kertokaa omia mielipiteitä iguaaneista......
onko jollain iguaania? minulla on...... :)
Iguaani juttuja
7
411
Vastaukset
- nina
kun kukaan ei oo vastannu sulle niin mä päätin.. no meillä on n.3.5-v poika iguaani jota me pidetään vapaana kämpässä. se on ollu meilä vasta pari kuukautta mut onneks se oli jo sisäsiisti kun tuli meille. se myytiin kun toinen poika igu kiusas sitä pienessä kämpässä ja oli aluks tosi arka mut on pikkuhiljaa alkanu rohkaistua. nyt me ollaan etsimässä sille tyttöystävää.. kerro säkin sun iguaanista
- -laura-
Kerronpa nyt sinulle meidän iguaaneista, Raulista ja Albertista. Eli Albert on noin kaksivuotias, sukupuolesta emme vielä ole aivan varmoja. Se on aika arka, mutta koitamme sitä koko ajan totuttaa ihmiseen ja on se aika lailla tottunutkin, ei enää säiky kaikkea. Se on kova syömään ja on nyt saanut oikein kasvupyrähdyksen, se kasvaa silmissä ja luo nahkaa koko ajan. Se oli noin puoli vuotta kun se tuli meille paikallisen eläinkaupan kautta ja maksoi silloin 295mk. Se oli n.25cm pitkä silloin, nyt se on n.60cm, vahva ja paksu =) Sillä on 250l terraario, mutta siinä ei ole lainkaan kattolasia, joten Albert saa kulkea miten haluaa,vaikka suurimman osan aikaa se makaileekin lämpölampun alla. Sille on kuitenkin tarkoitus lähiaikoina tehdä itse terra, sen kokoinen, ettei sitä enää tarvii uusia, eli n.2m korkea ja metrin syvä 1,5m leveä. Rauli oli meille tullessaan viisivuotias ja maksoi silloin 1500 mk. Se myytiin pois melkein samasta syystä, se ei tullut toimeen toisten igujen kanssa. Se on nyt 150cm pitkä ja 5,5kg painava iso ja lempeä tyyppi, joka saa olla meillä vallan vapaana. Sillä on kuitenkin oma paikka korkealla, jossa on lämpö-ja uv-valo. Nyt se on jonkinlaisella talvilevolla ja makailee vaan vessan lattialla, koska siellä on lattialämmitys ja vesipunkka =) Kummatkin liskot saavat joka toinen päivä ison aterian, tosin Albert säästelee sitä kauemmin. Rauli söisi varmaan itsensä hengiltä, jos saisi. Rauli ei ole ehdottoman sisäsiisti, eikä ainakaan kunnioita sille hankkimaamme laatikkoa. Sillä on kuitenkin tietyt paikat ja ajat, jolloin se käy tarpeillaan, joten se on aika hyvin ennakoitavissa. Olisi silti mukavaa tietää, miten joku on opettanut iguaanin käyttämään vessalaatikkoa =) Ruoaksi ne saavat salaattia, tomaattia, kurkkua, vihanneskrassia, purjoa, omenaa, pilttiä, pinaattia....pyrin antamaan mahd. monipuolista ruokaa, lisäksi ne saavat vitamiinia ja kalkkia. Rauli on luonteeltaan siis oikein leppoisa, tai oikeammin ystävällinen. Se ei ole kennellekään agressiivinen, eikä arka. Se antaa nostella itseään ilman mukinoita ja tuleepa joskus jopa syliin makoilemaan. Ja täytyy sanoa, että olemme todella onnekkaita, että rauli on niin kiltti, koska sen kokoinen iguaani on jo aika vaikea käsitellä, joten kauhulla ajattelen, jos se olisi kiukkuinen. Ainoa, jolle se jaksaa vihoitella ja nyökytellä loputtomasti on sen oma peilikuva =D
Jopa tuli juttua, tulisi vielä paljon lisää, kukapa ei omista lapsistaan jaksaisi kertoa. - Tagnik'zur
Mulla olis 2v iguaani josta joudun luopumaan. Mistä sen tietää onko se tyttö vai poika, kun eläinlääkärikään ei tiedä?
- nina
Tagnik'zur kirjoitti:
Mulla olis 2v iguaani josta joudun luopumaan. Mistä sen tietää onko se tyttö vai poika, kun eläinlääkärikään ei tiedä?
kiinnostaa kyllä mutta on paha mennä ostamaan kun sitten kun se kasvaa ja onkin poika niin niille suurella todennäkösyydellä tulee ongelmia. sit taas joutuis myymään sen ja sille saattaa tulla henkisiä ongelmia siitä. eli jos saat tietää jostain sen sukupuolen ja se onkin tyttö niin oon ehdottomasti kiinnostunu. tässä viä mun puh.050-5575705
- Tagnik'zur
nina kirjoitti:
kiinnostaa kyllä mutta on paha mennä ostamaan kun sitten kun se kasvaa ja onkin poika niin niille suurella todennäkösyydellä tulee ongelmia. sit taas joutuis myymään sen ja sille saattaa tulla henkisiä ongelmia siitä. eli jos saat tietää jostain sen sukupuolen ja se onkin tyttö niin oon ehdottomasti kiinnostunu. tässä viä mun puh.050-5575705
...löytää jostain jonkun asiantuntijan... kun on aikaa...
- Emäntä
Tagnik'zur kirjoitti:
...löytää jostain jonkun asiantuntijan... kun on aikaa...
Jos et ole vielä ottanut yhteyttä Johanna Raulioon niin olisi varmaan aika, jos igusi sukupuoli kiinnostaa saada selville... Muista eläinlääkäreistä en osaa sanoa, mutta Johanna on matelija guru...
- katja
Tagnik'zur kirjoitti:
Olen aikonut ottaa itselleni iguaanin....
Jos en ole myöhästynyt niin laitappa mulle sähköpostia niin otan yhteyttä! Eli [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6015058Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?252984HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652391- 1251710
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271453Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3471367Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101193- 121095
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73926- 108879