. 58:8   Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.


    • Lasse-setä

      Kun nyt lähetys on lopuillaan, pyytäisin wanhinten rakastajilta yhteenvetoa tästä kierroksesta.

      Miten lähetys on vaikuttanut henkilökohtaiseen uskoosi?

      Mitä tämä lähetys tulee merkitsemään esikoisten seurakunnan sisäiseen tilaan?

      Miten aiotte ja mitä neuvoa olette saaneet suhtautumisessa loitontuneisiin?

      Vai onko tilanne sen kaltainen, että istutaan ja uskotaan niinkuin ennenkin?

      • Lauri

        * Usko sai vahvistusta että oppi on oikea eikä hukkaan mene, Herra huolehtii omistaan.

        * Sillä jollä vähän on otetaan se entinenkin pois, jolla paljon on sille annetaan lisää.

        * tehkäät parannus ja uskokaan evankeliumi täydellisenä. Pyytäkää että saatte oikean synnin tunnon ja parannuksen soveliaita hedelmiä uskosta.

        * Jos paadutatte sydämenne ja jäätte paikoillenne kalmanhajuihinne tilanne on entinen, pyytäkää että saisitte pestä synnin saastanne pois vapahtajan verellä, muuta tietä ei ole.


      • Lasse-setä
        Lauri kirjoitti:

        * Usko sai vahvistusta että oppi on oikea eikä hukkaan mene, Herra huolehtii omistaan.

        * Sillä jollä vähän on otetaan se entinenkin pois, jolla paljon on sille annetaan lisää.

        * tehkäät parannus ja uskokaan evankeliumi täydellisenä. Pyytäkää että saatte oikean synnin tunnon ja parannuksen soveliaita hedelmiä uskosta.

        * Jos paadutatte sydämenne ja jäätte paikoillenne kalmanhajuihinne tilanne on entinen, pyytäkää että saisitte pestä synnin saastanne pois vapahtajan verellä, muuta tietä ei ole.

        Siis vaatimuksia on opetettu. Istutaan ja uskotaan.

        Missä on Hyvän Paimenen luonto? Hän etsii ja löytää, mutta ei esitä vaatimuksia niinkuin nykyiset "pyhät" esittävät.


      • Lauri
        Lasse-setä kirjoitti:

        Siis vaatimuksia on opetettu. Istutaan ja uskotaan.

        Missä on Hyvän Paimenen luonto? Hän etsii ja löytää, mutta ei esitä vaatimuksia niinkuin nykyiset "pyhät" esittävät.

        Etkö ole käsittänyt että työ ja toimitus on kokonaan Jumalan työtä, et pysty omin voimin mihinkään suoritukseen. Virressäkin sanotaa sun on Jeesus hallussasi uskoni ja kilvoitus............
        Omilla voimilla et tule yhtään lähemmäksi Herraa, ne työsi on kaikki turhaa.


      • Lasse-setä
        Lauri kirjoitti:

        Etkö ole käsittänyt että työ ja toimitus on kokonaan Jumalan työtä, et pysty omin voimin mihinkään suoritukseen. Virressäkin sanotaa sun on Jeesus hallussasi uskoni ja kilvoitus............
        Omilla voimilla et tule yhtään lähemmäksi Herraa, ne työsi on kaikki turhaa.

        Miksi vaadit, jos mitään ei pysty tekemään?

        Eikö ole enää niin, että laupias samarialainen kulkee pitkin tietä ja tarkkailee tien varsia, vai onko se kokonaan vierasta?


      • Järkyttynyt
        Lasse-setä kirjoitti:

        Miksi vaadit, jos mitään ei pysty tekemään?

        Eikö ole enää niin, että laupias samarialainen kulkee pitkin tietä ja tarkkailee tien varsia, vai onko se kokonaan vierasta?

        Vanhimmilla on paukut vähissä.
        Ei voi muuta kuin sääliä sitä hengettömyyttä.
        Puheet kaarneenpojista tänään ja yleiset puheet "katolisesta ehtoollisesta".

