Mansikat homeessa!!

neuvoja kaipaava

Mikä meidän mansikoille tuli? Marjat ovat täysin homeessa jo raakana. Muina vuosina on tullut ihan hyviä satoja, eikä mitään vastaavaa ole ollut. Mahtaisiko jollain olla tietoa tällaiseen ja pitääkö koko mansikkamaa tuhota ja tehdä uudelleen vai mikä neuvoksi?

2

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaahometta

Meillä oli tuota harmaahometta mansikoissa ja jo kukintavaiheessa se pilasi muutamana kesänä kukinnan. Sitten opimme käyttämään torjunta-aineita. Esim. Euparen tehoaa mansikan harmaahomeeseen, mutta se on annettava jo kukintavaiheessa.

• pms68

onko maa kuinka vanha? Minkä nimisisä mansikoita? Penkin materiaali? Katetta? Kastelua? Lehtien määrä kasveissa, rönsyjä?

Uudempiin mansikoihin harvemmin tuleekaan hometta, mutta sengaan se tulee todella helposti. Mansikan pitäisi olla ilmavalla alustalla joko kankaalla tai kutterinlastulla tms tuotteella jolloin se ei pääse maan kanssa kosketuksiin eikä vesi seiso sen alla. Pensaan pitäisi olla ilmava jotta märkyys ei keräydy sen sisälle. kastelua harkiten ja mielellään vain taimelle. Penkin tulisi olla koholla maasta jolloin ylimääräinen vesi valuu itse penkistä pois.

Nyt vasta osui silmiini tuo muina vuosina.. mitähän olet tehnyt nyt toisin kasvatuksessa? Edelliset kesäthän ovat olleet ajoittain heinäkuussa sateisia vaikka ihan kuiviakin on joukossa ollut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4451
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2874
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2403
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1697
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1389
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      82
      1176
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      64
      860
    9. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      842
    Aihe