Sinisaareen

Muuttajat 2

Olen muuttamassa syksyllä Raumalle ja semmoisesta paikasta kuin Sinisaari olis tarjolla asunto.
Koska en tunne Raumaa entuudestaan, niin voisiko joku kertoa minkälainen asuinpaikka tämä Sinisaari oikein
on. Onko hyvät asunnot ja kivat naapurit?

38

8995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss mä..

      Itse olen asunut sinisaaressa,Aittakarinkadulla, oli osaketalo, ei valittamista, viereinen talo oli kaupungin vuokratalo ja aika rauhaton...häpläntien puoli sinisaaressa ns. pahenpi kuin aittakarinkatu...kummmasta teille tarjottiin aittakarinkadulta vai häpläntieltä?

    • ------

      Se on sellanen 70-luvun kerrostalolähiö, alueella 2 grillikioskia ja baari. Ehkä vähän rauhatonta välillä mutta lähellä keskustaa.

    • sahanpolku

      asuu kalliilla vuokralla työttömiä ja juoppoja ja rauhatonta.

      • Hunni Attila

        Täällä lajolla on huokeita asuntoja ja aktiiviset naapurit noinniinku seura elämän kannalta. Näin kesällä on pihagriilitkin jöka päivä kuumana ja palokunta huolehtii sammutuksesta. Niin että turvallistakin täällä on.
        No nyt täytyy lopettaa. Lensi puutarhapenkki ikkunan ohi, täytyy mennä kattoon kuka oli maalina. Hyvää kesää vaan kaikil.


    • ex-asukki

      Häpläntien tunnen aika hyvin. Itsekin asunut.

      Ihan kiva. 70 lukua. Isot huoneet :) Suuret kerrostalot. Välillä muistuu Hervannan asuinalue. Isot pihat. Hieman hoitamattomina?

      Asunnot eivät ole luksusluokkaa.

      Eipä ole mitään vakavaa tapahtunut (itselle). Väki ei ole niin rikasta (ainakin päältä päin). Juoppoja voi olla. Kerrankin naapuri heitti painavat tavarat ulos parvekkeelta :) Hyvä ettei osúnut kenellekään..

      Aittarinkatu on parempi ku on siistimmän näköiset.

      En oo varma mut on yks edullisimmasta paikasta asua Raumal.

      • Allu

        Nämä Häpläntien ja Sahanpolun kiinteistöt ovat viime-
        vuosien aikana vaihtaneet omistajaa ja taloja niinkuin asuntojakin on remontoitu. Siitä seurauksena on tietenkin vuokrien roima korotus.
        Elikkä ei enään mikään edullinen paikka asua.
        Eri asia on sitten nämä asukkaat. Kateellisia, katkeria kyräilijöitä ja nyreksijöitä. Purkavat niitä neuroosejaan pitkin pihoja kuuluvalla äänellä. Riitelevät keskenään kun ei ole parempaakaan tekemistä. Ihmiset ne slummista slummin tekevät. Ei siinä auta pihojen kaunistus. Jos et halua osallistua kaikenmaailman juonitteluihin niin pysy ihmeessä pois täältä Sinisaaresta. Oleppa ystävällinen.


      • Sirpa-Liisa

        Ei ole miksikään muutunut puolet asukkaista ovat edelleen niitä samoja vanhoja kateellisia nyreksijöitä ja juonittelijoita , naisihmisiä että kehtaavat pilata kaikkien elämän paskapuheillaan -vuosituhannella -2018-


    • kaukaa

      kyseinen alue.T:Kiinteistönvälittäjä

    • Katsukka

      Moi!

      Asuimme kihlattuni (minä 18, hän 21) kanssa vuokralla Sinisaaressa Sahanpolulla (entinen Häpläntie) kaksiossa (60m2) melkein puolitoistavuotta. Asuessamme Sinisaaressa moni kauhisteli, että miten me voimme asua siellä. En tiedä olimmeko onnekkaita vai oliko se todella koko totuus, mutta meillä ei ollut siellä koskaan mitään ongelmia.

      Alueen huono maine perustuu mielestäni suurelta osin sen menneisyyteen. 80- ja 90-luvuilla meno oli todella hurjaa. Kuka milloinkin ammuttiin tai hyppäsi alas parvekkeelta. Nykyäänkin Sinisaaressa asuu jonkun verran laitapuolen kulkijoita, mutta monet heistä ovat iäkkäämpiä alkoholisteja, eivät niinkään esim. nuoria huumehörhöjä.

      Asunto oli tilava, ja siellä oli uudet laminaatit. Kaapistot ja kylpyhuone olivat vanhahtavat. Naapurit eivät olleet kovin halukkaita pitämään meihin yhteyttä. Ainakin meidän rapussa asui jonkun verran vanhempia ihmisiä ja lapsiperheitä.

      Meille Sinisaari oli mukava asuinpaikka, koska emme hakeneet mitään luksusta. Lyhyt matka keskustaan oli myös plussaa. Riippuu tosiaan ihan siitä mitä olette hakemassa. Esim. Lajo on Raumalla nykyisin huomattavasti "vaarallisempi" paikka asua.

      • Katsukka

        Huomasin, että vuokrien hintatasosta oli myös keskusteltu. Meidän 60 neliön parvekkeellisessa kaksiossa vuokra oli 360e ja siihen sisältyi sähkö. Muutimme pois, koska vuokraa korotettiin yllättäen melkein sadalla eurolla. Vuokranantaja oli yksityinen, mutta asiat hoidettiin UPM:n toimiston kautta.


      • Jäbä

        Ei ne muutama alkoholisti niitä häiriköitä ole. Ne hörhöt ovat niitä ns. tavallisia ihmisiä. Net ne siellä kyräilevät ja esiintyvät. Tuntevat itsensä toinentoistaan paremmiksi ihmisiksi ilman aihetta ja se sitten näkyy ja kuuluu.
        Ne humalaiset ovat sopeutuneita ja joviaaleja. Ne keksii aina jotain hauskempaa tekemistä kuin muitten nyreksiminen.
        Jos joku on erimieltä KÄSI YLÖS!!!


      • KURSORI
        Katsukka kirjoitti:

        Huomasin, että vuokrien hintatasosta oli myös keskusteltu. Meidän 60 neliön parvekkeellisessa kaksiossa vuokra oli 360e ja siihen sisältyi sähkö. Muutimme pois, koska vuokraa korotettiin yllättäen melkein sadalla eurolla. Vuokranantaja oli yksityinen, mutta asiat hoidettiin UPM:n toimiston kautta.

        Mun nähdäkseni kukaan Sinisaarelainen ei vielä ole vastannut tähän polemiikkiin. Eiks Sinisaaressa ole vielä kaapelia ja nettiä, vai eiks niillä ole tietokoneita. Onks ne joteski syrjäytyneitä?
        HÄH?


      • Kimmoke

        Kyl sielä viel niit pilleristei o ja kyl ne vieläki hyppii parvekkeilt. Nykyään ne o oppineet pomppaamaan, aikasemmin ne vaa mäsähti.


      • Debis
        Kimmoke kirjoitti:

        Kyl sielä viel niit pilleristei o ja kyl ne vieläki hyppii parvekkeilt. Nykyään ne o oppineet pomppaamaan, aikasemmin ne vaa mäsähti.

        Tämä on iha hyvä paikka asua kunha ei ota noit turhan tärkeit ja nokkavia otuksia huomioon. Terwetuloo vaan tän.


    • yh-äitejä

      Tervemenoa jos rahat ei riitä normaaliin asumiseen. Alueella sijaitsee viehättävä vähäosaisten kohtaamispaikkakin.

      • Osista

        Mitähän paikkaa tarkoitat ja miten vähäosainen pitää olla jotta se viehättää?
        Yh-äidit on pinnallisesti kivoja. Ei niiden kanssa voi elää, mutta kiva niitä on tehdä.


      • Perusteella

        Sinä niputat yh-äidit narkkareiden ja juoppojen kanssa samaa pakettiin, millä, miten?? Näetkö sinä niillä jotain yhteyttä?
        Onko se vähäosaisten kohtaamispaikka se Bordello Crosso siinä pyörätien laidassa? Kuulin että sieltä sai joskus hupijuomaakin kaameeseen kapulaan.


    • Hetukka

      Lajo on Rauman tapahtumien keskipiste.Joka päivälle riittää tapahtumia...

      • Paras

        Sinitorilt saa virolaist pirtuu ja venäläist tupakkaa iltasin ihan ale hintaan. Ravintolast löytyy tietäjiä kuns osaa mennä kysymää.


      • Ongelmat
        Paras kirjoitti:

        Sinitorilt saa virolaist pirtuu ja venäläist tupakkaa iltasin ihan ale hintaan. Ravintolast löytyy tietäjiä kuns osaa mennä kysymää.

        Minä asuin perheineni Sinisaaressa Sahanpolulla kolmisen vuotta tuossa vuosituhannen ( v. 99-01) vaihteessa. Meillä oli tuolloin kaksi alle kouluikäistä lasta ja vaimo hoiti heitä kotona. Siinä samassa pihapiirissä toimi pari-kolme perhepäivähoitajaa jotka ulkoiluttivat lapsikatraitaan pihan leikkipaikoilla. Koska vaimo oli kotosalla ja minäkin vuorotyössä, ulkoilutimme vekaroitamme vuorotellen ja siinä sitten tuli nämä pihapiiritkin ihmisineen tutuiksi. Pian huomasimme että näiden p.p.-hoitajien kielenkäyttö oli vallan törkeää. Siinä sahanpolulla ja pihapiirissä kulkevia ihmisiä esiteltiin ja nimiteltiin mitä törkeimmin sanakääntein ja nämä hurvattomat lapset siinä jaloissa kuuntelivat huuli pyöreänä aikuisten ihmisten käytöstä ja oppivat myös asioita huomattiin.
        No koska meillä haluttiin säilyttää hiukan positiivisempi maailmankuva, me aloimme etsiytyä muille leikkipaikoille, joita onneksi sinisaaressa oli tarjolla. Siinä huomattiin että, kaikki asuinalueet ei sovellu kasvuikäisille tenaville. Nykyään me asutaan omakotitalossa Rauman ulkopuolella ja ollaan asuinympäristöömme huomattavasti tyytyväisempiä. Niinkuin joku edellinen vastaaja tuolla kirjoitti "ihmiset ne slummista slummin tekevät" että näin.


      • Melekonen Ossi
        Paras kirjoitti:

        Sinitorilt saa virolaist pirtuu ja venäläist tupakkaa iltasin ihan ale hintaan. Ravintolast löytyy tietäjiä kuns osaa mennä kysymää.

        Minkälainen vuokra niissä sinisaaren yksiöissä ja kaksioissa olisi. Voisin muuttaa sinne, minä kun en pelkää sekopäitä, minä olen ite paljon pahempi.


      • Ajetaan pois
        Melekonen Ossi kirjoitti:

        Minkälainen vuokra niissä sinisaaren yksiöissä ja kaksioissa olisi. Voisin muuttaa sinne, minä kun en pelkää sekopäitä, minä olen ite paljon pahempi.

        Meitäki kavereitten kanssa haluttais muuttaa täältä Äyhöltä, kun meille valitetaa ett me ollaan liian vilkkaita. Me kuitenkin ollaan omasta mielestämmä hyvinkiin ympäristöön sopeutuvia ihmisiä. Me otetaan olutta ainako sitä on tarjolla ja paistetaan rillimakkaraa pihalla ihan säännällisesti niiku muukki. Yhtää autoa ei olla poltettu, eikä rillikatosta, eikä roskista. Paha pois meistä.
        Se sinisaari on alakanu kiinnostaa meitä, ku se on kuulema aika toimelias paikka ja lähellä keskustaa.
        Niihi turhantärkeisiin ihmisiin meillä on oma suhtautumistapa, TURPAAN VAAN SUUNSOITTAJILLE.
        Nii että, eiköhä me sieläki toimee tulla. Vuokrasta ei oo nii väliä, sossu maksaa.


    • on onnex

      poliisiasema siinä vieressä!! =-)

      • Kenelle

        Nehän on poliisitkin tyytyväisiä kun ei tarvii enää kauempaa hakee.


    • Jakke Raumalta

      Jos vaan löydät asunnon jostain muualta niin muuta sinne! Sinisaaressa asuu paljon epämääräistä porukkaa. Nyt kyllä kovasti siistiintymään päin se alue, mutta silti. Raumalta löytyy kivoja asiallisia asuntoja ja alueita. Meinaan Rauman asuntoalueista Sinisaari on melkein pahin.

      Missä puukko vilahtaa ja pullo kilahtaa, siittä alkaa Sinisaari.

      Onnea etsintään!!

      • Edullista asumista

        Nykypäivänä Sinisaari on ihan kelpo asuinalue :)
        Tänne muutin kotoa ja nyt olen ostamassa kämppää ja myös Sinisaari kuuluu alueeseen josta niitä osakkeita katselen


    • mies..

      Asuisin teltassa ennemmin kuin sinisaaressa. Oon asunut uotilassa jo 12 vuotta.

    • Ikävä Sinisaareen

      Asuin itse Sinisaaressa 5 vuotta (2006-2011), ostin osakkeen ekojen joukossa Häpläntieltä silloin kun UPM myi ne pois. Ne kämpät olivat siis ennen vuokralla, kunnes paperitehdas tajusi myydä pois. Sitä ennen asuin vuokralla samassa taloyhtiössä, viereisessä taloyhtiössä, 2 vuotta. Eli 7 vuotta tuli vietettyä siellä ja koskaan EI ollut tuollaisia häiriöitä, mitä edellä mainittiin. Joten syvästi ihmettelen noita tekstejä. Toki, hyvin on mahdollista, että joskus 9i0-luvulla on ollut hörjöjä ja alkoholisteja alueella, mutta ei enää nykyään. Häpläntien asunnot ovat kaikki omistusasuntoja, Sahanpolut vuokralla, mutta yksi ja sama omistaja -> valkkaa tarkasti ketä ottaa vuokralle. Jos vuokrakämpän saa, niin saa maksaa maltaita. Itse muutin omistusasunnosta pois, kun yhtiövastiketta nostettiin rajusti 2 vuoden sisällä ja pienituloisena mulla ei ollut siihen varaa. Muuten olisin jatkanut siellä asumista.

      Nykyään asun Lajolla, ei täälläkään niin pahaa ole asua. Poliisit toki kiertää lähes päivittäin pitämässä jöötä, joten rauhoittaa. Vuokrat toki on halpoja! Tosin en ole vuokralla kaupungin enkä VVO:lla. Miettikää sitten missä talossa asustelen ;)

    • onneks muutin pois

      Mä asuin kans sinisaares pari vuotta. Naapuris asui yks juoppo huume mies ja täysin rikollinen. Yritti tulla kerran kirveellä meidän oven läpi ja huuteli et tappaa. Sama mies kidnappasi yhden kaverin ja ajelutti autolla ympäri kaupungia kavereiden kanssa ja vaati rahaa tai muuten kuolee. Paniikissa tää kidnapattu sit soitti omille kavereilleen et tuokaa rahaa, muuten hänet tapetaan. Että sellasta porukkaa sinisaares...

    • porin kovin

      Raumalla ei ole kovan luokan rikollisia, pelkästään kovan luokan pellejä

      • pellestä eroon

        Kovan luokan pelle naapurina voi silti olla aika hitonmoinen riesa.


    • ei nokkaa asioihin

      Se pitää varmasti paikkansa.
      Mutta liikaa pelleilevä kyllä hankkii itsensä sellaisiin vaikeuksiin että luonnonlaki hoitaa loput..

    • :DDd

      Asunkohan mä jossain toisessa sinisaaressa kun en tälläiseen vaaralliseen ghetto elämään ole törmännyt? Jos tuolla yöllisessä betoniviidakossa joku kraiveleihin käviskin, niin todennäköisesti se olisi joku nyrkillä tapettava riukudeeku.

    • deeku kiertää kaukaa

      Oletko mankiviili?

    • Sinisaarelainen

      Ongelmat nimimerkki puhuu aivan totta ja asiaa !

    • Anonyymi

      Mikä on sinisaaren tilanne nykyään?

      • Anonyymi

        Helvetin kallis vuokrataso ja lähes pelkästään deekuja.


    • Anonyymi

      nykyisin rauhallinen ja viihtyisä alue.Kaupat lähellä sekä pian valmistuva karin kampus uimahalleineen ja liikuntamahdollissuuksineen lisäävät viihtyvyyttä entisestään valtavasti. Meri ja satama lähellä,kanaalin rantakävely.Lähitulevaisuudessa loistopaikka.
      Tulee olemaan ykkösluokkaa asuinpaikkana .Meri ja satama lähellä,kanaalista

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe