Mikä meidän mansikoille tuli? Marjat ovat täysin homeessa jo raakana. Muina vuosina on tullut ihan hyviä satoja, eikä mitään vastaavaa ole ollut. Mahtaisiko jollain olla tietoa tällaiseen ja pitääkö koko mansikkamaa tuhota ja tehdä uudelleen vai mikä neuvoksi?
Mansikat homeessa!!
2
705
Vastaukset
- harmaahometta
Meillä oli tuota harmaahometta mansikoissa ja jo kukintavaiheessa se pilasi muutamana kesänä kukinnan. Sitten opimme käyttämään torjunta-aineita. Esim. Euparen tehoaa mansikan harmaahomeeseen, mutta se on annettava jo kukintavaiheessa.
- pms68
onko maa kuinka vanha? Minkä nimisisä mansikoita? Penkin materiaali? Katetta? Kastelua? Lehtien määrä kasveissa, rönsyjä?
Uudempiin mansikoihin harvemmin tuleekaan hometta, mutta sengaan se tulee todella helposti. Mansikan pitäisi olla ilmavalla alustalla joko kankaalla tai kutterinlastulla tms tuotteella jolloin se ei pääse maan kanssa kosketuksiin eikä vesi seiso sen alla. Pensaan pitäisi olla ilmava jotta märkyys ei keräydy sen sisälle. kastelua harkiten ja mielellään vain taimelle. Penkin tulisi olla koholla maasta jolloin ylimääräinen vesi valuu itse penkistä pois.
Nyt vasta osui silmiini tuo muina vuosina.. mitähän olet tehnyt nyt toisin kasvatuksessa? Edelliset kesäthän ovat olleet ajoittain heinäkuussa sateisia vaikka ihan kuiviakin on joukossa ollut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman501663Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761375- 321209
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊891124Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1591017- 891006
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee198964Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20881Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?71844- 82841