Dani California on kopio

Nahka Naama

7

1931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pippureilla

Kuuntelen parhaillaan tuota Pettyn biisiä ja niin vain on ihan lähes identtinen intro ja muutenkin on samoja elementtejä :)

• ...

höh, itsehän ne sanoivat, että se on public enemyltä napattu.

• sfdfdsfdsa

Heh miten voi olla noin suora kopio joo, ihan ihme toimintaa peppersseiltä :(

• meetwurstinakki

RHCP: Am G Dm Am

Tom Petty: Am G D Am

Hahaa, huomaa ero! Sitäpaitsi 4 samaa sointua peräkkäin saa olla, niin se on vielä laillista, eikä kopiointia. Ja tossahan ei edes ole neljää samaa..

Ja noita linkkejä mä en jaksanut katsoa, mutta yhdessä jonka kerran katoin, oli sitä toista kappaletta selvästi nopeutettu niin, että ne "kuulosti" vielä samanlaisemmilta. Että niin.

Tottakai maailmassa on paljon kappaleita joissa on samoja sointukulkuja ja muistuttaa toisiaan, lol mitä te oikein luulitte..?

• ...

joka toisessa pippuri-piisissä on tuo sama sointukierto.

• Nahka Naama

Varmaan sulla on myös jonkinlainen puolustus ton Dani Californian sanotuksenkin puolesta? Kovasti muistuttaa nekin Pettyn biisiä...

• C Am F G
        Nahka Naama kirjoitti:

Varmaan sulla on myös jonkinlainen puolustus ton Dani Californian sanotuksenkin puolesta? Kovasti muistuttaa nekin Pettyn biisiä...

Kieltämättä Peppersin piisissä on LÄHES identtinen sointukierto(kuten 20000000 muussakin kappaleessa) kuin Pettyn Mary Jane´s Last Dancessa, mutta...Kertosävel on täysin erilainen.Tekstin samankaltaisuutta en nyt menisi noin jyrkästi arvioimaan.Paikan- ja ihmistennimillä molemmissa toki lauletaan.Ei tämä nyt oikein täytä plagiontunnusmerkkejä.Minun mielestäni.
        Voisitte aikanne kuluksi miettiä mitä yhteistä seuraavissa piiseissä on.
        J.Karjalainen Hän
        Jim & the Peacemakers My only One
        Paul Anka Diana
        Hurriganes Bourbon street
        Hurriganes Do you wanna dance
        Ja niin edespäin.En näin äkkiä keksi enempää.Joku muu voi jatkaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3135
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      65
      2783
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2250
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1896
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1711
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      107
      1547
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1186
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1099
    Aihe