Tuleeko karenssia

potukuja ootellen

jos sanotaan irti koeaikana xyyxtä, että ei ehdi tehdä aluettaan määrätyssä ajassa?

9

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TULLA

      Mut millä todistat?

    • vähän siitä, että miten tulevat sen työkkärissä päättämään. Jos katsovat, että sinä olet tämän aiheuttanut, niin saattavat antaakin sinulle karenssia. Niin uskomatonta, kun se loppujen lopuksi kuulostaakin.

    • toinen saman kokenut

      Minut sanottiin myös irti siivousalan yrityksestä koe ajalla sen vuoksi koska en ehtinyt oikein tehdä kaikkia kohteita määrätyssä ajassa. tai jos yritin tehä nopeemmin niin työn jälki ei ollut niin hyvää...et olisin tarvinnut enemmän aikaa työn kunnolla loppuun saattamiseen monessa eri siivouskohteessa. mutta joissain ehdin kyllä toimia ok.Työvoimotoimistosta ei ole vielä tosin tullut päätöstä työmarkkinatuesta menee hieman aikaa kun niitä kokouksia ei ole siellä kun viikottain joissa ne käsittelee niitä asioita.tämä tapaus oli itä suomessa.

      • potkuja ootellen

        Vielä ei ole potkuja tullut mutta on valitettu kun ei ole sitä ja tätä tehty kunnolla. Kun ei ehdi, enkä omaa aikaani siihen ala käyttämään. Kolmessa tunnissa pitäisi alue saada tehtyä ja jos painan pysähtymättä kertaakaan niin saatan saada kaikki tehdyksi. Särkylääkkeiden voimalla käyn töissä, en osannut odottaa, millaiseen rääkkiin joudun kun jotain työtä oli vaan saatava.


      • potkuja ootellen kirjoitti:

        Vielä ei ole potkuja tullut mutta on valitettu kun ei ole sitä ja tätä tehty kunnolla. Kun ei ehdi, enkä omaa aikaani siihen ala käyttämään. Kolmessa tunnissa pitäisi alue saada tehtyä ja jos painan pysähtymättä kertaakaan niin saatan saada kaikki tehdyksi. Särkylääkkeiden voimalla käyn töissä, en osannut odottaa, millaiseen rääkkiin joudun kun jotain työtä oli vaan saatava.

        olet jo koeajalla ollessasi syönyt särkylääkkeitä, niin eikö sinun olisi huomattavasti parempi etsiä itsellesi uusi työpaikka? Näin minä ainakin itse tulisin tekemään, koska varmasti se tahti tulee siinä kohteessa tiukentumaan entisestään.


      • ihminen lääkäriin
        potkuja ootellen kirjoitti:

        Vielä ei ole potkuja tullut mutta on valitettu kun ei ole sitä ja tätä tehty kunnolla. Kun ei ehdi, enkä omaa aikaani siihen ala käyttämään. Kolmessa tunnissa pitäisi alue saada tehtyä ja jos painan pysähtymättä kertaakaan niin saatan saada kaikki tehdyksi. Särkylääkkeiden voimalla käyn töissä, en osannut odottaa, millaiseen rääkkiin joudun kun jotain työtä oli vaan saatava.

        Jos särkylääkkeiden voimalla käyt töissä, miksi sitten käyt sairaana töissä? Saat sairaslomaa, joten mene työterveyslääkärille valittamaan vaivoistasi! Työterveyslääkäri on vaitiolovelvollinen, eikä saa kertoa pomollesi tai muillekaan kertomistasi asioista. Pomo ei saa uhkailla työntekijää irtisanoutumaan. Sairaus ei ole irtisanomisen peruste. Jos sairauden takia irtisanotaan, niin pomon pitää perustella kirjallisesti irtisanomisen syy! Silloin ei tule karenssia.
        Jos firma sanoo irti sairauden takia, se on korvausvelvollinen laittomasta irtisanomisesta. Itse ei kannata irtisanoutua sairauden takia.
        Menetät sairauspäivärahat ja joudut karenssiin.
        Ainakin voi käyttää koko sairasoloajan firman lääkäripalveluita ja uuden työpaikan etsimiseen.


    • Minun mielestä, jos työnantaja irtisanoo sinun työsopimuksen olipa syy mikä tahansa niin ei pitäisi tulla karenssia sinulle, mutta, jos itse sanot irti työsopimuksesi niin silloin tulee karenssi.

      • riippuu todella paljon siitä, että jos työntekijä on sen itse mennyt aiheuttamaan. Siinä tapauksessa työkkäri, jopa saattaa antaakin karenssia. Niille vaan pitää hyvin osoittaa se, ettei ole millään tavoin osallinen irtisanomiseen.


    • iines2006

      mulla oli tuo sama juttu, niin ei tullut mitään karenssia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe