Tuleeko karenssia

potukuja ootellen

jos sanotaan irti koeaikana xyyxtä, että ei ehdi tehdä aluettaan määrätyssä ajassa?

9

1051

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TULLA

Mut millä todistat?

• vähän siitä, että miten tulevat sen työkkärissä päättämään. Jos katsovat, että sinä olet tämän aiheuttanut, niin saattavat antaakin sinulle karenssia. Niin uskomatonta, kun se loppujen lopuksi kuulostaakin.

• toinen saman kokenut

Minut sanottiin myös irti siivousalan yrityksestä koe ajalla sen vuoksi koska en ehtinyt oikein tehdä kaikkia kohteita määrätyssä ajassa. tai jos yritin tehä nopeemmin niin työn jälki ei ollut niin hyvää...et olisin tarvinnut enemmän aikaa työn kunnolla loppuun saattamiseen monessa eri siivouskohteessa. mutta joissain ehdin kyllä toimia ok.Työvoimotoimistosta ei ole vielä tosin tullut päätöstä työmarkkinatuesta menee hieman aikaa kun niitä kokouksia ei ole siellä kun viikottain joissa ne käsittelee niitä asioita.tämä tapaus oli itä suomessa.

• potkuja ootellen

Vielä ei ole potkuja tullut mutta on valitettu kun ei ole sitä ja tätä tehty kunnolla. Kun ei ehdi, enkä omaa aikaani siihen ala käyttämään. Kolmessa tunnissa pitäisi alue saada tehtyä ja jos painan pysähtymättä kertaakaan niin saatan saada kaikki tehdyksi. Särkylääkkeiden voimalla käyn töissä, en osannut odottaa, millaiseen rääkkiin joudun kun jotain työtä oli vaan saatava.

• potkuja ootellen kirjoitti:

Vielä ei ole potkuja tullut mutta on valitettu kun ei ole sitä ja tätä tehty kunnolla. Kun ei ehdi, enkä omaa aikaani siihen ala käyttämään. Kolmessa tunnissa pitäisi alue saada tehtyä ja jos painan pysähtymättä kertaakaan niin saatan saada kaikki tehdyksi. Särkylääkkeiden voimalla käyn töissä, en osannut odottaa, millaiseen rääkkiin joudun kun jotain työtä oli vaan saatava.

olet jo koeajalla ollessasi syönyt särkylääkkeitä, niin eikö sinun olisi huomattavasti parempi etsiä itsellesi uusi työpaikka? Näin minä ainakin itse tulisin tekemään, koska varmasti se tahti tulee siinä kohteessa tiukentumaan entisestään.

• ihminen lääkäriin
        potkuja ootellen kirjoitti:

Jos särkylääkkeiden voimalla käyt töissä, miksi sitten käyt sairaana töissä? Saat sairaslomaa, joten mene työterveyslääkärille valittamaan vaivoistasi! Työterveyslääkäri on vaitiolovelvollinen, eikä saa kertoa pomollesi tai muillekaan kertomistasi asioista. Pomo ei saa uhkailla työntekijää irtisanoutumaan. Sairaus ei ole irtisanomisen peruste. Jos sairauden takia irtisanotaan, niin pomon pitää perustella kirjallisesti irtisanomisen syy! Silloin ei tule karenssia.
        Jos firma sanoo irti sairauden takia, se on korvausvelvollinen laittomasta irtisanomisesta. Itse ei kannata irtisanoutua sairauden takia.
        Menetät sairauspäivärahat ja joudut karenssiin.
        Ainakin voi käyttää koko sairasoloajan firman lääkäripalveluita ja uuden työpaikan etsimiseen.

• Minun mielestä, jos työnantaja irtisanoo sinun työsopimuksen olipa syy mikä tahansa niin ei pitäisi tulla karenssia sinulle, mutta, jos itse sanot irti työsopimuksesi niin silloin tulee karenssi.

• riippuu todella paljon siitä, että jos työntekijä on sen itse mennyt aiheuttamaan. Siinä tapauksessa työkkäri, jopa saattaa antaakin karenssia. Niille vaan pitää hyvin osoittaa se, ettei ole millään tavoin osallinen irtisanomiseen.

• iines2006

mulla oli tuo sama juttu, niin ei tullut mitään karenssia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      538
      4488
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3601
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2322
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      476
      2189
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      88
      1525
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1383
    7. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      107
      1382
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      64
      1301
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      65
      1234
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1144
    Aihe