Nettivene huijaus

terhi 5

13

44260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas kerran

      aina jos ilmoituksessa on etukäteen maksaminen ja vene jossain indokiinassa on kyseessä huijaus.

      • TJ..

        Numeronetti ei tunnista myyjä nimeä eikä puhelinnumeroa. Ei Turusta eikä muualtakaan Suomesta.

        Yllättävää....


    • xxxxx

      purjehduspalsta!

      • hä.

        Mikä vitun purjehduspalsta...tuolla ylhäällä lukee: yleistä veneilystä. Lakanapellet on muualla.


      • Todellinen merikarhu

        Opettele sinä kuule xxxxx pitämään silmät auki, äläkä ärhentele purjehtimisellasi, vaan hanki rillit, kun kuljet rättikyydillä vetten päällä. Jos et huomaa tai näe kymmenen sentin päässä olevaa tekstiä "Yleistä veneilystä", niin miten sitten saat merikortista selvän tai näet kauempana olevia merimerkkejä? Sinunkin purtio keikkuu etupäässä jonkin laiturin kupeessa ja lesoiset sitä puunaten ja vain muutaman kerran kesässä uskaltaudut merelle tunnin parin lenkille ja olet mielestäsi suurikin merenkulkija. Höh!


    • kaikki_

      Laitetaan tilaus pystyyn. Kuka lähtee kimppaan.

    • ambassadör

      Olen katsomassa nettivene ilmoituksia ja kiinostuin yhdessa purjevenessa. laiton sähköposti ja kyssyin venen teknissia tiedot . minulle vastatin : olen kiirenen ja myyn venen koska muutuin pois suomen. olen muuten ranskan suurlahetus töissa ja minut siiretin englantin.ninä vastaisin ,haluisin tiedot ja mahdoliset maksusuunitelmat. sen jälken minulle tulli posti englantissa missa mainitin : auto siirtaminen suomeen tarvitsen sinun tarka osoite ja minulle on suhteeta laivayhtiön minka voi kuljetta auton. venessa eimainitin mitään.
      tämä koko juttu tuntui niin tuttu. mietimisen jälkeen minä muistin yhdessa ystevässa missä on olut sama juttu on olut . yksi englantilainen tuttu jäljätti osoiten ja huoma ettäkaikki on ihan keksittu. en mennyt lankaan . muuten vene oli vain 2 päivä nettissa.

      • TARKKANA!

        Tärkeetä kaikille autoja ja veneitä jne netistä hankkiville!

        Nyt on ollut todella paljon kusettajia erilaisilla vene ja autopalstoilla, olen itse sen saanut useita kertoja huomata. Olen itse etsinyt venettä ja autoa ja on tullut vastaan kaksi kertaa itselle ja useita kertoja muille sellaisia myyjiä ,joilla on aina jonkinlainen tarina kerrotavana autosta ja myyntihinta erittäin alhainen. Yleensä myyjä väittää olevansa englannista (UK) ja on ostanut auton tai veneen omissa tapauksissani saksasta ja on vienyt sen lontooseen. Toisessa tarinassa oli veli kuollut ja hän möi hänen venettään halvalla ja toisessa oli ollut saksassa töissä ja firma oli halunnut hänet takaisin lontooseen. Oli kuulemma vaikea myydä vasemmanpuoleisella ratilla olevaa autoa lontooseen. Postissa tulee aina linkki, joka on kuljetusfirman sivulle ja ne ovat todella uskottavan hienosti tehtyjä. Näitä kuljetusfirmoja on useita ja ne toimivat niin että pitäisi laittaa 30% kauppahinnasta etumaksuna Western unionilla (jota ei voi kukaan jäljittää) ja kuljetusfirma toisi auton / veneen asiakkaalle viikoksi tarkastettavaksi, jonka jälkeen voi päättää ottaako auton vai ei. Erilaisia tarinoita ja versioita on useita ja nämä ovat todella uskottavan oloisia sivuja ja myyjä laittaa skannatun kuvan omasta passistaan, auton papereista, jne. jne. Kaikki on kusetusta, autojen ja veneiden kuvat ovat netistä otettuja, omassa tapauksessa ne olivat erään amerikkalaisen venefirman myymän veneen ilmoituksesta otetut kuvat, tunnístin sattumalta kun vertailin netissä. Taustalla näkyi jenkkilipun reunaa.
        Myyjä oli Dan nesko ja googlaamalla tätä nimeä löytyy englanninkielistä keskustelua tällaisista huijauksista ja linkkejä "fraud" sivustoille, jotka keräävät tällaisia huijaussivustojen osoitteita. Sieltähän se minullekin tarjotun kuljetusfirman sivu löytyi, 30% etumaksua ei ole mitään mahdollisuuksia saada takaisin koska se täytyisi maksaa western unionilla, jota ei voi mitenkään jäljittää koska se on täysin anonyymi. Rikollisten unelma.

        ELI! Jos jokin kauppa vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se hyvin usein on sitä. Ikinä ei saa maksaa tuntemattomalle etukäteen mitään, ei vaikka maksun välittäjä olisi joku firma, esim. PayPal. Jos Huijari sulkee rahojen saannin tilinsä tai tyhjentää sen, PayPal ei voi mitään, he voivat vain ottaa huijarin Paypal tilillä olevia rahoja ja jos siellä ei ole mitään niin se siinä. He "yrittävät" (eivät voi tehdä mitään) kaksi viikkoa tehdä jotain ja sitten valituskeissi sulkeutuu automaattisesti ja voi voi. Yleensä tilit mitä nämä käyttää ovat väärillä tiedoilla avattuja ja ne tyhjennetään aina kun rahaa tulee ja suljetaan. Mahdotonta selvittää minne rahat menee.

        Eli tarkkana, aina kannattaa hoitaa ostot henkilökohtaisesti ja maksut pankissa myyjän kanssa.
        Saa myös samalla myyjän pärstän pankin turvakameraan jos myöhemmin ilmenee siltikin kusetus.


      • **eräs**
        TARKKANA! kirjoitti:

        Tärkeetä kaikille autoja ja veneitä jne netistä hankkiville!

        Nyt on ollut todella paljon kusettajia erilaisilla vene ja autopalstoilla, olen itse sen saanut useita kertoja huomata. Olen itse etsinyt venettä ja autoa ja on tullut vastaan kaksi kertaa itselle ja useita kertoja muille sellaisia myyjiä ,joilla on aina jonkinlainen tarina kerrotavana autosta ja myyntihinta erittäin alhainen. Yleensä myyjä väittää olevansa englannista (UK) ja on ostanut auton tai veneen omissa tapauksissani saksasta ja on vienyt sen lontooseen. Toisessa tarinassa oli veli kuollut ja hän möi hänen venettään halvalla ja toisessa oli ollut saksassa töissä ja firma oli halunnut hänet takaisin lontooseen. Oli kuulemma vaikea myydä vasemmanpuoleisella ratilla olevaa autoa lontooseen. Postissa tulee aina linkki, joka on kuljetusfirman sivulle ja ne ovat todella uskottavan hienosti tehtyjä. Näitä kuljetusfirmoja on useita ja ne toimivat niin että pitäisi laittaa 30% kauppahinnasta etumaksuna Western unionilla (jota ei voi kukaan jäljittää) ja kuljetusfirma toisi auton / veneen asiakkaalle viikoksi tarkastettavaksi, jonka jälkeen voi päättää ottaako auton vai ei. Erilaisia tarinoita ja versioita on useita ja nämä ovat todella uskottavan oloisia sivuja ja myyjä laittaa skannatun kuvan omasta passistaan, auton papereista, jne. jne. Kaikki on kusetusta, autojen ja veneiden kuvat ovat netistä otettuja, omassa tapauksessa ne olivat erään amerikkalaisen venefirman myymän veneen ilmoituksesta otetut kuvat, tunnístin sattumalta kun vertailin netissä. Taustalla näkyi jenkkilipun reunaa.
        Myyjä oli Dan nesko ja googlaamalla tätä nimeä löytyy englanninkielistä keskustelua tällaisista huijauksista ja linkkejä "fraud" sivustoille, jotka keräävät tällaisia huijaussivustojen osoitteita. Sieltähän se minullekin tarjotun kuljetusfirman sivu löytyi, 30% etumaksua ei ole mitään mahdollisuuksia saada takaisin koska se täytyisi maksaa western unionilla, jota ei voi mitenkään jäljittää koska se on täysin anonyymi. Rikollisten unelma.

        ELI! Jos jokin kauppa vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se hyvin usein on sitä. Ikinä ei saa maksaa tuntemattomalle etukäteen mitään, ei vaikka maksun välittäjä olisi joku firma, esim. PayPal. Jos Huijari sulkee rahojen saannin tilinsä tai tyhjentää sen, PayPal ei voi mitään, he voivat vain ottaa huijarin Paypal tilillä olevia rahoja ja jos siellä ei ole mitään niin se siinä. He "yrittävät" (eivät voi tehdä mitään) kaksi viikkoa tehdä jotain ja sitten valituskeissi sulkeutuu automaattisesti ja voi voi. Yleensä tilit mitä nämä käyttää ovat väärillä tiedoilla avattuja ja ne tyhjennetään aina kun rahaa tulee ja suljetaan. Mahdotonta selvittää minne rahat menee.

        Eli tarkkana, aina kannattaa hoitaa ostot henkilökohtaisesti ja maksut pankissa myyjän kanssa.
        Saa myös samalla myyjän pärstän pankin turvakameraan jos myöhemmin ilmenee siltikin kusetus.

        Eipähän akene meillä ainakaan kumpikaan... ei linkki sen kummemmin kuin nettivenekkään ei tunne ko. numeroa enää..
        Siis ... Joku ehti ensin....


      • 27
        **eräs** kirjoitti:

        Eipähän akene meillä ainakaan kumpikaan... ei linkki sen kummemmin kuin nettivenekkään ei tunne ko. numeroa enää..
        Siis ... Joku ehti ensin....

        oli aika vanha aloitus ;) mutta silti ajankohtainen.


      • 27 kirjoitti:

        oli aika vanha aloitus ;) mutta silti ajankohtainen.

        Ihmetyttää ilmoituksissa olevat veneiden vuosimalli ilmoitusta. Eihän veneen vuosimalli ole esim. 2007
        jos 60-luvulta peräisin olevalle vuotavalle puuveneelle on annettu ns. viimeinen voitelu, elikä se on kuidutettu. Kyllä veneen vuosimalli on silloin 1960 ja jotakin.

        Toinen ihmeellisyys on valokuvien käyttö. Valokuvat ovat monasti useita vuosia vanhoja, ja tämänpäivän
        todellisuus on aivan jotakin muuta, kuin mita kuvat antavat ymmärtää. Muutamankin vuoden huonolla
        hoidolla onnistutaan pilaamaan hyväkin vene.


      • Anonyymi
        TARKKANA! kirjoitti:

        Tärkeetä kaikille autoja ja veneitä jne netistä hankkiville!

        Nyt on ollut todella paljon kusettajia erilaisilla vene ja autopalstoilla, olen itse sen saanut useita kertoja huomata. Olen itse etsinyt venettä ja autoa ja on tullut vastaan kaksi kertaa itselle ja useita kertoja muille sellaisia myyjiä ,joilla on aina jonkinlainen tarina kerrotavana autosta ja myyntihinta erittäin alhainen. Yleensä myyjä väittää olevansa englannista (UK) ja on ostanut auton tai veneen omissa tapauksissani saksasta ja on vienyt sen lontooseen. Toisessa tarinassa oli veli kuollut ja hän möi hänen venettään halvalla ja toisessa oli ollut saksassa töissä ja firma oli halunnut hänet takaisin lontooseen. Oli kuulemma vaikea myydä vasemmanpuoleisella ratilla olevaa autoa lontooseen. Postissa tulee aina linkki, joka on kuljetusfirman sivulle ja ne ovat todella uskottavan hienosti tehtyjä. Näitä kuljetusfirmoja on useita ja ne toimivat niin että pitäisi laittaa 30% kauppahinnasta etumaksuna Western unionilla (jota ei voi kukaan jäljittää) ja kuljetusfirma toisi auton / veneen asiakkaalle viikoksi tarkastettavaksi, jonka jälkeen voi päättää ottaako auton vai ei. Erilaisia tarinoita ja versioita on useita ja nämä ovat todella uskottavan oloisia sivuja ja myyjä laittaa skannatun kuvan omasta passistaan, auton papereista, jne. jne. Kaikki on kusetusta, autojen ja veneiden kuvat ovat netistä otettuja, omassa tapauksessa ne olivat erään amerikkalaisen venefirman myymän veneen ilmoituksesta otetut kuvat, tunnístin sattumalta kun vertailin netissä. Taustalla näkyi jenkkilipun reunaa.
        Myyjä oli Dan nesko ja googlaamalla tätä nimeä löytyy englanninkielistä keskustelua tällaisista huijauksista ja linkkejä "fraud" sivustoille, jotka keräävät tällaisia huijaussivustojen osoitteita. Sieltähän se minullekin tarjotun kuljetusfirman sivu löytyi, 30% etumaksua ei ole mitään mahdollisuuksia saada takaisin koska se täytyisi maksaa western unionilla, jota ei voi mitenkään jäljittää koska se on täysin anonyymi. Rikollisten unelma.

        ELI! Jos jokin kauppa vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se hyvin usein on sitä. Ikinä ei saa maksaa tuntemattomalle etukäteen mitään, ei vaikka maksun välittäjä olisi joku firma, esim. PayPal. Jos Huijari sulkee rahojen saannin tilinsä tai tyhjentää sen, PayPal ei voi mitään, he voivat vain ottaa huijarin Paypal tilillä olevia rahoja ja jos siellä ei ole mitään niin se siinä. He "yrittävät" (eivät voi tehdä mitään) kaksi viikkoa tehdä jotain ja sitten valituskeissi sulkeutuu automaattisesti ja voi voi. Yleensä tilit mitä nämä käyttää ovat väärillä tiedoilla avattuja ja ne tyhjennetään aina kun rahaa tulee ja suljetaan. Mahdotonta selvittää minne rahat menee.

        Eli tarkkana, aina kannattaa hoitaa ostot henkilökohtaisesti ja maksut pankissa myyjän kanssa.
        Saa myös samalla myyjän pärstän pankin turvakameraan jos myöhemmin ilmenee siltikin kusetus.

        Eli kuljetusfirma saattaa olla mukana siinä? Ymmärsinkö oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kuljetusfirma saattaa olla mukana siinä? Ymmärsinkö oikein?

        "Myyjän" (huijarin) tekemä fiktiivinen kuljetusfirma, jonka aidon näköisen dokumentin mukaan vene on lastattuna laivaan ja lähdössä määränpäähän (sinulle, kunhan maksat sen 30% kauppahinnasta).
        Ei mitään oikeaa kuljetusfirmaa ole olemassa kuten ei mitään venettäkään ole lähdössä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe