Kärhöt, kuorike ja sora

Kieli keskellä suuta..

Mitenköhän kärhöt suhtautuvat kuorikkeeseen. Luin jostain, että tyveen tulisi levittää soraa. Onko tämä välttämätöntä vai ajaisiko kuorikate saman asian? Tyvessä ei myöskään ole mitään muuta "suojakasvia", paistuuko nuoret taimet ilman sitä? Muutoin istutettu syvälle multamaahan vinoon tukea kohden. Olisiko tarpeen vielä avata maata ja sekoittaa sinne soraa? Lajikkeita The President ja Miss Bateman.

3

924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

Kuoriketta hyvä laittaa suojaamaan juuristoa paksu kerros, ei se hiekka minusta ole ollenkaan välttämätöntä jos nyt ei vesi ihan lillu siinä eli ojitus kunnossa. se sora on sitä varten ettei tyvi märkänisi.

• Linea

Hauska yhteensattuma että meillä on samat kärhölajikkeet: Bateman ja President! Tulin ostaneeksi noin viikko sitten ihan sokkona nämä yksilöt ja jännitän kovasti miten niiden käy...olen löytänyt netistä runsaasti tietoa varsinkin pressasta, että suurikukkaisena se olisi huono talvehtija. Bateman kuulemma kestävämpi, mutta siitä ei löydy mainintaa helpolla jostain syystä.
      istutuspulmaasi haluan kommentoida sen verran että istutin itse taimimyymälän ohjeiden mukaan näin: soraa tai hiekkaa 20 cm(!)paakusta ylöspäin, eli puolet taimesta peittoon saman tien, jotta se ei lakastuisi. Saa nähdä...

• semmoinenkin

asia, että vaikka ne teidän kärhöt näyttäisivät kadonneen talven jälkeen eli keväällä ei tule varsia esiin niin älkää hätäilkö vaan kastelkaa.

Itselläni on muutama kärhö pitänyt itsensä mullan alla piilossa pari kesää. Lähinnä liian kuivassa eivät jaksa tulla esiin mutta eivät välttämättä ole kuolleetkaan.

Tänä kesänä olen -kastellut- runsaasti ja lämpöäkin on riittänyt, joten nyt ovat räjähtäneet kasvuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2204
    2. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      893
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      76
      873
    4. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      853
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      112
      795
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      46
      769
    7. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      739
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      732
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      713
    10. Salaisuus rakas.

Mun täytyy kertoa sulle nyt salaisuus rakas. Sä olet todella hyvä sun työssä. Pus!
      Ikävä
      47
      690
    Aihe