Mikä kammottaa

minusta kyllä hämähäkit

en voi sietää niitä.
Mikä sinua?

28

1672

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lea

Kumma kyllä minä menetän täysin kontrollini kun näen hiiren,rotasta varmaan pyörtyisin ja tää ei ole mitään naisellista höpinää vaan lapsena näin kun rotta oikein iso puri äitiä kun se oli yrittäny hyökätä minun kumppuun ja äiti pääsi väliin.Itse en muista siitä juuri muuta kun että äiti piti viedä lääkäriin ja minun kanssa tuli mummo kun isä oli äidin mukana.

• Pelkkä kuvien katseleminen saa ihon kananlihalle.
        Sri Lankalla käveli eräs kaveri rannalla, sellainen 50/60 kiloinen pytonkäärme olkapäillään. Minua paleli, vakka lämpötila auringossa oli jotakin 45 :D

• Catleija
        MdK-MdK kirjoitti:

Pelkkä kuvien katseleminen saa ihon kananlihalle.
        Sri Lankalla käveli eräs kaveri rannalla, sellainen 50/60 kiloinen pytonkäärme olkapäillään. Minua paleli, vakka lämpötila auringossa oli jotakin 45 :D

Käärme pelästyttää, jos se yllättäen eteen osuu ei muuten. Mutta suurimman inhotuksen ja kammotuksen tunteen koin vuosia sitten aukaistuani erään metallisen roska-astian kannen. Aivan silmieni edessä täysinäissä astiassa kiehui hirveä määrä valkoisia kärpäsen toukkia. Ne olivat siinneet siinä lämpimässä saastassa. Näky ja haju olivat kuvottavia. Meinasin oksentaa.

• apuvaa!!!!!!!!
        Catleija kirjoitti:

Käärme pelästyttää, jos se yllättäen eteen osuu ei muuten. Mutta suurimman inhotuksen ja kammotuksen tunteen koin vuosia sitten aukaistuani erään metallisen roska-astian kannen. Aivan silmieni edessä täysinäissä astiassa kiehui hirveä määrä valkoisia kärpäsen toukkia. Ne olivat siinneet siinä lämpimässä saastassa. Näky ja haju olivat kuvottavia. Meinasin oksentaa.

näen painajaisen ja aina olen putoamassa alas!Myös hissi joka ei pysähdy!

• huh!
        apuvaa!!!!!!!! kirjoitti:

näen painajaisen ja aina olen putoamassa alas!Myös hissi joka ei pysähdy!

ole niin kauhea kun hissi joka ei pysähdy!,jatkaa vaan ylöspäin!Onneksi vaan unessa!

• katriina64
        MdK-MdK kirjoitti:

Pelkkä kuvien katseleminen saa ihon kananlihalle.

Olen oikein miettinyt syytä siihen, miksi tuo matelija on niin vastenmielinen.
        Taitaa löytyä jo raamatusta.
        "Kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa, vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi." Ensimmäinen Mooseksen kirja, kolmas luku.
        En taida olla kovinkaan uskonnollinen, mutta tuo sana on puhutellut minua paljon. Jokainen "normaali" ihminen nähdessänsä käärmeen kyllä kavahta, tuntien inhoa ja vastenmielisyyttä.

• ASIA KAMMOTTAA

esim. hiiret, rotat, korkeat ja ahtaat paikat.
      Siinäpä ensiksi mieleen tulevat.
      Hämähäkit taas eivät inhota minua ollenkaan.

• Markeliina

Olin tänään kylässä, jossa saunoimme ja uimme. Laiturilla oli pari pientä rantakäärmettä kuolleena ja ne olivat siinä lintujen pelättiminä.

Oli aika kauhea tunne hypätä laiturilta veteen. Koko ajan pelkäsin, että sellainen otus kietoutuu sääreni ympärille. Inhottava eläin, vaikka onkin vaaraton.

Hämähäkkejä en pelkää, mutta en minä niitä rakastakaan. Sen verran taikauskoinen olen, että en tapa niitä. Kannan ne ulos paperin sisällä.

• en ikinä!

metsätie jossain korvessa!

• Likka

Hämähäkkihän on hyödylllinen ja sympaattinen eläin. Meillä on koko kesän pesinyt veneen oven kamanassa (ulkopuolella)hämähäkki, jolle olemme antaneet nimenkin. Tuuli ja veden pärskeet vievät välillä sen seitin, mutta aina se tekee uuden taitavan kudelman ja pitää veneen vapaana pikkukärpäsistä.Saaristossa on paljon käärmeitä, mutta niidenkin kanssa oppii olemaan, nehän väistävät ihmisiä. Tömistelemme aina kovasti. Pelottaa, että koira uteliaana lähestyy kyytä, mutta eipä ole kyy yhtään koiristamme pistänyt, 30 vuotta on koiria ollut.Toukat ovat minustakin iljettäviä, varmaan myös luteet ja torakat - onneksi ei ole lähempää kokemusta.

• Nauroin kerran katketakseni kun jahtasin ns. paskakärpästä, juoksin sen perässä huoneesta toiseen lätkä valmiina ja olimme päätyneet alakertaan missä kärpänen lensi ikkunaan ja sotkeutui ikkunan alanurkassa olleeseen hämähäkin verkkoon. Voi jestas, kun se pörisi ja sätkytteli! Itse kutojamestari, iso hämähäkki oli lähettyvillä ja alkoi hyöriä kärpäsen jalkojen ympärillä, edes takaisin.
        Se pisti kärpäsen jalat nippuun, siinä oli ja pysyi.
        Vasta jälestäpäin tajusin, minkä filmin pätkän siitä olisi voinut tehdä, kun olisi zoomannut lähikuvaksi! Filmaukset unohtui kun nauratti sen touhun pelkkä katseleminen.

• viidanhelmi

Meillä on uudehko hirsimökki.
      Siinä oli alkuun ja on on vieläkin jonkinverran tukkimiehen täitä.
      En tiedä onko niillä muuta nimeä.
      Mutta ovat todella inhottavia.
      Olen huomannut että niitä on paljon uusissa puurakenteissa.

• Albertiina

... mörköjä.

• mörönsyötti
        Albertiina kirjoitti:

... mörköjä.

Tulen mörönsyötiksi. On siihen koulutus, työkokemusta ja suosituksia.

• Albertiina
        mörönsyötti kirjoitti:

Tulen mörönsyötiksi. On siihen koulutus, työkokemusta ja suosituksia.

... pahin mörköpaniikki alkoi heti hellittää, kun tiedän, että joku voi tulla mua auttamaan!

• vaarivaari*
        Albertiina kirjoitti:

... pahin mörköpaniikki alkoi heti hellittää, kun tiedän, että joku voi tulla mua auttamaan!

Tykholman eteläpuolella on tienviitat, joissa mainostetaan jotakin puheliasta kummitusta.Viitoissa lukee:
        Hölö
        Mörkö

• karavaanarivaimo
        vaarivaari* kirjoitti:

Tykholman eteläpuolella on tienviitat, joissa mainostetaan jotakin puheliasta kummitusta.Viitoissa lukee:
        Hölö
        Mörkö

Muistan nämä kyltit, otin miehestäni kuvan Mörön alla.

• Albertiina
        vaarivaari* kirjoitti:

Hölö
        Mörkö

Järjestääkö kukaan Mörkölään seuramatkoja? Ehkä minäkin paranisin lamaannuttavasta mörkö-pelostani jos voisin joskus katsoa mörköä suoraan silmiin!

• ii-li
        Albertiina kirjoitti:

Järjestääkö kukaan Mörkölään seuramatkoja? Ehkä minäkin paranisin lamaannuttavasta mörkö-pelostani jos voisin joskus katsoa mörköä suoraan silmiin!

Siellä kulki maahanmuuttajanainen mustassa kaavussa, jossa oli vain verkkoa silmien kohdalla. Pikkupoika katseli häntä, ja sanoi äidilleen: "Mörkö".

• Likka
        Albertiina kirjoitti:

Mörkö se lähti piiriin, tinttan tanttan tallalei.
        Mitähän se mörkö tahtoo... mörkö se tahtoo Albertinan...
        Muistatko tämän lastenlaulun, siihen lisätään jokaisen leikkijän nimi vuorotellen? Auttaisiko, jos menisit Mörköoopperaa katsomaan?

• Albertiina
        Likka kirjoitti:

Mörkö se lähti piiriin, tinttan tanttan tallalei.
        Mitähän se mörkö tahtoo... mörkö se tahtoo Albertinan...
        Muistatko tämän lastenlaulun, siihen lisätään jokaisen leikkijän nimi vuorotellen? Auttaisiko, jos menisit Mörköoopperaa katsomaan?

Älä nyt Likka pelottele, että Mörkö se tahtoo Albertiiiinan - mä kangistun kauhusta! Ja Mörköooppera, hui kauhistus, se olisi varmaan liikaa... tai ainakin pitäisi olla mukana joku urhea mörönsyötin, joka pitää lujasti kädestä!

Pelkäämisiin
        Albertiina

• vaarivaari*
        Albertiina kirjoitti:

Älä nyt Likka pelottele, että Mörkö se tahtoo Albertiiiinan - mä kangistun kauhusta! Ja Mörköooppera, hui kauhistus, se olisi varmaan liikaa... tai ainakin pitäisi olla mukana joku urhea mörönsyötin, joka pitää lujasti kädestä!

Pelkäämisiin
        Albertiina

Kysäises jos MdK-MdK järjestäisi mörköretkiä, on ainakin sinne suuntaan Tukkiholmasta ;-)

• Albertiina
        vaarivaari* kirjoitti:

Kysäises jos MdK-MdK järjestäisi mörköretkiä, on ainakin sinne suuntaan Tukkiholmasta ;-)

Mörkö-seudun nettisivuilla paikkakunta esitellään kauniin idylliseksi: http://www.fridal.org/

Tuo on varmaan julmaa hämäystä. Kyllä sen idyllin keskellä jossain piileskelee itse Mörkö, joka vaanii saalistaan, herkkää kaunosielua.

• rallityttö60

hirvikärpäsistä. Tosi inhottavia ihoon tarttuvia kärpäsiä. Hui olkooon!

• unohtanut

kun ei ihan vielä ole niiden aika.
        Hirvikärpäset on yli kaiken kamalia.

• kammottaa!!

Minua kammottaa ahtaat paikat,kuten täpötäysi hissi.Äkkiä ulos ,tai huudan....! No myös käärmeet ,jostain ihmeellisestä syystä.

• agorafoobikko

Tänä aamuna tori on niin autio, etten uskalla lähteä ylittämään sitä.

• Anskuliini

jotain ällöttävää esim. pilaantunutta lihaa jossa vilisee toukkia tai eläimen oksennuksen jossa kiemurtelee matoja, haju ja näky yhdistelmä kammottaa.
      Tyttäreni kammosi hämähäkkejä, maalasimme tänä kesänä mökin, ensimmäisenä päivänä hän kiljui joka hämähäkille ja kolmen viikon päästä ei enää välittänyt mitään.
      Siedätyshoito tehosi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2572
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2007
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1662
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1508
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1283
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      358
      1243
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1180
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1055
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      89
      945
    10. 128
      910
    Aihe