Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

CDI- Boxin ohitus

agility1990

onko kukaan tehnyt itse ohitinta/laittanut valmista ohitinta skootterin cdi boxiin, itse ajattelin tehdä ite ( eli ledi johon väliin ja katkaisia jonnekkin jemmaan) , mutta ei ole tietoa, että mihin johtoon se pitäisi laittaa. vastatkaapa pian!

22

7281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agility1990

      jos jollain olis vielä joku hyvä nettisivu josta sai s variaattrorin rullat halvalla nii laittakaas, pitäs saada 6 ja 7 gramman väliltä rullat agilityyn

      • rullapussi

        Jos olet helsingissä niin tule hakee.
        Rullia on 6.0-6.5-7.0-7.5 rullasarja 4.7-6.0gr joka on tilattu saksasta. Kaikki on olleet kiinni vain sen aikaa jotta on löytynyt sopivanpainoiset, ts uudenveroset.


      • agility1990
        rullapussi kirjoitti:

        Jos olet helsingissä niin tule hakee.
        Rullia on 6.0-6.5-7.0-7.5 rullasarja 4.7-6.0gr joka on tilattu saksasta. Kaikki on olleet kiinni vain sen aikaa jotta on löytynyt sopivanpainoiset, ts uudenveroset.

        ikävä kyllä olen keski-suomesta ja löysin jo sivun josta olen tilaamassa rullat, mutta ei sulla olis tietoa tosta ohittimesta?


      • rullapussi
        agility1990 kirjoitti:

        ikävä kyllä olen keski-suomesta ja löysin jo sivun josta olen tilaamassa rullat, mutta ei sulla olis tietoa tosta ohittimesta?

        Itse olen tullut siihen tulokseen jotta agilityssä ei ole rajoitettu kierroksia mitenkään.
        Tutkin noita ulkomaan kauppiaiden sivuja eikä siellä ollut missään tarjolla rajoittamatonta cdi.boksia, vaan kiinalaisiin on tarjolla kyllärajoittamaton boksi mutta siinä lukee kymco.
        Tuosta voi tehdä jo jonkinlaisen johtopäätöksen.
        Hommaa itsellesi malossin variaattori, se lisää pikkasen huippuja ja myös kiihtyvyyttä. Osta 72cc sylinterisarja, vaihtoehtoja on!
        Lueskele sanili tk:n palstaa siellä puhutaan juuri nelitahtivehkeiden virittelystä, sieltä voi oppia ihan hyödyllisiäkin asioita mopon rakenteesta ja huollosta.


      • basso
        rullapussi kirjoitti:

        Itse olen tullut siihen tulokseen jotta agilityssä ei ole rajoitettu kierroksia mitenkään.
        Tutkin noita ulkomaan kauppiaiden sivuja eikä siellä ollut missään tarjolla rajoittamatonta cdi.boksia, vaan kiinalaisiin on tarjolla kyllärajoittamaton boksi mutta siinä lukee kymco.
        Tuosta voi tehdä jo jonkinlaisen johtopäätöksen.
        Hommaa itsellesi malossin variaattori, se lisää pikkasen huippuja ja myös kiihtyvyyttä. Osta 72cc sylinterisarja, vaihtoehtoja on!
        Lueskele sanili tk:n palstaa siellä puhutaan juuri nelitahtivehkeiden virittelystä, sieltä voi oppia ihan hyödyllisiäkin asioita mopon rakenteesta ja huollosta.

        agilityssä on kiekka rajotin kyllä sen myös kuulee.saksalaisilta http://www.zzip.de/zipshop/ sivustolta saa kyseistä boksia agilityyn 140€lla 10€ postikulut.joillakin motot.net palstoilla luki että joissain skottereissa on cdi boksissa niitti ja jos sen katkaisee niin rajoitus menee pois päältä.niitti on kuulemma cdi-poksin vasemmassa alareunassa.tiedä sitte agilitystä.itse en ole kumpaakaan kokeillut,mutta saksalaisilla foorumeilla kerrottiin agin kulkevan gps:sään noin 60 rajoittamattomalla poksilla.itse olen laittanut agiini kiinni vain malossin multivarin mutta paketin mukana tuleva jousi ei takavariin sopinut koska jousi on liian pitkä.kulkee noin 70 mittariin


      • agility1990
        basso kirjoitti:

        agilityssä on kiekka rajotin kyllä sen myös kuulee.saksalaisilta http://www.zzip.de/zipshop/ sivustolta saa kyseistä boksia agilityyn 140€lla 10€ postikulut.joillakin motot.net palstoilla luki että joissain skottereissa on cdi boksissa niitti ja jos sen katkaisee niin rajoitus menee pois päältä.niitti on kuulemma cdi-poksin vasemmassa alareunassa.tiedä sitte agilitystä.itse en ole kumpaakaan kokeillut,mutta saksalaisilla foorumeilla kerrottiin agin kulkevan gps:sään noin 60 rajoittamattomalla poksilla.itse olen laittanut agiini kiinni vain malossin multivarin mutta paketin mukana tuleva jousi ei takavariin sopinut koska jousi on liian pitkä.kulkee noin 70 mittariin

        kiitoskisa vastauksista, mutta ku pitäs saada tietoa siitä että mihin johtoon pitäisi kytkeä ohitin, agilityssa tuskin tuota niittiä on.


      • Basso
        basso kirjoitti:

        agilityssä on kiekka rajotin kyllä sen myös kuulee.saksalaisilta http://www.zzip.de/zipshop/ sivustolta saa kyseistä boksia agilityyn 140€lla 10€ postikulut.joillakin motot.net palstoilla luki että joissain skottereissa on cdi boksissa niitti ja jos sen katkaisee niin rajoitus menee pois päältä.niitti on kuulemma cdi-poksin vasemmassa alareunassa.tiedä sitte agilitystä.itse en ole kumpaakaan kokeillut,mutta saksalaisilla foorumeilla kerrottiin agin kulkevan gps:sään noin 60 rajoittamattomalla poksilla.itse olen laittanut agiini kiinni vain malossin multivarin mutta paketin mukana tuleva jousi ei takavariin sopinut koska jousi on liian pitkä.kulkee noin 70 mittariin

        malossin multivarin mukana tuleva jousi on liian pitkä agilityyn!jousta ei voi agilityyn asentaa eli agilityn kytkin nappaa liian korkeilla kierroksilla multivarille ja kuluttaa enemmän bensaa korkeiden kierrosten vuoksi ja kierroksethan on agilityssä rajoitettu joten tehoa ei tule,vääntää saman verran kuin pelkällä holkilla ja kulkee saman verran.eli agilityyn ei ole hyötyä ostaa multivaria ellei osta myös kierrosten rajoitinta!!!


      • agility1990
        Basso kirjoitti:

        malossin multivarin mukana tuleva jousi on liian pitkä agilityyn!jousta ei voi agilityyn asentaa eli agilityn kytkin nappaa liian korkeilla kierroksilla multivarille ja kuluttaa enemmän bensaa korkeiden kierrosten vuoksi ja kierroksethan on agilityssä rajoitettu joten tehoa ei tule,vääntää saman verran kuin pelkällä holkilla ja kulkee saman verran.eli agilityyn ei ole hyötyä ostaa multivaria ellei osta myös kierrosten rajoitinta!!!

        eikös sitä jousta voi lyhentää, ja joutuuks jotain muutakin modaamaan että se menee paikaalleen?


      • Basso
        agility1990 kirjoitti:

        eikös sitä jousta voi lyhentää, ja joutuuks jotain muutakin modaamaan että se menee paikaalleen?

        jos lyhentää niin jousen tehokkuus eli kireys laskee.uuden agilityyn tarkoitetun jousen tietysti voi ostaa jos löytää saman kireyksisen...ei tietoa saako edes moista jousta agilityyn :( kyllä se teho vähän nousi ihan ilmankin jousta mutta ei ole järkeä ostaa jos jousta ei saa.


      • donaldo
        agility1990 kirjoitti:

        kiitoskisa vastauksista, mutta ku pitäs saada tietoa siitä että mihin johtoon pitäisi kytkeä ohitin, agilityssa tuskin tuota niittiä on.

        Mun tietojen mukaan se on sellanen sininen johto. Sen toisen pään nykäset pois sieltä kolosta ni sen voi laitta takasinki jos haluaa. Muistaakseni se niitti oli honda sfx:ssä...


      • Ferh
        agility1990 kirjoitti:

        ikävä kyllä olen keski-suomesta ja löysin jo sivun josta olen tilaamassa rullat, mutta ei sulla olis tietoa tosta ohittimesta?

        mikä se sivu on??


      • agility1990
        Ferh kirjoitti:

        mikä se sivu on??

        http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?frontpage=true&theme=1

        tuoltahan minä tilasin, agilityyn sopivat 16x13 ja tilasin 7.0g jotka on nyt kiinni ja sitten on tossa vielä varuilta 7.5g, nyt kiihtyy ja vääntää paremmin alemmilla kierroksilla.


    • zamsugger

      tietääkö kukaan miten se cdi rajoitin ohitetaan??

      • agility1990

        sitä minäkin tässä olen miettynyt, mutta vastausta ei tule :S


    • zimbabbe

      moikka, tänään ohitin itse cdi boksin. koverra cdi boksin reunaa ja siellä on musta johto ja katkaise se niin tulee kierroksialisää ja vauhtia siihen 60km/h ja kytkimen kolvaat kiinni ei vaikeaa. itellä meni aikaa koko hommaan 20min kun kolvasin ja piilotin kytkimen.

    • quau

      mikä kymco sulla on?? mulla on menny 1 cdi rikki ku keharoin sen kaa . nyt on uus ja haluisin varmasti tietää mikä kohta se on

    • jioj¨

      Alakulmassa boxia, sulatat jollain sitä ohuempaa puolta ja se hajoilee sielt tulee pieni musta johto jonka katkaset.. (Itse jo kahteen skootteriin saman tehnyt!)

      • kymcon

        onko se siinä liittimien alapuolella se reuna? mullan on -08 vuoden kymco ni eroaako se muista?


    • semmostavaa

      Onks se sama boxin kulman koverrus ja sen mustan piuhan katkasu kymco dj50s:ki ?

    • fhfs5t

      älkää vittu katkasko sitä CDI:n johtoa, kone ei kestä kovin kauaa sen jälkeen ku koneesta menee venttiilit. ostakaa samantien rajoittamaton boksi

      • tä??

        JUstii sama ostakko sen vai ohitakko ite?


    • Cdi

      Viekö enemmän bensaa jos ohittaa rajoittimen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe