Rastasvapaa

mansikkamaa?

Varmaan tietoa löytyisikin, jos kaikki ketjut selaisi läpi, mutta kysynpä silti, jos joku ehtisi vastata:

Millä ihmeellä saa mansikat itselleen eikä rastaille? Meillä on mansikkasato myöhässä, ja nyt vasta alkavat ensimmäiset kyspyä. Mutta sitä mukaa, kuin punaista ilmestyy, hyökkäävät rastaat.

Olen vuosien varrella kokeillut yhtä sun toista, eikä mikään oikein tepsi. Paitsi tietysti verkko , mutta meillä on mansikkamaata sen verran paljon, että se ei ole mahdollista. Ja sitäpaitsi en tykkää kuolleiden/räpiköivien rastaiden irrottelusta verkosta, sekin on koettu viinimarjapensailla.

Ajattelin kokeilla CD-levyjä, onko kellään kokemusta? Ja miten ne oikein pitää laittaa, mille korkeudelle esim.?

Jos joku osaa neivuoa, niin olisin tosi iloinen!

6

893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseesi

kuulin radiosta et hirvensarvi suola voi auttaa mut en ole itse vielä kokeillut...sitä saa kuulemma apteekista

• kotilo-kaktusfani

Minusta Paras tapa on suojata mansikat verkoilla.

• mansikkamaakari

Minä olen jo vuosikaudet käyttänyt harsoa siihen ei jää linnut kiinni ja sato kypsyy nopeampaan

• tällaista

Niin maalaa punaisia kiviä ja laittele niitä pitkin mansikkamaata rivien välii..Alkaa rastaita ottaa päähän kun aina nokkansa kovaan kiveen lyö...Kuulemma auttaa ja cd-levyt on hyvä konsti kanssa mutta kuulemma niihinkin ne tottuu.

• toimii

Olen kuullut, että kumikäärmeet marjapensaiden alla auttavat myös, samoin kun nämä käärmeet kuulemma auttavat lokkeja pysymään pois mökkilaitureilta.
        Omaa kokemusta kummastakaan ei ole.

CD-levyjäkin olen nähnyt marjapensaissa roikkumassa, ja ainakin jonkin aikaa auttavat.

• pysyy

Ainoa keino päästä niistä eroon harson lisäksi on ampuminen johon on haettava lupa.Eikun aamulla neljältä pellon reunaan ampumaan, näin olemme tehneet jo 20vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4421
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      74
      2862
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2403
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1687
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1379
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      69
      1080
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      64
      860
    9. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      832
    Aihe