Onko palstalaisilla kokemusta ko. nivelen jäykistämisen seurauksista?
Miten liikkuminen kuntoilumielessä, tuleeko kävelystä/juoksemisesta ontuvaa, onko järkevää antaa jäykistää, miten tekonivel??? Kokemuksista olisin kiitollinen!!
ison varpaan tyvinivel
4
3711
Vastaukset
- sama
vaiva, minäkin olisin kiinnostunut tietämään saman asian.
oikeassa jalassa ison varpaan nivel kulunut, ei meinaa kärsiä kävellä enään. - molemmat ukkovarpaat leikattu
Onko kyse ns. vaivasenluista?minulla oli molemmat isovarpaat kääntynyt seuraavia vasten pahasti.Yleensä ne katkaistaan,siten, että vioittunut
nivelen rusto-osa poistetaan ja varpaat lyhenevät jonkin verran.siihen kasvaa aikanaan ns.valenivel joka on vähän jäykempi,mutta kivuton eikä haittaa elämää mitenkään...paitsi ettei enää halua pitää kapea kärkisiä kenkiä,koska silloin on uusi leikkaus edessä...Minunkin vaivani johtui siitä,että kun olin nuori,oli sillonkin kapeat kärjet muotia kuten nytkin...eihän nuoret usko vanhempien varoittelua...niinpä luulenkin että esim' poikani tytärkin vielä (16v)joutuu sen vielä kokemaan..- ontuva
ukkovarpaani on aivan normaali asennossa eteenpäin, mutta nivelrikko(vanha tapaturma kai)aiheuttaa sen, että varpaassa ei ole riittävää ylös-liikettä.
ontuva kirjoitti:
ukkovarpaani on aivan normaali asennossa eteenpäin, mutta nivelrikko(vanha tapaturma kai)aiheuttaa sen, että varpaassa ei ole riittävää ylös-liikettä.
eli avaskulaarinen nekroosi , verenkierto niveleen loppunut jonka johdosta kehitty nivelrikko. minulta tehtiin luudutus leikkaus 03/05 ja eipä vaan luutunut vaan rruvit poikki ja valenivel. nyt uusittiin leikkaus 03/06 eikä vielläkään ole varmuutta luutumisesta. eli ei mikään helppo ja selvä juttu joten harkitsisin hyvin tarkkaan leikkaukseen menoa. nyt kysyisinkin onko tiedossa poppakonsteja luutumisen edistämiseksi jalkaterässä, lääkärilta saa ainoan neuvon että älä polta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819