meillä on ko.kaiku joella kalastus käytössä.ja se näyttää kalan/kaloja vain hyvin harvoin..?miksi? ja mitä kokoluokkaa ne kalat on jota se näyttää? kolme kokoa se erottaa.. Ja sitten vielä että saako siihen sen nopeusanturin vai eikö?,toiset väittää toista ja toiset toista.ja minkähintanen/mistä?
Humminbird piranha max 10
3
2171
Vastaukset
- microfun
Sama juttu, ja kalat on yleensä pahuksen syvällä:)
Eli auttaisko sensitivityn säätö? En ole vielä kerinnyt testata kuin muutaman kerran, mutta muuten tuo on vähintäänkin ok laite hintaansa nähden.
Niin, ja siinä vehkeen takanahan on töpseli lokiakin varten. Eli kyllä siihen sellaisen saa.- kaikul
siis minkähän kokosia ne ne kalat niinku on mitä se kaiku näyttää..? 3 eri koko luokkaa erottaa.
- microfun
kaikul kirjoitti:
siis minkähän kokosia ne ne kalat niinku on mitä se kaiku näyttää..? 3 eri koko luokkaa erottaa.
Totta puhuen en ihan tarkkaan tiedä:) Tuo kalanäyttö on varmaan aika suuntaa-antava, eli jos näyttää kalaparvea niin kannattaa haravoida edestakaisin. Ainakaan viime kesänä ne ISOT kalat eivät ikinä jääneet kiikkiin, mitä kaiku näytti parin metrin syvyydessä. Nehän nyt saattoivat olla veneen alla matkalla ihan mihin vain.
Pohjanmuotoja katsellessa ainakin vaikutti vanhojen kalaviisauksien perusteella toimivan oikein hyvin, eli isoja fisuja löytyi töyräiltä, syvänteistä ja karikoista. Isoilla selillä näytti lähes täysin tyhjää, mikä ilmeisesti myös pitää paikkansa keskikesällä. Samaten Naantalin kalakaupan sedän näyttämät pilkkipaikat vilisivät syksymmällä kaloja.
Mutta jos kaiku näyttää 10 metrissä sitä ISOA kalaa, niin kyllä se varmaankin on jo melkoinen köllikkä. Tai tukki... Pitänee katsoa käyttöoppaasta, en muista, oliko siinä kalojen todellisesta koosta mitään mainintaa. En tiedä, millä perusteella kapine päättelee jonkin kalaksi, mutta ilmeisesti vehkeessä on hintaansa nähden aika paljon älyä, koska se erottelee pohjarakenteen ja kaikenlaiset lieju- ym vellovat kasvimössöt aika tarkkaan. Jos kaiku näyttää epämääräisen näköisiä kasoja vedessä, koukku on todennäköisesti kohta täynnä levää tai ruohoa. Kannattaa kokeilla eri näyttömuotoja ja valita sopivimman tuntuinen. Muutenkin Max10 on helppo käyttää ja napata lähtiessä reppuun varkailta pois. "HYVÄ OSTOS" -arvosana minulta.
Oma vehkeeni muuten tekee ihme temppuja, vähänkin kovemmassa vauhdissa näyttää 170m syvää ja lakkaa sitten näyttämästä kokonaan, vaikka anturin paikka ei ole muuttunut ja se on tukevasti kiinni. Liekö jossain ryskytyksessä vaurioitunut. Harmillista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223