Harmittaa

Turhantarkka

Menimme kesän alussa naimisiin. Koko sormuksen hankintaan liittyi melkoinen show, mutta onnistuin löytämään mieleiseni. Varasin kyseisen sormuksen, mutta hääpäivänä totesin, että mieheni ei ollutkaan hakenut toivomaani, vaan ostanut jotain ihan muuta. Lisäksi näin tänään sormeeni päätyneen sormuksen hinnan ihan vahingossa, se maksoi 1/4 osan siitä, mitä olin itse halunnut, sillä on huomattavasti pienempi kuin toivomani vihkisormus.

Mitä hittoa tässä pitäisi tehdä? Olen oikeasti hieman masentunut. Olin jo pettynyt hääpäivänämme, kun sormus ei ollutkaan mieleinen. Nyt minusta tuntuu, että mieheni ei kunnioita minua tai toiveitani yhtään...Lisäksi pitäisi katsella tuota yhtä tuossa nimettömässä lopun elämää, vaikka nyt en haluaisi pitää sitä lainkaan.

16

4343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä.

      sormushan ja sormuksen hinta on avioliiton pääasia. Taidat olla just näitä nuoria kun mä haluun ton ja ton ja jos en saa niin ... nyyh nyyh.Olen itse ollut naimisissa nonta kymmentä vuotta eikä sorukseni maksanut mitenkään paljoa mutta hyvin se on asiansa ajanut!

    • plaa plaa

      Ettäs kehtaat.
      Haeppa peili ja katso itseäsi pitkään.
      Mieti itseäsi katsellessa mitkä asiat sinulle elämässä ovat tärkeitä ja oletko itsekäs vaiko itsekäs ihminen.

      • Turhantarkka

        En ole sanonut, että se sormus olisi avioliiton tärkein asia. Olen vain pettynyt. Näimme kovasti vaivaa etsiessämme sormuksia ja minä jopa ehdotin, että emme ostaisi sormuksia lainkaan. Hän sanoi, että minun kohdallani ei säästetä ja sormuksia ei jätetä pois. Nyt hän säästi kaiken minkä voi ja osti jotain, mitä en todellakaan halunnut.

        Miksi mieheni yleensä edes kysyi, että millaisen sormuksen haluan, jos ei kuitenkaan aikonut sellaista alunperinkään ostaa...? En ymmärrä lainkaan..

        Ja kyllä, olen itsekäs edes tässä asiassa. Kaikesta muusta olen tinkinyt, kun herra on matkustellut maailmalla, jättänyt minut parikin kertaa muutama vuosi sitten ennen, kun päätti ettei löydäkään parempaa.


      • ihmetyttää
        Turhantarkka kirjoitti:

        En ole sanonut, että se sormus olisi avioliiton tärkein asia. Olen vain pettynyt. Näimme kovasti vaivaa etsiessämme sormuksia ja minä jopa ehdotin, että emme ostaisi sormuksia lainkaan. Hän sanoi, että minun kohdallani ei säästetä ja sormuksia ei jätetä pois. Nyt hän säästi kaiken minkä voi ja osti jotain, mitä en todellakaan halunnut.

        Miksi mieheni yleensä edes kysyi, että millaisen sormuksen haluan, jos ei kuitenkaan aikonut sellaista alunperinkään ostaa...? En ymmärrä lainkaan..

        Ja kyllä, olen itsekäs edes tässä asiassa. Kaikesta muusta olen tinkinyt, kun herra on matkustellut maailmalla, jättänyt minut parikin kertaa muutama vuosi sitten ennen, kun päätti ettei löydäkään parempaa.

        "jättänyt minut parikin kertaa muutama vuosi sitten ennen, kun päätti ettei löydäkään parempaa. "

        Eli hän mielestäsi "tyytyi" sinuun.
        Miksi sinä edes huolit armopaloja?


      • Turhantarkka
        ihmetyttää kirjoitti:

        "jättänyt minut parikin kertaa muutama vuosi sitten ennen, kun päätti ettei löydäkään parempaa. "

        Eli hän mielestäsi "tyytyi" sinuun.
        Miksi sinä edes huolit armopaloja?

        En ole edes miettinyt asiaa tuolta kannalta..Olen valitettavasti ainoa, kenen ja minkä kohdalla hän on säästänyt kaikessa..ei ole eka kerta. Loukkaa hitosti.
        En enää tiedä mitä tehdä. Pitänee miettiä.


      • mmm
        Turhantarkka kirjoitti:

        En ole edes miettinyt asiaa tuolta kannalta..Olen valitettavasti ainoa, kenen ja minkä kohdalla hän on säästänyt kaikessa..ei ole eka kerta. Loukkaa hitosti.
        En enää tiedä mitä tehdä. Pitänee miettiä.

        sitä naimisiin menoa. Heti ensimmäinen "pettymys" alttarilla...menikö kaikki muut juhlissanne niin ruusunpunaisin kuvitelmin kun halusit????
        Se on se luottamus,rakkaus ja niin edelleen mihin sitä pitää sitoutua eikä johonkin sormukseen vai tuliko nyt ero,
        no hanki seuraavaksi sitten semmoinen joka ostaa sen minkä SINÄ tahdot


      • Minni-Matleena
        Turhantarkka kirjoitti:

        En ole sanonut, että se sormus olisi avioliiton tärkein asia. Olen vain pettynyt. Näimme kovasti vaivaa etsiessämme sormuksia ja minä jopa ehdotin, että emme ostaisi sormuksia lainkaan. Hän sanoi, että minun kohdallani ei säästetä ja sormuksia ei jätetä pois. Nyt hän säästi kaiken minkä voi ja osti jotain, mitä en todellakaan halunnut.

        Miksi mieheni yleensä edes kysyi, että millaisen sormuksen haluan, jos ei kuitenkaan aikonut sellaista alunperinkään ostaa...? En ymmärrä lainkaan..

        Ja kyllä, olen itsekäs edes tässä asiassa. Kaikesta muusta olen tinkinyt, kun herra on matkustellut maailmalla, jättänyt minut parikin kertaa muutama vuosi sitten ennen, kun päätti ettei löydäkään parempaa.

        >>Ja kyllä, olen itsekäs edes tässä asiassa. Kaikesta muusta olen tinkinyt, kun herra on matkustellut maailmalla, jättänyt minut parikin kertaa muutama vuosi sitten ennen, kun päätti ettei löydäkään parempaa>>

        Kuinka sinä menit naimisiin sellaisen kanssa, joka olisi ottanut jonkun "paremman" jos olisi saanut?! Sormuksen merkitys ei ole mitään tuon rinnalla!


    • Tarkka myös! :D

      Hei! Sano miehellesi suoraan, mitä tunnet! Kerro, että olet pettynyt ja kysy, miksi hän meni vaihtamaan sormuksen? Sano myös, että olisit ymmärtänyt asian, jos hän olisi kertonut sinulle etukäteen, että kysymys on rahan vähäisyydestä tms... Luulisi että miehellä olisi ollut kanttia kertoa ettei olekaan rahaa ostaa toivomaasi sormusta... Minun mielestäni kanssa ei ollut reilua vaihtaa sormusta ja ymmärrän todella että olet pettynyt!! :/ Vaikka muut eivät sitä näköjään tajuakaan!!

      En ymmärrä, miksi nainen ei saisi pyytää sormeensa juuri sitä sormusta, josta pitää ja jonka haluaa...! En itsekään suostuisi pitämään sormusta, josta en todellakaan pidä ja mieheni tietää sen myös! Toisaalta haluaisin, että mieheni valitsisi itse vihkisormuksen... ;) Kihlasormus valittiin yhdessä ja siihen olenkin tyytyväinen! :)

      Ja mitä tohon kunnioitukseen tulee...? Niin, no olisin myös pettynyt jos noin kävisi ja ajatukset liikkuisivat siinä, ettei mies kunnioita... Sano nyt ainakin hänelle, mitä oikeasti tunnet!!

      Tsemppiä! :)

      • kyseisessä tapauksessa

        ... taitaa kyse olla paljon suuremmista asioista, kuin sormuksesta ja sen mallista.

        En jaksa olla ihmettelemättä, kuinka tällaisten asioiden vatvominen keskitetään tänne keskustelupalstalle, kun sen keskustelukumppanin pitäisi olla se oma rakas, ihan siellä vieressä ja livenä.

        Puhukaa toisillenne!

        "tarkalla" ahdistaa sydänalasta, koska on siinä käsityksessä, että miehensä nai hänet, kun se nyt vaan oli helppo ratkaisu - aika surullinen lähtökohta avioliitolle. Mutta ei sekään muuksi muutu tällä palstalla, vaan siitä pitää miehen itsensä kanssa keskustella.

        Jokainen meistä ansaitsee tulla rakastetuksi. Ulkokulta on kuitenkin sitten aikuisen ihmisen elämässä toissijainen asia.


      • kuitenkin ...

        ... taitaa kyse olla paljon suuremmista asioista, kuin sormuksesta ja sen mallista.

        En jaksa olla ihmettelemättä, kuinka tällaisten asioiden vatvominen keskitetään tänne keskustelupalstalle, kun sen keskustelukumppanin pitäisi olla se oma rakas, ihan siellä vieressä ja livenä.

        Puhukaa toisillenne!

        "tarkalla" ahdistaa sydänalasta, koska on siinä käsityksessä, että miehensä nai hänet, kun se nyt vaan oli helppo ratkaisu - aika surullinen lähtökohta avioliitolle. Mutta ei sekään muuksi muutu tällä palstalla, vaan siitä pitää miehen itsensä kanssa keskustella.

        Jokainen meistä ansaitsee tulla rakastetuksi. Ulkokulta on kuitenkin sitten aikuisen ihmisen elämässä toissijainen asia.


      • Turhantarkka

        ..sanonut hänelle ja riitahan siitä tuli. Nyt on paha mieli isosti.

        Asia loukkaa vielä siksi, että emme järjestäneet hääjuhlaa siksi, että voisimme käyttää nekin rahat itseemme. Menimme vihille maistraatissa ja tarkoitus oli ostaa juhlista säästyneillä rahoilla sormukset ja häämatka. Häämatkaa ei ole varattu ja sormuksen kanssa kävi kuinka kävi.
        En tiedä mitä tehdä. Sattuu.


    • Miksi et?

      Jos se kerta oli NIIN tärkeä asia, niin mikset sä ostanut sitä sormustasi itse? Olisit saanut juuri sellaisen, kuin olisit halunnut. Turha itkeä kun vellit on maassa.

      • Turhantarkka

        ..että kerroin miehelleni minkä sormuksen haluan. Varasin sen. Sanoin, että maksan sen kokonaan tai osittain itse ja kerroin, että olen todella ihastunut sormukseen todella kovasti.
        Mieheni sanoi, että hänen miehisyytensä kärsii, jos maksan sormukseni itse. Hän ei voinut kuulemma suostua siihen, sillä "on asioita, jotka miehen vaan pitää hoitaa itse". Lisäksi tosiaan totesi, että ottaa vaikka lainaa, jotta saan mieleiseni.
        Ota sitten tästä selvää.


      • Kysyn vain
        Turhantarkka kirjoitti:

        ..että kerroin miehelleni minkä sormuksen haluan. Varasin sen. Sanoin, että maksan sen kokonaan tai osittain itse ja kerroin, että olen todella ihastunut sormukseen todella kovasti.
        Mieheni sanoi, että hänen miehisyytensä kärsii, jos maksan sormukseni itse. Hän ei voinut kuulemma suostua siihen, sillä "on asioita, jotka miehen vaan pitää hoitaa itse". Lisäksi tosiaan totesi, että ottaa vaikka lainaa, jotta saan mieleiseni.
        Ota sitten tästä selvää.

        Olisiko mahdollista enää vaihtaa sormusta? Sano miehellesi, että koska olit valinnut sormuksen, jonka halusit vihkisormukseksesi, et voi hyväksyä hänen päätöstään ostaa toisenlainen. Annat kaksi vaihtoehtoa, joko vaihdatte sormuksen siihen, minkä olisit halunnut tai ostatte sen unelmiesi sormuksen aivan omana juttunaan. Ellei miehesi suostu, voit itse mennä ja ostaa sen sormuksen. Ei hänellä pitäisi olla nokan koputtamista siihen, mihin itse ansaitsemasi rahat käytät.


      • Turhantarkka
        Kysyn vain kirjoitti:

        Olisiko mahdollista enää vaihtaa sormusta? Sano miehellesi, että koska olit valinnut sormuksen, jonka halusit vihkisormukseksesi, et voi hyväksyä hänen päätöstään ostaa toisenlainen. Annat kaksi vaihtoehtoa, joko vaihdatte sormuksen siihen, minkä olisit halunnut tai ostatte sen unelmiesi sormuksen aivan omana juttunaan. Ellei miehesi suostu, voit itse mennä ja ostaa sen sormuksen. Ei hänellä pitäisi olla nokan koputtamista siihen, mihin itse ansaitsemasi rahat käytät.

        Kiitos sinulle ja kaikille vastanneille.
        Se sormus viehätti minua niin paljon, että haen sen ihan itse itselleni.
        Minulla on kaunis vihkisormus, vaikka se ei ollut se mitä halusin. Nyt ostan itselleni lahjaksi sen sormuksen, mihin ihastuin. Näin saan 2 kärpästä yhdellä iskulla ja mieheni ymmärtää täysin =)

        Hyvää kesää


    • Humaaaani

      Hei kamoon! Menetkö naimisiin saadaksesi sormuksen? Vaikka olis mikä mutteri ni kyllä ajaa sormuksen virkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe