Unielokuva

Sakar

Heräsin viime juhannuksena kolmenpäivän juhlaputken ja ryypiskelyn jälkeen autoni takapenkiltä sikiöasennosta aurinkopaistoi ja oli aivan jumalattoman kuuma kello oli vasta kahdeksan ja kaikki muut olivat vielä nukkumassa
jokatapauksessa syy johon heräsin oli se että näin niin uskomatonta unta ehkä hieman painajaisen kaltaista...joka tapauksessa siinä krapula päissäni mietin että on näitä ihmeellisiä unia ennenkin nähty mutta tämä vei voiton kaikista aikaisemmista jotenkin uni tuntui vielä niin pian heräämisen jälkee jopa yllättävän todelliselta ja päätin että kun nyt vielä muistan jotain niin pistetäänpä pääkohdat mitkä tuntuivat muistuvan yllättävänkin hyvin mieleen ylös johonkin no saatavilla ei ollut kuin kaverin virosta tuoman tupakka kartongin pahvit joihin sitten rustasin kaiken mitä unesta muistin...Nyt sitten päätin kunnian ja kullankiilto silmissäni alkaa rustaamaan unesta käsikirjoitusta ja olen jotenkin ylättynyt että kun ideat ovat vähän aikaa muhineet on kirjoitus lähtenyt yllättävän hyvin käyntiin... mutta missä voi ns.ammattilasilla luetuttaa käsikirjoituksia ja saada palautetta niistä ja voisiko joku pistää jotain hyviä neuvoja miten kannattaa kirjoitusta kirjoittamaan puhtaaksi tuleeko kijoitukseen esim. haluamani asuste ja kamerakulma ehdotukset vai tulevatko ne erilliseen osaan? Kaikki apu on tervetullutta

6

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dreamer_

      Yleensä ei kannata laittaa kässäriin kamerakulmia sun muita. Ohjaaja ja kameramies päättää semmoset jutut. Paitsi jos haluut siihen semmosia unenomaisia kamerakulmia. Saako kysyä miten pitkä kässäristä suunilleen tulee?
      [email protected]

      • Sakar

        Joo kiitos vaan vastauksesta. Käsikirjoituksen pituus on vielä aika avoin. Tähän mennessä on tullut kirjoitettua parisenkymmentä sivua/muutamia kohtauksia joissa olen saanut tekstiin elokuvan alun, jonkinlaisen johdattelun päähahmoon ja tämän elämään. Toistaikseksi olen kyllä hahmottanut mielessäni kokonaiskuvaa koko kirjoituksesta, mutta kun asiat ovat pikkuhiljaa muhineet mielen syövereissä on uusia ns. juonen aukkoja täyttäviä ideoita, sekä muita älynväläyksiä syntynyt tekstiä rustatessa sekä jokapäiväisen elämän tohinoissa tapahtuneiden asioiden johdosta mutta pituudesta en osaa vielä sen kummemmin sanoa. Kai pitkä on parempi kuin liian lyhyt koska osan "turhan" tulen viimisestä versiosta varmasti karsimaan pois jos en minä niin ehkä joku muu joka tapuksessa. Sen olen huomannut että mielekkäästä ja itseä kiinnostavast asiasta kirjoittaminen on varsin koukuttavaa puuhaa vaikkakin asia jäisi vain harrastus pohjalle.


    • Mayborne

      Tosiaan kuvakulmat ja muut eivät tule varsinaiseen kässäriin vaan niistä tehdään erillinen kuvakässäri, jonka yleensä tekee kuvaaja, joten sinun ei siitä välttämättä tarvitse huolehtia. Mut kässärissäkin on sitten oma tyylinsä miten se pitää kirjoittaa. En tiedä tiedätkö sen miten hyvin sitten?
      Kuitenkin, kohtaukset pitää jaotella jne.

      • Mayborne

        Niin minäkin oon miettiny, että minne noita vois lähettää. Itellänikin on paljon hyviä ideoita.


      • Sakar
        Mayborne kirjoitti:

        Niin minäkin oon miettiny, että minne noita vois lähettää. Itellänikin on paljon hyviä ideoita.

        Niin siis perustiedot on sen verran mitä on tullut eri leffojen kässäreitä luettua, mutta siinä se sitten oikeastaan onkin. ja mitä nyt muutamilta sivuilta on jotain tiedonmurusia löytynyt... tiedä sitten täytyy kai jatkaa vaan
        pakertamista ja jollain tutulla luetuttaa ja hakea vähän lisää näkökulmia ja toivon mukaan positiivistakin palutetta


      • Khyllääää
        Mayborne kirjoitti:

        Niin minäkin oon miettiny, että minne noita vois lähettää. Itellänikin on paljon hyviä ideoita.

        Varmasti tosi hyviä ideoita! :DD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe