Mitäköhän tarkoittaa 'coucou' esim. kirjeen alussa? Ja 'faire un coucou'? Luulisin että jotain tyyliin kukkuluuruu ja tervehtiä, mutta en ole ihan varma. Eikö ole myös olemassa sellainen sana kuin 'cricri'? Mitäköhän tämä tarkoittaa? Olisin kiitollinen vastauksista. :)
Coucou
4
925
Vastaukset
- .......
coucou,
coucou tarkottaa että moi. Niin voi sanoa vain tuttaville, sillä muille sen sanominen on epäkohteliasta. Kirjeessä tai mailissa voi kaverille/peheenjäsenelle sanoa coucou ja niin voi sanoa myös kun tulee kotii ja tervehtii muita tai kun näkee tuttuja. Usein aikuiset sanovat lapsille coucou ja toisille aikuisille salut.- kukkuu
Olen joskus kuullut Suomessakin tervehdittävän samoin.
- Laure
cricri veut dire "heinäsirkka"...
- anwar
terve kaikille . eli , coucou sana ei ole virallinen
ranskalainen sana , vaan ihmisia käyttä siitä kutsumaan joku pikku lapsi tai tyttö ystävän .
coucou ei tarkoitaa terve . ja cricri ei tarkoitaa
heinäsirka = criquete .! cri = huuto . cricri = hätähuuto .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku665605Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti942951- 2742611
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362449Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä232219Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2611754Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai581349Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131233- 881165
- 901146