hiekkakuoppa"uima-allas"

nenn82

Hei!
Haaveissa olisi rakentaa omalle tontille hiekkaranta ja pieni hiekkapohjainen "uimakuoppa". Onkohan tuollainen mahdollista? Ainakin jos olette Helsingin Pirkkolassa käyneet, siellä on, tai on ainakin ollut juuri tuollainen uintikelpoinen hiekkamonttu, tosin lapsille tarkoitettu ja sen vuoksi suht matala. Meidän monttu saisi olla aluksi matala ja syventyä siitä sitten esim. noin kahteen metriin. Olisi ihanteellinen koirillekin; paljon kivempi kuin tavallinen kaakeliuima-allas, ja tulisi samalla sitä hiekkarantafiilistä.

Netissä olen yrittänyt surffailla ja etsiä vastaavanlaisia, eipä ole tullut vastaan muuta kuin joissain lomakohteissa Thaimaassa tms.

Olisin kiitollinen kaikista kommenteista ja neuvoista!

6

2755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siisti piha-altaan putsaaja

      ...ajattelit tuota uimarantaa?
      Miten tyhjennät,puhdistat, desinfisioit?
      Ei lapsia ja koiria samaan pieneen altaaseen!
      Kuulostaa kummalle!

      • nenn-

        no niin, siis tuo "uimakuoppa" on vasta ihan ajatustasolla. Tottakai siihen jokin puhdistussysteemi täytyisi kehittää. Lähinnä juuri oli tarkoitus kyselemällä kartuttaa tietoa asiasta. Olisi kiva tietää onko tuommoinen uimakelpoinen kuoppa mahdollista rakentaa. Eli onnistuuko tuommoisen "hiekkakuopan" puhdistus jotenkin ja miten semmoisen pystyisi toteuttamaan? Miksi se ei onnistuisi meiltä kun se onnistuu jossain muualla (kuten siellä Pirkkolassa)? Täytyisi vain tietää miten.

        OT:nä: Minulla ei ole lapsia joten älä huoli, eivät ne ui samassa lätäkössä likaamassa koirieni uimavettä.
        Asiallisia mutta toki realistisia vastauksia toivoisin.


      • googlettaen
        nenn- kirjoitti:

        no niin, siis tuo "uimakuoppa" on vasta ihan ajatustasolla. Tottakai siihen jokin puhdistussysteemi täytyisi kehittää. Lähinnä juuri oli tarkoitus kyselemällä kartuttaa tietoa asiasta. Olisi kiva tietää onko tuommoinen uimakelpoinen kuoppa mahdollista rakentaa. Eli onnistuuko tuommoisen "hiekkakuopan" puhdistus jotenkin ja miten semmoisen pystyisi toteuttamaan? Miksi se ei onnistuisi meiltä kun se onnistuu jossain muualla (kuten siellä Pirkkolassa)? Täytyisi vain tietää miten.

        OT:nä: Minulla ei ole lapsia joten älä huoli, eivät ne ui samassa lätäkössä likaamassa koirieni uimavettä.
        Asiallisia mutta toki realistisia vastauksia toivoisin.

        Tuo on täysin toteutettavissa oleva idea.
        Allasmuoveja myy useampikin toimittaja ja jopa Bauhaus.
        Suodattimia saa hankittua uima-allastoimittajilta ja siihen kannattaakin panostaa. Esim. HobbyHallin uima-altaan mukana tuleva "suodatin" on täysin huuhaata.

        Pistä Googleen hakusanaksi uima-allas tai uima-altaat. Tulee useita vaihtoehtoja.
        Itse olen juuri laittamassa tilaukseen upotettavaa valmisallaspakettia. Eilen kaivettiin pihaan jo monttu allasta varten.


      • pms68

        on se kumma kun järvessä vesi on niin puhdasta kunnes siinä käy koira! Lapset pissaa veteen aj ihan aikaihmisetkin tekevät niin kuulemma ainakin bakteereista päätellen jopa uimahallissa!

        Järvi ei ole steriili joten miksi pihaan tehtävän lammen pitäisi olla? Kysehän ei ollut kai mistään pienestä uima-altaasta vaan suuremmasta versiosta?

        Niin ja koiria ei haluta itseasiassa uimarannoille ei sen veden likaantumisen vuoksi vaan rannan. Omistajilla kun on tapana antaa rekkujen pissiä ihan minne sattuu ja muutenkin eläin rannalla on hieman hankala.

        Meillä neljä lasta ja vanhemmat olemme ihan terveitä ja hyväkuntoisia vaikka uimme samassa rannassa koiran kanssa samaan aikaan. Meillä kun tuo turrekin pestään ajoittain ihan shamppoolla.. Onhan se pihalampi pienempi, mutta ei kannata vauhkota!!


      • kuulonsa menettänyt
        pms68 kirjoitti:

        on se kumma kun järvessä vesi on niin puhdasta kunnes siinä käy koira! Lapset pissaa veteen aj ihan aikaihmisetkin tekevät niin kuulemma ainakin bakteereista päätellen jopa uimahallissa!

        Järvi ei ole steriili joten miksi pihaan tehtävän lammen pitäisi olla? Kysehän ei ollut kai mistään pienestä uima-altaasta vaan suuremmasta versiosta?

        Niin ja koiria ei haluta itseasiassa uimarannoille ei sen veden likaantumisen vuoksi vaan rannan. Omistajilla kun on tapana antaa rekkujen pissiä ihan minne sattuu ja muutenkin eläin rannalla on hieman hankala.

        Meillä neljä lasta ja vanhemmat olemme ihan terveitä ja hyväkuntoisia vaikka uimme samassa rannassa koiran kanssa samaan aikaan. Meillä kun tuo turrekin pestään ajoittain ihan shamppoolla.. Onhan se pihalampi pienempi, mutta ei kannata vauhkota!!

        Oletko kuullut moisesta bakteerista?


    • ja kun

      rakennat sen altaan niin ota huomioon talvi ja pakkaset , jos siihen jää talveksi vettä niin sen täytyy olla ylöspäin levenevä , että vedellä on tilaa nousta jäätyessään (jää vaatii suuremman tilan kuin vesi)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe