Täysi hämmennys

vallitsee

täällä. En tunne tämän lestadiolaispalstalla kävijöiden uskoa, enkä tiedä mitä he painottavat uskon elämässään.
Tämä Agrippa nimimerkillä kulkeva kieltää kaiken voiman Jumalassa vaikka hän puhuu armosta pelastumisesta, niin se on väärin, sillä hänelle Jeesus ei elä ja näin ollen hänen uskonsa on jäänyt alikehittyneeksi tai toisaalta sitä ei ole.
Hedelmistään heidät tunnetaan, sanoo Jeesus ja tämän palstan kommentoiilla on erittäin huonot hedelmät. (ehkä yksi monen nimimerkin takana)

He (hän?)hyökkäävät ja ivaavat ja nauravat, mutta mihinkään kysymyksiin he (hän?) eivät vastaa ja Raamatun ilmotuskin kielletään ja sille nauretaan.

Kysynkin teiltä täällä kävijät, että onko täällä usko yleensä tuollaista, että armo tunnustetaan, mutta Jeesuksessa kehitystä ei ole olemassakaan.

Onko opetus voinut saada tuollaista aikaan, vai onko tämä jonkin pienen joukon oma usko tai ehkäpä yhden henkilön.

101

6126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla on sarkaa

      Onhan sulla viha, se on selvä.

      Sulla on vanhurskauttamisoppi pielessä, mikä on luonnollistakin, jos kolmen miehen perässä juokset.

      Vanhurskaaksi tuleminen on vallan eri asia kuin vanhurskaana eläminen.

      Mitä valitat, jos kerran uskot olevasi oikeassa. Jatka hyvä mies pellolla kyntämistäsi niin kauan kuin jaksat.

      Tutustu joskus siihen sopimattomaan ja kiellettyyn kirjaan: M. Luther: Galatalaiskirjeen selitys. Se voisi hiukan avartaa.

      • toivoisin

        sinun pysyvän poissa, mutta sitä et tee.
        Sano nyt vihdoin, mikä kohta Galatalaiskirjeestä, jotta voisin sitä kommentoida.


      • tässä vastaan
        toivoisin kirjoitti:

        sinun pysyvän poissa, mutta sitä et tee.
        Sano nyt vihdoin, mikä kohta Galatalaiskirjeestä, jotta voisin sitä kommentoida.

        Lue koko Lutherin Galatalaiskirjeen selitys.
        Sinun omia kommenttejasi emme todellakaan kaipaa.


      • mielelläni
        tässä vastaan kirjoitti:

        Lue koko Lutherin Galatalaiskirjeen selitys.
        Sinun omia kommenttejasi emme todellakaan kaipaa.

        Mistä sen selityksen saa.
        Jeesus on Itse avannut minulla niin Galatalaiskirjeen, kuin muutkin kirjoitukset, mutta lukisin aivan vain kiinnostuksen tähden sen Lutherin selityksen, jos tietäsin mistä sen saa.


      • kirjakaupasta
        mielelläni kirjoitti:

        Mistä sen selityksen saa.
        Jeesus on Itse avannut minulla niin Galatalaiskirjeen, kuin muutkin kirjoitukset, mutta lukisin aivan vain kiinnostuksen tähden sen Lutherin selityksen, jos tietäsin mistä sen saa.

        Miten kukaan voi kysyä mistä?
        tosissaan?
        eikö kirjakaupasta vanhimmat ole puhuneet mitään?


      • neuvosta
        kirjakaupasta kirjoitti:

        Miten kukaan voi kysyä mistä?
        tosissaan?
        eikö kirjakaupasta vanhimmat ole puhuneet mitään?

        epä tullut ajatelleeksi, että sellainenkin on myynnissä. Onko se jatkuvasti myynnissä, sillä senhän täytyy olla hyvin vanha selitys.


      • kysäisen
        tässä vastaan kirjoitti:

        Lue koko Lutherin Galatalaiskirjeen selitys.
        Sinun omia kommenttejasi emme todellakaan kaipaa.

        että etkö omin sanoin voisi kertoa, mikä Galatalaiskirjeessä on kiistan alainen asia.
        Galatalaiskirje on täysin johdon mukainen ja kertoo Jeesuksen omien vapaudesta ja varoittaa lainalle painumisesta.

        Huom. Sanan mukainen elämä ei ole sama, kuin lainalle joutuminen.

        Ihminen tulee kykeneväksi elämään Sanan mukaan Pyhän Hengen voimalla ja avulla.
        Ei siis omalla voimalla, ei tarvitse edes yrittää omalla voimalla ja siksipä ihminen uskontien jatkuessa onkin yhä kasvaneenpi ja vapaampi ja iloisempi, sillä totisesti Sanan tekijät saavat nähdä totuuden ja totuus tekee vapaaksi.

        Painotan vieläkin, ettei ihmisvoimalla, vaan Jumalan voimalla.


      • ellen erehdy
        kysäisen kirjoitti:

        että etkö omin sanoin voisi kertoa, mikä Galatalaiskirjeessä on kiistan alainen asia.
        Galatalaiskirje on täysin johdon mukainen ja kertoo Jeesuksen omien vapaudesta ja varoittaa lainalle painumisesta.

        Huom. Sanan mukainen elämä ei ole sama, kuin lainalle joutuminen.

        Ihminen tulee kykeneväksi elämään Sanan mukaan Pyhän Hengen voimalla ja avulla.
        Ei siis omalla voimalla, ei tarvitse edes yrittää omalla voimalla ja siksipä ihminen uskontien jatkuessa onkin yhä kasvaneenpi ja vapaampi ja iloisempi, sillä totisesti Sanan tekijät saavat nähdä totuuden ja totuus tekee vapaaksi.

        Painotan vieläkin, ettei ihmisvoimalla, vaan Jumalan voimalla.

        että hän ei ymmärrä lukemaansa. Tuskin häneltä voi mitään vastausta odottaakkaan. Hän ei ole edes ymmärtänyt sitäkään, että et kuulu tähän seurakuntaan. Hänellä on myös väärä luulo, että joku seuraisi kolmea miestä. He ovat kuin yksi mies ja lisäksi Suomalaisiakin on saarnannut tähän mennessä viisi, joiden saarnat on vahvistettu ja yhdistetty yhdeksi. Monet kuuntelevat etupäässä tulkkia, jos ei Suomalainen ole vuorossa.

        Galattalaiskirjeen selitys on ollut myynnissä rukoushuoneilla. En tiedä, onko myynti jo lopetettu. Jos on, niin kirjakaupoista pitäisi löytyä. Luulen, että joitakin kirjastoistakin löytyy.


      • Voiko olla tottakaan?
        kysäisen kirjoitti:

        että etkö omin sanoin voisi kertoa, mikä Galatalaiskirjeessä on kiistan alainen asia.
        Galatalaiskirje on täysin johdon mukainen ja kertoo Jeesuksen omien vapaudesta ja varoittaa lainalle painumisesta.

        Huom. Sanan mukainen elämä ei ole sama, kuin lainalle joutuminen.

        Ihminen tulee kykeneväksi elämään Sanan mukaan Pyhän Hengen voimalla ja avulla.
        Ei siis omalla voimalla, ei tarvitse edes yrittää omalla voimalla ja siksipä ihminen uskontien jatkuessa onkin yhä kasvaneenpi ja vapaampi ja iloisempi, sillä totisesti Sanan tekijät saavat nähdä totuuden ja totuus tekee vapaaksi.

        Painotan vieläkin, ettei ihmisvoimalla, vaan Jumalan voimalla.

        Mikä galatalaiskirjeessä on kiistanalainen asia?
        Eikö se sinulle ole selvinnyt, vaikka kirjoitat täällä muille ja puhut uskostasi?
        Se kiista on ydinasia ja kaiken riidan aihe täällä netissäkin.

        Jos tuollaisia kysyt, ovat asiat pahasti pielessä.

        Sekin on outoa, että aikuinen ihminen kysyy, mistä kirjoja ostetaan. Etkö ole milloinkaan ostanut yhtään kirjaa?


    • Agrippa

      Sinä sen sijaan väität että voima olisi ihmisissä. Sellainen puhe on hölynpölyä.

      Jumalalla on kaikki valta, on TÅYSIN hänen asiansa kenelle hän mitäkin lahjoja lahjoittaa.
      Kaikivaltia Jumala ei oloe ihmisten ohjaksissa ollenkaan. Sen hän pitää mitä hän on luvannut.
      Elikää ne jotka uskovat ja Ketetaan Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen, pääsevät taivaaseen. Vain Kristuksen vanhurskaudella puetut pelastuvat.

      Jes. 40:29   Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.

      Jes. 40:30   

      - Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät,
      - nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;

      Jes. 40:31   mutta ne, jotka Herraa odottavat,

      - saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat.

      He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

      • väitä

        etteikö voima tulisi Jeesukselta.
        Miten ihmeessä luet toisten kirjoitukset. Minä, jos kuka olen todistanut todella aina Jumalalta tulevasta voimasta ja siitä, että siitä voimasta olemme voitto voimassa.
        Agrippa, sinä et todella ymmärrä mitä toiset kirjoittavat ja siitä kai johtuu sekin, että Raamatun Sana on sinulle vaikea selkoista.

        Minä olen aina todistanut Jumalan voimasta ja siitä, että ihminen ei itsessään mitään voi.


      • ihan luistelua
        väitä kirjoitti:

        etteikö voima tulisi Jeesukselta.
        Miten ihmeessä luet toisten kirjoitukset. Minä, jos kuka olen todistanut todella aina Jumalalta tulevasta voimasta ja siitä, että siitä voimasta olemme voitto voimassa.
        Agrippa, sinä et todella ymmärrä mitä toiset kirjoittavat ja siitä kai johtuu sekin, että Raamatun Sana on sinulle vaikea selkoista.

        Minä olen aina todistanut Jumalan voimasta ja siitä, että ihminen ei itsessään mitään voi.

        Oletko liukas hengellinen peluri?
        mistään ei saa otetta eikä totuutta?

        ei kukaan sellainen, jolle armo on auennut, kiitä saarnaajia, jotka pelottelevat, uhkailevat ja vaativat töitä.


      • luistelija,
        ihan luistelua kirjoitti:

        Oletko liukas hengellinen peluri?
        mistään ei saa otetta eikä totuutta?

        ei kukaan sellainen, jolle armo on auennut, kiitä saarnaajia, jotka pelottelevat, uhkailevat ja vaativat töitä.

        edes kiusaajan edessä, vaan pysyn johdonmukaisesti Jeesuksen opetuksessa.

        Jumalan odottaa, että olemme Sanan tekijöitä ja siitä syntyy se Hedelmä, josta Jeesus meidät sanoo tunnistettavan. Etkö sinä usko siihen, mitä Jeesus sanoo?


      • valehtelinko?
        ihan luistelua kirjoitti:

        Oletko liukas hengellinen peluri?
        mistään ei saa otetta eikä totuutta?

        ei kukaan sellainen, jolle armo on auennut, kiitä saarnaajia, jotka pelottelevat, uhkailevat ja vaativat töitä.

        Matt. 7:16
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        Matt. 7:20
        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.


      • tarkasti
        ihan luistelua kirjoitti:

        Oletko liukas hengellinen peluri?
        mistään ei saa otetta eikä totuutta?

        ei kukaan sellainen, jolle armo on auennut, kiitä saarnaajia, jotka pelottelevat, uhkailevat ja vaativat töitä.

        ja ajatuksen kanssa tämä kohta. Tässä kerrotaan, miten Pyhä Henki on voimana Jeesukseen uskovilla.

        Ei ihminen ole itsessään mitään, vain Jumalan voimalla hän voittaa lihan kiusaukset ja pysyy kuuliaisena Sanalle.

        Huom. Ei ihmisvoimalla, vaan Jumalan voimalla.

        Ap.t.
        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".


      • Jumalan Sanaa
        valehtelinko? kirjoitti:

        Matt. 7:16
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        Matt. 7:20
        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

        Matt. 3:10
        Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Matt. 7:19
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Matt. 13:26
        Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        Matt. 21:19
        Ja nähdessään tien vieressä viikunapuun hän meni sen luo, mutta ei löytänyt siitä muuta kuin pelkkiä lehtiä; ja hän sanoi sille: "Älköön sinusta ikinä enää hedelmää kasvako". Ja kohta viikunapuu kuivettui.
        Mark. 4:7
        Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää.
        Mark. 11:14
        Niin hän puhui ja sanoi sille: "Älköön ikinä enää kukaan sinusta hedelmää syökö". Ja hänen opetuslapsensa kuulivat sen.
        Luuk. 3:9
        Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
        Luuk. 8:14
        Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
        Luuk. 13:6
        Ja hän puhui tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan; ja hän tuli etsimään hedelmää siitä, mutta ei löytänyt.
        Luuk. 13:7
        Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois; mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
        Luuk. 13:9
        Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää; mutta jos ei, niin hakkaa se pois'."
        Joh. 4:36
        Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
        Joh. 12:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
        Joh. 15:2
        Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        Joh. 15:4
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        Joh. 15:5
        Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        Joh. 15:8
        Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
        Joh. 15:16
        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
        Room. 7:4
        Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
        Room. 7:5
        Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        1. Kor. 9:7
        Kuka tekee koskaan sotapalvelusta omalla kustannuksellaan? Kuka istuttaa viinitarhan, eikä syö sen hedelmää? Tai kuka kaitsee karjaa, eikä nauti karjansa maitoa?
        Fil. 1:11
        täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
        Fil. 1:22
        Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin.
        Fil. 4:17
        Ei niin, että haluaisin lahjaa, vaan minä haluan teidän hyväksenne karttuvaa hedelmää.
        Kol. 1:6
        joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        Kol. 1:10
        vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
        Hepr. 13:15
        Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.
        Jaak. 5:7
        Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.


      • Nuorempi veli
        luistelija, kirjoitti:

        edes kiusaajan edessä, vaan pysyn johdonmukaisesti Jeesuksen opetuksessa.

        Jumalan odottaa, että olemme Sanan tekijöitä ja siitä syntyy se Hedelmä, josta Jeesus meidät sanoo tunnistettavan. Etkö sinä usko siihen, mitä Jeesus sanoo?

        Olet hengellinen peluri, joka puhuu uskosta samaan henkeen politiikot paneelissa. Mikään kritiikki ei osu kohdalleen. Kaikkeen on kikka ja selitys.
        Kylmää puoluetaktikointia.
        ------
        Uskon vanhurskaus on sinulle tuntematon asia.
        Kenties olet adventisti tms. kylmän järkiopin kannattaja.
        ---------
        SITTEN VÄITTEESI:
        >Jumala odottaa...Sanan tekijöitä>

        Se on sinun "vierasta ääntäsi".

        Ainoa tekeminen, jota Jumala meiltä odottaa on USKO.
        Sen sanoo Jeesus itse, kun häneltä kysytään:
        'Mitä meidän on tehtävä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?'
        Jeesus vastaa: 'Uskokaa Häneen, jonka Jumala on lähettänyt, se on Jumalan teko.'
        ---------
        Tähän ei saa liittää yhtään mitään ehtoa. Ei pienintäkään.
        ------------
        Olet täällä luetellut omia hyviä tekojasi. Niin tekevät myös ne, joista sanotaan: "..en tunne teitä, menkää pois".


      • Ulalla olet silti
        valehtelinko? kirjoitti:

        Matt. 7:16
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        Matt. 7:20
        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

        Eivät kuitenkaan kuulu millään tavalla autuaaksi tulemiseen.
        Se, joka elää Kristuksessa, ei edistä tai ylistä imisoppia tai sellaista pelon saarnaa, joka ajaa lauman pois Kristuksen luota.


      • jos se kiinnostaa
        Jumalan Sanaa kirjoitti:

        Matt. 3:10
        Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Matt. 7:19
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Matt. 13:26
        Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        Matt. 21:19
        Ja nähdessään tien vieressä viikunapuun hän meni sen luo, mutta ei löytänyt siitä muuta kuin pelkkiä lehtiä; ja hän sanoi sille: "Älköön sinusta ikinä enää hedelmää kasvako". Ja kohta viikunapuu kuivettui.
        Mark. 4:7
        Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää.
        Mark. 11:14
        Niin hän puhui ja sanoi sille: "Älköön ikinä enää kukaan sinusta hedelmää syökö". Ja hänen opetuslapsensa kuulivat sen.
        Luuk. 3:9
        Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
        Luuk. 8:14
        Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
        Luuk. 13:6
        Ja hän puhui tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan; ja hän tuli etsimään hedelmää siitä, mutta ei löytänyt.
        Luuk. 13:7
        Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois; mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
        Luuk. 13:9
        Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää; mutta jos ei, niin hakkaa se pois'."
        Joh. 4:36
        Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
        Joh. 12:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
        Joh. 15:2
        Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        Joh. 15:4
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        Joh. 15:5
        Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        Joh. 15:8
        Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
        Joh. 15:16
        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
        Room. 7:4
        Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
        Room. 7:5
        Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        1. Kor. 9:7
        Kuka tekee koskaan sotapalvelusta omalla kustannuksellaan? Kuka istuttaa viinitarhan, eikä syö sen hedelmää? Tai kuka kaitsee karjaa, eikä nauti karjansa maitoa?
        Fil. 1:11
        täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
        Fil. 1:22
        Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin.
        Fil. 4:17
        Ei niin, että haluaisin lahjaa, vaan minä haluan teidän hyväksenne karttuvaa hedelmää.
        Kol. 1:6
        joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        Kol. 1:10
        vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
        Hepr. 13:15
        Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.
        Jaak. 5:7
        Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.

        Puhu ja peloittele sinä kirveelläsi.

        Minä kuljen sitä tietä, jota vanhurskaat iloiten kulkevat vapaana Jumalan lapsena. Siitä jo Jesaja puhuu, se ei ole mikään kirveen terän veroinen.


      • olen täällä töissä.
        Nuorempi veli kirjoitti:

        Olet hengellinen peluri, joka puhuu uskosta samaan henkeen politiikot paneelissa. Mikään kritiikki ei osu kohdalleen. Kaikkeen on kikka ja selitys.
        Kylmää puoluetaktikointia.
        ------
        Uskon vanhurskaus on sinulle tuntematon asia.
        Kenties olet adventisti tms. kylmän järkiopin kannattaja.
        ---------
        SITTEN VÄITTEESI:
        >Jumala odottaa...Sanan tekijöitä>

        Se on sinun "vierasta ääntäsi".

        Ainoa tekeminen, jota Jumala meiltä odottaa on USKO.
        Sen sanoo Jeesus itse, kun häneltä kysytään:
        'Mitä meidän on tehtävä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?'
        Jeesus vastaa: 'Uskokaa Häneen, jonka Jumala on lähettänyt, se on Jumalan teko.'
        ---------
        Tähän ei saa liittää yhtään mitään ehtoa. Ei pienintäkään.
        ------------
        Olet täällä luetellut omia hyviä tekojasi. Niin tekevät myös ne, joista sanotaan: "..en tunne teitä, menkää pois".

        Olen ollut useilla palstoilla töissä ja nyt sain lähetyskäskyn tulla tänne.

        Usko vaikuttaa hyvät teot, eli Hedelmät.

        Erehdyt pahasti sanoessasi, että olen hengellinen peluri tai adventisti, en ole kumpaakaan.

        Uskon Jeesukseen ja olen saanut kokea Hänen kanssaan ihmeitä ja olen palvellut Häntä kauan, ilolla ja kiitosmielellä.

        Täällä on harha, joka antaa ihmisen olettaa, että usko ei tee ihmisestä uutta. Se on suuri vale ja jokainen sydämen uskova todistaa siitä, että he todella ovat saaneet uuden elämän.

        Ehkäpä sinä kertoisit minulle, miten usko on sinua muuttanut, sillä totisesti usko Jeesukseen muuttaa ihmistä. Jos ei muuta, niin käy niin kuin siinä tapauksessa kävi, kun Jeesus näki viikunapuun, joka ei hedelmää kantanut, Hän kirosi sen.

        Älä sekoita uskosta muuttuneen elämää lainalaisten elämään.


      • sitten
        Ulalla olet silti kirjoitti:

        Eivät kuitenkaan kuulu millään tavalla autuaaksi tulemiseen.
        Se, joka elää Kristuksessa, ei edistä tai ylistä imisoppia tai sellaista pelon saarnaa, joka ajaa lauman pois Kristuksen luota.

        uudesti syntyneet eivät pelkää mitään. Oletko kuullut, että täydellinen rakkaus karkottaa pelon.

        Ei kenenkään tarvitse muuttaa itse itseään, vaan Jeesus muuttaa ihmistä lihallisuudesta hengellisyyteen.

        Raamattu kertoo siitä, miten te ette näe.


      • Älymölö
        olen täällä töissä. kirjoitti:

        Olen ollut useilla palstoilla töissä ja nyt sain lähetyskäskyn tulla tänne.

        Usko vaikuttaa hyvät teot, eli Hedelmät.

        Erehdyt pahasti sanoessasi, että olen hengellinen peluri tai adventisti, en ole kumpaakaan.

        Uskon Jeesukseen ja olen saanut kokea Hänen kanssaan ihmeitä ja olen palvellut Häntä kauan, ilolla ja kiitosmielellä.

        Täällä on harha, joka antaa ihmisen olettaa, että usko ei tee ihmisestä uutta. Se on suuri vale ja jokainen sydämen uskova todistaa siitä, että he todella ovat saaneet uuden elämän.

        Ehkäpä sinä kertoisit minulle, miten usko on sinua muuttanut, sillä totisesti usko Jeesukseen muuttaa ihmistä. Jos ei muuta, niin käy niin kuin siinä tapauksessa kävi, kun Jeesus näki viikunapuun, joka ei hedelmää kantanut, Hän kirosi sen.

        Älä sekoita uskosta muuttuneen elämää lainalaisten elämään.

        Ai, sinä olet se sama Pyhä Lihan apostoli ja synnittömyyden profeetta!!!!
        No, sinullahan riittää juttua, korjattavaa ei milloinkaan.

        Minä ihmettelinkin eilen sitä farisealaista meriittilistaa. Sinulla on C.V. jo valmiina Kristukselle näytettäväksi.

        So long.
        En keskustele harhaoppisten kanssa tämän enempää.
        Sori, että vaivasin.
        -----------
        Minäkö?
        Kurja syntinen ja huonompi kuin milloinkaan.
        Onneksi minulle on näytetty mies, joka teki kaiken.


      • miksi,
        jos se kiinnostaa kirjoitti:

        Puhu ja peloittele sinä kirveelläsi.

        Minä kuljen sitä tietä, jota vanhurskaat iloiten kulkevat vapaana Jumalan lapsena. Siitä jo Jesaja puhuu, se ei ole mikään kirveen terän veroinen.

        te pelkäätte. Teettekö tekoja, jotka tuovat pelkoa. Silloin teillä on oikeus, jos te uskotte, pyyttää niitä anteeksi ja pyytää Jumalan voima, niiden tekojen voittamiseksi.

        Jeesus meni ristille puolestamme, jotta me saisimme vapauden ja vapautuksen synneistä ja sairauksista. Se on totta.

        Jeesus sanoi taivaaseen lähtiessään, että Minä lähetän Pyhän Hengen teille ja Hän on opettava teille totuuden.
        Se on totta.
        Pyhä Henki kuuluu uskovaiselle ja tämä Henki johdattaa meitä uskontiellä ja Hän todistaa meille Jeesuksesta, Hän opettaa meitä, nuhtelee meitä ja aina rakastaa.
        Ei Hän langennutta soimaa, eikä murrettua murra, vaan Hän johdattaa meidät Jeesuksen täydelliseen tekoon, silloin kun tunnustamme syntimme.
        Mutta, jos meissä ei ole syntiä, jonka itse näkisimme, emme ole totuudessa ja silloinhan ihminen ei tarvitse parannusta ja sellainen ihminen pärjää omillaan ja näin ollen Pyhä Henki ei saa sijaa itsessään hyvässä ihmisessä.

        Syntinsä tunnustava ja siitä parannuksen haluava saa aina armon.


      • ja opetukset
        Älymölö kirjoitti:

        Ai, sinä olet se sama Pyhä Lihan apostoli ja synnittömyyden profeetta!!!!
        No, sinullahan riittää juttua, korjattavaa ei milloinkaan.

        Minä ihmettelinkin eilen sitä farisealaista meriittilistaa. Sinulla on C.V. jo valmiina Kristukselle näytettäväksi.

        So long.
        En keskustele harhaoppisten kanssa tämän enempää.
        Sori, että vaivasin.
        -----------
        Minäkö?
        Kurja syntinen ja huonompi kuin milloinkaan.
        Onneksi minulle on näytetty mies, joka teki kaiken.

        jotka olet saaneet harhauttavat sinua.

        Jokainen ihminen on syntinen, mutta Jeesuksen kallis sovintoveri vuosi, jotta me saisimme siinä teossa syntimme anteeksi ja siitä teosta me saamme muuttua ja parantua.

        Läpi Raamatun sinulle kerrotaan parannuksen tarpeellisuudesta. Liha ei peri Jumalan valtakuntaa ja siksi me kasvamme Jumalan Sanan voimasta hengellisiksi, eli Jumalan kaltaisuuteen.

        Yhtään muuta täydellistä täällä maanpäällä ei koskaan ole ollut, eikä tule olemaan, kuin Jeesus ja siitä täydellisyydestä me Hänen ruumiinsa jäsenet saamme osamme.

        Niin suuri on Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan, että Hän antoi ainoan Poikansa, että yksikään, joka Häneen uskoo, ei hukkuisi.

        Usko on se valtava lahja, joka muuttaa ihmistä, ei ihminen itse.
        Jos me uskomme Jeesukseen ja Jumalan Sanaan, me muutumme Sanan tekijöiksi.
        Ei tarkoita lainalla tienaaviksi.


      • turha suunsoitto
        ja opetukset kirjoitti:

        jotka olet saaneet harhauttavat sinua.

        Jokainen ihminen on syntinen, mutta Jeesuksen kallis sovintoveri vuosi, jotta me saisimme siinä teossa syntimme anteeksi ja siitä teosta me saamme muuttua ja parantua.

        Läpi Raamatun sinulle kerrotaan parannuksen tarpeellisuudesta. Liha ei peri Jumalan valtakuntaa ja siksi me kasvamme Jumalan Sanan voimasta hengellisiksi, eli Jumalan kaltaisuuteen.

        Yhtään muuta täydellistä täällä maanpäällä ei koskaan ole ollut, eikä tule olemaan, kuin Jeesus ja siitä täydellisyydestä me Hänen ruumiinsa jäsenet saamme osamme.

        Niin suuri on Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan, että Hän antoi ainoan Poikansa, että yksikään, joka Häneen uskoo, ei hukkuisi.

        Usko on se valtava lahja, joka muuttaa ihmistä, ei ihminen itse.
        Jos me uskomme Jeesukseen ja Jumalan Sanaan, me muutumme Sanan tekijöiksi.
        Ei tarkoita lainalla tienaaviksi.

        Kirjoituksessasi on valtava ristiriita.
        Ponnistat lihan pyhityksen pohjalta. Meillä on eri henki.
        So long.


      • Agrippa
        luistelija, kirjoitti:

        edes kiusaajan edessä, vaan pysyn johdonmukaisesti Jeesuksen opetuksessa.

        Jumalan odottaa, että olemme Sanan tekijöitä ja siitä syntyy se Hedelmä, josta Jeesus meidät sanoo tunnistettavan. Etkö sinä usko siihen, mitä Jeesus sanoo?

        Mene ja myy kaikki mitä sinulla on ja anna vaivaisille, niin sinulle on oleva aarre taivaassa. Näinhän se Jeesus sanoi sinun uskonveljellesi, tuolle rikkaalla nuorukaiselle.

        Mark. 10:18-23   

        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

        ------------
        *) Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
        -----------

        Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle:

        "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa;

        - ja tule ja seuraa minua."

        Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa:

        "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"

        -lainaus päättyy

        Jutun juju on tähdellä merkitsemässäni kohdassa.

        Tällä miehellä puheet olivat kuin rahattomalla lehmän ostajalla. Hänellä oli yhtä suuret luulot itsestään, kun täällä hepulla joka täällä kehuskelee eri avauksissa hedelmillään.


      • Isän palvelija
        Nuorempi veli kirjoitti:

        Olet hengellinen peluri, joka puhuu uskosta samaan henkeen politiikot paneelissa. Mikään kritiikki ei osu kohdalleen. Kaikkeen on kikka ja selitys.
        Kylmää puoluetaktikointia.
        ------
        Uskon vanhurskaus on sinulle tuntematon asia.
        Kenties olet adventisti tms. kylmän järkiopin kannattaja.
        ---------
        SITTEN VÄITTEESI:
        >Jumala odottaa...Sanan tekijöitä>

        Se on sinun "vierasta ääntäsi".

        Ainoa tekeminen, jota Jumala meiltä odottaa on USKO.
        Sen sanoo Jeesus itse, kun häneltä kysytään:
        'Mitä meidän on tehtävä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?'
        Jeesus vastaa: 'Uskokaa Häneen, jonka Jumala on lähettänyt, se on Jumalan teko.'
        ---------
        Tähän ei saa liittää yhtään mitään ehtoa. Ei pienintäkään.
        ------------
        Olet täällä luetellut omia hyviä tekojasi. Niin tekevät myös ne, joista sanotaan: "..en tunne teitä, menkää pois".

        milloin sinä kuolit ja katosit? Isä sanoi, että tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi jälleen hän oli kadonnut ja on taas löydetty. Vanhemmalle veljelle Hän sanoo samat sanat, mutta puhuu hänen veljestään.

        Kerro myös mitä on ne tavarat mitkä sait ennen lähtöäsi ja palattuasi? Vielä kerro millaista on se ilo mikä on isän huoneessa ja miten se ilmenee?

        Odottelen vastauksia. Ellen niitä saa, totean, että oletkin valheveli.


      • hihihihi
        Agrippa kirjoitti:

        Mene ja myy kaikki mitä sinulla on ja anna vaivaisille, niin sinulle on oleva aarre taivaassa. Näinhän se Jeesus sanoi sinun uskonveljellesi, tuolle rikkaalla nuorukaiselle.

        Mark. 10:18-23   

        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

        ------------
        *) Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
        -----------

        Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle:

        "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa;

        - ja tule ja seuraa minua."

        Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa:

        "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"

        -lainaus päättyy

        Jutun juju on tähdellä merkitsemässäni kohdassa.

        Tällä miehellä puheet olivat kuin rahattomalla lehmän ostajalla. Hänellä oli yhtä suuret luulot itsestään, kun täällä hepulla joka täällä kehuskelee eri avauksissa hedelmillään.

        Happamia on sinunkin hedelmät.


      • Anonyymi

        Vedät taas vanhaa testamenttia ilman ristiä täällä.


      • Anonyymi
        luistelija, kirjoitti:

        edes kiusaajan edessä, vaan pysyn johdonmukaisesti Jeesuksen opetuksessa.

        Jumalan odottaa, että olemme Sanan tekijöitä ja siitä syntyy se Hedelmä, josta Jeesus meidät sanoo tunnistettavan. Etkö sinä usko siihen, mitä Jeesus sanoo?

        Varkaita niin paljon sanan tekijöinä varastaa kengät toisten jaloista.


      • Anonyymi
        valehtelinko? kirjoitti:

        Matt. 7:16
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        Matt. 7:20
        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

        Onko nyt varastettua tavaraa taas . Himoittu muiden omaisuutta.


      • Anonyymi
        tarkasti kirjoitti:

        ja ajatuksen kanssa tämä kohta. Tässä kerrotaan, miten Pyhä Henki on voimana Jeesukseen uskovilla.

        Ei ihminen ole itsessään mitään, vain Jumalan voimalla hän voittaa lihan kiusaukset ja pysyy kuuliaisena Sanalle.

        Huom. Ei ihmisvoimalla, vaan Jumalan voimalla.

        Ap.t.
        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        Voit lukea ton Jerusalem kohdan nykyajan Sodoman Ilmestyskirjan mukaan.


      • Anonyymi
        Jumalan Sanaa kirjoitti:

        Matt. 3:10
        Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Matt. 7:19
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Matt. 13:26
        Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        Matt. 21:19
        Ja nähdessään tien vieressä viikunapuun hän meni sen luo, mutta ei löytänyt siitä muuta kuin pelkkiä lehtiä; ja hän sanoi sille: "Älköön sinusta ikinä enää hedelmää kasvako". Ja kohta viikunapuu kuivettui.
        Mark. 4:7
        Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää.
        Mark. 11:14
        Niin hän puhui ja sanoi sille: "Älköön ikinä enää kukaan sinusta hedelmää syökö". Ja hänen opetuslapsensa kuulivat sen.
        Luuk. 3:9
        Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
        Luuk. 8:14
        Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
        Luuk. 13:6
        Ja hän puhui tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan; ja hän tuli etsimään hedelmää siitä, mutta ei löytänyt.
        Luuk. 13:7
        Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois; mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
        Luuk. 13:9
        Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää; mutta jos ei, niin hakkaa se pois'."
        Joh. 4:36
        Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
        Joh. 12:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
        Joh. 15:2
        Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        Joh. 15:4
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        Joh. 15:5
        Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        Joh. 15:8
        Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
        Joh. 15:16
        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
        Room. 7:4
        Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
        Room. 7:5
        Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        1. Kor. 9:7
        Kuka tekee koskaan sotapalvelusta omalla kustannuksellaan? Kuka istuttaa viinitarhan, eikä syö sen hedelmää? Tai kuka kaitsee karjaa, eikä nauti karjansa maitoa?
        Fil. 1:11
        täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
        Fil. 1:22
        Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin.
        Fil. 4:17
        Ei niin, että haluaisin lahjaa, vaan minä haluan teidän hyväksenne karttuvaa hedelmää.
        Kol. 1:6
        joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        Kol. 1:10
        vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
        Hepr. 13:15
        Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.
        Jaak. 5:7
        Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.

        Kiitos uhria mutta siellä jotkut kuljettaa ruokia. Uhriksi.


      • Anonyymi
        jos se kiinnostaa kirjoitti:

        Puhu ja peloittele sinä kirveelläsi.

        Minä kuljen sitä tietä, jota vanhurskaat iloiten kulkevat vapaana Jumalan lapsena. Siitä jo Jesaja puhuu, se ei ole mikään kirveen terän veroinen.

        Jesaja on ajalta ennen Jeesusta jos yhtään aivot toimii. Omavanhurskaus kabbala ei pelasta.


      • Anonyymi
        Agrippa kirjoitti:

        Mene ja myy kaikki mitä sinulla on ja anna vaivaisille, niin sinulle on oleva aarre taivaassa. Näinhän se Jeesus sanoi sinun uskonveljellesi, tuolle rikkaalla nuorukaiselle.

        Mark. 10:18-23   

        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

        ------------
        *) Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
        -----------

        Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle:

        "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa;

        - ja tule ja seuraa minua."

        Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa:

        "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"

        -lainaus päättyy

        Jutun juju on tähdellä merkitsemässäni kohdassa.

        Tällä miehellä puheet olivat kuin rahattomalla lehmän ostajalla. Hänellä oli yhtä suuret luulot itsestään, kun täällä hepulla joka täällä kehuskelee eri avauksissa hedelmillään.

        Ulkokultaisuus on farisealsista hapatusta.


    • minä vain

      -Kysynkin teiltä täällä kävijät, että onko täällä usko yleensä tuollaista, että armo tunnustetaan, mutta Jeesuksessa kehitystä ei ole olemassakaan.-

      Entisenä lestadiolaisena yritän vastata sinulle.
      Näin se on valitettavasti. Armosta puhutaan, mutta useinkaan sen todellista merkitystä ei ymmärretä. Uskovan kasvusta ei puhuta, koska sitäkään ei ymmärretä, ei myöskään Jeesuksen Jumaluutta. Armolahjoistakaan ei puhuta, koska sitä ei ihmisviisaus pysty selittämään.
      Raamattua ei monikaan lue, sillä saarnajat tietävät kaiken, eikä tavallisen rivi lestadiolaisen tarvitse kuin ottaa vastaan tutkimatta itse sanaa.

      • Agrippa

        Siksi niistä ei puhuta. Sokeat saavat näkönsä kuolleita herätetään ja köyhille saarnataan evankeliumia Jeesuksesta. Jeesus on niin voimallinen elämän ruhtinas ettei tarvitse itsekehun avulla rakennella pilvilinnoja.


      • heille?

        Tunnen muutamia lestadiolaisia, aivan kivoja ja hyviä ihmisiä, mutta he eivät ikinä puhu Jeesuksesta, vaan joko taivaan isästä tai Jumalasta, mutta silti en voi uskoa väitettäsi, että he eivät ymmärtäisi Jeesuksen Jumaluutta.

        Olin jonkin aikaa sitten tuolla jehovalaisten palstalla työssä ja siellä Jeesuksen Jumaluus kielletään täysin ja sanotaan Jeesuksen olevan enkeli Miikael, mutta en ole tietoinen, missä asemassa lestadiolaisille on Jeesus. Luulen kuitenkin, että he tunnustavat Jeesuksen Jumalaksi, mutta väärän ja harhauttavan opetuksen takia pyrkivät silti suoraan yhteyteen Isän kanssa.
        Siksi heidän keskuudessaan on niin paljon väsyneitä, pelokkaita ja alaspainettuja ihmisiä, koska heitä on estetty tuntemasta totuus. Juuri se totuus, joka tunnustaa Jeesuksen lihaan tulleeksi Jumalaksi ja siitä voitosta, jonka Jumala sai ristintyönkautta, saatavasta parannuksesta.

        Opetetaanko lestadiolaisille, että Isä ei ota rukouksia vastaan, muuta, kuin Jeesuksen nimessä, sillä siinä nimessä on voittomme ja sen nimen kautta Jumala näkee meidät puhtaaksi ja se on Jeesuksen veri, joka puhtauden antaa.

        Opetetaanko lestadiolaisille, että yksin Jeesus on kaiken tehnyt ja me saamme elää valmiiksi tehdyssä työssä ja saamme sisimpäämme Pyhän Hengen, joka auttaa meitä uuteen elämään ja ilolla yhtymään rakkauden lakiin.

        Opetetaanko heille, että lihanhenki taistelee Jumalan Henkeä vastaan, mutta koska meille on annettu elävä Sana joka on meissä voima ja parannus, me tulemme Sanan tekijöiksi, emmekä täytä enää lihantahtoa.

        Opetetaanko heille, että kaiken me saamme Jumalalta ja että omassa voimassamme meidän ei tarvitse muuttua, vaan muutumme Jumalan voimasta ja näin pääsemme sisään ahtaasta portista, josta niin monet pyrkivät sisään, mutta eivät voi päästä ja yksi syy siihen on harhaopetukset.

        Jumala teki meistä omistaan ahkeria ja se ahkeruus antaa meille innon ja voiman tutkia itse Jumalan Sanaa.

        Opetetaanko heille, että jos ihmisessä ei ole Jumalan Sanaa, ei Pyhällä Hengelle ole sellaisessa ihmisessä rakennusmateriaalia, jolla uudistaa ihmistä.

        Opetetaanko heille, että Jeesukseen uskova on vapaa ja onnellinen ja täynnä rauhaa.


      • Jasmini
        Agrippa kirjoitti:

        Siksi niistä ei puhuta. Sokeat saavat näkönsä kuolleita herätetään ja köyhille saarnataan evankeliumia Jeesuksesta. Jeesus on niin voimallinen elämän ruhtinas ettei tarvitse itsekehun avulla rakennella pilvilinnoja.

        Teiltä puuttuu täysin raamatun tuneminen, Jeesus on pimennossa, Pyhäähenkeä ei tunnusteta.
        Saati sitten pyhänhegen lahjoja.
        Silloin on täysin pimeässä, Jeesus on valo, valossa on ilo, ilossa on vapaus.
        Ja kaikki tämä tulee, ylhäältä Jeesukselta jos tahdotte.
        Voitte heitää Galattalais kirjan roskiin ja, tutstua raamatun sanaan, sietä löytyy.
        Se mitä teiltä puuttuu.
        Jeesus puhdistaa omansa, ja antaa pyhänhenkensä ja lahjat, ilman lihan pyrkimyksiä, hengessä.
        Tämä on teille, uutta, mutta täysin raamatun mukaista.
        Ei Herra tänne olisi muuten töihin lähettänyt,
        Huomaan sen, kuika pimentyneet ovat silmänne.
        Jeesus olkoon teille armo, ja antakoon teille näön.
        Jotta hegessä kulkisitte, ja tekisitte hedelmää.


      • Agrippa
        Jasmini kirjoitti:

        Teiltä puuttuu täysin raamatun tuneminen, Jeesus on pimennossa, Pyhäähenkeä ei tunnusteta.
        Saati sitten pyhänhegen lahjoja.
        Silloin on täysin pimeässä, Jeesus on valo, valossa on ilo, ilossa on vapaus.
        Ja kaikki tämä tulee, ylhäältä Jeesukselta jos tahdotte.
        Voitte heitää Galattalais kirjan roskiin ja, tutstua raamatun sanaan, sietä löytyy.
        Se mitä teiltä puuttuu.
        Jeesus puhdistaa omansa, ja antaa pyhänhenkensä ja lahjat, ilman lihan pyrkimyksiä, hengessä.
        Tämä on teille, uutta, mutta täysin raamatun mukaista.
        Ei Herra tänne olisi muuten töihin lähettänyt,
        Huomaan sen, kuika pimentyneet ovat silmänne.
        Jeesus olkoon teille armo, ja antakoon teille näön.
        Jotta hegessä kulkisitte, ja tekisitte hedelmää.

        Etkö lukenut mitä kirjoitin? Kaikki armolahjat ovat ahkerassa käytössä.


      • Agrippa
        heille? kirjoitti:

        Tunnen muutamia lestadiolaisia, aivan kivoja ja hyviä ihmisiä, mutta he eivät ikinä puhu Jeesuksesta, vaan joko taivaan isästä tai Jumalasta, mutta silti en voi uskoa väitettäsi, että he eivät ymmärtäisi Jeesuksen Jumaluutta.

        Olin jonkin aikaa sitten tuolla jehovalaisten palstalla työssä ja siellä Jeesuksen Jumaluus kielletään täysin ja sanotaan Jeesuksen olevan enkeli Miikael, mutta en ole tietoinen, missä asemassa lestadiolaisille on Jeesus. Luulen kuitenkin, että he tunnustavat Jeesuksen Jumalaksi, mutta väärän ja harhauttavan opetuksen takia pyrkivät silti suoraan yhteyteen Isän kanssa.
        Siksi heidän keskuudessaan on niin paljon väsyneitä, pelokkaita ja alaspainettuja ihmisiä, koska heitä on estetty tuntemasta totuus. Juuri se totuus, joka tunnustaa Jeesuksen lihaan tulleeksi Jumalaksi ja siitä voitosta, jonka Jumala sai ristintyönkautta, saatavasta parannuksesta.

        Opetetaanko lestadiolaisille, että Isä ei ota rukouksia vastaan, muuta, kuin Jeesuksen nimessä, sillä siinä nimessä on voittomme ja sen nimen kautta Jumala näkee meidät puhtaaksi ja se on Jeesuksen veri, joka puhtauden antaa.

        Opetetaanko lestadiolaisille, että yksin Jeesus on kaiken tehnyt ja me saamme elää valmiiksi tehdyssä työssä ja saamme sisimpäämme Pyhän Hengen, joka auttaa meitä uuteen elämään ja ilolla yhtymään rakkauden lakiin.

        Opetetaanko heille, että lihanhenki taistelee Jumalan Henkeä vastaan, mutta koska meille on annettu elävä Sana joka on meissä voima ja parannus, me tulemme Sanan tekijöiksi, emmekä täytä enää lihantahtoa.

        Opetetaanko heille, että kaiken me saamme Jumalalta ja että omassa voimassamme meidän ei tarvitse muuttua, vaan muutumme Jumalan voimasta ja näin pääsemme sisään ahtaasta portista, josta niin monet pyrkivät sisään, mutta eivät voi päästä ja yksi syy siihen on harhaopetukset.

        Jumala teki meistä omistaan ahkeria ja se ahkeruus antaa meille innon ja voiman tutkia itse Jumalan Sanaa.

        Opetetaanko heille, että jos ihmisessä ei ole Jumalan Sanaa, ei Pyhällä Hengelle ole sellaisessa ihmisessä rakennusmateriaalia, jolla uudistaa ihmistä.

        Opetetaanko heille, että Jeesukseen uskova on vapaa ja onnellinen ja täynnä rauhaa.

        Kristus itse asuu minussa ja minä asun hänessä.
        Pyhä Henki Kirkastaa Kristuksen, Kristus on Jumalan sana. Minä uskon Kristuksen täytettyyn työhön. Olen Kristuksen vahurskaudella puettu, siksi olen vanhurskas, pyhä ja puhdas.

        Mitään sellaista pimeyttä ei lestadiolaisuudessa ole, etteikö Jeesus olisi Jumalan poika ja maailman Vapahtaja. Lestadiolaisuus jos mikä perustaa sanomansa Kristuksen ristin työhön ja
        Kristuksen veren puhdistavaan voimaan, priiskoitus(= vihmonta)veren evankeliumiin.


      • Jo joutui Jeesus teille
        Agrippa kirjoitti:

        Kristus itse asuu minussa ja minä asun hänessä.
        Pyhä Henki Kirkastaa Kristuksen, Kristus on Jumalan sana. Minä uskon Kristuksen täytettyyn työhön. Olen Kristuksen vahurskaudella puettu, siksi olen vanhurskas, pyhä ja puhdas.

        Mitään sellaista pimeyttä ei lestadiolaisuudessa ole, etteikö Jeesus olisi Jumalan poika ja maailman Vapahtaja. Lestadiolaisuus jos mikä perustaa sanomansa Kristuksen ristin työhön ja
        Kristuksen veren puhdistavaan voimaan, priiskoitus(= vihmonta)veren evankeliumiin.

        Jeesushan meni ristille, juuri syntien tähden.
        Jos on Jeesus ja Jumaluus, miten voit olla, synneistä puhdas????
        Kunnet etes niitä tunusta, sinussa olevan.
        Olen huomannut,että se asia on täysin pimeys teissä.


      • Agrippa
        Jo joutui Jeesus teille kirjoitti:

        Jeesushan meni ristille, juuri syntien tähden.
        Jos on Jeesus ja Jumaluus, miten voit olla, synneistä puhdas????
        Kunnet etes niitä tunusta, sinussa olevan.
        Olen huomannut,että se asia on täysin pimeys teissä.

        Minussa itsessäni on vain syntiä, siksi olen puettuna sekunnista toiseen Kristuksen lahjoittamalla vanhurskaudella. Muulla vanhurskaudella ihminen ei pääse taivaaseen.


    • Utelias

      sinun teologiasi?

      • uskon

        Jeesukseen. Minä tiedän, että Jumala antoi ainoan Poikansa minun puolestani uhriksi.
        Koska uskon Jeesuksen täydelliseen työhön, saan siitä uskosta Jumalan lapsen oikeudet.

        Olen elänyt pitkään Jumalan valtakunnassa, joka on sisäisesti meissä, jotka uskomme Jeesukseen ja olen kokenut monet ihmeet.
        Olen saanut armolahjoja ja niillä lahjoilla olen saanut olla rakentamassa Jeesuksen ruumista.

        Tiedän, että kun ruumis on kaikkine jäsenineen koossa, me lähdemme Isän luokse, jossa Jeesus luovuttaa meidät puhdistettuna Hänelle.

        Olen saanut kasvun Jeesuksessa. Hän antoi lupauksensa mukaan minulle Pyhän Henkensä ja tämä rakas ja ihana Henki johtaa minua Jumalan Sanalla ja näin olen päässyt vapauteen.
        Siellä missä synti hallitsee ei ole vapautta eikä iloa.

        Olen saanut myös täydellisen pelottomuuden, sillä täydellinen rakkaus on poistanut pelot minusta.

        Silloin, kun olin lihallinen, enkä ollut päässyt tuntemaan totuutta, olin kuin kuka tahansa ihminen, toisinaan kateellinen, joskus vihainen ja jopa katkeruuden hengenkin kanssa tein tuttavuutta, vaikka olinkin lukenut Raamatusta, miten Paavali varoittaa siitä sanoen: älkää antako minkään katkeruuden kavalan juuren tehdä teihin pesää. En silti ymmärtänyt silloin, että uskomalla Sanan voitan pahan itsestäni Jeesuksen armotyö tähden.
        Jeesus otti minut Itse koulutettavakseen ja siitä lähti uusi elämä kohdallani ja sen jälkeen olen saanut iloita elämästäni ja olla täydellisen vapaa.
        Olen myös saanut kokea ihmeparanemiset, joissa lääkärit ovat tunnustaneet, että vain ihme pelasti sinut.
        Olen käynyt kuoleman rajalla, ollen teho-osastolla ja lääkärien mukaan ei ollut enää mahdollista siitä toipua, mutta lauantai iltana, kun minut tehohoitoon vietiin klo 12.00, niin sunnuntai aamuna olin klo 7.00 täysin terve. Se oli niin puhuttelevaa teho-hoitoyksikön henkilökunnalle, että tavalliselle osastolle siirronkin jälkeen sieltä tuli henkilö kyselemään, että mitä tapahtui ja kertoi teho-osaston henkilökunnan olevan aivan kummissaan ja hämmästyneitä.
        Kerroin, että Jeesus paransi taas kerran minut.

        Silloin sain myös erityisesti kokea sen syvän rauhan, jonka Jeesus on omilleen luvannut. En peljännyt ollenkaan, vaikka lääkärit sanoivat, että toivoa ei enää ole, vaan sain olla ylitse ymmärryksen käyvän rauhan kanssa vapaa ja peloton.

        Tänne Jeesus lähetti minut todistamaan ja kertomaan armostaan ja on lähettänyt milloin millekin palstalle ja sinne menen mihin lähetyskäsky annetaan.


      • Agrippa
        uskon kirjoitti:

        Jeesukseen. Minä tiedän, että Jumala antoi ainoan Poikansa minun puolestani uhriksi.
        Koska uskon Jeesuksen täydelliseen työhön, saan siitä uskosta Jumalan lapsen oikeudet.

        Olen elänyt pitkään Jumalan valtakunnassa, joka on sisäisesti meissä, jotka uskomme Jeesukseen ja olen kokenut monet ihmeet.
        Olen saanut armolahjoja ja niillä lahjoilla olen saanut olla rakentamassa Jeesuksen ruumista.

        Tiedän, että kun ruumis on kaikkine jäsenineen koossa, me lähdemme Isän luokse, jossa Jeesus luovuttaa meidät puhdistettuna Hänelle.

        Olen saanut kasvun Jeesuksessa. Hän antoi lupauksensa mukaan minulle Pyhän Henkensä ja tämä rakas ja ihana Henki johtaa minua Jumalan Sanalla ja näin olen päässyt vapauteen.
        Siellä missä synti hallitsee ei ole vapautta eikä iloa.

        Olen saanut myös täydellisen pelottomuuden, sillä täydellinen rakkaus on poistanut pelot minusta.

        Silloin, kun olin lihallinen, enkä ollut päässyt tuntemaan totuutta, olin kuin kuka tahansa ihminen, toisinaan kateellinen, joskus vihainen ja jopa katkeruuden hengenkin kanssa tein tuttavuutta, vaikka olinkin lukenut Raamatusta, miten Paavali varoittaa siitä sanoen: älkää antako minkään katkeruuden kavalan juuren tehdä teihin pesää. En silti ymmärtänyt silloin, että uskomalla Sanan voitan pahan itsestäni Jeesuksen armotyö tähden.
        Jeesus otti minut Itse koulutettavakseen ja siitä lähti uusi elämä kohdallani ja sen jälkeen olen saanut iloita elämästäni ja olla täydellisen vapaa.
        Olen myös saanut kokea ihmeparanemiset, joissa lääkärit ovat tunnustaneet, että vain ihme pelasti sinut.
        Olen käynyt kuoleman rajalla, ollen teho-osastolla ja lääkärien mukaan ei ollut enää mahdollista siitä toipua, mutta lauantai iltana, kun minut tehohoitoon vietiin klo 12.00, niin sunnuntai aamuna olin klo 7.00 täysin terve. Se oli niin puhuttelevaa teho-hoitoyksikön henkilökunnalle, että tavalliselle osastolle siirronkin jälkeen sieltä tuli henkilö kyselemään, että mitä tapahtui ja kertoi teho-osaston henkilökunnan olevan aivan kummissaan ja hämmästyneitä.
        Kerroin, että Jeesus paransi taas kerran minut.

        Silloin sain myös erityisesti kokea sen syvän rauhan, jonka Jeesus on omilleen luvannut. En peljännyt ollenkaan, vaikka lääkärit sanoivat, että toivoa ei enää ole, vaan sain olla ylitse ymmärryksen käyvän rauhan kanssa vapaa ja peloton.

        Tänne Jeesus lähetti minut todistamaan ja kertomaan armostaan ja on lähettänyt milloin millekin palstalle ja sinne menen mihin lähetyskäsky annetaan.

        Et luottanut Jumalan tekoon Kristuksen kautta Pyhässä Kasteessa, vaan menit toisen kerran itse, tällä kertaa Johanneksen kasteelle.


      • Jo joutui aika Jeesuksen
        Agrippa kirjoitti:

        Et luottanut Jumalan tekoon Kristuksen kautta Pyhässä Kasteessa, vaan menit toisen kerran itse, tällä kertaa Johanneksen kasteelle.

        Lapsi kaste ei yksin pelasta, pyhänhengen kaste sen sijaa pelastaa.
        Pyhähenki armolahjoineen, on tähdellinen.
        Armoa ei voi ansaita, taivas paikkaa ei tienata.
        Kun olet uskon ratkasun tehhnyt, on pyhänhegen kaste, joka syntien tunnutuksineen pelastaa.


      • sinulle ystävä
        Jo joutui aika Jeesuksen kirjoitti:

        Lapsi kaste ei yksin pelasta, pyhänhengen kaste sen sijaa pelastaa.
        Pyhähenki armolahjoineen, on tähdellinen.
        Armoa ei voi ansaita, taivas paikkaa ei tienata.
        Kun olet uskon ratkasun tehhnyt, on pyhänhegen kaste, joka syntien tunnutuksineen pelastaa.

        voi rakas ystävä.

        Ei mikään pyhän hengen kaste pelasta. Sellaisesta ei Jeesus puhu mitään.

        Usko Jumalan lupaukseen sovinnosta Kristuksessa pelastaa. Siitä jo profeetat ennustivat.
        Tämä pelastus on minulle tarjottu jo kasteessa. Siksi se on kallis ja pyhä sakramentti.


        Jeesus asetti vain yhden kasteen, siinä on kaikki. Kaste on Jumalan sanaa.
        Vain ilkeät ja eksyneet sanovat, että se on vain vettä.


      • sinä
        Agrippa kirjoitti:

        Et luottanut Jumalan tekoon Kristuksen kautta Pyhässä Kasteessa, vaan menit toisen kerran itse, tällä kertaa Johanneksen kasteelle.

        sitkeä sissi, joka seuraat kannoillani ja teet omia johtopäätöksiäsi minusta ja aina vain erhdyt.
        En ole käynyt kasteella toista kertaa, mistä sinä sellaisen kuvan nyt sait.

        Minut on pienenä vauvana kastettu ja se riittää minulle, koska se riittää minun Herrallenikin.

        Pyhän Hengen kasteellakaan en älynnyt käydä, enkä tiedä älyääkö muutkaan ja en ymmärrä miten sinne mentäisiin, sillä silloin kun sain sen kasteen, oli se täysin Jeesuksen työ ja sain sen iloisena yllätyksenä itsellenikin.
        Täytyy tunnustaa, että olin siihen aikaan niin ymmärtämätön ja Raamattukaan ei ollut kovin tuttu, että en edes pyytänyt Pyhän Hengen kasteta.

        Armolahjojakaan en kertakaikkiaan älynnyt itselleni pyyttää, mutta nekin sain Pyhän Hengen kasteen yhteydessä. Ne lahjat ovat olleet minulla yli kaksikymmentä vuotta ja ne todella todistavat Jeesuksesta.

        Agrippa, pyydä sinäkin Jeesusta aukaisemaan sinulle tie totuuteen ja tulet varmasti vapaaksi ja rauha täyttää sinut. Se rauha, jonka Jeesus lupasi omilleen antaa.
        Ajattele, mikä helpotus sinua silloin kohtaa, koska sen jälkeen saat uskoa aivan kaiken minkä Jeesus ilmoittaa, eikä sinun tarvitse ikinä enää Sanaa kiertää.


      • Agrippa
        sinä kirjoitti:

        sitkeä sissi, joka seuraat kannoillani ja teet omia johtopäätöksiäsi minusta ja aina vain erhdyt.
        En ole käynyt kasteella toista kertaa, mistä sinä sellaisen kuvan nyt sait.

        Minut on pienenä vauvana kastettu ja se riittää minulle, koska se riittää minun Herrallenikin.

        Pyhän Hengen kasteellakaan en älynnyt käydä, enkä tiedä älyääkö muutkaan ja en ymmärrä miten sinne mentäisiin, sillä silloin kun sain sen kasteen, oli se täysin Jeesuksen työ ja sain sen iloisena yllätyksenä itsellenikin.
        Täytyy tunnustaa, että olin siihen aikaan niin ymmärtämätön ja Raamattukaan ei ollut kovin tuttu, että en edes pyytänyt Pyhän Hengen kasteta.

        Armolahjojakaan en kertakaikkiaan älynnyt itselleni pyyttää, mutta nekin sain Pyhän Hengen kasteen yhteydessä. Ne lahjat ovat olleet minulla yli kaksikymmentä vuotta ja ne todella todistavat Jeesuksesta.

        Agrippa, pyydä sinäkin Jeesusta aukaisemaan sinulle tie totuuteen ja tulet varmasti vapaaksi ja rauha täyttää sinut. Se rauha, jonka Jeesus lupasi omilleen antaa.
        Ajattele, mikä helpotus sinua silloin kohtaa, koska sen jälkeen saat uskoa aivan kaiken minkä Jeesus ilmoittaa, eikä sinun tarvitse ikinä enää Sanaa kiertää.

        Kiitos sinulle Jeesus!


      • Jo joutui Jeesus teille
        Agrippa kirjoitti:

        Kiitos sinulle Jeesus!

        Uskossa Jeesukseen, on usko pyhäänhenkeen, joka Jeesus antoi, helluntaina, kun Hän lähti ylös taivaaseen.
        Pyhässähegessä on, synnin tunto, Synnin tunnosta tuulee, anteeksi pyyntö, anteeeksi pyynnostä, anteeksi anto.
        Anteeksi annosta, puhdistus ja armo arnosta, me olemme pelstetut, emme itsemme kautta.
        Kun on pyhähenki, on armolahjat.
        Opetaminen, Profetoiminen, kielellä puhumine ja selittäminen jane.......
        Mitä sinulla armolahjoista toimii?
        Agrippa olen utelias tietämään.


      • Agrippa
        Jo joutui Jeesus teille kirjoitti:

        Uskossa Jeesukseen, on usko pyhäänhenkeen, joka Jeesus antoi, helluntaina, kun Hän lähti ylös taivaaseen.
        Pyhässähegessä on, synnin tunto, Synnin tunnosta tuulee, anteeksi pyyntö, anteeeksi pyynnostä, anteeksi anto.
        Anteeksi annosta, puhdistus ja armo arnosta, me olemme pelstetut, emme itsemme kautta.
        Kun on pyhähenki, on armolahjat.
        Opetaminen, Profetoiminen, kielellä puhumine ja selittäminen jane.......
        Mitä sinulla armolahjoista toimii?
        Agrippa olen utelias tietämään.

        Se on täytetty.


      • Lasse-setä
        Agrippa kirjoitti:

        Se on täytetty.

        Hyvään keskusteluun kuuluu myös asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus. Eikö totta.

        Se on täytetty, ovat Jeesuksen sanat ristillä.
        Sen jälkeen Hän antoi myös tehtäviä omilleen. Siis Hänen omakseen tunnustautuva ei voi vedota kaikissa tilanteissa tuohon lauseeseen, koska Hän antoi tehtävän ja lupasi voiman.


      • Agrippa
        Lasse-setä kirjoitti:

        Hyvään keskusteluun kuuluu myös asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus. Eikö totta.

        Se on täytetty, ovat Jeesuksen sanat ristillä.
        Sen jälkeen Hän antoi myös tehtäviä omilleen. Siis Hänen omakseen tunnustautuva ei voi vedota kaikissa tilanteissa tuohon lauseeseen, koska Hän antoi tehtävän ja lupasi voiman.

        Mitä silloin puuttuu?

        Ei mitään.

        Jumala antaa lahjojaan sitten uskovilleen
        aivan oman tahtonsa mukiaisesti. Vai oletteko eri mieltä?. Raamatussa lukee kuitenkin näin.

        Ettekö te ole Jumalan tekoon tyytyväisiä, vai mistä moinen jahkaaminen johtuu? Minä kiitän Jumalaa Herrani Jeesuksen Kristuksen kautta, koska kaikki on jo valmistettu. Tule sinäkin, sillä kaikki on valmistettu.


      • Jeesmän
        Jo joutui Jeesus teille kirjoitti:

        Uskossa Jeesukseen, on usko pyhäänhenkeen, joka Jeesus antoi, helluntaina, kun Hän lähti ylös taivaaseen.
        Pyhässähegessä on, synnin tunto, Synnin tunnosta tuulee, anteeksi pyyntö, anteeeksi pyynnostä, anteeksi anto.
        Anteeksi annosta, puhdistus ja armo arnosta, me olemme pelstetut, emme itsemme kautta.
        Kun on pyhähenki, on armolahjat.
        Opetaminen, Profetoiminen, kielellä puhumine ja selittäminen jane.......
        Mitä sinulla armolahjoista toimii?
        Agrippa olen utelias tietämään.

        Olen oppinut, että Pyhä Henki on erisnimi ja kirjoitetaan aina suurella kirjaimella.

        Pyhästä Hengestä käytetään myös puhuttelua "hän", sillä hän on persoona.

        Pyhä Henki synnyttää uskon Jeesukseen.

        Jeesmän


      • Näin se menee
        Jeesmän kirjoitti:

        Olen oppinut, että Pyhä Henki on erisnimi ja kirjoitetaan aina suurella kirjaimella.

        Pyhästä Hengestä käytetään myös puhuttelua "hän", sillä hän on persoona.

        Pyhä Henki synnyttää uskon Jeesukseen.

        Jeesmän

        jos vähänkin kunnioitat Pyhää Henkeä.Sama pätee Isään ja Poikaan.


      • Surullista, mutta totta.
        Lasse-setä kirjoitti:

        Hyvään keskusteluun kuuluu myös asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus. Eikö totta.

        Se on täytetty, ovat Jeesuksen sanat ristillä.
        Sen jälkeen Hän antoi myös tehtäviä omilleen. Siis Hänen omakseen tunnustautuva ei voi vedota kaikissa tilanteissa tuohon lauseeseen, koska Hän antoi tehtävän ja lupasi voiman.

        ainakin omasta mielestään.


      • Agrippa
        Surullista, mutta totta. kirjoitti:

        ainakin omasta mielestään.

        Vanhurskas pyhä ja puhdas. Ja sehän ei ole yhtään enempää mitä Jeesus lahjoittaa.

        Luuletko sinä tosiaan olevasi jotakin aivan ihmellistä, kun tiedät jo sellaistakin mistä et kuitenkaan mitään tiedä?


      • Jokamies..
        Surullista, mutta totta. kirjoitti:

        ainakin omasta mielestään.

        Kirjoittaja ilm. tuntee vihaa nimerkki Agrippaa kohtaan, eikä pysty asiatiedoilla vastaamaan.


      • Toukomettiset
        Jokamies.. kirjoitti:

        Kirjoittaja ilm. tuntee vihaa nimerkki Agrippaa kohtaan, eikä pysty asiatiedoilla vastaamaan.

        Agrippan katkeruuden hengen tuntee se haisee jokaisen nimimerkin takaa. Älä pidä ihmisiä tyhminä.. jooko?


      • Agrippa
        Toukomettiset kirjoitti:

        Agrippan katkeruuden hengen tuntee se haisee jokaisen nimimerkin takaa. Älä pidä ihmisiä tyhminä.. jooko?

        Ensinnäkin olen vapaa iloinen ja onnellinen Jumalan lapsi. Ja toiseksi edellisen kirjoituksen kirjoittajasta en tiedä kuka lienee.


      • Jo joutui Jeesus
        Näin se menee kirjoitti:

        jos vähänkin kunnioitat Pyhää Henkeä.Sama pätee Isään ja Poikaan.

        Olen tehnyt todella virheen ja ilen kiitollinen että ojensit minua.


      • Virheitä sattuu
        Jeesmän kirjoitti:

        Olen oppinut, että Pyhä Henki on erisnimi ja kirjoitetaan aina suurella kirjaimella.

        Pyhästä Hengestä käytetään myös puhuttelua "hän", sillä hän on persoona.

        Pyhä Henki synnyttää uskon Jeesukseen.

        Jeesmän

        Olen pahoillani kirjoitus virheestä, ei ollut tarkoitus nän suuressa asiassa kijoittaa väärin, kiitos sinulle.


      • Jo joutui Jeesus
        Agrippa kirjoitti:

        Ensinnäkin olen vapaa iloinen ja onnellinen Jumalan lapsi. Ja toiseksi edellisen kirjoituksen kirjoittajasta en tiedä kuka lienee.

        Pyhä Henki toimii vapauden Hegessä, Jeesus on myös, rakkaus Hänen kauttaan, voimme uudistua ja vapauta.
        Kuitenkin vain, jos tunnustamme synnit.
        Rakkaus rakentaa eripura eroittaa.


      • inhimillistä?
        Toukomettiset kirjoitti:

        Agrippan katkeruuden hengen tuntee se haisee jokaisen nimimerkin takaa. Älä pidä ihmisiä tyhminä.. jooko?

        Agrippakin on ihminen.
        Katkeruus, turhautuminen ja pettymys vuorottelevat.

        Katkeruus iskee helposti, kun näkee kuinka Beltsassar on ominut itselleen temppelin pyhät kultaiset astiat ja juo niistä pidoissaan viiniä ystäviensä kanssa pilkaten Jumalaa.


      • Näin se menee
        Jo joutui Jeesus kirjoitti:

        Olen tehnyt todella virheen ja ilen kiitollinen että ojensit minua.

        eikä sinulle. Jeesmän kaipaisi ojennusta monessa asiassa, mutta hän ei ota neuvoista vaaria ja on pokkaa ojennella toisia. Todellisuudessa sillä ei ole väliä miten tänne kirjoittaa. Mieli ratkaisee. Jos on väärä mieli, niin katselee toisia ja heidän kirjoituksiaan sekä puheitaan kriittisesti ja suurennuslasin läpi. Ellei löydä asiavirheitä, niin löytää kirjoitusvirheitä. Rakkaus peittää paljon vikoja.


      • Toukomettiset
        inhimillistä? kirjoitti:

        Agrippakin on ihminen.
        Katkeruus, turhautuminen ja pettymys vuorottelevat.

        Katkeruus iskee helposti, kun näkee kuinka Beltsassar on ominut itselleen temppelin pyhät kultaiset astiat ja juo niistä pidoissaan viiniä ystäviensä kanssa pilkaten Jumalaa.

        Agressiivisempaa sakramentalistia saa etsiä. Kyllä tämä raamatun kuninkaalisenkin nimerkin taakse kätkeytyvä ., oman hengellisen kotinsa likaaja likasangon heittäjä ei ole nöyrtynyt tavalliseksi kuolevaiseksi ihmiseksi ja parannukseen synnistä.
        "Sinähän tyhmä olet", jne kuuluu Argripopan kaltaisten suusta. He rakastavat hampaat irvessä ja uskottelevat olevansa vielä armon lapsia. Vaikka palaneen katkera haju haisee kauas.
        Kun olet raamattua lukenut oletko hypännyt sen kohdan jossa Vapahtaja sanoo "joka sanoo veljelleen sinä tyhmä on ansainnut... jne. Onko tämäkin sellaista raamatun sanaa joka ei koske Sina. Vaan kaikkia elävässä uskossa olevia jota sinä vihaat. Sauluskin oli vainooja ja vihaaja kunnes hänet pysäytettiin Damaskontiellä ja Jeesus antoi neuvon miten hän pelastuu. Vainoojan luokse lähetetään Ananias tänäkin päivänä. Hän on palmis panemaan Sinunkin päälle kätensää ja saarnaamaan Jumalan käskystä ja Vapahtajan valtuuttamana juuri Sinulle kaikki synnit anteeksi. Kadu, herää ja tee parannus . usko evankeljumi.


      • sano justiina
        Toukomettiset kirjoitti:

        Agressiivisempaa sakramentalistia saa etsiä. Kyllä tämä raamatun kuninkaalisenkin nimerkin taakse kätkeytyvä ., oman hengellisen kotinsa likaaja likasangon heittäjä ei ole nöyrtynyt tavalliseksi kuolevaiseksi ihmiseksi ja parannukseen synnistä.
        "Sinähän tyhmä olet", jne kuuluu Argripopan kaltaisten suusta. He rakastavat hampaat irvessä ja uskottelevat olevansa vielä armon lapsia. Vaikka palaneen katkera haju haisee kauas.
        Kun olet raamattua lukenut oletko hypännyt sen kohdan jossa Vapahtaja sanoo "joka sanoo veljelleen sinä tyhmä on ansainnut... jne. Onko tämäkin sellaista raamatun sanaa joka ei koske Sina. Vaan kaikkia elävässä uskossa olevia jota sinä vihaat. Sauluskin oli vainooja ja vihaaja kunnes hänet pysäytettiin Damaskontiellä ja Jeesus antoi neuvon miten hän pelastuu. Vainoojan luokse lähetetään Ananias tänäkin päivänä. Hän on palmis panemaan Sinunkin päälle kätensää ja saarnaamaan Jumalan käskystä ja Vapahtajan valtuuttamana juuri Sinulle kaikki synnit anteeksi. Kadu, herää ja tee parannus . usko evankeljumi.

        Koetapas keksiä jotain uutta.


    • voi lukea

      Tämä on täyssekamelska palsta. Ne , jotka haukkuvat vl eli vanhoillislestad. ja srk.ta ovat joko joskus siihen kuuluneet ja eronneet tai lupuneet uskosta.Sitten on niitä , jotka ovat vaan jotain uskoa Jeesukseen kuuluen lut.kirkkoon ja myös vapaiden suuntien edustajia.Pieni joukko on mukana vanhol.lestad., jotka painottavat anteeksiantamusta ja parannusta.

      • Lapin mies

        Kyllä täällä on paljon muitakin , kun entisiä vanhoilisa. Kyllä ne ovat rauhoittuneet .kun ovat joko palnneet vanhoillisten piiriin tai suurin osa rauhan sanalaisuuteen. Rauhan sanalaisuuden piirissä ei olla vanhoollisten kimpussa, eikä sitä hyväksytä.
        Esikoisista eronneet muutamat 2- 3 henkeä eri nimimerkeillä Agrippan johdolla käyvät kaikkien lestadiolaisten kimpuun. Kuin sika limpuun. Katkeruus näkyy kaivolle asti. Synnin täydellinen luvallisuus ja toisaalta hirvittävä lakihenkisyys on näiden oppina. Viha, kauna ja katkeruus. On parannuksen teon paikka.


      • pyhän lihan mies!!
        Lapin mies kirjoitti:

        Kyllä täällä on paljon muitakin , kun entisiä vanhoilisa. Kyllä ne ovat rauhoittuneet .kun ovat joko palnneet vanhoillisten piiriin tai suurin osa rauhan sanalaisuuteen. Rauhan sanalaisuuden piirissä ei olla vanhoollisten kimpussa, eikä sitä hyväksytä.
        Esikoisista eronneet muutamat 2- 3 henkeä eri nimimerkeillä Agrippan johdolla käyvät kaikkien lestadiolaisten kimpuun. Kuin sika limpuun. Katkeruus näkyy kaivolle asti. Synnin täydellinen luvallisuus ja toisaalta hirvittävä lakihenkisyys on näiden oppina. Viha, kauna ja katkeruus. On parannuksen teon paikka.

        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi Lapimies.
        Ei täällä ole esikoisista eronneita. Tuskin kukaan niistä käy edes lestadiolaisten kimppuun.
        Ihmisoppeja on vastustettu.


      • Lapin mies
        pyhän lihan mies!! kirjoitti:

        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi Lapimies.
        Ei täällä ole esikoisista eronneita. Tuskin kukaan niistä käy edes lestadiolaisten kimppuun.
        Ihmisoppeja on vastustettu.

        Näillä palstoilla rakkauden hengessä olevat erottuvat Jumalan lapsiksi. He puhuvat Jumalan valtakunnasta, anteeksi antemuksesta ja parannuksesta. Kuinka Jumalan lapsi saa iloita jo täällä armon aikana jumalan valtakunnassa.
        Ei perusteta oppia ja uskoa kasteeseen tai muutenkaan omavanhurskaaseen sakramenttioppiin, vaan yksin Kristuksen sovitustyöhön ja hänessä olevaan anteeksi antamukseen.Jeesjus on lunastanut kaikki aivan vastasyntyneistä alaken. Emme opeta tekojen pelastavaa oppia. Raamattu todistaa sen meille , että hedelmistään puu tunnetaan.Usko herelmät rakkaus, lempeysja pitkämielisyys. Onki kiiho sakramentalisteilla tämä näkemys.
        Anteeksi antamus on tänäänkin voimassa. Tänääkin kustsunarmo on voimassa ja teitä kutsutaan yksinkertaisesti uskomaan synnit anteeksi se on ja on ainoastaan PYHÄN HENGEN TYÖ ei papin toimenpiteiden vaan Kristuksen työ joka on sidottu elävään sanaan Pyhässä Hengessä.

        Vikaan ja virheeseen voimme joiutua kaikki, mutta elävä Jumalan lapsi haluaa joka päiväisessä parannuksessa panna kaiken pois. Eikä sakramentalistien tavoin pettää ihmisiä synnin luvallisuuteen tai toisalta hirveään lakihenkeen, kuten täällä on osuvasti kirjoitettu.
        Pitää keskenänne rakkaus. Kun se puuttuu ääni on vieras ja Jumalan lapsi ei seuraa sitä. Paimen on kovasti vieras ja sarvipäinen ja vihaa puhkuva.


      • Toukomettiset
        pyhän lihan mies!! kirjoitti:

        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi Lapimies.
        Ei täällä ole esikoisista eronneita. Tuskin kukaan niistä käy edes lestadiolaisten kimppuun.
        Ihmisoppeja on vastustettu.

        Olen saanut tarpeekseni Agripasta tai hänen eri nimimerkeillä esiintymisetä. Älkää hyvät ihmiset vastatko tälläisille katkeroituneille. Rukoilkaamme, että Hän ja muutamat täälläkin esiintyneet hengenheimolaiset saivat syntinsä anteeksi ja parannuksen armon ja näin rakkauden hengen.Hampaat irvessä on ihan turha puhua rakkaudesta sitä ei usko vanha enokaan.


      • esikoislestadiolainen
        Lapin mies kirjoitti:

        Näillä palstoilla rakkauden hengessä olevat erottuvat Jumalan lapsiksi. He puhuvat Jumalan valtakunnasta, anteeksi antemuksesta ja parannuksesta. Kuinka Jumalan lapsi saa iloita jo täällä armon aikana jumalan valtakunnassa.
        Ei perusteta oppia ja uskoa kasteeseen tai muutenkaan omavanhurskaaseen sakramenttioppiin, vaan yksin Kristuksen sovitustyöhön ja hänessä olevaan anteeksi antamukseen.Jeesjus on lunastanut kaikki aivan vastasyntyneistä alaken. Emme opeta tekojen pelastavaa oppia. Raamattu todistaa sen meille , että hedelmistään puu tunnetaan.Usko herelmät rakkaus, lempeysja pitkämielisyys. Onki kiiho sakramentalisteilla tämä näkemys.
        Anteeksi antamus on tänäänkin voimassa. Tänääkin kustsunarmo on voimassa ja teitä kutsutaan yksinkertaisesti uskomaan synnit anteeksi se on ja on ainoastaan PYHÄN HENGEN TYÖ ei papin toimenpiteiden vaan Kristuksen työ joka on sidottu elävään sanaan Pyhässä Hengessä.

        Vikaan ja virheeseen voimme joiutua kaikki, mutta elävä Jumalan lapsi haluaa joka päiväisessä parannuksessa panna kaiken pois. Eikä sakramentalistien tavoin pettää ihmisiä synnin luvallisuuteen tai toisalta hirveään lakihenkeen, kuten täällä on osuvasti kirjoitettu.
        Pitää keskenänne rakkaus. Kun se puuttuu ääni on vieras ja Jumalan lapsi ei seuraa sitä. Paimen on kovasti vieras ja sarvipäinen ja vihaa puhkuva.

        Lapin mies, sinun kirjoituksestasi huokuu Jumalan läsnäolo.
        Kiitos. Jumalan siunausta Sinulle.


      • hohhohhoo
        Lapin mies kirjoitti:

        Näillä palstoilla rakkauden hengessä olevat erottuvat Jumalan lapsiksi. He puhuvat Jumalan valtakunnasta, anteeksi antemuksesta ja parannuksesta. Kuinka Jumalan lapsi saa iloita jo täällä armon aikana jumalan valtakunnassa.
        Ei perusteta oppia ja uskoa kasteeseen tai muutenkaan omavanhurskaaseen sakramenttioppiin, vaan yksin Kristuksen sovitustyöhön ja hänessä olevaan anteeksi antamukseen.Jeesjus on lunastanut kaikki aivan vastasyntyneistä alaken. Emme opeta tekojen pelastavaa oppia. Raamattu todistaa sen meille , että hedelmistään puu tunnetaan.Usko herelmät rakkaus, lempeysja pitkämielisyys. Onki kiiho sakramentalisteilla tämä näkemys.
        Anteeksi antamus on tänäänkin voimassa. Tänääkin kustsunarmo on voimassa ja teitä kutsutaan yksinkertaisesti uskomaan synnit anteeksi se on ja on ainoastaan PYHÄN HENGEN TYÖ ei papin toimenpiteiden vaan Kristuksen työ joka on sidottu elävään sanaan Pyhässä Hengessä.

        Vikaan ja virheeseen voimme joiutua kaikki, mutta elävä Jumalan lapsi haluaa joka päiväisessä parannuksessa panna kaiken pois. Eikä sakramentalistien tavoin pettää ihmisiä synnin luvallisuuteen tai toisalta hirveään lakihenkeen, kuten täällä on osuvasti kirjoitettu.
        Pitää keskenänne rakkaus. Kun se puuttuu ääni on vieras ja Jumalan lapsi ei seuraa sitä. Paimen on kovasti vieras ja sarvipäinen ja vihaa puhkuva.

        Hehheh!
        Kun vanhurskauttamisoppiin tulee vika, tulee koko kristillisyyteen vika.


      • synnyttää vihan teissä
        Toukomettiset kirjoitti:

        Olen saanut tarpeekseni Agripasta tai hänen eri nimimerkeillä esiintymisetä. Älkää hyvät ihmiset vastatko tälläisille katkeroituneille. Rukoilkaamme, että Hän ja muutamat täälläkin esiintyneet hengenheimolaiset saivat syntinsä anteeksi ja parannuksen armon ja näin rakkauden hengen.Hampaat irvessä on ihan turha puhua rakkaudesta sitä ei usko vanha enokaan.

        Se on sukuvika.
        Vihastuivat veljeenikin aikoinaan.
        Sanoivat perkeleeksi ja samarialaiseksi.
        Sitten naulitsivat hänet ristiin.


      • minä myös
        synnyttää vihan teissä kirjoitti:

        Se on sukuvika.
        Vihastuivat veljeenikin aikoinaan.
        Sanoivat perkeleeksi ja samarialaiseksi.
        Sitten naulitsivat hänet ristiin.

        että sinä et tunne syntejäsi, etkä sitä, että olisit synneilläsi aiheuttanut Jeesuksen ristiin naulitsemisen, etkä ole epäuskoinen, että olisit tarvinnut keihäällä puhkaista Hänen rintansa.


      • parrat vapisee
        Lapin mies kirjoitti:

        Kyllä täällä on paljon muitakin , kun entisiä vanhoilisa. Kyllä ne ovat rauhoittuneet .kun ovat joko palnneet vanhoillisten piiriin tai suurin osa rauhan sanalaisuuteen. Rauhan sanalaisuuden piirissä ei olla vanhoollisten kimpussa, eikä sitä hyväksytä.
        Esikoisista eronneet muutamat 2- 3 henkeä eri nimimerkeillä Agrippan johdolla käyvät kaikkien lestadiolaisten kimpuun. Kuin sika limpuun. Katkeruus näkyy kaivolle asti. Synnin täydellinen luvallisuus ja toisaalta hirvittävä lakihenkisyys on näiden oppina. Viha, kauna ja katkeruus. On parannuksen teon paikka.

        hieno asia kun huomasit...tee parannus,siitä se lähtee...


      • on kertomaa
        minä myös kirjoitti:

        että sinä et tunne syntejäsi, etkä sitä, että olisit synneilläsi aiheuttanut Jeesuksen ristiin naulitsemisen, etkä ole epäuskoinen, että olisit tarvinnut keihäällä puhkaista Hänen rintansa.

        voi, mitä tänäänkin on viisaimmalla suulla puhuttu nuorista!!!!
        täyttä sirkusta.


      • TFSH
        Lapin mies kirjoitti:

        Kyllä täällä on paljon muitakin , kun entisiä vanhoilisa. Kyllä ne ovat rauhoittuneet .kun ovat joko palnneet vanhoillisten piiriin tai suurin osa rauhan sanalaisuuteen. Rauhan sanalaisuuden piirissä ei olla vanhoollisten kimpussa, eikä sitä hyväksytä.
        Esikoisista eronneet muutamat 2- 3 henkeä eri nimimerkeillä Agrippan johdolla käyvät kaikkien lestadiolaisten kimpuun. Kuin sika limpuun. Katkeruus näkyy kaivolle asti. Synnin täydellinen luvallisuus ja toisaalta hirvittävä lakihenkisyys on näiden oppina. Viha, kauna ja katkeruus. On parannuksen teon paikka.

        ..miten parannus tehdään? Kun olet tehnyt parannuksen oletko synnistä vapaa ja täytät Mooseksen 10 käskyä elämäsi loppuun asti?

        Eikö Jeesuksen sovintotyöhön uskova elä jatkuvassa parannuksessa, ilman tekoja?


      • Toukomettiset
        TFSH kirjoitti:

        ..miten parannus tehdään? Kun olet tehnyt parannuksen oletko synnistä vapaa ja täytät Mooseksen 10 käskyä elämäsi loppuun asti?

        Eikö Jeesuksen sovintotyöhön uskova elä jatkuvassa parannuksessa, ilman tekoja?

        "kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus"
        Parannus on miellen muutos. Maailman ja omavanhurskauden perkeöleen uskosta luopumista.
        Uskossa pysyäksemme tarvitsemme joka päiväistä parannusta ja vanhan osan upottamista. Ehtoollista tarvitsemme muistoateriaksi, mitä Jeesus on tehnyt puolestani. Uskova saa myös vakuuden alttarin sakramentista syntien anteeksi saamiseksi.
        Lapset ja nuoret tarvittavat myös tapakasvatusta siinä olen nimerkin kanssa samaa mieltä. Se ei tarkoita synnin luvallisuutta.


      • oikein takaa
        Toukomettiset kirjoitti:

        "kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus"
        Parannus on miellen muutos. Maailman ja omavanhurskauden perkeöleen uskosta luopumista.
        Uskossa pysyäksemme tarvitsemme joka päiväistä parannusta ja vanhan osan upottamista. Ehtoollista tarvitsemme muistoateriaksi, mitä Jeesus on tehnyt puolestani. Uskova saa myös vakuuden alttarin sakramentista syntien anteeksi saamiseksi.
        Lapset ja nuoret tarvittavat myös tapakasvatusta siinä olen nimerkin kanssa samaa mieltä. Se ei tarkoita synnin luvallisuutta.

        Ei millään pahalla, mutta uskosi tuntuu olevan ulkoa opittua ilman sydämen ja mielen muutosta.
        Ajaako sinua viha tai katkeruus kirjoittamaan?

        Tekstisi ovat täynnä hätähuutoa tulla kuulluksi ja pettymystä muita kohtaan.
        Jumala saakoon sinua johdattaa tuntemaan itsesi ja sydämesi tila.


      • Näin on totuus
        oikein takaa kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta uskosi tuntuu olevan ulkoa opittua ilman sydämen ja mielen muutosta.
        Ajaako sinua viha tai katkeruus kirjoittamaan?

        Tekstisi ovat täynnä hätähuutoa tulla kuulluksi ja pettymystä muita kohtaan.
        Jumala saakoon sinua johdattaa tuntemaan itsesi ja sydämesi tila.

        missä vaarassa olette.


      • Agrippa
        Toukomettiset kirjoitti:

        Olen saanut tarpeekseni Agripasta tai hänen eri nimimerkeillä esiintymisetä. Älkää hyvät ihmiset vastatko tälläisille katkeroituneille. Rukoilkaamme, että Hän ja muutamat täälläkin esiintyneet hengenheimolaiset saivat syntinsä anteeksi ja parannuksen armon ja näin rakkauden hengen.Hampaat irvessä on ihan turha puhua rakkaudesta sitä ei usko vanha enokaan.

        Mihin kategoriaan sinä itse laitat valehtelijat.
        Olisi parempi olla hiljaa silloin kun ei tiedä, silloin ei joutuisi valehtelijaksi julkisilla palstoilla.


      • tulva
        Agrippa kirjoitti:

        Mihin kategoriaan sinä itse laitat valehtelijat.
        Olisi parempi olla hiljaa silloin kun ei tiedä, silloin ei joutuisi valehtelijaksi julkisilla palstoilla.

        Mikä oli valetta. Mitä kolmepäivää merkitsee kolmeen vuoteen. Kuuntelitkö kolmepäivää vanhimpien saarnoja mistä saisi kiinni ottaa.


      • Agrippa
        tulva kirjoitti:

        Mikä oli valetta. Mitä kolmepäivää merkitsee kolmeen vuoteen. Kuuntelitkö kolmepäivää vanhimpien saarnoja mistä saisi kiinni ottaa.

        No se on valetta että minä olisin kirjoittanut
        niitä viestejä joita valehtelijat väittävät minun kirjoittamikseni.

        Minulla ei ole vanhempia, molemmat ovat jo kuolleet, ovat taivaassa. Jeesus Kristus on minun Herrani ja minun Vapahtajani. Häneen uskon ja luotan 100%:sti Kiitos sinulle Jeesus!

        Lapin miehet vastaavat Herralle omista synneistään ja omasta elämästään.


      • sinulta Agrippa
        Agrippa kirjoitti:

        No se on valetta että minä olisin kirjoittanut
        niitä viestejä joita valehtelijat väittävät minun kirjoittamikseni.

        Minulla ei ole vanhempia, molemmat ovat jo kuolleet, ovat taivaassa. Jeesus Kristus on minun Herrani ja minun Vapahtajani. Häneen uskon ja luotan 100%:sti Kiitos sinulle Jeesus!

        Lapin miehet vastaavat Herralle omista synneistään ja omasta elämästään.

        Heilläkin on edesvastaaja isän tykönä. En ole kertaakaan kuullut, että he turvaisivat johinkin muuhun. Hänen nimessään ja veressään, hänen käskyn jälkeen saarnaavat syntejä anteeksi. Vai oletko kuullut, että he tekisivät sen omassa nimessään tai äitiseurakunnan nimessä? En minäkään.


      • Agrippa
        sinulta Agrippa kirjoitti:

        Heilläkin on edesvastaaja isän tykönä. En ole kertaakaan kuullut, että he turvaisivat johinkin muuhun. Hänen nimessään ja veressään, hänen käskyn jälkeen saarnaavat syntejä anteeksi. Vai oletko kuullut, että he tekisivät sen omassa nimessään tai äitiseurakunnan nimessä? En minäkään.

        Kukaan Jeesukseen uskova ei koskaan pyri johdattamaan ihmisiä autuuden asiassa itse tekemisen tielle ja johdattamaan pois uskosta Kristukseen.

        Jumalan lapsi pyrkii kaikkin keinoin johdattamaan kaikkia ihmisiä armon alle, Kristuksen lahjoittaman vanhurskauden omistajiksi, ilman yhtäkään omaa työtä.

        Asusteoppi ihmisten tottelemisen oppi ja itsekurituksen oppi on puhtaasti omavanhurskautta.


      • Ei terveen kirjoitusta
        Agrippa kirjoitti:

        Kukaan Jeesukseen uskova ei koskaan pyri johdattamaan ihmisiä autuuden asiassa itse tekemisen tielle ja johdattamaan pois uskosta Kristukseen.

        Jumalan lapsi pyrkii kaikkin keinoin johdattamaan kaikkia ihmisiä armon alle, Kristuksen lahjoittaman vanhurskauden omistajiksi, ilman yhtäkään omaa työtä.

        Asusteoppi ihmisten tottelemisen oppi ja itsekurituksen oppi on puhtaasti omavanhurskautta.

        Täyttä sontaa koko kirjoitus, voiko jollakin olla noin umpiluuta koko pää.


      • Kommentti_
        Ei terveen kirjoitusta kirjoitti:

        Täyttä sontaa koko kirjoitus, voiko jollakin olla noin umpiluuta koko pää.

        Voitko eritellä tarkemmin, sillä minusta kirjoitus on täyttä asiaa.


      • Siin Se
        Ei terveen kirjoitusta kirjoitti:

        Täyttä sontaa koko kirjoitus, voiko jollakin olla noin umpiluuta koko pää.

        Mitä sinäkään muuta olet kuin maaksi muuttuva ihminen? Ota uskolla vastaan evankeliumi Kristuksesta, niin pääset kerran taivaaseen.


      • kullakin...
        sinulta Agrippa kirjoitti:

        Heilläkin on edesvastaaja isän tykönä. En ole kertaakaan kuullut, että he turvaisivat johinkin muuhun. Hänen nimessään ja veressään, hänen käskyn jälkeen saarnaavat syntejä anteeksi. Vai oletko kuullut, että he tekisivät sen omassa nimessään tai äitiseurakunnan nimessä? En minäkään.

        Jos seurakunnan vanhimmat ovat noin heppoisilla meiningeillä liikkeellä, on Herran edessä vastattavaa. tuomioissa ja päätöksissä ei ole pätkääkään raamattua.


      • ameeen
        Agrippa kirjoitti:

        Kukaan Jeesukseen uskova ei koskaan pyri johdattamaan ihmisiä autuuden asiassa itse tekemisen tielle ja johdattamaan pois uskosta Kristukseen.

        Jumalan lapsi pyrkii kaikkin keinoin johdattamaan kaikkia ihmisiä armon alle, Kristuksen lahjoittaman vanhurskauden omistajiksi, ilman yhtäkään omaa työtä.

        Asusteoppi ihmisten tottelemisen oppi ja itsekurituksen oppi on puhtaasti omavanhurskautta.

        amen.


      • jdfxl<s
        Agrippa kirjoitti:

        Kukaan Jeesukseen uskova ei koskaan pyri johdattamaan ihmisiä autuuden asiassa itse tekemisen tielle ja johdattamaan pois uskosta Kristukseen.

        Jumalan lapsi pyrkii kaikkin keinoin johdattamaan kaikkia ihmisiä armon alle, Kristuksen lahjoittaman vanhurskauden omistajiksi, ilman yhtäkään omaa työtä.

        Asusteoppi ihmisten tottelemisen oppi ja itsekurituksen oppi on puhtaasti omavanhurskautta.

        Näillä kirjoituksilla pyrit vanhimpia halveksumaan tästä on kysymys. Kuka uskoo meidän saarnamme...


      • vappaasti
        jdfxl<s kirjoitti:

        Näillä kirjoituksilla pyrit vanhimpia halveksumaan tästä on kysymys. Kuka uskoo meidän saarnamme...

        ei ole mitään velvollisuutta uskoa sellaista saarnaa, joka sotii Kristuksen oppia vastaan.


      • Agrippa
        jdfxl<s kirjoitti:

        Näillä kirjoituksilla pyrit vanhimpia halveksumaan tästä on kysymys. Kuka uskoo meidän saarnamme...

        Milläs sen oman vanhurskauden sinultakaan toinen ihminen pois ottaa, jos sinä et usko Jeesukseen,
        olet kerran hukassa.

        Jos uskot Jeesukseen, niin silloin sinulla on myöskin halu todistaa hänestä, eikä riistää häntä pois niiltä jotka jo uskovat häneen.


      • Agrippa
        sinulta Agrippa kirjoitti:

        Heilläkin on edesvastaaja isän tykönä. En ole kertaakaan kuullut, että he turvaisivat johinkin muuhun. Hänen nimessään ja veressään, hänen käskyn jälkeen saarnaavat syntejä anteeksi. Vai oletko kuullut, että he tekisivät sen omassa nimessään tai äitiseurakunnan nimessä? En minäkään.

        Oikein he julistavat Jeesuksen käskyn mukaisesti synnin päästöä Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Mutta sehän ei heille riitä, että Kristus armosta armahtaa syntisen. Tässä on se tenkkapoo. Niitä isän säädoksiä jotka liittyvät lestadiolaiseen traditioon sadan vuoden ajalta on vähintäänkin satoja.

        Ongelma onkin siinä että Jeesuksen lisäksi he vaativat noudattamaan itse keksimiään säädöksiä.
        Toivottavasti kukaan ei enää suostu sellaiseen peliin.


    • Anonyymi

      Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki vallitsee !
      Sellaista uskoa että se olisi jotenkin alikehittynyttä ei ole olemassa vaan ihminen joko kokonaan suruttomuuden tilassa tai hän on kokonaan kristitty . Kristitty on sellainen ihminen joka on sovitettu Jumalan kanssa totisen katumuksen ja parannuksen kautta

    • Anonyymi

      Totisuus ei kyllä auta mitään, pelastus on kokonaan Jeesuksen Kristuksen teko.

      Avaajan leuhkiminen lihansa jalostumisella kertoo vain sen, että hän elää hengellisessä ylpeydessä, tunnustamatta heikkouttaan ja puutoksiaan. Hän ei siis elä ARMON varassa, hän on mielessään ylpistynyt, joutunut näin oman itsensä, omien intuitioidensa ja tunteidensa varaan. Näin on valitettavasti usein "vapaiksi suunniksi" kutsutuissa liikkeissä. Intuitiot, tunteet ja rytmimusiikin avulla tuotetut fiilikset ovat korvanneet Kristuksen, ristin ja veren, parannussaarnan ja itsensä kieltämisen pois maailman alkeivoimien vaikutuspiiristä. 😢

      • Anonyymi

        Ymmärtänette molemmat 17.9.2022 kirjoittaneet, että lestadiolaisuus ei ole avainasemassa. Siellä rytmimusiikin fiiliksissä voidaan kokea Kristus ja sovitustyö.

        Jos olette sitä mieltä, että vain lestadiolainen voi päästä taivaaseen, kertokaa nyt ihmeessä missä niistä sen kymmenistä pienryhmissä se voi käsityksenne mukaan tapahtua. Ja älkää pilkatko ja ylenkatsoko kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtänette molemmat 17.9.2022 kirjoittaneet, että lestadiolaisuus ei ole avainasemassa. Siellä rytmimusiikin fiiliksissä voidaan kokea Kristus ja sovitustyö.

        Jos olette sitä mieltä, että vain lestadiolainen voi päästä taivaaseen, kertokaa nyt ihmeessä missä niistä sen kymmenistä pienryhmissä se voi käsityksenne mukaan tapahtua. Ja älkää pilkatko ja ylenkatsoko kristittyjä.

        Edelleenkään mikään ryhmä ei ketään pelasta, joten sellaiset höpinät voit jättää kokonaan pois ja keskittyä Jumalan sanaan, Raamatusta kopioitujen todistusten kanssa.

        Missä sinä kristittyjen pilkkaamista näet?

        Rytminen jytämusa ja savukoneet nyt ei kuulu, eikä liity kristinuskoon ollenkaan. Ei myöskään edestakaisin seurakunnan edessä teppaavat ja käsiään huitovat paasaajat, nämä paasaajat keräävät myös rahaa erittäin paljon tällaisiin temppuhin uskovita. Liikkuvat paikasta toiseen hyväuskoisilta hölmöiltä kerätyillä varoilla hankkimillaan suohkukoneilla. Näillä esiintymislavoilla heiluvilla pelleillä ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. - Umpisokeita olette, ellette tätä viläkään ymmärrä!!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16328
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14594
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      373
      9231
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5199
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4472
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      162
      2951
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1780
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1329
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe