Mulla käy joskus yöllä siten, että hengitys katkesi kokonaan kurkun salpautumisen seurauksena. Nousen pystyyn yleensä paniikissa ja ehdin jopa juosta huoneesta toiseen, ennekuin hengitys rupeaa kulkemaan. Mutta kun hengitys sitten aukeaa, niin tuntu hengitys pelaavan aika normaalisti. Voisiko tämä olla astman oire vai ennemminkin uniapneaa. Olen myös kuorsaaja.
Minulla on muutama vuosi sitten eräs lääkäri diagnosoinut astman (melko heppoisin perustein) mutta muita oireita minulla ei ole, kuin esim nämä yölliset ilmeisesti nielun salpautumiset. Limaa ei yleensä ole ollenkaan. Oon aikoinaan tupakoinut jonkun verran.
Eräs toinen lääkäri sanoi minulle, että tuskin sulla on astmaa, jos et itse tunne mitään ihmeenpiä oireita.
Joskus otin kokeeksi puolenvuoden ajan inhaloitavaa yhdistelmälääkettä, mutta en muista sen ihmeemmin vaikuttaneen minuun mitenkään, joten lopetin sen turhana.
Puhallustesteissä olen spirometriassa hieman heikko puhaltamaan ja sen mukaan keuhkojen toimntakyky on noin 80% normaalista.
Pef-mittarilla arvot on oikeastaan aina 560-600.
Voisiko tuo yöhässäkkä olla astmaa.
Mielipiteitä?
Yöllinen hengityksen salpautuminen
8
6803
Vastaukset
- juusw2
Oon 27v mies 100kg ja 182 pitkä.
- että sinulla...
on uniapnea. Mene lekuriin ja saat tietää mikä on, uniapnea tutkitaan unitutkimuksella, joko kotona tai sairaalassa.
- Samaa kokenut
että sinulla... kirjoitti:
on uniapnea. Mene lekuriin ja saat tietää mikä on, uniapnea tutkitaan unitutkimuksella, joko kotona tai sairaalassa.
uniapneaan liittyy voimakasta kuorsausta ja sitä esiintyy vahvasti ylipainoisilla ihmisillä.
Mulla itselläni on ollut tuollaista lapsena, vaikka olin alipainoinen. Voisiko johtua nielurisoista tms? Sairastan astmaa, mutta lääkärin toisista ajatuksista huolimatta, en usko asian liittyvän pahentuneeseen astmaan. Hengenahdistuksessa tunne on aivan toisenlainen. Myös jonkinlaisen epilepsian mahdollisuus on käynyt mielessä haukkovan korinan takia. Nämä menivät itsestään ohi n. viikossa, kahdessa. Aluksi nämä vähenivät, sitten tuli satunnaisia kohtauksia ja sitten kohtaukset loppuivat kokonaan. - annaliinukka
Samaa kokenut kirjoitti:
uniapneaan liittyy voimakasta kuorsausta ja sitä esiintyy vahvasti ylipainoisilla ihmisillä.
Mulla itselläni on ollut tuollaista lapsena, vaikka olin alipainoinen. Voisiko johtua nielurisoista tms? Sairastan astmaa, mutta lääkärin toisista ajatuksista huolimatta, en usko asian liittyvän pahentuneeseen astmaan. Hengenahdistuksessa tunne on aivan toisenlainen. Myös jonkinlaisen epilepsian mahdollisuus on käynyt mielessä haukkovan korinan takia. Nämä menivät itsestään ohi n. viikossa, kahdessa. Aluksi nämä vähenivät, sitten tuli satunnaisia kohtauksia ja sitten kohtaukset loppuivat kokonaan.Kohtauksilla ei varmaankaan ole mitään tekemistä astman kanssa, vaan kyseessä on jonkinlainen hengityspysähdys. Pelottavia, mutta eivät kai vaarallisia
- hoitsu-72
annaliinukka kirjoitti:
Kohtauksilla ei varmaankaan ole mitään tekemistä astman kanssa, vaan kyseessä on jonkinlainen hengityspysähdys. Pelottavia, mutta eivät kai vaarallisia
unitutkimuksiin, esim. Neurolle (neuro.org).
- tasan tarkkaan
annaliinukka kirjoitti:
Kohtauksilla ei varmaankaan ole mitään tekemistä astman kanssa, vaan kyseessä on jonkinlainen hengityspysähdys. Pelottavia, mutta eivät kai vaarallisia
ovat pelottavuutensa lisäksi vaarallisia,siis hengityskatkokset.
- aitee tassa
Tuo paino pois eikä tarvitse öisin heräillä eikä kysellä mikä vaivaa.
Pieni lautanen ja pieni määrä suuhun ammennettavaa, mutta useammin kuin kaksi kertaa päivässä. JA LENKILLE - YLÖS ULOS JA LENKILLE! Esin aloitat kävellen reippaasti, sitten hölkää ja kun painoa on pudonnut reilusti, niin rullaluistimet jalkaan ja sauvat käteen ja eikun pukkimaan asvaltille!
Näkkileipää sellaisenaan ja paljon vettä, kun huikea nälkä yllättää ja kuule se on tässä - vastaus sinulle äiteeltä. - ketjun aloittaja
aitee tassa kirjoitti:
Tuo paino pois eikä tarvitse öisin heräillä eikä kysellä mikä vaivaa.
Pieni lautanen ja pieni määrä suuhun ammennettavaa, mutta useammin kuin kaksi kertaa päivässä. JA LENKILLE - YLÖS ULOS JA LENKILLE! Esin aloitat kävellen reippaasti, sitten hölkää ja kun painoa on pudonnut reilusti, niin rullaluistimet jalkaan ja sauvat käteen ja eikun pukkimaan asvaltille!
Näkkileipää sellaisenaan ja paljon vettä, kun huikea nälkä yllättää ja kuule se on tässä - vastaus sinulle äiteeltä.Kiitos äiteelle. Itekkin uskon nyt, että kysymyksessä voisi olla kaulalle kertyneen rasvan tekemä vaikutus. Minulla kyllä sitä on. Mutta äiteelle kans tiedoksi, että 100kg, ei välttämättä ole pituiselleni liikaa vaikka painoindeksitaulukon mukaan onkin. Ennen kun urheilin, niin painoin välillä jopa 110kg, eikä peilikuvassa näkynyt läskikertymiä vaan lihaksia.
Nyt kyllä näkyy. Peili on ainoa hyvä ylipainon mittari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621117Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661077- 481031
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373999Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153912Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717847- 89827
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182800Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka51703Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105699