vanhempia leffoja..?

kia_

suositelkaapa vähintään 2 vuotta vanhoja bollywood elokuvia..!

aloitin bollywood elokuvien katsomisen vasta puoli vuotta sitten, ja oon nähnyt aika lailla vain näitä uusia filmejä.. eli mitkä olisi ne sellaiset pakolliset hindin kieliset leffat, jotka jokaisen itseään kunnioittavan bollywood harrastajan tulisi tuntea? :)

11

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tykkään

      Devdas ja Veer-Zaara ehdottomasti!

      • Aiswaraya

      • Rani
        Aiswaraya kirjoitti:

        Kabhi Khuchi Kabhi Ghum (lyhennetään usein K3G, Kuch Kuch Hota Hai, Pardes, Dil To Pagal Hai...

        Intia-yhteisössämme elokuvista sun muusta enemmän, jos kiinnostaa!
        http://groups.msn.com/Intia/tervetuloa3.msnw

        En tiedä kuinka vanhoja elokuvia haluat suositeltavan, voin nimittäin aloittaa jo 50-luvulta ;)

        Luultavasti haluat kuitenkin 90- ja 2000-luvun elokuvia suositeltavan..

        * Dil (Aamir Khan ja Madhuri Dixit)
        * Hum Aapke Hain Hain Koun (Salman Khan ja Madhuri Dixit)
        * Dilwale Dulhaniya Le Jayenge (Shahrukh Khan ja Kajol)
        * Karan Arjun (Shahrukh Khan, Salman Khan, Kajol..)
        * Rangeela (Aamir Khan, Urmila Matondkar)
        * Jungle (Fardeen Khan, Urmila Matondkar, Sunil Shetty)
        * Raja Hindustani (Aamir Khan, Karishma Kapoor)
        * Dil Se (Shahrukh Khan, Manisha Koirala)
        * Josh (Shahrukh Khan, Aishwarya Rai)
        * Kuch Kuch Hota Hai (Shahrukh Khan, Kajol, Rani Mukherjee, Salman Khan)
        * Hum Dil De Chuke Sanam (Salman Khan, Ajay Devgan, Aishwarya Rai)
        * Taal (Anil Kapoor, Aishwarya Rai, Akshey Khanna)

        * Kaho Naa Pyaar Hai (Hrithik Roshan, Amisha Patel)
        * Mohabbatein (Amitabh Bachchan, Shahrukh Khan, Aishwarya Rai..)

        Vanhemmista elokuvista voin suositella

        Kaikki Raj Kapoorin,Guru Duttin ja Hrishikesh Mukherjin elokuvat.

        Mother India, Mughal-E-Azam, Jab Jab Phool Khile, Pakeezah, Kabhi Kabhie, Suhaag, Don, Satyam Shivam Sundaram, Umrao Jaan.. Ja lista jatkuu..


      • kia_
        Rani kirjoitti:

        En tiedä kuinka vanhoja elokuvia haluat suositeltavan, voin nimittäin aloittaa jo 50-luvulta ;)

        Luultavasti haluat kuitenkin 90- ja 2000-luvun elokuvia suositeltavan..

        * Dil (Aamir Khan ja Madhuri Dixit)
        * Hum Aapke Hain Hain Koun (Salman Khan ja Madhuri Dixit)
        * Dilwale Dulhaniya Le Jayenge (Shahrukh Khan ja Kajol)
        * Karan Arjun (Shahrukh Khan, Salman Khan, Kajol..)
        * Rangeela (Aamir Khan, Urmila Matondkar)
        * Jungle (Fardeen Khan, Urmila Matondkar, Sunil Shetty)
        * Raja Hindustani (Aamir Khan, Karishma Kapoor)
        * Dil Se (Shahrukh Khan, Manisha Koirala)
        * Josh (Shahrukh Khan, Aishwarya Rai)
        * Kuch Kuch Hota Hai (Shahrukh Khan, Kajol, Rani Mukherjee, Salman Khan)
        * Hum Dil De Chuke Sanam (Salman Khan, Ajay Devgan, Aishwarya Rai)
        * Taal (Anil Kapoor, Aishwarya Rai, Akshey Khanna)

        * Kaho Naa Pyaar Hai (Hrithik Roshan, Amisha Patel)
        * Mohabbatein (Amitabh Bachchan, Shahrukh Khan, Aishwarya Rai..)

        Vanhemmista elokuvista voin suositella

        Kaikki Raj Kapoorin,Guru Duttin ja Hrishikesh Mukherjin elokuvat.

        Mother India, Mughal-E-Azam, Jab Jab Phool Khile, Pakeezah, Kabhi Kabhie, Suhaag, Don, Satyam Shivam Sundaram, Umrao Jaan.. Ja lista jatkuu..

        ..viä näkyviin, että minä vuonna noi on valmistunu. tai noh, kai mä ne itsekin saan selville.. sai tosiaan olla vaikka miltä vuosikymmeneltä. kuitenkin niin, että niitä voisi vielä jostain löytää.


      • Rani
        kia_ kirjoitti:

        ..viä näkyviin, että minä vuonna noi on valmistunu. tai noh, kai mä ne itsekin saan selville.. sai tosiaan olla vaikka miltä vuosikymmeneltä. kuitenkin niin, että niitä voisi vielä jostain löytää.

        Noi muiden ehdotukset: Devdas 2002, Veer-Zaara 2004, K3G 2001, Kuch Kuch Hota Hai 1998, Pardes luultavasti 1996-98, Dil To Pagal Hai 1996-98

        Ne mun ehdotukset ovat 1990-2000 aikalailla vuosijärjestyksessä. Ja tässä ne vanhemmat elokuvat vuosilukuineen /- yksi vuosi.

        Mother India 1957, Mughal-E-Azam 1960, Jab Jab Phool Khile 1965, Pakeezah 1972, Kabhi Kabhie 1976, Suhaag 1978, Don 1978, Satyam Shivam Sundaram 1979, Umrao Jaan 1982..

        Tarkempia tietoja voit katsoa www.imdb.com osoitteesta. Itse tarkistan sieltä aina elokuvien nimiä, vuosilukuja ja näyttelijöitä.
        Noi kaikki suositellut elokuvat ovat todella tunnettuja, mm. kaikki elokuvakirjat hehkuttavat monia niistä, joten kaikki elokuvakaupat tuntevat ne!


      • julia
        Aiswaraya kirjoitti:

        Kabhi Khuchi Kabhi Ghum (lyhennetään usein K3G, Kuch Kuch Hota Hai, Pardes, Dil To Pagal Hai...

        Intia-yhteisössämme elokuvista sun muusta enemmän, jos kiinnostaa!
        http://groups.msn.com/Intia/tervetuloa3.msnw

        häh


    • aishwarya rai

      hei minä en ole suomalainen vaan afghanistanilainen voitteko te sanoo minkä maalasii te ootte koska suomalaiset eivät kato bollywood elokuvia eivätkä osaa intian kieltä rakastan bollywood leokuvia

      • suomalaisia

        Kyllä Suomesta löytyy paljon suomalaisia, jotka ovat syystä tai toisesta mieltyneet Bollywood elokuviin ja muihinkin Intialaisiin elokuviin ja jotkut osaavat hieman hindiäkin... ja elleivät osaa niin tekstitys on usein englanniksi, joten siitä suuri apu.


      • julia
        suomalaisia kirjoitti:

        Kyllä Suomesta löytyy paljon suomalaisia, jotka ovat syystä tai toisesta mieltyneet Bollywood elokuviin ja muihinkin Intialaisiin elokuviin ja jotkut osaavat hieman hindiäkin... ja elleivät osaa niin tekstitys on usein englanniksi, joten siitä suuri apu.

        mun hmsteri on kadonnut hermi sen nimi on kulli niin se on musta valkoinen


      • julia

        no tietenkin oon suomalainen luulitsä et mäoon joku kiinalainen han tsin tson??


      • anjili

        minä olen somalilaine ja katson bollywoodia ja rakastan bollywood leokuvia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe