Onko kenenkään parvekelasit jumittuneet? Meillä tätä tapahtuuu sateen tai ikkunanpesun jälkeen. Sattumalta olemme saaneet ne ennen takaisin paikalleen, mutta tänä kesänä emme. Lasien merkkiä en tiedä kun niissä ei lue ja asumme vuokralla. Onkohan jotakin kikkaa millä ne saisi toimimaan? Lasista jumittuu vasen yläkulma ja lasi vaan nytkyy paikallaan.
Parvekelasien jumittuminen
7
14517
Vastaukset
- AinoRiitta
Vähän samantapaista jumittumista ollut minullakin. Olen kuitenkin aina saanut jumin laukeamaan siirtämällä muita laseja poispäin jumikohdasta. Siirtäminen on ehkä väärä sana, kun yleensä kyse on ollut 1 mm:n liikkeestä. Ehkä erityyppinen tilanne?
- jumiutui
minulla kerran, kun naru lähti irti. Siis ei katkennut, jäi vain kerran käteen. Asuin vuokralla ja oli talvi. Soitin huoltoyhtiöön ja sanoin, että lumet tulee sisälle. Mitään ei tapahtunut. Muutin sitten pois, eikä vielä siihen mennessä ollut korjattu. Oli siis ainakin kaksi kuukautta. En tiedä, onko vieläkään korjattu. Ne lasit myös jumiutuivat vähän väliä, siksi kai se narukin irtosi.
- ei jumissa
Kunnon putsaus alumiinilistoille (ylä- ja ala) voisi auttaa.
Sade ja ikkunanpesu huonontavat normaalia liikkuvuutta.
Oletko katsonut, paljonko "mömmöä" on alalistan alaosaan kertynyt, yllättävän paljon tulee vuodessa. - Kivikylän mies
Onko kyseessä liukulasi vai kääntyvälasi?Vanhoissa liukulaseissa ainakin alkoi siirtopyörät jumitteleen ajan mittaan.Siirtyi vain "nahkoineen".Kääntyvät lasit ehkä Lumonin tekeleitä.
Jos muoviosia käytössä niin silikoni aerosoli voisi auttaa asiaa.Ei tee pahaa muillekaan laitteille,voi tosin liukastaa jos sumu leviää muualle kuin kohteeseen.
Aerosolina kannattaa käyttää purkkia mihin saa ohuen "puhallus putken"sillä helpompi kohdistaa oikeaan väliin aerosoli silikoni.
Noin 15cm puhallus putki mukana jossain purkeissa.
Lasien huolto/korjaus voi kuulua taloyhtiölle tai omistajalle riippuen kuinka ne on hankittu. - Mökin Manta
Ilmoittaa asiasta taloyhtiön isännöitsijälle tai vuokranantajalle, sitä kautta asia korjaantuu.
- eeva55
siellä voi olla pyörä irti tai vain kadulta noussutta hiekkaa et tarviis puhdistusta ja spray silicon .
jos pyörä irti niin mekaninen korjaus helppoa niinkuin puhdistuskin. - Anonyymi
Minulla 2 kertaa.Laseja on 6kpl,pari viimeistä ei käänny enää.Ensimmäisen kerran taloyhtiö hoiti laskun,toisella kertaa piti itse maksaa,yli 180e.Nyt en uskalla enää niitä pestä,kalliiksi tulee,vaikka itse pesee.Pakko pitää likaisena.Mies korjasi jotain sieltä ylhäältä nurkasta,10min.Kallis juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817617
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes883599- 592454
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721589Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3741504Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201406- 571393
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841038