Tuli eilen Neloselta. Olin hirveän väsynyt ja en pystynyt keskittymään leffaan, ja kuitenkin halusin katsoa sen loppuun - samalla mielenkiintoinen, olkoonkin että myös vastenmielinen raakuudessaan.
Kysymys. Mitä siinä lopussa tapahtui?
Oliko David Gale SITTENKIN syyllinen siihen murhaan, josta hänet tuomittiin? Missasin jonkun erittäin olennaisen kohdan tuosta juonikuviosta.
Kertoisko joku edes tuon loppuratkaisun.
David Galen elämä
5
548
Vastaukset
- hyvä elokuva
Oli muuten mainio elokuva. Aihe on aina (ikävä kyllä) ajankohtainen ja arka. Elokuva sisälsi mielenkiintoisia pointteja.
David Gale oli käsittääkseni koko juonessa mukana, eli siis Constantine (uhri), cowboy ja Gale suunnittelivat ja toteuttivat koko "murhan" yhdessä. Lopussa eräs reportteri mainitsi Galen olevan marttyyri vailla omaa tahtoaan mutta marttuuriksihän mies loppujen lopuksi paljastui - kuoli siis osoittaakseen systeemin toimimattomuuden.
Toivottavasti selostus oli jotenkin ymmärrettävissä!- olikin!
Jep, noin siinä pääpiirteissään kävi. Lisäksi haluan suositella teille toista Kevin Spacey -leffaa (josta saikin Oscarin), joka tänä kesänä joiltain kanavalta tulee. Älkää missään nimessä missatko: Epäillyt (The Usual Suspects in English). Spaceyn suoritus on - jos mahdollista - vielä parempi kuin tässä David Galen elämässä tai American Beauty -leffassa!
- Missaaja
olikin! kirjoitti:
Jep, noin siinä pääpiirteissään kävi. Lisäksi haluan suositella teille toista Kevin Spacey -leffaa (josta saikin Oscarin), joka tänä kesänä joiltain kanavalta tulee. Älkää missään nimessä missatko: Epäillyt (The Usual Suspects in English). Spaceyn suoritus on - jos mahdollista - vielä parempi kuin tässä David Galen elämässä tai American Beauty -leffassa!
Itse asiassa jotenkin noin tuon loppuratkaisun käsitinkin, mutta kuitenkin se vaikutti LIIAN absurdilta ensin, mutta kun tietää tuon elokuvan perusajatuksen ja sanoman niin noinhan se pitikin mennä. Sen sijaan menetin väsymykseni takia elokuvanautinnon - olisi pitänyt vetää nauhalle ja katsoa sitetn loput paremmalla ajalla. Leffa oli hyvin rakennettu ja jännitys säilyi (jännitys sekä yllätys?) loppuun asti.
Tarina oli rakennettu ikään kuin se olisi perustunut tositarinaan - dokumentaarista jäljitelmää ja takautumia. Hyvä elokuva ehdottomasti (muutamasta erittäin vastenmielisestä kohtauksesta huolimatta). Pitää katsoa uudestaan kun siihen tarjoutuu mahdollisuus.
Spaceysta olen minäkin aina pitänyt ja kaikki muutkin roolit olivat erinomaiset. - ...
Missaaja kirjoitti:
Itse asiassa jotenkin noin tuon loppuratkaisun käsitinkin, mutta kuitenkin se vaikutti LIIAN absurdilta ensin, mutta kun tietää tuon elokuvan perusajatuksen ja sanoman niin noinhan se pitikin mennä. Sen sijaan menetin väsymykseni takia elokuvanautinnon - olisi pitänyt vetää nauhalle ja katsoa sitetn loput paremmalla ajalla. Leffa oli hyvin rakennettu ja jännitys säilyi (jännitys sekä yllätys?) loppuun asti.
Tarina oli rakennettu ikään kuin se olisi perustunut tositarinaan - dokumentaarista jäljitelmää ja takautumia. Hyvä elokuva ehdottomasti (muutamasta erittäin vastenmielisestä kohtauksesta huolimatta). Pitää katsoa uudestaan kun siihen tarjoutuu mahdollisuus.
Spaceysta olen minäkin aina pitänyt ja kaikki muutkin roolit olivat erinomaiset.käyt vuokraas sen kahel eurol millon vaa :)
- Jannu 2
... kirjoitti:
käyt vuokraas sen kahel eurol millon vaa :)
Itse en oikein hänestä pidä, Vähän liikaa aina se yksi ja sama "puppy"-ilme kasvoilla joka elokuvassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082