luin että yrtit on kielttyjen listalla..?eli meinaako tämä että teetä ei saa juoda, ei mustaa eikä vihreää???
Olen kamalassa flunssassa ja tarvisin neuvoja mitä lääkettä saan ottaa, mitä juomaa saan juoda??
saako teetä juoda raskaana?
24
5561
Vastaukset
- näin on
No ei tietenkään saa juoda teetä. Se on WHO:n suositus. Tee lisää niskaturvotusta ja muita riskejä. Yleensä luonto pitää huolen siitä raskausaikana, ettei naisella edes tee mieli kofeiinipitoisia juomia. Onkohan raskaudessasi jotakin vikaa? On täällä taas vastuutonta porukkaa liikkeellä...
- sen takia kysyn täältä..
olen löytänyt muutamia asioita mitä saa syödä ja mitä ei..se tee juttu kyllä närkästytti..rakastan teetä yli kaiken..
kertokaa jos jotain muuta pitää välttää..jotain mitä ei välttämättä lue netissä..en ole viellä käynyt neuvolassa.piakoin sinne ja toivottavasti ei ole raskaudessani jotain vikaa, niinkuin sanoit.. - päivässä
sen takia kysyn täältä.. kirjoitti:
olen löytänyt muutamia asioita mitä saa syödä ja mitä ei..se tee juttu kyllä närkästytti..rakastan teetä yli kaiken..
kertokaa jos jotain muuta pitää välttää..jotain mitä ei välttämättä lue netissä..en ole viellä käynyt neuvolassa.piakoin sinne ja toivottavasti ei ole raskaudessani jotain vikaa, niinkuin sanoit..Älä välitä tuollaisesta kirjoittajasta. Tuollaisia vastauksia valitettavasti aina välillä tulee.
Neuvolan suosituksissa teetä saa juoda enintään neljä pientä kuppia pv. Yrttiteetä ei suositella ja ystäväni oli lukenut (muistaakseni vuoden 2005) Vauva-lehdestä, ettei vihreää teetä pitäisi juoda. Eli siis lähinnä mustaa teetä kaiketi sitten voi juoda. Itse juon yhden keskikokoisen kupin pv, alkuraskaudessa ei pahoinvoinnin takia tee edes maistunut.
- raisuli85
teetä sekä kahvia koko raskausajan, mutta en tietenkään mitään kymmentä kuppia päivässä. Minua ei neuvolassa kielletty, enkä ole mistään muualta lukenut/kuulllut että se olis vaarallista. Ärsyttävää ku mitään ei sais muka syödä tai juoda... tuntuu että nykyään pelotellaan ihan liikaa ja kaikesta mitä syöt, tulee vähintään syöpä! Kohtuus kaikessa on minun mielipide.
- saa juoda
Yrttiteetä ei suositella raskausaikana, eikä muitakaan luontaistuotteita, koska niiden vaikutuksia ei ole tarpeeksi tutkittu. Mutta ihan tavallisia kaupan "liptoneita" saa kyllä juoda, mutta tietenkin kohtuudella :) En nyt muista sitä tarkkaa määrää, mutta olisiko n.3 kupillista päivässä teetä, kahvia vähemmän. Yleisestihän kofeiinipitoisia juomia ei tulisi raskausaikana juoda paljon ja monilla odottajilla etookin jo pelkkä kahvinhajukin, niin myös täällä, etenkin alkuraskaudessa:)
- ei tarvi lopettakkaan teen ...
miksi minulla ei tee pahaa tee tai kahvi???
minulla ei ole ollut edes pahoinvointia, vaikka tämä on alkuraskautta..eli 6:s viikkoa vasta..moni tuttuni on oksennellut jo viikon ajan ja minulla ei ole mitään??onko se normaalia?? - vastaa pliis!
ei tarvi lopettakkaan teen ... kirjoitti:
miksi minulla ei tee pahaa tee tai kahvi???
minulla ei ole ollut edes pahoinvointia, vaikka tämä on alkuraskautta..eli 6:s viikkoa vasta..moni tuttuni on oksennellut jo viikon ajan ja minulla ei ole mitään??onko se normaalia??NO EI TIETENKÄÄN OLE!!
- huolissaan..
vastaa pliis! kirjoitti:
NO EI TIETENKÄÄN OLE!!
miksi se ei ole normaalia, ettei ole paha olo??
- sinulle!
huolissaan.. kirjoitti:
miksi se ei ole normaalia, ettei ole paha olo??
No kai sä olet leffoissakin nähnyt, kuinka raskaaksi tullut oksentaa ihan ensimmäisenä, sitten tehdään testi ja riemuitaan tai surraan. Riippuu leffan juonesta. Raskauspahoinvointi on klassisin oireyhtymä, ja jokainen itseään kunnioittava äiti yrjöää n. 14. viikolle asti.
- huolissaan...
sinulle! kirjoitti:
No kai sä olet leffoissakin nähnyt, kuinka raskaaksi tullut oksentaa ihan ensimmäisenä, sitten tehdään testi ja riemuitaan tai surraan. Riippuu leffan juonesta. Raskauspahoinvointi on klassisin oireyhtymä, ja jokainen itseään kunnioittava äiti yrjöää n. 14. viikolle asti.
niin otsikko olikin kysymys=)
- pahoinvointi
huolissaan... kirjoitti:
alkoi 7. raskausviikolla. Sitä ennen ei mitää oireita. Pahoinvointia kesti noin 12 rv:lle. Mutta jokaisen kohdalla yksilöllistä! Joillakin ei ole ollenkaan, ja toisilla taas koko raskausajanki!
- .....
pahoinvointi kirjoitti:
alkoi 7. raskausviikolla. Sitä ennen ei mitää oireita. Pahoinvointia kesti noin 12 rv:lle. Mutta jokaisen kohdalla yksilöllistä! Joillakin ei ole ollenkaan, ja toisilla taas koko raskausajanki!
alkoi pahoinvointi vasta kun oli 11 viikkoa täynnä ja loppui n viikolla 19. Kaikilla sitä ei ole ollenkaan ja samalla äidillä eri raskauksissa eri tavalla. Joku nyt sinua vaan kiusaa. Ole huoletta ja nauti kun et joudu oksentamaan.
- Mulla
huolissaan... kirjoitti:
pahoinvointi alkoi n. vkolla 8 ja esiintyi ainoastaan iltaisin..oksentanut en kertaakaan
- mötleycrue
Kaivoin nyt esiin sen paperin minkä sain eka neuvola käynnillä. RUOKA-AINEIDEN KÄYTTÖÄ KOSKEVIA SUOSITUKSIA ODOTUSAIKANA: Yrttitee ja yrttivalmisteet,ei suositella, turvallisuudesta ei riittävästi tietoa.
Ei tietenkään voi tietää kaikkea,ja on hyvä kun kysyy. Eli tavis teetä voit kyllä juoda ja mulle sanottiin että kahvia saa juoda 3 kuppia päivässä. Jos sulla on kamala flunssa niin esimerkiksi siihen voit juoda PANADOL HOT juomaa koska parasetamolia saa käyttää raskauden aikana.
Pikaista paranemista ja erittäin onnellista odotusta:)- ihana saada tietoa täältä..
kiitos ja huomenna apteekkiin ettei tule flunssa pahemmaksi..=)
- mitä mieltä?
ihana saada tietoa täältä.. kirjoitti:
kiitos ja huomenna apteekkiin ettei tule flunssa pahemmaksi..=)
Jos joku kertoisi sinulle täällä, että raskaana on syytä syödä syanidia ja sorkkia sukkapuikolla pistorasiaa, niin uskoisitko?
- ...
mitä mieltä? kirjoitti:
Jos joku kertoisi sinulle täällä, että raskaana on syytä syödä syanidia ja sorkkia sukkapuikolla pistorasiaa, niin uskoisitko?
eikös täällä yleensä olla sen takia että täältä saadaan apua..eikä valehdella tärkeistä asioista???
- yhen-äiti-80
tääläistä kuullukkaan...esikoista odottaessa vaihdoin kahvin teehen ja join teetä joka päivä koko raskauden ajan ja nyt odotan toista viikolla 17 ja joka aamu juon ison kupillisen teetä. Kuitenkin kohtuus kaikessa, ihan varmasti on turvallista hoitaa flunssaa teellä.
- Niimpä niin
Yrttitee ei ole kiellettyä, ainakaan neuvolan ohjeiden mukaan.
- teetä sitten vain juomaan=)
ja tsemppiä kaikille odottajille ja yrittäjille=)
mukavaa kesää! - ei suositella
Minun saamissani neuvolan ohjeissa yrittiteetä on "ei suositella" osiossa.
- mama-82
kyllä sitä ihmeellisistä kysymyksistä taas täälläkin vedetään herne nenuun, eli niinkuin aikaisemminkin on jo sanottu mustaa teetä/kahvia voi juoda kohtuudella läpi raskauden. flunssaan voi ottaa paracetamol-valmisteita(esim.panadol, panadol-hot, jne.) ja jos nenä on kovin tukossa voi pienissä jaksoissa käyttää nasolin-nenäsuihketta. apteekissa kyllä neuvovat sopivat lääkkeet myös yskään jne.
lisäksi on tiettyjä ruokia, joita kannattaa vältellä:
-maksavalmisteet(A-vitamiinen "yliannostus")
-yrttiteet
-sisävesien isot petokalat, voivat sisältää jäämiä raskasmetalleista (näitäkin siis kohtuudella)
-kylmäsavu -ja graavikalat
-ulkomaiset pakaste vihannekset ja marjat (listeria vaara)...kuumennuksen jälkeen voi taas huoletta syödä.
-pastöroimaton maito ja siitä valmistetut juustot ym. tuotteet
-makeutusaineista sakariini ja syklamaatti
lisäksi kannattaa kypsentää lihat ja kananmunat kypsiksi(salmonellan mahdollisuus)
ja välttää läheistä kosketusta kissan ulosteisiin (jos siivoilee kissan hiekkalaatikkoa niin kannattaa sen jälkeen pestä kädet huolella...tai jos oikein intoilee, niin voi käyttää vaikka suojakäsineitä)
jokainenhan itse päättää mitä syö ja juo...nämä kaikki ovat vain suosituksia...jos unohdin pois jotain tärkeää niin kirjoitelkaa toki lisää :)
onnellista ja iloista raskautta!!!
ps. ole onnellinen jos pahoinvointia ei ole...itse oksensin aina rv16 saakka...painokin laski 4kg verran...se ei ole kovin mukavaa..- vielä ei-sallittujen
listalle tuorejuustot ja homejuustot,jos niitä ei kypsennä kunnolla.
- Molluska
teetä saa kofeiinittomanakin, jos et siitä voi luopua. Parempi se kuin tavallinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670