Parvekelasien jumittuminen

Santtu

Onko kenenkään parvekelasit jumittuneet? Meillä tätä tapahtuuu sateen tai ikkunanpesun jälkeen. Sattumalta olemme saaneet ne ennen takaisin paikalleen, mutta tänä kesänä emme. Lasien merkkiä en tiedä kun niissä ei lue ja asumme vuokralla. Onkohan jotakin kikkaa millä ne saisi toimimaan? Lasista jumittuu vasen yläkulma ja lasi vaan nytkyy paikallaan.

7

13881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AinoRiitta

Vähän samantapaista jumittumista ollut minullakin. Olen kuitenkin aina saanut jumin laukeamaan siirtämällä muita laseja poispäin jumikohdasta. Siirtäminen on ehkä väärä sana, kun yleensä kyse on ollut 1 mm:n liikkeestä. Ehkä erityyppinen tilanne?

• jumiutui

minulla kerran, kun naru lähti irti. Siis ei katkennut, jäi vain kerran käteen. Asuin vuokralla ja oli talvi. Soitin huoltoyhtiöön ja sanoin, että lumet tulee sisälle. Mitään ei tapahtunut. Muutin sitten pois, eikä vielä siihen mennessä ollut korjattu. Oli siis ainakin kaksi kuukautta. En tiedä, onko vieläkään korjattu. Ne lasit myös jumiutuivat vähän väliä, siksi kai se narukin irtosi.

• ei jumissa

Kunnon putsaus alumiinilistoille (ylä- ja ala) voisi auttaa.
      Sade ja ikkunanpesu huonontavat normaalia liikkuvuutta.
      Oletko katsonut, paljonko "mömmöä" on alalistan alaosaan kertynyt, yllättävän paljon tulee vuodessa.

• Kivikylän mies

Onko kyseessä liukulasi vai kääntyvälasi?Vanhoissa liukulaseissa ainakin alkoi siirtopyörät jumitteleen ajan mittaan.Siirtyi vain "nahkoineen".Kääntyvät lasit ehkä Lumonin tekeleitä.
      Jos muoviosia käytössä niin silikoni aerosoli voisi auttaa asiaa.Ei tee pahaa muillekaan laitteille,voi tosin liukastaa jos sumu leviää muualle kuin kohteeseen.
      Aerosolina kannattaa käyttää purkkia mihin saa ohuen "puhallus putken"sillä helpompi kohdistaa oikeaan väliin aerosoli silikoni.
      Noin 15cm puhallus putki mukana jossain purkeissa.
      Lasien huolto/korjaus voi kuulua taloyhtiölle tai omistajalle riippuen kuinka ne on hankittu.

• Mökin Manta

Ilmoittaa asiasta taloyhtiön isännöitsijälle tai vuokranantajalle, sitä kautta asia korjaantuu.

• eeva55

siellä voi olla pyörä irti tai vain kadulta noussutta hiekkaa et tarviis puhdistusta ja spray silicon .

jos pyörä irti niin mekaninen korjaus helppoa niinkuin puhdistuskin.

• Anonyymi

Minulla 2 kertaa.Laseja on 6kpl,pari viimeistä ei käänny enää.Ensimmäisen kerran taloyhtiö hoiti laskun,toisella kertaa piti itse maksaa,yli 180e.Nyt en uskalla enää niitä pestä,kalliiksi tulee,vaikka itse pesee.Pakko pitää likaisena.Mies korjasi jotain sieltä ylhäältä nurkasta,10min.Kallis juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      330
      8014
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      2490
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2230
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1896
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1462
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1307
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1301
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1264
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1240
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1127
    Aihe