        Heitä kuulemma ihan provosoidaan, kun pidetään kultaisia ristejä.
        Mitä puhuttiin Lpr:ssa, ei kehtaa täällä edes toistaa.
        Voi sitä pelon masinointia!!


      • Lapin mies
        Lasse-setä kirjoitti:

        Miksi vaadit, jos mitään ei pysty tekemään?

        Eikö ole enää niin, että laupias samarialainen kulkee pitkin tietä ja tarkkailee tien varsia, vai onko se kokonaan vierasta?

        Hei Lasse- setä olen arvostanut kirjoituksiasi. Koska niissä ei hyökkäillä. Niissä keskustellaan.
        Usko vapaasti, edelleen, kyllä on laupias samarialainen katselemassa ojan pientareita. Ohan löytänyt minut ja Sinutkin monen muunkin. näillä palstoilla roikkuvankin viho viimeisen tuntuisenkin taivaan tien raahustajankin.
        Siunausta maltilliselle ajatukselle ja rukousta jos on epäselvyyttä asioissa.


      • meneeee
        Lapin mies kirjoitti:

        Hei Lasse- setä olen arvostanut kirjoituksiasi. Koska niissä ei hyökkäillä. Niissä keskustellaan.
        Usko vapaasti, edelleen, kyllä on laupias samarialainen katselemassa ojan pientareita. Ohan löytänyt minut ja Sinutkin monen muunkin. näillä palstoilla roikkuvankin viho viimeisen tuntuisenkin taivaan tien raahustajankin.
        Siunausta maltilliselle ajatukselle ja rukousta jos on epäselvyyttä asioissa.

        lappeenrannassa lakaistiin ulospäin.
        ei ollut laupias samarialainen liikkeellä.


      • Lasse-setä
        Lapin mies kirjoitti:

        Hei Lasse- setä olen arvostanut kirjoituksiasi. Koska niissä ei hyökkäillä. Niissä keskustellaan.
        Usko vapaasti, edelleen, kyllä on laupias samarialainen katselemassa ojan pientareita. Ohan löytänyt minut ja Sinutkin monen muunkin. näillä palstoilla roikkuvankin viho viimeisen tuntuisenkin taivaan tien raahustajankin.
        Siunausta maltilliselle ajatukselle ja rukousta jos on epäselvyyttä asioissa.

        Eihän tässä muuta epäselvää ole, vain peräsin mitä tästä lähetyksestä jää käteen innokkaimmille kannattajille.

        Nimittäin itse ajattelen niin, että lähetyksestä ei ole mitään hyötyä, jos seurakunnassa ei havahdúta ja jos yhteyden etsintää ei synny, siis jos ei mikään muutu.

        Kyllä minä sen tiedän, että täydellinen rähmälleen meno antaa pienen penkinpään siellä rukoushuoneella.

        Minä kuitenkin odotan, että seurakunnan ytimessä tapahtuu mielenmuutos, eli odotan parannusta siitä kovuudesta, jolla monia ihmisten mielestä sopeutumattomia on käsitelty.

        Jos rakennuksen seinässä lukee rukoushuone, eikä siellä kuitenkaan sallita vapaata rukousta, on siinä irvikuva. Jos kiitos ja ylistys on kiellettyä, paitsi se määrätynlainen hurmoskäyttäytyminen, keneltä Kaikkivaltias saa kiitoksen?


      • outo ja vaikea
        Lasse-setä kirjoitti:

        Eihän tässä muuta epäselvää ole, vain peräsin mitä tästä lähetyksestä jää käteen innokkaimmille kannattajille.

        Nimittäin itse ajattelen niin, että lähetyksestä ei ole mitään hyötyä, jos seurakunnassa ei havahdúta ja jos yhteyden etsintää ei synny, siis jos ei mikään muutu.

        Kyllä minä sen tiedän, että täydellinen rähmälleen meno antaa pienen penkinpään siellä rukoushuoneella.

        Minä kuitenkin odotan, että seurakunnan ytimessä tapahtuu mielenmuutos, eli odotan parannusta siitä kovuudesta, jolla monia ihmisten mielestä sopeutumattomia on käsitelty.

        Jos rakennuksen seinässä lukee rukoushuone, eikä siellä kuitenkaan sallita vapaata rukousta, on siinä irvikuva. Jos kiitos ja ylistys on kiellettyä, paitsi se määrätynlainen hurmoskäyttäytyminen, keneltä Kaikkivaltias saa kiitoksen?

        Syvemmälle olisi pitänyt tämän farssin ja hypnoottisen huudon mennä, että silmiä olisi auennut.
        On pojilla itselläänkin raskasta, kun usko loppuu ja konstit kans.
        Tänpäiväset puhheet kaarneenpojista kertovat siitä selvästi. Ehtoollisen katolilaisuudesta ei ole yhtään ainutta opillista sanaa. Kansaa orjuutetaan kumminkin.

        Raskasta on se päivä kun jollakin heistä tunto herää, sen kai soisi sentän tapahtuvan. Useamman saarnaajan pitäisi kirjoittaa Ruukkuun.


      • Lasse-setä
        Lasse-setä kirjoitti:

        Eihän tässä muuta epäselvää ole, vain peräsin mitä tästä lähetyksestä jää käteen innokkaimmille kannattajille.

        Nimittäin itse ajattelen niin, että lähetyksestä ei ole mitään hyötyä, jos seurakunnassa ei havahdúta ja jos yhteyden etsintää ei synny, siis jos ei mikään muutu.

        Kyllä minä sen tiedän, että täydellinen rähmälleen meno antaa pienen penkinpään siellä rukoushuoneella.

        Minä kuitenkin odotan, että seurakunnan ytimessä tapahtuu mielenmuutos, eli odotan parannusta siitä kovuudesta, jolla monia ihmisten mielestä sopeutumattomia on käsitelty.

        Jos rakennuksen seinässä lukee rukoushuone, eikä siellä kuitenkaan sallita vapaata rukousta, on siinä irvikuva. Jos kiitos ja ylistys on kiellettyä, paitsi se määrätynlainen hurmoskäyttäytyminen, keneltä Kaikkivaltias saa kiitoksen?

        Siis mitään tappelunnujakkaa ei ole tarkoitus nostattaa, mutta sen sanon rohkeasti: Jos tämä lähetys ei saa aikaan yhteyden etsintää seurakunnan sisällä, se on turhaan tehty.

        Nimittäin Jumalan tahto ei ole sellainen, että vieraalta maalta tulee miehet vahvistamaan sellaista virtausta seurakunnassa, joka ei siedä pisaraakaan erilaisuutta. Tällöin wanhimmat ovat tulleet osaksi ongelmaa eikä heistä ole sen ratkaisijoiksi.

        Kääntykäämme siis kaikki rukoillen Herran puoleen, josta ainoa oikea apu voi tulla.


      • parannukseen
        Lasse-setä kirjoitti:

        Siis mitään tappelunnujakkaa ei ole tarkoitus nostattaa, mutta sen sanon rohkeasti: Jos tämä lähetys ei saa aikaan yhteyden etsintää seurakunnan sisällä, se on turhaan tehty.

        Nimittäin Jumalan tahto ei ole sellainen, että vieraalta maalta tulee miehet vahvistamaan sellaista virtausta seurakunnassa, joka ei siedä pisaraakaan erilaisuutta. Tällöin wanhimmat ovat tulleet osaksi ongelmaa eikä heistä ole sen ratkaisijoiksi.

        Kääntykäämme siis kaikki rukoillen Herran puoleen, josta ainoa oikea apu voi tulla.

        Ongelma ei ole vanhimmissa eikä niissä joita vahvistetaan, vaan niissä joilla on itsellään ongelma erilaisuuden kanssa.

        Se ongelma on omanvanhurskauden silkkivaatteet joita nyt pitäisi vielä toisten hyväksyä, menkää ylistämään johonkin sellaseen joukkioihin jossa voitte vapaasti lihallista ylistystä harjoittaa.

        Jumala ei kaipaa mitään lihan ylistystä, hän kaipaa lapsenmieltä ja nöyryyttä ja hiljaisuutta. Lapsenkaltaista uskoa, ellette käänny niin kuin tämä lapsi ette voi tulla sisälle taivasten valtakuntaan. Jumalan tahto on juuri sellainen että hän vahvistaa omiaan uskossa ja rakkaudessa ja jättää tyhjiksi sellaiset joilla on omaa viisautta peruukissa.

        Itse ne joilla on omaa viisautta ovat itse ongelma heidän tulee riisua kaikki omanvanhurskauden rääpäleet pois ja uskoa puhdaskokonainen evankeliumi, eikä niitä maailman rakkaudella kaunistettua väärää vanhurskautta.

        Kääntykää siis ja tehkää niitä parannuksen soveliaita hedelmiä niin saatte rauhan ja ilon sekä voiman taistella syntiä ja maailmaa vastaan.


      • ööööööööö tota
        Järkyttynyt kirjoitti:

        Vanhimmilla on paukut vähissä.
        Ei voi muuta kuin sääliä sitä hengettömyyttä.
        Puheet kaarneenpojista tänään ja yleiset puheet "katolisesta ehtoollisesta".

        Heitä kuulemma ihan provosoidaan, kun pidetään kultaisia ristejä.
        Mitä puhuttiin Lpr:ssa, ei kehtaa täällä edes toistaa.
        Voi sitä pelon masinointia!!

        Vanhimmilla on paukut vähissä

        Armon muruja. ei yhtään enempää


      • murusiin tyytynyt
        ööööööööö tota kirjoitti:

        Vanhimmilla on paukut vähissä

        Armon muruja. ei yhtään enempää

        Eihän haaskalinnulle murut kelpaa täytyy olla isoja raatoja. Jumalan oikeille lapsille kelpaa pienetkin armonmuruset. Pienet penikat odottavat kärsivällisesti kun herra antaa pienenkin murusen. Mutta armonvarkaille ei kelpaa kuin isolimppu herran pöydältä varastettavaksi. Laittaa vielä sellaisen metelin jos ei saa leipää varastettua kokonaisena, ivaa ja ylen katsoo niitä pieniä murusia, joihin lapset ja perilliset ovat tyytyväsiä.


      • vai onko ydin kadoksissa??
        Lasse-setä kirjoitti:

        Siis mitään tappelunnujakkaa ei ole tarkoitus nostattaa, mutta sen sanon rohkeasti: Jos tämä lähetys ei saa aikaan yhteyden etsintää seurakunnan sisällä, se on turhaan tehty.

        Nimittäin Jumalan tahto ei ole sellainen, että vieraalta maalta tulee miehet vahvistamaan sellaista virtausta seurakunnassa, joka ei siedä pisaraakaan erilaisuutta. Tällöin wanhimmat ovat tulleet osaksi ongelmaa eikä heistä ole sen ratkaisijoiksi.

        Kääntykäämme siis kaikki rukoillen Herran puoleen, josta ainoa oikea apu voi tulla.

        mitä lasse-setä tarkoittaa. ei erilaisuuden sietäminen ole ongelma. se on vasta ongelman seurausta.
        ongelma on siinä, että laodikean hengessä pöyhkeät saarnaajat ovat kadottaneet evankeliumin, Kristuksen opin.

        nyt on lähes 20 vuotta rakennettu ihmisvoimin ja vaatimuksin tornia taivaaseen. aika raadollisin ja inhimillisin konstein.
        siinä käy lopulta niin kuin Baabelissakin, ihmiset eivät ymmärrä toisiaan ja toistensa kieltä.


      • lisäykseen
        parannukseen kirjoitti:

        Ongelma ei ole vanhimmissa eikä niissä joita vahvistetaan, vaan niissä joilla on itsellään ongelma erilaisuuden kanssa.

        Se ongelma on omanvanhurskauden silkkivaatteet joita nyt pitäisi vielä toisten hyväksyä, menkää ylistämään johonkin sellaseen joukkioihin jossa voitte vapaasti lihallista ylistystä harjoittaa.

        Jumala ei kaipaa mitään lihan ylistystä, hän kaipaa lapsenmieltä ja nöyryyttä ja hiljaisuutta. Lapsenkaltaista uskoa, ellette käänny niin kuin tämä lapsi ette voi tulla sisälle taivasten valtakuntaan. Jumalan tahto on juuri sellainen että hän vahvistaa omiaan uskossa ja rakkaudessa ja jättää tyhjiksi sellaiset joilla on omaa viisautta peruukissa.

        Itse ne joilla on omaa viisautta ovat itse ongelma heidän tulee riisua kaikki omanvanhurskauden rääpäleet pois ja uskoa puhdaskokonainen evankeliumi, eikä niitä maailman rakkaudella kaunistettua väärää vanhurskautta.

        Kääntykää siis ja tehkää niitä parannuksen soveliaita hedelmiä niin saatte rauhan ja ilon sekä voiman taistella syntiä ja maailmaa vastaan.

        tässä on yksi malliesimerkki!!!


      • Simeon
        parannukseen kirjoitti:

        Ongelma ei ole vanhimmissa eikä niissä joita vahvistetaan, vaan niissä joilla on itsellään ongelma erilaisuuden kanssa.

        Se ongelma on omanvanhurskauden silkkivaatteet joita nyt pitäisi vielä toisten hyväksyä, menkää ylistämään johonkin sellaseen joukkioihin jossa voitte vapaasti lihallista ylistystä harjoittaa.

        Jumala ei kaipaa mitään lihan ylistystä, hän kaipaa lapsenmieltä ja nöyryyttä ja hiljaisuutta. Lapsenkaltaista uskoa, ellette käänny niin kuin tämä lapsi ette voi tulla sisälle taivasten valtakuntaan. Jumalan tahto on juuri sellainen että hän vahvistaa omiaan uskossa ja rakkaudessa ja jättää tyhjiksi sellaiset joilla on omaa viisautta peruukissa.

        Itse ne joilla on omaa viisautta ovat itse ongelma heidän tulee riisua kaikki omanvanhurskauden rääpäleet pois ja uskoa puhdaskokonainen evankeliumi, eikä niitä maailman rakkaudella kaunistettua väärää vanhurskautta.

        Kääntykää siis ja tehkää niitä parannuksen soveliaita hedelmiä niin saatte rauhan ja ilon sekä voiman taistella syntiä ja maailmaa vastaan.

        Osuit naulankantaan, tässä on ongelman ydin, jota he eivät käsitä ennen kuin Herra avaa sokeain silmät näkemään hengellisen pimeyden.


      • Sanoi Jeesus
        Lasse-setä kirjoitti:

        Eihän tässä muuta epäselvää ole, vain peräsin mitä tästä lähetyksestä jää käteen innokkaimmille kannattajille.

        Nimittäin itse ajattelen niin, että lähetyksestä ei ole mitään hyötyä, jos seurakunnassa ei havahdúta ja jos yhteyden etsintää ei synny, siis jos ei mikään muutu.

        Kyllä minä sen tiedän, että täydellinen rähmälleen meno antaa pienen penkinpään siellä rukoushuoneella.

        Minä kuitenkin odotan, että seurakunnan ytimessä tapahtuu mielenmuutos, eli odotan parannusta siitä kovuudesta, jolla monia ihmisten mielestä sopeutumattomia on käsitelty.

        Jos rakennuksen seinässä lukee rukoushuone, eikä siellä kuitenkaan sallita vapaata rukousta, on siinä irvikuva. Jos kiitos ja ylistys on kiellettyä, paitsi se määrätynlainen hurmoskäyttäytyminen, keneltä Kaikkivaltias saa kiitoksen?

        olet sinä kiitoksen valmistanut. Tätä kysyi Jeesus kirjanoppineilta ja pappien päämiehiltä , että ettekö ole koskaan lukeneen.


      • eräs kristitty
        Lasse-setä kirjoitti:

        Eihän tässä muuta epäselvää ole, vain peräsin mitä tästä lähetyksestä jää käteen innokkaimmille kannattajille.

        Nimittäin itse ajattelen niin, että lähetyksestä ei ole mitään hyötyä, jos seurakunnassa ei havahdúta ja jos yhteyden etsintää ei synny, siis jos ei mikään muutu.

        Kyllä minä sen tiedän, että täydellinen rähmälleen meno antaa pienen penkinpään siellä rukoushuoneella.

        Minä kuitenkin odotan, että seurakunnan ytimessä tapahtuu mielenmuutos, eli odotan parannusta siitä kovuudesta, jolla monia ihmisten mielestä sopeutumattomia on käsitelty.

        Jos rakennuksen seinässä lukee rukoushuone, eikä siellä kuitenkaan sallita vapaata rukousta, on siinä irvikuva. Jos kiitos ja ylistys on kiellettyä, paitsi se määrätynlainen hurmoskäyttäytyminen, keneltä Kaikkivaltias saa kiitoksen?

        Hyvä kirjoitus. Tarvetta parannukseen on puolin ja toisin. Kristus kehoittaa meitä _pitämään_ rakkauden keskenämme. Erilaisuuden ja omista poikkeavien mielipiteiden hyväksyminen on osa tätä.


      • Lapin mies
        eräs kristitty kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus. Tarvetta parannukseen on puolin ja toisin. Kristus kehoittaa meitä _pitämään_ rakkauden keskenämme. Erilaisuuden ja omista poikkeavien mielipiteiden hyväksyminen on osa tätä.

        Tärkeää on ,että vaalitaan kristittyjen ja koko kristillisyyden yhteyttä. Täytyy olla rohkeutta keskustella. En välttämättä ole kaikista asioista
        samaa mieltä, kun Lasse- setä, mutta minussa hänessä on aitoa tahtoa, eikä näin uskon liekki ole sammunut.
        En ole havainnut vääriä sakramentalistien oppirakennelmia. Kuitenkin on tärkeää pysyä yhteisessä rakkaudessa. Kyllä sanan kuulon alla, keskustelemalla ja rukoilemalla sekä Sanaa tutkimalla Pyhä Henki kirkastaa kaikille uskon ja opin asiat. Jos on nöyrryyttä. Täällä on paljon sellaisia, vain muutama hyökkäilijä sotkee koko palstan ja voisvat mennä vaikka vanhoillisten palstalle välillä nälvimään....No, ei minekkään nälvimään..


      • ilman sanomaa
        parannukseen kirjoitti:

        Ongelma ei ole vanhimmissa eikä niissä joita vahvistetaan, vaan niissä joilla on itsellään ongelma erilaisuuden kanssa.

        Se ongelma on omanvanhurskauden silkkivaatteet joita nyt pitäisi vielä toisten hyväksyä, menkää ylistämään johonkin sellaseen joukkioihin jossa voitte vapaasti lihallista ylistystä harjoittaa.

        Jumala ei kaipaa mitään lihan ylistystä, hän kaipaa lapsenmieltä ja nöyryyttä ja hiljaisuutta. Lapsenkaltaista uskoa, ellette käänny niin kuin tämä lapsi ette voi tulla sisälle taivasten valtakuntaan. Jumalan tahto on juuri sellainen että hän vahvistaa omiaan uskossa ja rakkaudessa ja jättää tyhjiksi sellaiset joilla on omaa viisautta peruukissa.

        Itse ne joilla on omaa viisautta ovat itse ongelma heidän tulee riisua kaikki omanvanhurskauden rääpäleet pois ja uskoa puhdaskokonainen evankeliumi, eikä niitä maailman rakkaudella kaunistettua väärää vanhurskautta.

        Kääntykää siis ja tehkää niitä parannuksen soveliaita hedelmiä niin saatte rauhan ja ilon sekä voiman taistella syntiä ja maailmaa vastaan.

        lopeta toi nanhojen fraasien peräkkäin luettelu...kun ei mitään asiaa ole.
        tyhjä tynnyri kolisee...


      • hi hi hi hi vaan
        ilman sanomaa kirjoitti:

        lopeta toi nanhojen fraasien peräkkäin luettelu...kun ei mitään asiaa ole.
        tyhjä tynnyri kolisee...

        Mikä siinä niin vaikeata oli ymmärtää. Selkeää ja oikeata kirjoitusta, jos et tuosta saa mitään irti niin ei raamattukaan ole auennut. Taitaa olla rietas päässyt kääntämään silmät nurin päin niin että vain valkuaiset möllöttää niillähän ei voikaan nähdä. Opettele lukemaan ensin kirjaimet sitten tavaamaan.


      • löudät vapahtaja.
        hi hi hi hi vaan kirjoitti:

        Mikä siinä niin vaikeata oli ymmärtää. Selkeää ja oikeata kirjoitusta, jos et tuosta saa mitään irti niin ei raamattukaan ole auennut. Taitaa olla rietas päässyt kääntämään silmät nurin päin niin että vain valkuaiset möllöttää niillähän ei voikaan nähdä. Opettele lukemaan ensin kirjaimet sitten tavaamaan.

        usko vapaasti siihen mihin uskot.....mutta kun avaat raamatun niin uskosi horjuu...nimittäin tekojen oppisi....


      • Agrippa
        löudät vapahtaja. kirjoitti:

        usko vapaasti siihen mihin uskot.....mutta kun avaat raamatun niin uskosi horjuu...nimittäin tekojen oppisi....

        Sitä puutettaan nämä vesselit täällä vinkuvat.

        Ja hengellinen viha suorastaan pursuu suusta ja korvista pihalle. He ovat vihaisia meille jotka Jeesus Kristus on uhriverellään iankaikkisesti vapaiksi ostanut.

        "He raivotkohot vaan ja syöskööt kiukkuaan", me lunastetut odottelemme onnellisina ja vapaina Jumalan lapsina lunastuksen päivän saapumista.


      • eksyneille
        Agrippa kirjoitti:

        Sitä puutettaan nämä vesselit täällä vinkuvat.

        Ja hengellinen viha suorastaan pursuu suusta ja korvista pihalle. He ovat vihaisia meille jotka Jeesus Kristus on uhriverellään iankaikkisesti vapaiksi ostanut.

        "He raivotkohot vaan ja syöskööt kiukkuaan", me lunastetut odottelemme onnellisina ja vapaina Jumalan lapsina lunastuksen päivän saapumista.

        Paljon enemmän säälivät niitä jotka ovat juosseet metsään sienien perään ja eksyneet pitämään sutta emonaan ja äitinään.


      • Agrippa
        eksyneille kirjoitti:

        Paljon enemmän säälivät niitä jotka ovat juosseet metsään sienien perään ja eksyneet pitämään sutta emonaan ja äitinään.

        Tule kiireesti sinäkin pois sieltä pimeästä metsästä.


    • noin,

      Sa-Uli!?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1769
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      75
      1126
    3. 45
      1055
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      70
      1037
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      919
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      870
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      823
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      808
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      772
    Aihe