Mikä meidän mansikoille tuli? Marjat ovat täysin homeessa jo raakana. Muina vuosina on tullut ihan hyviä satoja, eikä mitään vastaavaa ole ollut. Mahtaisiko jollain olla tietoa tällaiseen ja pitääkö koko mansikkamaa tuhota ja tehdä uudelleen vai mikä neuvoksi?
Mansikat homeessa!!
2
749
Vastaukset
- harmaahometta
Meillä oli tuota harmaahometta mansikoissa ja jo kukintavaiheessa se pilasi muutamana kesänä kukinnan. Sitten opimme käyttämään torjunta-aineita. Esim. Euparen tehoaa mansikan harmaahomeeseen, mutta se on annettava jo kukintavaiheessa.
- pms68
onko maa kuinka vanha? Minkä nimisisä mansikoita? Penkin materiaali? Katetta? Kastelua? Lehtien määrä kasveissa, rönsyjä?
Uudempiin mansikoihin harvemmin tuleekaan hometta, mutta sengaan se tulee todella helposti. Mansikan pitäisi olla ilmavalla alustalla joko kankaalla tai kutterinlastulla tms tuotteella jolloin se ei pääse maan kanssa kosketuksiin eikä vesi seiso sen alla. Pensaan pitäisi olla ilmava jotta märkyys ei keräydy sen sisälle. kastelua harkiten ja mielellään vain taimelle. Penkin tulisi olla koholla maasta jolloin ylimääräinen vesi valuu itse penkistä pois.
Nyt vasta osui silmiini tuo muina vuosina.. mitähän olet tehnyt nyt toisin kasvatuksessa? Edelliset kesäthän ovat olleet ajoittain heinäkuussa sateisia vaikka ihan kuiviakin on joukossa ollut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324451Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752874- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431697- 781389
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘821176PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53842