Päivää että pätkähti

yksitypy

täältä tundran laidalta pitkästä aikaa.
Se on sitten kesälomakin puolentoista viikon päästä kärsitty. Vaan onpa säät suosineet rohkeaa :=)))
Kävin taas vuosittaisen pyhiinvaellusmatkani Turun Birgittalaissisarten vieraskodissa rukoilemassa ja yöpymässä.
Sen jälkeen tuntui kuin olisin uudesti syntynyt taas. Tuota nunnaksi alkamista harkitsen kyllä edelleen, mutta en ihan vielä. Luulisin että 85 vuotiaana olisin siihen ihan kypsä :=)))))

44

1458

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typy vasta 85-vuotiaana mä luulen et sussa ois ainesta aikasemminkin jo ....hih

• yksitypy

kyllä laittaa tuon 80v, mutta kun tarkemmin aloin miettiin, niin 85 minun tapauksessani ehkä parempi. Sen verran ytyä vielä on :=)))))

• yksitypy kirjoitti:

kyllä laittaa tuon 80v, mutta kun tarkemmin aloin miettiin, niin 85 minun tapauksessani ehkä parempi. Sen verran ytyä vielä on :=)))))

mä voisin vaikka jo nyt...ois rauhallista säännöllistä muminaa loppu aika et silleen

• yksitypy
        ilottu kirjoitti:

mä voisin vaikka jo nyt...ois rauhallista säännöllistä muminaa loppu aika et silleen

Tuota en usko ikinä :=)))
        Niitä "piikkejä" kuule saattaa ilmaantua väliin.
        Vai meinaat olla jo toinen jalka haudassa?
        Ei onnistu laulaa Eino Grönkin. Vai lauloikohan se? :=)))

• yksitypy kirjoitti:

Tuota en usko ikinä :=)))
        Niitä "piikkejä" kuule saattaa ilmaantua väliin.
        Vai meinaat olla jo toinen jalka haudassa?
        Ei onnistu laulaa Eino Grönkin. Vai lauloikohan se? :=)))

pikkasen liioitella nolona myönnän sen....

• yksitypy
        ilottu kirjoitti:

pikkasen liioitella nolona myönnän sen....

mutta en varmaan kun viidellä vuodella.. siis alakanttiin :=))))

• tipuliinukka

Päivää, päivää päästä lakki,
      tässä tulee nakkisakki!
      Olen lihaa enkä luuta,
      houkuttelen herkkusuuta!

*Ote lainattu Atrian mainosravasta vuodelta viis ennen ajanlaskumme alkua!* ;D

• yksitypy

Sitä ennenmuinoin on osattu tehdä hyviä mainoksia.
        Nykyään niin tylsiä :=))))

• Kylli.Kyllä

takaisin Huuhaan miltei hengiltärutistavan ystävällisyyden ja hegemonian sekä onnellisuuden ja autuuteen johtavan höpö-höpöttelyn pariin.

• yksitypy

Väliin kun käy aidan takana, niin oppii omaansa arvostamaan. Noo... jatkossakin hyppelen. Onhan tuolla muuallakin kivaa porukkaa :=)))

• CharlieChaplin

vähintään 70-vuotiaaksi...heh...

• yksitypy

panit pahan, ja minä aina sua fiksuksi luullut :=(((
        Minä kun vielä niin nuori leidi, ainakin omasta mielestäni :=))

• CharlieChaplin
        yksitypy kirjoitti:

panit pahan, ja minä aina sua fiksuksi luullut :=(((
        Minä kun vielä niin nuori leidi, ainakin omasta mielestäni :=))

piti sanoa 17vuotiaaksi....

• yksitypy
        CharlieChaplin kirjoitti:

piti sanoa 17vuotiaaksi....

jo olevan lähempänä mun ikää :=)))
        Tuollaiset virheet naisille ovat aika pahoja Charlie. Luulen että jätit mulle traumoja joksikin aikaa :=((

• Man-of-Mystery

....."tänä kesänä, sääkin suosii rohkeaa......"

Vai että nunnaksi - siihen jää sitten Ilokadun bisnekset, hei kuule lomalainen?

Varmaan oli mielenkiintoinen matka - olen muuten käynyt minäkin Heinävedellä Valamon luostarissa ja Lintulan nunnaluostarissa, kun olin sukuloimassa Pohjois-Karjalassa päin ("....dam-di-di-dam, di-di-dam"....).
      Kävin Valamossa Pentti Saarikosken haudallakin, ja usko tai älä, niin joku oli jättänyt korkkaamattoman pullon keppanaa - joillakin on kuulemma tapa jättää "kaverin" haudalle tällainen muisto......!

Letkeää lomaa - niin kauan, kun sitä riittää, t. MM.

• yksitypy

mielialat haihattelee minne sattuu. Haluaa iloita ja väliin haluaa nunnaksi. Aika pulmallista :=)))

Olen myös käynyt mainitsemissasi paikoissa parikin kertaa. Oli muuten ihan hyvän näköisiä partasuita ne munkit :=))
        Ja melkein säikähdin löysitkö punkkupullon. Minä en ikinä jättäis sellaista kenekään haudalle... Varsinkaan korkkaamatonta :=)))

Lomasäitä tuntui vielä lupaavan :=))

• naapur-isi

Ihan sattumalta huomasin tuolta aidan ylitse aivan ohimennen vilkaistessani näkemään sinut aurinkoa ottamassa.

Hassua että kerrot olleesi Birgittalaisluostarissa.. olen sitten ilmeisesti nähnyt näkyjä.
      Kas kun joka päivä olen ihan sattumalta ohimennen vilkaistessa ollut huomaavinani sinut puutarhassasi aurinkoa ottamassa.

Helle varmaan tehnyt tepposia. Kangastus tai jotain sen suuntaista.

• yksitypy

arvaa vaan kuinka otettu olen nyt :=))))
        Siellä pihalla on muuten makoillut mun miniätekele poissaollessani.
        Arvaa vaan että pelastit mun päiväni juuri.
        Ettet vaan ole ollut kuules taas pikkupienissä kun aidan takaa oot tirkistellyt?
        Typykin näyttänyt puolta nuoremmalta :=))))

• CharlieChaplin
        yksitypy kirjoitti:

Ettet vaan ole ollut kuules taas pikkupienissä kun aidan takaa oot tirkistellyt?

Kyllähän meillä miehillä se pää jää joskus katsoon liian pitkään jos Nainen ottaa aurinkoa pikineissä ja varsinkin se peppu on syötävä....

• naapur-isi
        yksitypy kirjoitti:

Anteeksi että saatoinkin kyseenalaistaa uskonnollisen vakaumuksesi!
        Miniälläsi on muuten ihan samanlainen lauluääni kuin sinulla. Heläytti tulemaan eräänä päivänä sen "rusketusraidat"- laulun mukavalla tavalla patjalla maatessaan.
        (Ihan sattumalta senkin kuulin)

On todella ilmoja piisannut. Valaskin tuli lämmittelemään Perämerelle. Eikä ole vielä edes mätäkuu.

• yksitypy
        naapur-isi kirjoitti:

Anteeksi että saatoinkin kyseenalaistaa uskonnollisen vakaumuksesi!
        Miniälläsi on muuten ihan samanlainen lauluääni kuin sinulla. Heläytti tulemaan eräänä päivänä sen "rusketusraidat"- laulun mukavalla tavalla patjalla maatessaan.
        (Ihan sattumalta senkin kuulin)

On todella ilmoja piisannut. Valaskin tuli lämmittelemään Perämerelle. Eikä ole vielä edes mätäkuu.

kaikki housut ja paidat
        lähdetään lennolle
        Näytä mulle missä sul on rusketusraidat
        piirrä ne kartalle...lal,lal, laa...

Eikös olekin meillä samanlainen ääni?
        Poika meinaa ottaa äidin kaltaisen vaimon. Eli hyvän miniän voin saada :=)))

Kävikö naapurin iskä ihan katsomassa sitä valasta? :=))

• naapur-isi
        yksitypy kirjoitti:

kaikki housut ja paidat
        lähdetään lennolle
        Näytä mulle missä sul on rusketusraidat
        piirrä ne kartalle...lal,lal, laa...

Eikös olekin meillä samanlainen ääni?
        Poika meinaa ottaa äidin kaltaisen vaimon. Eli hyvän miniän voin saada :=)))

Kävikö naapurin iskä ihan katsomassa sitä valasta? :=))

sattuma kertakaikkiaan. Niin laulatte samoin painotuksin. Ilmankos menin lankaan eli vipuun tahi ansaan.
        Minä itse viihdyn mieluusti varjossa pahimpien helteiden aikaan, tuossa aidan kupeessa on erinomaisen hyvä paikka.. niin juuri siinä missä puuttuu yksi säle. Khöm.

Niin.. Se valas. Olin vetouistelemassa toissapäivänä ja se otti kiinni vähän Raippaluodon pohjoispuolella. Pahus kun siima katkesi, olisin kerrankin saanut kunnon vonkaleen.
        Ilmoitin merivartioston pojille että laittaisivat sukeltajan katsomaan ettei uistin jäänyt kovin pahasti repsottamaan valaan huuleen. Siinä se valasjuttu sitten paljastuikin kaikelle kansalle.

• yksitypy
        naapur-isi kirjoitti:

sattuma kertakaikkiaan. Niin laulatte samoin painotuksin. Ilmankos menin lankaan eli vipuun tahi ansaan.
        Minä itse viihdyn mieluusti varjossa pahimpien helteiden aikaan, tuossa aidan kupeessa on erinomaisen hyvä paikka.. niin juuri siinä missä puuttuu yksi säle. Khöm.

Niin.. Se valas. Olin vetouistelemassa toissapäivänä ja se otti kiinni vähän Raippaluodon pohjoispuolella. Pahus kun siima katkesi, olisin kerrankin saanut kunnon vonkaleen.
        Ilmoitin merivartioston pojille että laittaisivat sukeltajan katsomaan ettei uistin jäänyt kovin pahasti repsottamaan valaan huuleen. Siinä se valasjuttu sitten paljastuikin kaikelle kansalle.

paljastit. Huomenna naulaan se puuttuvan säleen paikoilleen. Seuraavaksi naapurin iskä saakin tulla ihan meidän pihalle asti :=)))

Sinäkö sen vonkaleen löysitkin. Olet sitten julkkis oikein. Tuus huomenna käymään kaffella, niin annat mulle nimmarinkin. Keitän oikein kunnon teet sulle :=)))

• naapur-isi
        yksitypy kirjoitti:

paljastit. Huomenna naulaan se puuttuvan säleen paikoilleen. Seuraavaksi naapurin iskä saakin tulla ihan meidän pihalle asti :=)))

Sinäkö sen vonkaleen löysitkin. Olet sitten julkkis oikein. Tuus huomenna käymään kaffella, niin annat mulle nimmarinkin. Keitän oikein kunnon teet sulle :=)))

ja naputellaan sitten huomenna se säle paikoilleen.. (nyyh)..
        Jaahas. Jospa menis tästä vielä pienelle lenkille. Kaippa sitä metrilenkkiä on vielä jääkaapissa.
        Huomiseen!

(Muistatkos muuten Wolde Waldemar Punnalan.. joka lauloi "mä jatkuvasti naulaan ja naputan.. pyllyäsi taputan..") tais olla Irwinin autokuski tai sinneppäin..

• nylkkäri

Lavatanssit Mustikkavuorella Yölintu soittaa ja ilolintuja riittää. Onko Nylkynen vielä puoleensa vetävä se nähdään illalla.
      Aikoinaan siellä meni poikuus nyt taitaa mennä miehuus.

• yksitypy

pikkulauantai tänään.
        Tottahan sinä varmaan vedät naisia puoleesi mangneetin tavoin :=)))
        Enkä mä usko et siellä ilolintuja juurikaan on, kun minäkään en ole siellä, mutta muuten iloisia lintuja varmaan on.
        Ja nylkkäri. Annan yhden neuvon. Poikuuden menettäminen menee vielä nuoruuden ja hulluuden piikkiin, mutta miehuuden menetys on ihan eri juttu.
        Muista olla vaan ihan kunnolla, mutta ei liian montaa kertaa :=))))

• CharlieChaplin
        yksitypy kirjoitti:

pikkulauantai tänään.
        Enkä mä usko et siellä ilolintuja juurikaan on, kun minäkään en ole siellä, mutta muuten iloisia lintuja varmaan on.
        Ja nylkkäri. Annan yhden neuvon. Poikuuden menettäminen menee vielä nuoruuden ja hulluuden piikkiin, mutta miehuuden menetys on ihan eri juttu.

Yleensä Naisilla on aina se yksi vaan mielessä! Joutsenet! PMMP!

• nylkkäri
        yksitypy kirjoitti:

pikkulauantai tänään.

menen vain veneellä ja kuuntelen järvellä kun tanssi soi.
        Naisiin en vilkuile,koska minulle kelpaa vain paras(huuhaa)ja niitä en saa.

• yksitypy

Yleensä Naisilla on aina se yksi vaan mielessä! Joutsenet! PMMP!

jouset ne mielessä on. Ne pitää olla hyvät. Hankala nukkua jos joku jousi on pinksahtanut patjan läpi :=)))

• CharlieChaplin
        nylkkäri kirjoitti:

varmasti jos sut näkisin, niin vois mennä pokka viimeisen päälle sais nauraa! Ei mulla sentään olis pokkaa ottaa tuollaista nikkiä kuin nylkkäri!....nauraa kun on lomalla ja vähän ottanut....

• yksitypy
        nylkkäri kirjoitti:

paljon romanttisenpaa, kuin talloa jossain hikisellä lavalla toisten varpaita :=))
        Siis... huuhaanaisia haluaisit kaveriks souteleen kanssasi? Kuules nylkkäri. Sano sen järven nimi, niin äkkiäkös täältä ajan sinne näin kesäkelillä :=))
        Ai niin... tarkoititkin varmaan jotain tiettyä huuhaanaista :=(((

• CharlieChaplin
        yksitypy kirjoitti:

paljon romanttisenpaa, kuin talloa jossain hikisellä lavalla toisten varpaita :=))
        Siis... huuhaanaisia haluaisit kaveriks souteleen kanssasi? Kuules nylkkäri. Sano sen järven nimi, niin äkkiäkös täältä ajan sinne näin kesäkelillä :=))

ja niin kevyesti viet sydämen...

• nylkkäri
        yksitypy kirjoitti:

ja ehkä yksi läheisempi.
        Ouluvesi on järvi jonka rannalla on Mustikkavuoren lava.

• yksitypy
        nylkkäri kirjoitti:

ja ehkä yksi läheisempi.
        Ouluvesi on järvi jonka rannalla on Mustikkavuoren lava.

vai yksi läheisempi. Tuo on epäreilua kyllä :=((
        Sitä ei sais ainakaan tunnustaa meidän muiden huuhaanaisten haukkamaisten katseiden edessä :=))))

Muuten. Katsoin googlesta et lava on tosiaan Ähtärissä. En ole kuullut ennen tuon nimisestä lavasta.

• yksitypy

ja niin kevyesti viet sydämen...

keltään sydäntä. Järjen voin kyllä viedä, mutta en sano missä mielessä :=)))

• nylkkäri
        yksitypy kirjoitti:

vai yksi läheisempi. Tuo on epäreilua kyllä :=((
        Sitä ei sais ainakaan tunnustaa meidän muiden huuhaanaisten haukkamaisten katseiden edessä :=))))

Muuten. Katsoin googlesta et lava on tosiaan Ähtärissä. En ole kuullut ennen tuon nimisestä lavasta.

kultuurin kehto hyppyrimäkineen tanssilavoineen.
        sinne minun tuhkani sirotellaan kun on aika.

• Alien-8

Vai Turun puolessa olet poikkeillut.Tiedän kyllä sen birgittalaisluostarin siellä Ursininkadulla.Onhan siellä todella rauhallinen ja symppis ilmapiiri:)

Ne nunnahöpsötykset kannattaa heti unohtaa.Sullahan tulisi tosi kolkko vanhuus,jos viini,laulu ja miehet pitäisi jättää kokonaan pois;=)))

• yksitypy

joo kyllä se kerta vuodessa nunnalassa riittää.
        Eikä siellä tällainen turisti vois edes käymäseltäänkään "sellaista" harrastaa. Sängyn jalat oli tehty niin heikoksi, ettei siinä pystyis edes ketkään ruipelotkaan peuhaamaan. Eipä kyllä tullut muutenkaan mieleen, niin pyhässä paikassa.

Mutta ihan totta jos puhutaan, siellä oli niin siistiä, etten ikinä ole nähnyt missään hotelleissa vastaavaa. Ihanan valkoiset lakanat ja joka nurkka tiptop.
        Arvaas millä nimellä olin varauskirjassa? Siihen ei oltu laitettu kun mun etunimi. Että silleen vielä tänäkin päivänä. :=)))

• Alien-8
        yksitypy kirjoitti:

joo kyllä se kerta vuodessa nunnalassa riittää.
        Eikä siellä tällainen turisti vois edes käymäseltäänkään "sellaista" harrastaa. Sängyn jalat oli tehty niin heikoksi, ettei siinä pystyis edes ketkään ruipelotkaan peuhaamaan. Eipä kyllä tullut muutenkaan mieleen, niin pyhässä paikassa.

Mutta ihan totta jos puhutaan, siellä oli niin siistiä, etten ikinä ole nähnyt missään hotelleissa vastaavaa. Ihanan valkoiset lakanat ja joka nurkka tiptop.
        Arvaas millä nimellä olin varauskirjassa? Siihen ei oltu laitettu kun mun etunimi. Että silleen vielä tänäkin päivänä. :=)))

kuten sanoin,olen kyllä kulkenut k.o.paikan ohi,mutta sisällä en ole käynyt.Että ihan etunimellä vaan sait sisäänkirjautua?Olisit varmaan voinut kirjoittaa sinne kylmästi,että Yksitypy,Ilokatu 69,Oulu:)))Eikä olisi koiraakaan perään haukkunut.

Oikeesti,kyllähän se hiljentyminen joskus hyvää tekee..voi rauhassa miettiä oman elämänsä arvoja ja suuntia..on se ihmiselämä aika lyhyt täällä,kun vakavasti ajattelee..

• Työn orja

kuka se onkka käyny etelä lomall ja valla Turuss. Kyl määki Turuss o käyny, mutt ei mull kyll nii pall syntej ollu ett olis tarvinnu niit käyrä keventelemäss. Mitä ihmett sä oikke olet viimeaikona puuhaillu? ;=))

• yksitypy

pitkästä aikaa :=))
        Enhän mä vielä mitään syntiä ole tehnyt, mutta käyn ennakkoon pyytelemässä anteeksi, jos sellaista sattuisin joskus tekemään. Tundran typyt ovat kyllä "puhtaita" naisia, eivätkä niinvain synnin tielle lähde :=))
        Mites työn orja näin kesäiltana? Onko työtä piisannut edelleen?

• Työn orja
        yksitypy kirjoitti:

pitkästä aikaa :=))
        Enhän mä vielä mitään syntiä ole tehnyt, mutta käyn ennakkoon pyytelemässä anteeksi, jos sellaista sattuisin joskus tekemään. Tundran typyt ovat kyllä "puhtaita" naisia, eivätkä niinvain synnin tielle lähde :=))
        Mites työn orja näin kesäiltana? Onko työtä piisannut edelleen?

ikäänkuin ennakkohuollossa kävit, tuohan onkin fiksusti ajateltu :)) Onhan se hyvä varautua kaikkeen, ikäänkuin vakuutus tulevaisuuden kannalta!

Tavallaan tuossa itsekin kävin puhdistautumassa, tosin tässätapauksessa etelän hellepäivän jälkeen pulahtamassa veteen. Valtakunnan taloutta kuule joutuu Työn orja edelleen pyörittämään, että muut voisivat rauhassa lomailla. Mutta tuossa viikon päästä orjankin ies hellittää hetkeksi ja on aikaa lillutella varpaita vedessa sekä katsella taivaan poutapilviä.

• yksitypy
        Työn orja kirjoitti:

ikäänkuin ennakkohuollossa kävit, tuohan onkin fiksusti ajateltu :)) Onhan se hyvä varautua kaikkeen, ikäänkuin vakuutus tulevaisuuden kannalta!

Tavallaan tuossa itsekin kävin puhdistautumassa, tosin tässätapauksessa etelän hellepäivän jälkeen pulahtamassa veteen. Valtakunnan taloutta kuule joutuu Työn orja edelleen pyörittämään, että muut voisivat rauhassa lomailla. Mutta tuossa viikon päästä orjankin ies hellittää hetkeksi ja on aikaa lillutella varpaita vedessa sekä katsella taivaan poutapilviä.

täytyy varautua :=))

Vai viikon päästä vasta. Nehän on helteetkin sitten loppuneet ja mun loma sen myötä.
        No.. vai oliskohan sulla parempi päivä edessäpäin.
        Oikeesti toivon sinullekin säitä riittävän.
        Mä vaan väliin tällainen kiusanhenki, mutta kait olet jo sen huomannutkin :=))
        Jospa nyt tutumaan että jaksaa huomenna taas lomailla. Sekin voi olla joskus rakasta :=))
        Öitä.

• Työn orja
        yksitypy kirjoitti:

täytyy varautua :=))

Vai viikon päästä vasta. Nehän on helteetkin sitten loppuneet ja mun loma sen myötä.
        No.. vai oliskohan sulla parempi päivä edessäpäin.
        Oikeesti toivon sinullekin säitä riittävän.
        Mä vaan väliin tällainen kiusanhenki, mutta kait olet jo sen huomannutkin :=))
        Jospa nyt tutumaan että jaksaa huomenna taas lomailla. Sekin voi olla joskus rakasta :=))
        Öitä.

vielä on lämpimiä päiviä orjankin lomalla...Öitä ja loman jatkot sinulle!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      65
      4849
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      273
      3726
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      283
      3410
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      114
      3290
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      33
      2716
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      127
      1718
    7. 105
      1610
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      172
      1251
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      85
      1141
    10. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      34
      1041
    Aihe