Äitiyspakkaus, pesetkö?

Julia

Pesettekö kaikki äitiyspakkauksessa olevat liinat, vaatteet ja toppapuvut kertaalleen ennen käyttöönottoa?

27

3057

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikalainen

emme.
      Sinä voit sen siitä huolimatta tehdä jos omistat niin rutkasti joutoaikaa
      Ulkomailla ne silittää kalsaritkit ja haravoi matot

• sitä toppapukua

ainakaan pese. Lämmönpitokyky huononee,mitä enemmän pesee.

• katja-83

no mutta pakkauksen ohjeessahan käsketään pestä puku ennen käyttöä.

• en pese
        katja-83 kirjoitti:

no mutta pakkauksen ohjeessahan käsketään pestä puku ennen käyttöä.

sitä,että pysyy mahdollisimman kuohkeana ja lämpöisenä mahdollisimman pitkään.

• Jadekettu

ei taatusti pestä. Vaikka aikaa pakettiin on useampi kuukausi. Vaatteethan ovat uusia sekä ihan puhtaita. Hullua ruveta pesemään uusia vaatteita.

Tosin jos muilta (tutuilta) / kirpparilta, jos hankit. Niin silloin kannattanee pestä.

• uudetkaan

Oletko ajatellut, että niitä uusia vaatteita on aika moni sormi jo näpälöinyt tekovaiheessa ja ne ovat voineet kulkea erilailla linjoilla tehtaassa ym. Eivät ne uudet vaatteet puhtaita ole. Itse kyllä pesen omatkin uudet vaatteeni.

• tulisi
        uudetkaan kirjoitti:

Oletko ajatellut, että niitä uusia vaatteita on aika moni sormi jo näpälöinyt tekovaiheessa ja ne ovat voineet kulkea erilailla linjoilla tehtaassa ym. Eivät ne uudet vaatteet puhtaita ole. Itse kyllä pesen omatkin uudet vaatteeni.

mieleenikään alkaa uutta omaa vaatetta pesemään.

• minäkään
        tulisi kirjoitti:

mieleenikään alkaa uutta omaa vaatetta pesemään.

Ei minullekaan tullut, ennenkuin sain allergisen reaktion, jonka syyksi epäiltiin uutta aluspaitaa, jota en ollut pessyt ennen käyttönottoa. Toista kertaa en halua sitä kamalaa kutinaa kestää, joten todellakin pesen uudet vaatteeni.

• mä olen kerran
        minäkään kirjoitti:

Ei minullekaan tullut, ennenkuin sain allergisen reaktion, jonka syyksi epäiltiin uutta aluspaitaa, jota en ollut pessyt ennen käyttönottoa. Toista kertaa en halua sitä kamalaa kutinaa kestää, joten todellakin pesen uudet vaatteeni.

saanut melkoisen poltteen iholle uusista pussilakanoista joita en pessyt ennen käyttöä.Ehkä mä sit alan pestä vaatteet ennen käyttöä,kun jotain kunnon oiretta ilmaantuu.
        Siis allergisen reaktiosi syyksi epäiltiin uutta vaatetta. Se ei nyt kyllä vielä välttämättä todista mitään...

• kuitenkin
        mä olen kerran kirjoitti:

saanut melkoisen poltteen iholle uusista pussilakanoista joita en pessyt ennen käyttöä.Ehkä mä sit alan pestä vaatteet ennen käyttöä,kun jotain kunnon oiretta ilmaantuu.
        Siis allergisen reaktiosi syyksi epäiltiin uutta vaatetta. Se ei nyt kyllä vielä välttämättä todista mitään...

Ei tietenkään todista, tosin allerginen reaktio oli juuri ylävartalossa, joten eiköhän se nyt aika varmaa ollut. Mutta eipä tule toista kertaa mieleen laitta pesemätöntä uutta vaatetta iholle eikä varsinkaan pukea pientä vauvaa sellaiseen. Kyllä se sen verta inhottavaa oli.

• pesen

Pesen kaikki mikä on vauvan ihoa vasten....

• pesin..

Lapseni on 8 kk ja kaikki ihoa vasten olevat uudet vaatteet olen pessyt. Vaatteissa on ensinnäkin tuotantovaiheesta jääneitä jäämiä sekä pakkausvaiheessa ovat saattaneet pyöriä vaikka missä. Etenkin, jos lapsen iho on herkkä niin reagoi kovin herkästi. On tietysti jokaisen oma asia mitä näin "pesukoneaikaan" viitsii ja jaksaa.. Eipä ole iso vaiva itselleni ainakaan ollut.

• Jihuuu

Äkkiäkös nuo koneeseen heittää ja ripustaa.. ja vauvan vaatteet kun on niin pieniäkin, niitä mahtuu aimo kasa rumpuun. Pesuprojektia pikkuhiljaa aloittelemassa :)

• Äiti ja poika

Kyllä vain pesen kaikki vauvalle tulevat vaatteet oli ne sitten uusia tai kirpparilta ostettuja! Ohjeethan on, että vauvan vaatteet täytyy pestä ennen käyttöä(näin meille neuvolassa sanottiin). Kesäpäivänähän ne kuivaa nopeasti ulkona!

• niissä lukee

Pestävä ennen käyttöönottoa.

• angel_86

Itse en ollut aikaisemmin edes tullut ajatelleeksi, että äitiyspakkauksen uudet vaatteet pitäisi pestä ennen käyttöä. Vasta sitten sain tietää asiasta, kun luin siitä tältä palstalta.
        Kyllä olen ajatellut pestä ne, vaikka en omia uusia vaatteitani koskaan pesekään. Mutta vauvan vaatteissa on varmaan kuitenkin eri juttu kuin aikuisten vaatteissa, ja vauvanvaatteet kyllä kuulostaa ihan järkeävältä pestä ennen käyttöön ottoa.
        Eli kyllä pesen, mutta aikaisemmin en olisi pessyt, ellen olisi tiennyt että niin on parempi tehdä. :)

• luettua
        angel_86 kirjoitti:

Itse en ollut aikaisemmin edes tullut ajatelleeksi, että äitiyspakkauksen uudet vaatteet pitäisi pestä ennen käyttöä. Vasta sitten sain tietää asiasta, kun luin siitä tältä palstalta.
        Kyllä olen ajatellut pestä ne, vaikka en omia uusia vaatteitani koskaan pesekään. Mutta vauvan vaatteissa on varmaan kuitenkin eri juttu kuin aikuisten vaatteissa, ja vauvanvaatteet kyllä kuulostaa ihan järkeävältä pestä ennen käyttöön ottoa.
        Eli kyllä pesen, mutta aikaisemmin en olisi pessyt, ellen olisi tiennyt että niin on parempi tehdä. :)

Kyllä omatkin vaatteet tulisi pestä ennen käyttöä, mutta sehän on jokaisen oma valinta. Huomasin tänään mieheni uusista tavallisista t-paidoista tekstin "Pestävä ennen ensimmäistä käyttöä."

• voipi

olla kaiken maailman kemikaalijäämiä tehtaista missä niitä on väsätty plus tietenkin ulkomaalaisia bakteereja ja viiruksia;).Joillekkin aikuisillekkin tulee uusista vaatteista ihottumaa jos niitä ei pese.Niissä kun on oikeastikkin tärkkiä sun muuta

• emilai

Kaikki mikä tulee suoraan vauvan iholle menee meillä koneen ja kuivurin kautta. :) ei tarvitse sitten miettiä, onko niissä jotakin kemikaalijäämiä tai muita.

• raisuli85

Olen jo pessytkin ja puhdistanut vaatekaapitkin!Uusissa vaatteissa on tekstiilipölyä ja varmasti kaikkea muutakin, mitä tehtaalta vaatteisiin jää. En ota sitä riskiä että vauvalle tulee ihottumaa ja hengenahdistuksia, kun en pessyt tehtaissa pakattuja vaatteita. Todella kannattee olla niin hygieeninen kodin suhteen kuin mahdollista, ennen ku vauva tulee kotiin. Se pieni sairastuu niin helposti...

• se liiallinen

hygieenisyys. Se on pahempi kuin pieni tomu tai tavallinen "lika" mitä kodissa on. On tutkittu,että kun ollaan liian hygieenisiä,niin lapset sairastavat enemmän. Kyllä ihmisen kuuluu altistua tietylle määrälle"pöpöjä". Usein esim. sellaisten perheiden lapset,jotka ovat eläinten kanssa tekemisissä,ovat terveempiä kuin oikein "steriilin"kodin lapset.

• pasilli
        se liiallinen kirjoitti:

hygieenisyys. Se on pahempi kuin pieni tomu tai tavallinen "lika" mitä kodissa on. On tutkittu,että kun ollaan liian hygieenisiä,niin lapset sairastavat enemmän. Kyllä ihmisen kuuluu altistua tietylle määrälle"pöpöjä". Usein esim. sellaisten perheiden lapset,jotka ovat eläinten kanssa tekemisissä,ovat terveempiä kuin oikein "steriilin"kodin lapset.

bakteerit on eri asia kuin väriaineen jämät ym mitä vaatteissa on. Eikä vastasyntynyttä tarvitse alkaa "karaista", kyllä se sitä vastustuskykyä sitten myöhemmin kehittää nuollessaan kengänpohjia ym.

• tuleva mummi
        pasilli kirjoitti:

bakteerit on eri asia kuin väriaineen jämät ym mitä vaatteissa on. Eikä vastasyntynyttä tarvitse alkaa "karaista", kyllä se sitä vastustuskykyä sitten myöhemmin kehittää nuollessaan kengänpohjia ym.

Tyttäreni sai jokin aika sitten uuden pakkauksen ja kun minä sitä tutkin niin sieltä ainakin löytyi paperi missä luki että vaatteet pestävä ennen käyttöönottoa.

Ja eikö tuon nyt jo maalaisjärkikin sano :)

• karaista niin,
        pasilli kirjoitti:

mutta ei nyt vallan hulluna kannata alkaa siivoamaankaan joka koloa kodissa. Viittasin kommentillani edellisen viimeiseen lauseeseen:"Todella kannattee olla niin hygieeninen kodin suhteen kuin mahdollista, ennen ku vauva tulee kotiin. Se pieni sairastuu niin helposti"

• raisuli85
        karaista niin, kirjoitti:

mutta ei nyt vallan hulluna kannata alkaa siivoamaankaan joka koloa kodissa. Viittasin kommentillani edellisen viimeiseen lauseeseen:"Todella kannattee olla niin hygieeninen kodin suhteen kuin mahdollista, ennen ku vauva tulee kotiin. Se pieni sairastuu niin helposti"

olen tietoinen, että liian steriilissä ympäristössä ei lapsen kannate olla tai voi sairastua senki takia, saada allergioita ym. säikähdin vaan, kun jotku ei meinaa pestä niitä äitiyspakkauksen vaatteita. kirjotin vähän suurpiirteisesti, että kannattee olla niin hygieeninen ku mahdollista. Ja kellä on edes aikaa lapsen syntymän jälkeen "juosta desinfiointipullo kädessä" ympäri taloa =)

• on joskus

niiiin tyhmiä ihmisiä. En tarkoita nyt ketjun aloittajaa vaan ihan näitä peruspellejä.
      Vastasyntynyt on vielä niin altis kaikelle pahalle.
      Mutta itsehän kaikki oman lapsensa hoitaa.

• sophia*

on tyhmiä ihmisiä... ajatelkaa järjellänne.. todella PUHTAITA vaatteitahan ne suoraan tehtaalta tulleet onkin, täynnä jotain käsittelyaineita, jäykkiä, ja haiseekin tehtaalta ja pyörineet varastoissa ja kenties lattioillakin et jos järki ei sano siinä vaiheessa mitään että laitetaan ne vaan suoraan vauvan päälle ni huh huh...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7540
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2969
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1803
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      118
      1483
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe