Unielokuva

Sakar

Heräsin viime juhannuksena kolmenpäivän juhlaputken ja ryypiskelyn jälkeen autoni takapenkiltä sikiöasennosta aurinkopaistoi ja oli aivan jumalattoman kuuma kello oli vasta kahdeksan ja kaikki muut olivat vielä nukkumassa
jokatapauksessa syy johon heräsin oli se että näin niin uskomatonta unta ehkä hieman painajaisen kaltaista...joka tapauksessa siinä krapula päissäni mietin että on näitä ihmeellisiä unia ennenkin nähty mutta tämä vei voiton kaikista aikaisemmista jotenkin uni tuntui vielä niin pian heräämisen jälkee jopa yllättävän todelliselta ja päätin että kun nyt vielä muistan jotain niin pistetäänpä pääkohdat mitkä tuntuivat muistuvan yllättävänkin hyvin mieleen ylös johonkin no saatavilla ei ollut kuin kaverin virosta tuoman tupakka kartongin pahvit joihin sitten rustasin kaiken mitä unesta muistin...Nyt sitten päätin kunnian ja kullankiilto silmissäni alkaa rustaamaan unesta käsikirjoitusta ja olen jotenkin ylättynyt että kun ideat ovat vähän aikaa muhineet on kirjoitus lähtenyt yllättävän hyvin käyntiin... mutta missä voi ns.ammattilasilla luetuttaa käsikirjoituksia ja saada palautetta niistä ja voisiko joku pistää jotain hyviä neuvoja miten kannattaa kirjoitusta kirjoittamaan puhtaaksi tuleeko kijoitukseen esim. haluamani asuste ja kamerakulma ehdotukset vai tulevatko ne erilliseen osaan? Kaikki apu on tervetullutta

6

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dreamer_

Yleensä ei kannata laittaa kässäriin kamerakulmia sun muita. Ohjaaja ja kameramies päättää semmoset jutut. Paitsi jos haluut siihen semmosia unenomaisia kamerakulmia. Saako kysyä miten pitkä kässäristä suunilleen tulee?
      [email protected]

• Sakar

Joo kiitos vaan vastauksesta. Käsikirjoituksen pituus on vielä aika avoin. Tähän mennessä on tullut kirjoitettua parisenkymmentä sivua/muutamia kohtauksia joissa olen saanut tekstiin elokuvan alun, jonkinlaisen johdattelun päähahmoon ja tämän elämään. Toistaikseksi olen kyllä hahmottanut mielessäni kokonaiskuvaa koko kirjoituksesta, mutta kun asiat ovat pikkuhiljaa muhineet mielen syövereissä on uusia ns. juonen aukkoja täyttäviä ideoita, sekä muita älynväläyksiä syntynyt tekstiä rustatessa sekä jokapäiväisen elämän tohinoissa tapahtuneiden asioiden johdosta mutta pituudesta en osaa vielä sen kummemmin sanoa. Kai pitkä on parempi kuin liian lyhyt koska osan "turhan" tulen viimisestä versiosta varmasti karsimaan pois jos en minä niin ehkä joku muu joka tapuksessa. Sen olen huomannut että mielekkäästä ja itseä kiinnostavast asiasta kirjoittaminen on varsin koukuttavaa puuhaa vaikkakin asia jäisi vain harrastus pohjalle.

• Mayborne

Tosiaan kuvakulmat ja muut eivät tule varsinaiseen kässäriin vaan niistä tehdään erillinen kuvakässäri, jonka yleensä tekee kuvaaja, joten sinun ei siitä välttämättä tarvitse huolehtia. Mut kässärissäkin on sitten oma tyylinsä miten se pitää kirjoittaa. En tiedä tiedätkö sen miten hyvin sitten?
      Kuitenkin, kohtaukset pitää jaotella jne.

• Mayborne

Niin minäkin oon miettiny, että minne noita vois lähettää. Itellänikin on paljon hyviä ideoita.

• Sakar
        Mayborne kirjoitti:

Niin minäkin oon miettiny, että minne noita vois lähettää. Itellänikin on paljon hyviä ideoita.

Niin siis perustiedot on sen verran mitä on tullut eri leffojen kässäreitä luettua, mutta siinä se sitten oikeastaan onkin. ja mitä nyt muutamilta sivuilta on jotain tiedonmurusia löytynyt... tiedä sitten täytyy kai jatkaa vaan
        pakertamista ja jollain tutulla luetuttaa ja hakea vähän lisää näkökulmia ja toivon mukaan positiivistakin palutetta

• Khyllääää
        Mayborne kirjoitti:

Varmasti tosi hyviä ideoita! :DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      70
      17833
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      45
      5591
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      304
      2990
    4. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      46
      2792
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      181
      2543
    6. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      9
      2160
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      25
      2005
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1852
    9. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      141
      1752
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1658
    Aihe