Long Island Ice Tea

Lovely-

Kertotaakas paljonko kysein drinkki yleensä maksaa baareissä?
Ja onko hyvää, ja nouseeko hyvin päähän? ;)

8

9990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaa

kyllä sen drinksun hinta haitari on iso.. olen parhaimmillani maksanut siitä varmaan jonkun 24€ ja halvimmillaan jonkun 15€.

no siis viinaahan siinä on.. tosin kaikissa paikoissa ei kaikkia viinoja siihen kaadeta vaan se niiden juoma perustuu ns. väärennettyyn longislandiin... eli jätetään jotakin ainesosia veke.

kolahtaahan se hyvin päähän, ai joo.. noo hinnat on tuplahintoja..muistaakseni =)

ehkä olen joskus ostanut ihan 'yksinkertaisena'..mutta en mä niin tarkkaan sitä hintaa muista..
      olen varmaan ton kalliimman drinksuno stanut jostakin bakersystä tai vastaavasta...

• eppulainen

suomessa ostaa jostain baarista, kun kerran maximiannos alkoholia on 4cl?

en ole törmännyt baariin jossa myytäisi tuota drinkkiä.

• Hox

kyseiseen hörppyynhän tulee suomalaisen reseptiikan mukaan 10cl 40% alkoholia, joten ilman erityislupaa ei periaateessa saa tarjoilla. Kyllä ainakin osalla helsingin keskustan rafloista on lupa hörppyä vääntää.

• drinkin
        Hox kirjoitti:

kyseiseen hörppyynhän tulee suomalaisen reseptiikan mukaan 10cl 40% alkoholia, joten ilman erityislupaa ei periaateessa saa tarjoilla. Kyllä ainakin osalla helsingin keskustan rafloista on lupa hörppyä vääntää.

Löydät Kaivohuoneelta. Viimeksi käydessäni hinnat olivat pienestä 12€ ja iso maksoi 18€. Muista paikoista en sitten tiedä.

• hrrrah

ei saa tehdä, eikä saa myydä. silti en ole törmännyt liki 10 vuoden baarimestari-urani aikana työmaahan, jossa ko. drinksun vääntäminen olisi ollut jotenkin kiellettyä. rahaahan siitä talolle tulee ihan kivasti. eli siis joka paikassa se sulle varmaan tehdään, kunhan vaan et esittele itseäsi "tarkastaja"-tittelillä:) ja vastoin yleistä harhaluuloa, mitään "erikoislupaa" L.I.I.T:n valmistamiseen ei ole olemassa. tai siis ei ainakaan ollut vielä pari vuotta sitten kun viimeksi itseäni täydennyskoulutin...

• jokuvaanmies

niin minun tietääkseni alkoholin tarjoilu raja on 5cl.johan nuo minibaarin pullotkin olis laittomia kun ovat viissenttisiä:-)

• tekila
        jokuvaanmies kirjoitti:

niin minun tietääkseni alkoholin tarjoilu raja on 5cl.johan nuo minibaarin pullotkin olis laittomia kun ovat viissenttisiä:-)

Meijjän paarissa laitetaa alkoholia tohon yhteensä se 5cl ja maksaa 5,50 koko paketti :-)

• -----------

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4372
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      122
      2822
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2582
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      86
      1556
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      117
      1498
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1219
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1154
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      184
      1003
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59