Evanda ja laatu

Tietoa kaivataan

Kaverini hankki tuossa vähän aikaa sitten evandan käytettynä, niitä viimeisiä jotka daewoona on valmistettu. On iso ja hieno auto ulkoapäin, mutta sisätilat kyllä tuotti suuren pettymyksen. Jotenkin sellaisesta halvasta muovista valmistettu sisusta...tai ainakin sellaisen vaikutuksen sain. Samoin kaikki säätimet, puhalluslaite jne.

Onkohan laatuun tullut muutosta sen jälkeen kun daewoo vaihtoi omistajaa? Itse en mersuani kyllä ainakaan tuohon daewoo-evandaan vaihda.

9

3492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastausta

      Entisenä Mersun omistajana voin sanoa, että
      minä taas en mersuun vaihda enää ikinä! Nykyisin alla Evanda ja ajo-ominaisuudet ovat hiukan erinlaiset kuin tässä yliarvostetussa Baijerin tuotteessa. Säätimet ja muovithan on kaikissa uusissa autoissa melkein samannäköiset materiaaliltaan! Ainostaan käyttötavat poikkeaa. Toisissa painetaan ja toisissa sama toiminto saadan kääntämällä jotakin namiskuukkelia. Ainoastaan muvi/puujäljitelmät saa minut voimaan pahoin.

      Vanhana artesaanina voin todeta, että nykyisin kaikissa kallimmissa autoissakaan ei ole yhtä laadukkaasti ommeltuja nahkapenkkejä! Niin ja mikähän se näiden kahden auton hintaero olikaan...

    • Juha

      Sama juttu.... Mulla oli ennen saksalainen auto ja nyt vaihdoin lacettiin. Kyllä näissä ei ole kyllä mitkään hienoimmat sisustat mutta ei sillä ole niin väli jos vaan auto miellyttää silmää ulkoapäin :)
      Ja kyllä oli mulla saksalaisessa autossa hienot "kosketus" näppäimet ja kaikki mutta aina jotain häikkää??

      Ps.yksinkertaista mutta kaunista

      • toivottavasti

        daewoo->servolet muunnos on onnistunut, koska daewoolla on ollut tutkimusten tyytymättömimmät omistajat. Onhan se kiva istuskella niillä nahkapenkeillä hinausautoa odotellessa.


      • sippali
        toivottavasti kirjoitti:

        daewoo->servolet muunnos on onnistunut, koska daewoolla on ollut tutkimusten tyytymättömimmät omistajat. Onhan se kiva istuskella niillä nahkapenkeillä hinausautoa odotellessa.

        siitä millä merkillä tyytyväiset/tyymättömät käyttäjät?


      • sitä
        sippali kirjoitti:

        siitä millä merkillä tyytyväiset/tyymättömät käyttäjät?

        http://www.tuulilasi.fi/isokuva.html?kuva=/mediabank/images/224193.jpg&teksti=Merkkien%20j%E4rjestys%20selvi%E4%E4%20tyytyv%E4osyystason%20CSI-pisteist%E4.%20Teoreettinen%20maksimi%20on%201000,%20paras%20ylt%E4%E4%20l%E4hes%20850%20pisteeseen

        Kannattaa toki muistaa, että tyytyväisyyteen vaikuttaa moni seikka, josta pienempänä eivät ole omat odotukset. Veikkaan, että asteikolla 4-10 hotelli Kämpin sviitin asiakkaat ovat tyytymättömämpiä kuin jonkun leirintäalueen...


    • onko vaiko ei

      tuossa sisustuksen tapauksessa pitäisi puhua pikemminkin tyylikkyydestä tai ylellisyydestä kuin laadusta.

      Evandan sisustus oli myös minulla yksi seikka joka sai kiinnostuksen lopahtamaan yhteen koeajoon. Todella halvan ja surkean oloista paskaa harmaata muovia kaikkialla ja muotoilukin kuin suoraan jostain Datsun Cherrystä.

      Mutta ei tuo tarkoita vielä sitä että sisustus olisi laaduton. Laatu on pikemminkin sitä että se sisustus ei ole mennyt miksikään 10v päivittäisen käytön jälkeen ja kaikki vipstaakit ja katkaisijat ovat tuon ajan toimineet moitteettomasti. Jokun ylistetun tojotan sisustus on kauttaaltan yhtä mielikuvituksetonta harmaata surkeaa muovia mutta kuitenkin luotettava.

      • Alkuperäinen kirjoittaja

        Olet aivan oikeassa, oli väärin käyttää laatu-sanaa, sillä todellakin tarkoitukseni oli puhua enemmän tästä estetiikka seikasta kuin kestävyydestä tms.

        Muutenkin hienoa lukea teidän kokemuksianne Evandasta, kuten jo aikaisemmin kerroinkin miellyin kovasti Evandan ulkonäköön ja "isonautonmeininkiin" se sisustan _tyylittömyys_rassaa...aivan kuten joku jo kuvailikin Datsun Cherry - muotoiluksi/materiaaleiksi.

        Toivotaan että omistajan vaihdos korjaa myös tuon tyylittömyysasian niin pääsen hieromaan kauppoja Evandasta.


    • Sport Sedan

      Aina kun käyn katsomassa uusia saabeja metroautossa, silmiin pistää myös tuo evanda, ei tosiaankaan hullumman näköinen auto. Korealaisia autoja on kyllä moitittu noista sisäosista, mutta entä moottori? Toisaalta uuden omistajan myötä on haluttu tehdä merkistä sen alkuperäisen brändin mukainen eli kansanauto.

    • PuuhaMiäs

      Ei Daewoo ole vaihtanut omistajaa. Kyllä GM on koko Suomessa olo ajan omistanut Daewoon/Chevroletin. Sama firma, samat omistajat, samat autot, vain nimi on muuttunut! Ja nythän tulee markkinoille se Epica

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      133
      3752
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3458
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2006
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      92
      1487
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      146
      918
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      908
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe